Ehh, het antwoord op die vraag was 64 toch? En altijd een handdoek bij je hebben, natuurlijk.
Hé grets, nou dreigt het hier weer een cafë te worden. Daarom maar vlug enigzins on-topic: Had je al een nieuwe keerring te pakken, Wim? En wanneer dacht jij dat allemaal te gaan doen?
42 Roger. Het antwoord is 42! :evil:
Globaal ben ik het als volgt van plan: donderdagavond 1 december beginnen met demontage. Het 'enige' dat los hoeft is:
- aandrijfassen,
- luchtbuizenzooi boven,
- accubak.
Vrijdag zou dan de bak los kunnen, nieuwe ring er in en bak terug. En dan de rest van vrijdag, met zaterdag als uitloop de handel weer terugbouwen.
Het valt eigenlijk wel mee, niet? :mrgreen:
De keerring is levering dealer, dat is makkelijk. Verder heb ik ook nog olieën nodig (madame krijgt zo nooit de kans om met vieze sappen te rijden :lol: ) en een stempel.
Oh ja, boutjes voor het vliegwiel niet te vergeten.
Ik zit alleen te twijfelen of ik me over de andere keerring druk moet maken. Dat ding is vele malen makkelijker bereikbaar en ik blijf bij het standpunt dat als 'ie niet lekt je er af moet blijven.
Hmm..... Hij lekt niet, duszzz....
Ik ga ff voor je informeren vandaag. Moeten we wel hebben lijkt me (gezien wat we hier allemaal sjouwen). Dan nog ff kijken hoe en wat met lenen van gereedschappen....
Ik sluit me bij Maarten aan: niet lekken = afblijven. Vooral aan die kant! Mocht het kreng toch nog gaan lekken ooit, dan kun je er heel makkelijk bij komen zonder bak- of motoruitbouw. Eerder zou ik niets eraan doen. Als je dan toch per sé wat wil doen, zou ik hooguit preventief LecWec bij je motorolie mikken.
Oh, en sorry v.w.b. het antwoord op DE vraag. Het is blijkbaar te lang geleden dat ik die boeken gelezen heb. Maar die handdoek onthoud ik voor de rest van m'n leven! :wink:
(Mocht iemand totaal niet weten waar Wim en ik het over hebben: lees "Hitchhikers' guide to the Galaxy" en je weet van de hoed en de rand. Slechts iets van 600-zoveel pagina's, als je de omnibus leest. Ford, you're changing into an infinite number of penguins :mrgreen: )
Mike, kunnen rijden is slechts een kwestie van willen. Het olieverbruik zit rond de dikke halve liter per paar honderd kilometer dus dat is te overzien. :wink: En ik ga er inderdaad anti-olieverbruik rotzooi in gooien. Maar da's alleen for the time being!
Van wat ik begrijp hebben LecWec en zusterproducten toevoegingen die het rubber van de afdichtingen wat laten opzwellen waardoor het voorlopig afsluit. Dus aangaande de turbo maak ik me geen zorgen. Ik zit meer in over afdichtingen waar ik geen problemen mee heb. Wat doen die na een anti-lek behandeling? :roll:
Niet gebruiken bij nieuwe afdichtrubbers heb ik wel eens gehoord.
Die kunnen door het zwellen uit de zittingen springen.
Ben je nog verder van huis .
En als je `t toch gebruikt , kijk of er geen klontering in zit .
Weet niet of ze doen aan een houdbaarheidsdatum , maar kijk daar ook ff naar.
Ik hoorde laatst een naar verhaal over verstopte hydr.systemen, OK , daar gebruik je het nu niet voor , maar toch.
Dat klinkt alsof ik de gok wel kan wagen met LecWec: de enige afsluitingen die echt nieuw zijn dat zijn de klepseals. In het hele oliecircuit zitten sowieso niet veel afdichtingen, in tegenstelling tot de versnellingsbak.
:rofl:
En een handtekening!!!!
Veel te praktisch voor een vrouw Wim, is het geen omgebouwde vent?
Nee, echt een vrouwelijke vrouw. Maar ze zou een dochter van Micheline kunnen zijn. :wink:
Dat zal ik dan maar als een compliment opvatten..... :mrgreen:
Luceo non uro....
Edit
[strike]:wtf: Wordt het een tweede café hiero? Ik ga maar 'ns :opruimen:[/strike]
Zo da's ook weer opgeruimd. @Michelle: zo bedoelde ik het ook. :wink:
Who's that :?:
Luceo non uro....
Wie?
Je had het lef om Micheline met Michelle aan te spreken... :silent:
Door voor de hamvraag CDPF!!! :buig:
Luceo non uro....
Ehh, het antwoord op die vraag was 64 toch? En altijd een handdoek bij je hebben, natuurlijk.
Hé grets, nou dreigt het hier weer een cafë te worden. Daarom maar vlug enigzins on-topic: Had je al een nieuwe keerring te pakken, Wim? En wanneer dacht jij dat allemaal te gaan doen?
Net gemeten, jammer genoeg is de ES9 stempel dus groter als die van een XU...
Op zoek naar een goede stempel dus!
42 Roger. Het antwoord is 42! :evil:
Globaal ben ik het als volgt van plan: donderdagavond 1 december beginnen met demontage. Het 'enige' dat los hoeft is:
- aandrijfassen,
- luchtbuizenzooi boven,
- accubak.
Vrijdag zou dan de bak los kunnen, nieuwe ring er in en bak terug. En dan de rest van vrijdag, met zaterdag als uitloop de handel weer terugbouwen.
Het valt eigenlijk wel mee, niet? :mrgreen:
De keerring is levering dealer, dat is makkelijk. Verder heb ik ook nog olieën nodig (madame krijgt zo nooit de kans om met vieze sappen te rijden :lol: ) en een stempel.
Oh ja, boutjes voor het vliegwiel niet te vergeten.
Ik zit alleen te twijfelen of ik me over de andere keerring druk moet maken. Dat ding is vele malen makkelijker bereikbaar en ik blijf bij het standpunt dat als 'ie niet lekt je er af moet blijven.
Hmm..... Hij lekt niet, duszzz....
welke maat stempel Wim? Ik kan hier eens kijken of we wat hebben?
De keerring is buiten 110 en binnen 90 mm.
Ik ga ff voor je informeren vandaag. Moeten we wel hebben lijkt me (gezien wat we hier allemaal sjouwen). Dan nog ff kijken hoe en wat met lenen van gereedschappen....
Alvast bedankt voor de moeite.
Met je poten af blijven :mrgreen:
Koffer met stempels kan ik lenen, dus laat maar weten of dat nodig is en wanneer. Ik moet natuurlijk ook kunnen, anders moet je ze komen halen...
Owhhh, je bent geweldig. :lovecit:
Ik verwacht einde van deze maand bezig te gaan, ik laat het je nog weten.
Kun je momenteel wél rijden Wim of is het olieverlies te groot??
Ik sluit me bij Maarten aan: niet lekken = afblijven. Vooral aan die kant! Mocht het kreng toch nog gaan lekken ooit, dan kun je er heel makkelijk bij komen zonder bak- of motoruitbouw. Eerder zou ik niets eraan doen. Als je dan toch per sé wat wil doen, zou ik hooguit preventief LecWec bij je motorolie mikken.
Oh, en sorry v.w.b. het antwoord op DE vraag. Het is blijkbaar te lang geleden dat ik die boeken gelezen heb. Maar die handdoek onthoud ik voor de rest van m'n leven! :wink:
(Mocht iemand totaal niet weten waar Wim en ik het over hebben: lees "Hitchhikers' guide to the Galaxy" en je weet van de hoed en de rand. Slechts iets van 600-zoveel pagina's, als je de omnibus leest. Ford, you're changing into an infinite number of penguins :mrgreen: )
inderdaad een geweldige trilogie in 4 delen waarvan ook deel 5 is uitgebracht :mrgreen:
ik heb dat als de hoorspelen ook nog ergens staan. Ook heel leuk
Mike, kunnen rijden is slechts een kwestie van willen. Het olieverbruik zit rond de dikke halve liter per paar honderd kilometer dus dat is te overzien. :wink: En ik ga er inderdaad anti-olieverbruik rotzooi in gooien. Maar da's alleen for the time being!
Zou je dat wel doen ivm de turbo!?
Inmiddels ook deel 6 ( van een andere schrijver maar niet veel minder dan het origineel)
En dit typ ik niet maar een oneindig aantal apen.
En wat zijn die digitale horloges toch een mooie uitvinding, niet? :mrgreen:
En een handtekening!!!!
Van wat ik begrijp hebben LecWec en zusterproducten toevoegingen die het rubber van de afdichtingen wat laten opzwellen waardoor het voorlopig afsluit. Dus aangaande de turbo maak ik me geen zorgen. Ik zit meer in over afdichtingen waar ik geen problemen mee heb. Wat doen die na een anti-lek behandeling? :roll:
Opzwellen, vervormen en lekken????
Er niet in gooien dus!?
Niet gebruiken bij nieuwe afdichtrubbers heb ik wel eens gehoord.
Die kunnen door het zwellen uit de zittingen springen.
Ben je nog verder van huis .
En als je `t toch gebruikt , kijk of er geen klontering in zit .
Weet niet of ze doen aan een houdbaarheidsdatum , maar kijk daar ook ff naar.
Ik hoorde laatst een naar verhaal over verstopte hydr.systemen, OK , daar gebruik je het nu niet voor , maar toch.
Dat klinkt alsof ik de gok wel kan wagen met LecWec: de enige afsluitingen die echt nieuw zijn dat zijn de klepseals. In het hele oliecircuit zitten sowieso niet veel afdichtingen, in tegenstelling tot de versnellingsbak.
Pagina's