CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Pagina's

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Beste medelijders aan het Citro-virus,

ondanks het feit dat dit subforum "mijn XM" heet, en ik nog niet eens een XM bezit, leek het me toch de beste plek om mezelf voor te stellen.
Ik ben Citroën-das-pas-fën, ook wel liefkozend CDPF genoemd, en ik wil graag een XM.
Momenteel bezit ik een DSuper uit 1973, waar ik aan werk als het weer het toelaat, en een Xantia Break Pallas uit 1999. De laatste is mijn dagelijks vervoer, en werd tot nu toe vertroeteld in ruil voor de vele heerlijke kilometers die hij me meesleepte.
Eigenlijk wilde ik al een XM toen ik de Xant aanschafte, maar om diverse redenen kwam dit er niet van. Nu, mes amis, is echter de tijd gekomen dat ik de Xant ga verkopen om mezelf vervolgens te trakteren op een nóg echtere Citroën: een XM!!!! (Hadden jullie niet gedacht he?)

Vooruitlopend op mijn droom, en om mezelf alvast flink in te kunnen lezen heb ik me hier geregistreerd. Ook al omdat Wimb eiste dat zoveel mogelijk mensen op Cifo dat zouden doen, op straffe van een continue stroom off-topic berichten in al hun topics :wink: (Love you Wim! :mrgreen: ) En op Cifo ben ik inmiddels berucht om mijn ellenlange zwetsverhalen. Tijd dus om jullie in slaap te kletsen met mijn oeverloze gezwatel.

Tot zover het ikke-ikke verhaal, nu waar het écht om gaat in het leven: een XM.
Wat voor XM zou ik willen? Aangezien ik graag een exemplaar wil waar ik niet iedere zaterdag verplicht onder hoef te liggen, kom ik al snel op een type 2 uit. Hoewel dashboard en stuurwiel van een type 1 natuurlijk veel geiler zijn.
Het minimum wat ik wil qua motor is een 2.0 TCT, maar voor een V6 betaal ik graag wat MRB meer. Zoals de meesten van ons hier denk ik.
Soms word ik 's nachts nat wakker (nee, van het zweet viezerik!) omdat ik van een ritje V6 gedroomd heb. En dan moet ik mijn double-chevron pyjama verschonen. Ik weet zeker dat jullie dat ook hebben, ook al willen jullie dat niet toegeven hier. :D

Qua uitvoering moet ik me nog wat beter inlezen, maar een Ambiance of Exclusive is altijd goed, begreep ik. Het is ook wel leuk om achteraf allerlei upgrades te doen, maar als je direct het meeste erbij kan kopen is natuurlijk nóg leuker.

Kleur: Vert véga en rouge griotte vind ik helemaal de bomb. Vooral vert véga is gelukkig veel te koop. Maar je zal zien dat ik uiteindelijk met een zwarte thuiskom ofzo :roll:

Dan hebben we nog een budget (baaaaah wat een vies woord zeg).
Kan ik kort over zijn: Weihnug. Eerst moet ik de Xantiaanse dame verpatsen, en dat geld ga ik vervolgens in een XM steken. Dat houdt in dat het een dame van rond de 1000 euro gaat worden. Max-i-maal. Ja, ik weet het - da's niet gek veel maar gelukkig ben ik erg handig. Ik heb al hele aardige dames gezien rond die prijs, Er mag dus eventueel wat aan mankeren. De typische XM-gewoonte om altijd wel íets te mankeren, helpt me hier gelukkig bij. Weer een bewijs dat de XM bij mij past 8)

Nou ga ik me weer richten op het slijten van mijn Xant, en dromen over een XM. Jullie nu-al-reeds-XM-bezitters zijn maar lucky bastards!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Welkom hier!! en leef je vooral uit met je ideeen over je toekomstige droom XM.

En met een prachtige DS hoef je je niet te schamen, ik heb reeds menige jaloerse blik geworpen op de "Grande Dame" onder de Citroenen. Al waren de meeste eigenaren niet blij met de blikschade :lol:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Ik schaam me ook niet, ik ben zéér trots op mijn DS. Ze is Bleu Delta, ik bedoel: wat wil een liefhebber nog meer?

Nou, een mooie XM bijvoorbeeld :mrgreen:

Voor mijn Xant schaam ik me ook niet overigens: heerlijk rijdende auto. Ik denk alleen dat ik van een XM nóg meer ga genieten.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Leuk je hier te zien CDPF en inderdaad, kerel wat ben jij vermoeiend! :lol: :lol: :lol:

Zwart is gewoon een hele mooie kleur. Je haalt hem er ook eerder uit bij een meeting tussen al die rouges en verts :lol: :lol:
Als je deXANT eerst moet verkopen, dan zit je misschien zonder vervoer, welliswaar tijdelijk, maar toch! Of is je DS al klaar?

We zullen in iedergeval meekijken/zoeken!!!

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.
Re: Mijn XM... moet nog komen! (of: even voorstellen)

Citroën-das-pas-fën zegt:

Beste medelijders aan het Citro-virus,

ondanks het feit dat dit subforum "mijn XM" heet, en ik nog niet eens een XM bezit, leek het me toch de beste plek om mezelf voor te stellen.
Ik ben Citroën-das-pas-fën, ook wel liefkozend CDPF genoemd, en ik wil graag een XM.
Momenteel bezit ik een DSuper uit 1973, waar ik aan werk als het weer het toelaat, en een Xantia Break Pallas uit 1999. De laatste is mijn dagelijks vervoer, en werd tot nu toe vertroeteld in ruil voor de vele heerlijke kilometers die hij me meesleepte.
Eigenlijk wilde ik al een XM toen ik de Xant aanschafte, maar om diverse redenen kwam dit er niet van. Nu, mes amis, is echter de tijd gekomen dat ik de Xant ga verkopen om mezelf vervolgens te trakteren op een nóg echtere Citroën: een XM!!!! (Hadden jullie niet gedacht he?)

Vooruitlopend op mijn droom, en om mezelf alvast flink in te kunnen lezen heb ik me hier geregistreerd. Ook al omdat Wimb eiste dat zoveel mogelijk mensen op Cifo dat zouden doen, op straffe van een continue stroom off-topic berichten in al hun topics :wink: (Love you Wim! :mrgreen: ) En op Cifo ben ik inmiddels berucht om mijn ellenlange zwetsverhalen. Tijd dus om jullie in slaap te kletsen met mijn oeverloze gezwatel.

Tot zover het ikke-ikke verhaal, nu waar het écht om gaat in het leven: een XM.
Wat voor XM zou ik willen? Aangezien ik graag een exemplaar wil waar ik niet iedere zaterdag verplicht onder hoef te liggen, kom ik al snel op een type 2 uit. Hoewel dashboard en stuurwiel van een type 1 natuurlijk veel geiler zijn.
Het minimum wat ik wil qua motor is een 2.0 TCT, maar voor een V6 betaal ik graag wat MRB meer. Zoals de meesten van ons hier denk ik.
Soms word ik 's nachts nat wakker (nee, van het zweet viezerik!) omdat ik van een ritje V6 gedroomd heb. En dan moet ik mijn double-chevron pyjama verschonen. Ik weet zeker dat jullie dat ook hebben, ook al willen jullie dat niet toegeven hier. :D

Qua uitvoering moet ik me nog wat beter inlezen, maar een Ambiance of Exclusive is altijd goed, begreep ik. Het is ook wel leuk om achteraf allerlei upgrades te doen, maar als je direct het meeste erbij kan kopen is natuurlijk nóg leuker.

Kleur: Vert véga en rouge griotte vind ik helemaal de bomb. Vooral vert véga is gelukkig veel te koop. Maar je zal zien dat ik uiteindelijk met een zwarte thuiskom ofzo :roll:

Dan hebben we nog een budget (baaaaah wat een vies woord zeg).
Kan ik kort over zijn: Weihnug. Eerst moet ik de Xantiaanse dame verpatsen, en dat geld ga ik vervolgens in een XM steken. Dat houdt in dat het een dame van rond de 1000 euro gaat worden. Max-i-maal. Ja, ik weet het - da's niet gek veel maar gelukkig ben ik erg handig. Ik heb al hele aardige dames gezien rond die prijs, Er mag dus eventueel wat aan mankeren. De typische XM-gewoonte om altijd wel íets te mankeren, helpt me hier gelukkig bij. Weer een bewijs dat de XM bij mij past 8)

Nou ga ik me weer richten op het slijten van mijn Xant, en dromen over een XM. Jullie nu-al-reeds-XM-bezitters zijn maar lucky bastards!

Wat dacht je van deze, net aangeschaft :wink:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6FRKS7J-D.jpg)

Veel succes met het vinden van je "dame"

Groeten,

Benny.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Welkom CDPF :D ,

Heel leuk dat je op zoek bent naar een mooie XM en als het kan een V6 8) , maar een 2.0 TCT rijd ook erg luxe vanwege het koppel onderin :wink: .

Als je wat beter en meer georiënteerd hebt, dan zou ik voor een mooiere toch wel iets meer uitgeven dan 1000euro. Aan een XM sleutelen is leuk, maar zoals jezelf aangeeft je wilt niet constant eraan sleutelen omdat die het niet doet.
Voor dat bedrag moet je waarschijnlijk ook een berg achterstallig onderhoud wegwerken en storingen zoeken :( , ook al vind je veel info.

Hopelijk kun je binnenkort jouw XM 8) aan ons laten zien :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Nou, ook namens mij welkom CDPF. Toch leuk dat dat off-topic dreigement ook echt blijkt te werken :lol:
Tja, wat oeverloos geklets betreft, ben je volgens mij hier aan het juiste adres, leef je uit zou ik zo zeggen. :D

Ik begrijp totaal niet waarom je Vert Vega wilt, mijn dames zijn het ook allebei (toeval) en volgens mijn gevoel is de helft van alle Xants in die kleur :? Maar ze worden niet in puin gereden want Vert Vega onderdelen zijn bijzonder lastig te krijgen. Of zijn het collector items? ;-)
Als ik zo jij eisenpakket lees en je achtergrond, dan ben ik wel overtuigd dat je slaagt. Een leuk compromis tussen betaalbaar, sleutelbaar en blijven rijden. Succes!!

Enne, gedeeld lijden is dubbele pret :lol:

wimb
afbeelding van wimb

Je zei dat je handig bent he CPDF? Als je een unieke XM wilt, heeft Marco er een voor je: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203686/ :shock:

stooftaker
afbeelding van stooftaker

welkom hier hoor, maar net wat eerder werd gezegd, 1000 lijkt mij wat aan de krappe kant voor een nette Xm.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Dan lees het topic van Wimmetje maar eens door, het kan nog voor veul minder :mrgreen:

Al moet je bij zo'n bod wel op je hoede zijn dat je geen klap voor je kanis krijgt, Maarja met 2 meter 10 en 140 kilo Wim voor je neus slik je natuurlijk alles voor zoete koek :lol: Daar hoeft geen dober aan te pas te komen :P

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Mark zegt:

Maarja met 2 meter 10 en 140 kilo Wim voor je neus slik je natuurlijk alles voor zoete koek :lol: Daar hoeft geen dober aan te pas te komen :P

:lol: :lol: Ja jij weet hoe Wim er in het echt uit ziet he Mark? Voor alle anderen hier: de foto van Wim schijnt niet overeen te komen met de werkelijkheid...en maar weer on topic >>> CDPF zijn XM wens! :wink:

wimb
afbeelding van wimb

150 kg Mark! De feestdagen hè. ;-)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

LOL @ Wim.

zegt:

Als je deXANT eerst moet verkopen, dan zit je misschien zonder vervoer, welliswaar tijdelijk, maar toch! Of is je DS al klaar?

Nou, vanaf volgende week heb ik een tijdje een C5 type 2 automaat tot mijn beschikking. Ik hoopte eigenlijk dat ik rond die tijd van de Xant verlost zou zijn. Mijn DS is nog niet ingevoerd, nog niet APK-gereed, nog niet pekelbestendig, kortom verre van klaar :)

Aan de mensen die mijn budget (te) krap vinden: ik begrijp jullie opmerkingen. Maar ik heb al in ruime mate rondgestruind op Internet, en ze zijn er toch wel, hier en daar. Het enige dat ik dan ook zoek is uiterlijke schoonheid, en een niet-compleet-afgeragd blok. Ik heb het geluk dat ik, behalve mechanica, ook sterk ben in electronica. En da's nou wel ff errug handig als je op een XM aast. :)
Als ik eenmaal een uiterlijke schoonheid heb, wéét ik dat ik flink wat achterstallig onderhoud weg zal mogen werken. Het mooie aan een XM is, dat je dat ook écht WEG kan werken, met volhardendheid (lees: eigenwijsheid) en geduld. Laat ik nou eigenwijs zijn in ruiuiuiume mate :twisted: , en geduld komt vanzelf als je dame een paar dagen niet rijdt :D
Ik vind het niet erg om iedere maand 100 euro aan onderdelen in de dame te stoppen als ik haar eenmaal bezit, en besef me dat dat ook enige tijd noodzaak zal zijn. Maar momenteel lukt het me gewoon niet om ff 4000 op tafel te smijten voor een leuk exemplaar. Excusez-moi.
Maar als ik nog wil kunnen zeggen: "XM? Jah, heerlijke auto's. Heb er ooit nog enkele jaren in eentje gereden!" dan is nu dé tijd om in te stappen. IMHO. CMIIW. En andere acronymen die slechts voor een bekend groepje nerds bekend zijn. (Als iemand nu DRTL antwoordt, mol ik hem! :mrgreen: )

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Jemig, met nog een paar van die gepassioneerden zoals jij wordt het leuk om frequent sleutelmeetings te organiseren: kennis, lef, interesse en elkaar veel zin en onzin verkopen. 8)
Aaahhh, de romantiek van de ouwe Keverkliek.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

DRTL ? wrtf heeft die kerel het over?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

OK, ik zal het maar verklappen: DRTL staat voor Didn't read, too long 8)
Iets wat op een groot aantal van mijn berichtjes van toepassing is, I guess.
Dus die wilde ik even voor zijn. <grote grijns>

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

tssssss, nou daar was ik nooit opgekomen, Deutsche RTL natuurlijk wel :lol:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

(00)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

CDPF, nu wil het ook niet zeggen als je 4000 euro voor een XM betaald, dat je automatisch een goede XM krijgt. Sommige mensen overschatten de waarde van hun XM en dan zit je alsnog met de achterstallig onderhoud.

Maar leuk dat je zowel op mechanisch als elektrisch/electronisch gebied erg thuis bent :wink: . Ook een autotechnische opleiding(en) gedaan?

Ik vind een XM op elektrisch/electronisch gebied eigenlijk meevallen, het is vooral slechte bedrading en slechte verbindingen. Verder heel veel relais :wink: .
Met zo`n uitleeskastje kun je zelf de computers uitlezen, op de modellen vanaf eind `96 na dan. Daar heb je weer een (gebruikte) Lexia nodig.

Op mechanisch gebied kan een XM nog een uitdaging zijn, dan weet je het alvast :wink: .

Maar aan jouw verhaal te zien sta je open voor uitdagingen, dat geldt voor meer XMrijders :wink: .

stooftaker
afbeelding van stooftaker

van Xantia heb je iig wel de mooiste kleur imho...
Zo'n kleur had ik ook, al werd mij de 2.1 TD wat "te duur"daarom dus maar een XM gekocht :lol:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Citrophile: ik ben het met je eens dat de hoofdprijs absoluut geen top-auto garandeert. Andersom wil een lage prijs ook niet direct zeggen dat je crap koopt. Het is vooral een kwestie van niet meteen de eerste XM die je gaat bekijken, willen hebben. En niet te verlegen zijn om te zeggen dat je een dame niet wil kopen, ondanks dat ze wel wat met de prijs willen zakken. Een auto technisch goed kunnen inschatten helpt daarbij :wink:

De enige autotechnische opleiding die ik gedaan heb, is degene van HLW&LD (Handjes Laten Wapperen & Logische Deductie)
Dat, gecombineerd met een schaamteloos gebrek aan angst om aan reparaties te beginnen waar iedereen je voor waarschuwt, heeft me altijd een heel eind op weg geholpen (letterlijk en figuurlijk)
Bovendien ben ik niet te beroerd om 2 avondjes te Googlen om info te verzamelen voordat ik nieuw gebied ontgin.

Kastje van Malle Pietje ligt hier al, zelf gebouwd. Werkt namelijk ook mooi op de Xant.

En als je denkt dat een XM mechanisch uitdagend is, heb je dus nog nooit aan een DS gesleuteld :P
Vanavond heb ik ijvoorbeeld de startmotor van mijn Dsupertje uitgewisseld voor een fris gereviseerd exemplaar.
En auw. Mijn rug -kreun-.

@ Stoofie: Ik vind zelf Rouge Griotte ook erg mooi op een Xant. Tevens is een Xant één van de weinige auto's die zelfs in het wit mooi is. Vooral een Break.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ok, een DS zal ook niet makkelijk zijn qua plaatsing.

Maar een XM is toch gecompliceerd met de hydractive vering en ook Diravi of handremkabels vervangen etc je komt er alleen achter als je behoorlijke problemen :? . Dus qua uitzoeken en uitsluiten hoe iets zit en moet werken :wink: .

Ook met een V6 of 2.5TD kom je nergens bij :( .

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Nergens bij kunnen komen is echt hélemaal des Citroëns en dus niet type-specifiek, naar mijn ervaring.
Ik ken zelfs een dealer die is overgestapt naat een ander merk omdat hij schijtziek was van het feit dat hij eerst 3 uur onderdelen mocht verwijderen voordat hij aan de eigenlijke klus kon beginnen. :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citrophile
afbeelding van Citrophile

Gelukkig maar dat je onbevreest een XM tegemoet gaat :wink:. Dat had ik ook toen ik XM V6en ging rijden :D .

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Ach, iedere Citroën is ellende als je eraan moet sleutelen. Het verschil zit hem echter in het genot dat ze je verschaffen als je níet hoeft te sleutelen, en er gewoon lekker mee kan cruisen.
En sommige andere merken zijn ook geen onverdeeld genot om aan te klussen. Weleens geprobeerd om de aandrijfassen van een Mazda te vervangen? (Ik noem maar wat) Veel succes.

Bovendien wil ik helemaal geen ander merk (meer) rijden joh. Als je eenmaal hydropneumatische vering hebt gehad, wil je toch nooit anders meer - zeg nou zelf.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Citroën-das-pas-fën zegt:

Bovendien wil ik helemaal geen ander merk (meer) rijden joh. Als je eenmaal hydropneumatische vering hebt gehad, wil je toch nooit anders meer - zeg nou zelf.

Da's inderdaad wel waar, je probeert er wel eens aan te ontsnappen, althans ik, maar komt er altijd weer in terug. Kan ook niet anders als je vanaf je 5e tot je 18e hydropneumatisch vervoerd bent.
:lol:
Hoe zou bv dat verschil in de nieuwe C5 zijn tussen de stalen veer en de LHM versie. Sorry overigens zitten wel in jouw topic te kletsen...

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

La Noir Verni zegt:

Citroën-das-pas-fën zegt:

Bovendien wil ik helemaal geen ander merk (meer) rijden joh. Als je eenmaal hydropneumatische vering hebt gehad, wil je toch nooit anders meer - zeg nou zelf.

Da's inderdaad wel waar, je probeert er wel eens aan te ontsnappen, althans ik, maar komt er altijd weer in terug. Kan ook niet anders als je vanaf je 5e tot je 18e hydropneumatisch vervoerd bent.
:lol:
Hoe zou bv dat verschil in de nieuwe C5 zijn tussen de stalen veer en de LHM versie. Sorry overigens zitten wel in jouw topic te kletsen...

Same here, ikben voor het leven verpest omdat mijn vader me in diverse CXen en een XM meesleepte.

VWB kletsen in mijn topic: begon ik daar niet zelf mee? Dacht ik? :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

[quote="Citroën-das-pas-fën
VWB kletsen in mijn topic: begon ik daar niet zelf mee? Dacht ik? :wink:[/quote]

Ja weet ik wel :wink: ik ben alleen nog Cifo gewend en daar moet je heel erg oppassen om on-topic te blijven :roll:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Het verschil bij een C5-3 met stalen en hydropneumatische vering is duidelijk :wink: . Met de stalen vering is die comfortabel en mijns inziens confortabeler dan andere auto`s van dezelfde klasse maar de hydractive3+ is nog veel comfortabeler :lol: .

HA3+ is nog comfortabeler dan de hydractive1&2 van de XM, vooral de demping is zachter. Ook het bochtgedrag en rechtuit rijden is vele malen beter dan een XM.

@Mike, ik had ergens gelezen dat je schreef dat de (1.8 en 2.0) benzinemotoren in de C5-3 waardeloos zijn, dat klopt :wink: .
Vanaf dit jaar eindelijk (na 3 tot 4 jaar :roll: ) wordt de 1.6 THP 156pk met 6bak (en iets later dit jaar de 6traps automaat) geleverd en dat rijdt heel goed in de C5-3 8) . De C4 en C4 Picasso reden ook al veel beter met de VTI en THP dan de voorgaande ouderwetse benzinemotoren :wink: .

Nu nog de 200 en 200+ pk versies van de THP in de C5-3 8).

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

De C5-3... Mooie auto's om te zien hoor, daar niet van.
Maar het zal nog zeker 15 jaar duren voor ik overweeg om in zo'n ding te gaan rijden :D Vanwege op handen zijnde klassiekerstatus bedoel ik, zoals de XM nu.

En dan nog hoef ik er tegen die tijd niet over te denken, want dan rijd ik nog steeds een glimmend gepoetste XM V6 Exclusive. Inmiddels toe aan haar derde blok :lol:

*droomt verder*

Overigens ben ik vandaag op XCNL beticht van oneerlijke handel omdat ik me in het bouwjaar vergist had: ik had dec. 1999 neergezet i.p.v. jan 1999 (wat de enige juiste datum is) :oops:
What moron I am for wanting to be precise, als ik nu gewoon bouwjaar 1999 had neergezet... Maarja, kwaad is al geschied. In ieder geval heb ik de boel gecorrigeerd, ook op Autoscout, en nu is alles weer geheel correct. Ook wel fijn.
Wel jammer dat je er altijd fijntjes op word gewezen door iemand met 4 postings op zijn naam die de Caps Lock aan heeft staan (echt waar, ze bestaan nog!) :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

tssssss, dat kan toch ook fijntjes......

:oops:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Pagina's