Hallo, kan iemand mij helpen aan een "droge" Lucas Epic brandstofpomp.
Moet op een 2.1TD AUT. uit 1999 :thumbup:
Lucas Epic pomp
zo, 08/01/2012 - 14:23
#1
Lucas Epic pomp
Hallo, kan iemand mij helpen aan een "droge" Lucas Epic brandstofpomp.
Moet op een 2.1TD AUT. uit 1999 :thumbup:
Ik heb nog een EPIC liggen die al uit elkaar geschroefd is, compleet met nieuwe pakkingset erbij. Pakkingset is nieuw in verpakking. EPIC ECU's heb ik ook nog eventueel.
Lijkt mij een redelijk ingewikkelde klus om te doen. Ik heb nog nooit een brandstofpomp uitelkaar gehaald. Zo'n Lucas Epic pomp lijkt mij niet een beginners pomp om te reviseren. :thumbdown:
Ben ik op zich met je eens, maar dan heb je wel een pomp met nieuwe pakkingen.
Zie maar eens een dichte EPIC te vinden. En dan met de garantie dat -ie nog een tijdje dicht blijft...
Als je echt twijfelt zou ik iemand met ruime ervaring op EPIC-gebied kunnen vragen om de pomp te monteren met de nieuwe pakkingen. Als hij dat wil, ben je spekkoper. Kost je wel iets meer natuurlijk, maar hoeveel meer laat ik aan hem over.
Maar dan heb je ook iets wat je verder niet gaat vinden denk ik. Namelijk een ZGAN EPIC dieselpomp.
EPIC is de makkelijkste pomp van allemaal omdat er geen mechanische regelmechanismes inzitten. Zeker als je even onderzoekt WELKE pakking lekt dan hoeft de pomp misschien niet eens open.
Mijn EPIC lekte langs de ring waar de dynamische versteller op uitkomt aan de achterkant waardoor onterecht het middendeelpakking werd verdacht.
Middendeel pakking zelf is ook peanuts trouwens. Die aan de distributiekant op de as is het lastigst want dan moet er wat meer uit elakar maar nog steeds niet onoverkomelijk. Onder de regelkleppen zitten een paar rubben ringetjes die je zelfs in-situ kan vervangen
Als ik het goed heb moet ik eerst exact bepalen waar mijn pomp lekt dus. Misschien is het beter om de pomp te demonteren. Kan ik gelijk de veer van mijn multyriem spanner vervangen (die klapperd doordat bij de vorige reparatie het onderste vulbusje niet goed gemonteerd is) Dan de pomp uit elkaar halen om de ringen c.q. pakkingen te vervangen? Heb al een keer gekeken waar de pomp lekt, onderkant van pomp lijkt droog. Voorkant van motorblok is wel nat van de diesel.
Dan wacht ik nog ff met EPIC-modelbouwen :)
Beste mensen, mede Xm'ers,
voor de diverse motoren met Lukas Epic brndsofpompen heb ik hier in Frankrijk een adres waar ze, 100% gereviseerd, uiteraard met garantie, ca€950,00 kosten. Dit is TTC (inclusief BTW). Verzendkosten komen erbij. Zla ca €25,00 zijn. Frankrijk is iets duurder met verzendkosten dan Nederland.
Hier op mijn terrein heb ik ook nog de nodige Xm's staan. Een berline 2.1Ts 12v, phase 1, brandstofpomp kapot (geen Epic maar Rotodiesel) motor slechts 160000 km gelopen en Distributie compleet met waterpomp bij 140000 gedaan.
ook nog een blok met korte bak, ca 130000 gelopen. Te lang stilgestaan maar loopt direct weer.
een break 2.1Td 12, phase 1 met ca 220000km. Blok goed, pomp niet goed, aan de beurt voor distributie. Kan gedaan worden door mij.
Voor Xm: Ook diversen aan bekleding en interieurs en plaatwerk zoals schermen, deuren, velgen, etc. Ook een zwart leren interieur in prima staat.
Een Xantia break 2.0i, phase 2 van 1998 met uitstekende motor en automatische versnellingsbak.
Indien er belangstelling is ben ik via mail bereikbaar. Vraag waar u interesse in hebt en ik kijk of ik het heb. Levering/bezorging is in principe mogelijk. Ik heb diverse mensen die met enige regelmaat vanuit Centraal Frankrijk naar NL gaan en ik rijd zelf ook nog heel af en toe. Uiteraard is bezorging niet gratis maar tegen meerprijs, en dat gaat in goed overleg tussen U en mij en degene die rijdt.
Mailadres: le-citrophile@orange.fr
Met vriendelijke groet.
Harmen, Le Citrophile
Goed te weten dat jij nog op een stapel diesel-onderdelen zit. Mag je in Frankrijk overal nog de stad in met een XM-diesel?
__________
Crepuscule