Leuk Pieter, ik ken hem wel, maar ben even zijn naam kwijt. Weet wel dat hij altijd heeel geinteresseerd is tijdens de meets!
Collega (René) is behoorlijk automaf, ja. Eén keer meegenomen naar een Xm-clubmeeting en vervolgens niet meer weg te slaan bij de daaropvolgende (voornamelijk technische) meetings van zowel Xm- alsook incidenteel CX-club. Met uiteindelijk als resultaat een nieuwe Xm-rijder 8)
Als je automaf bent kom je vroeger of later bij een XM dan wel CX uit, ja... :wink:
Leuk he, als iemand helemaal ondersteboven is van de rij-eigenschappen die je zelf ook zo waardeert.
Zeer zeker. Sinds het carpoolen en de (sleutel)meetings heeft het Citroënvirus aardig huisgehouden. Daarbij heeft ie naar eigen zeggen een behoorlijk positieve indruk gekregen van de sleutelmeetings als ook het clubleven in het algemeen. Zo zie je: neem een autogek mee naar een XM-/CX- of andere Citroenclubmeeting en je ziet wat er kan gebeuren :lol: :wink:
Vandaag helaas een aanrijding gehad :thumbdown:
Door een combinatie van focussen op naderend verkeer in de verte en een waarschijnlijk deels achter de voorruitstijl verscholen een op een T-kruising van rechts komende Citroën C2 over het hoofd gezien. Gevolg is dat de C2 mij rechtsvoor schampte.
Zichtbare schade op het eerste oog: een rechtervoorscherm en bumper in gruzelementen, een beschadigde gril en wieldop, knipperlichtunit afgebroken en kras op motorkap door samendrukkend plaatwerk. Kap niet open gehad (klemt door voorscherm) dus daar kan nog meer ellende achter zitten. Hoewel de C2 naar eigen zeggen zo'n 65 km/h reed toen ie m'n rechtervoorzijde schampte (draaide zelf met lage snelheid linksaf de kruising op), zag de wielophanging er op het eerste oog OK uit.
De auto is door de bergingsdienst naar hun depot gebracht en wordt naar verwachting uiterlijk morgen van Noord-Holland (waar het is gebeurd) naar Friesland gebracht. M'n garage zet de auto vervolgens op de brug om de eventuele schade aan wielophanging en subframe op te nemen. Vervolgens beoordelen of de auto nog fatsoenlijk reparabel is. Heb daarover in de loop van de week contact met de garage maar kan pas zaterdag daadwerkelijk langs. Afwachten dus....
Het belangrijkste is inderdaad dat je er zelf ongeschonden vanaf komt. Maar een aanrijding is hoe dan ook niet fijn. Ik hoop voor je dat de schade meevalt.
Balen van die aanrijding. :thumbdown: :( Ik was onderweg en hoorde het via, via.
Gelukkig mankeer je zelf niets, maar schade aan je madame/xm is nooit leuk.
Wie zijn schuld het dan ook is...effin. Kop op! Misschien is de schade wel weer op te lappen. Heb wel connecties in de autospuitwereld...kan hier en daar mijn licht wel even voor je opsteken.
Enne...vandaag stond de zon ook erg vervelend; heb dat vandaag aan den lijve ondervonden maar had gelukkig mijn "Ray Ban" bril bij de hand. 8). Misschien heeft de zon ook een rol gespeelt ...you never know.
De backup zweefmobiel/Yvette is uiteraard beschikbaar..dus woon-werk verkeer is daarmee geregeld! No :problem: !
Gr, René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Dank allen. En nee, heb zelf niks.
Insteek is de auto weer te laten maken; zichtbare schade zag er reparabel uit, maar wacht voor het definitieve besluit het oordeel van de garage over de onderhuidse schade af.
Dat is zuur.
Ze zeggen altijd: "Het is maar blik." Maar het is wel erg mooi blik en dat is flink slikken.
Hoop voor je dat het mee valt en dat het nog reparabel is.
Damn Pieter! :x Heel herkenbaar, ik kijk ook altijd ver voorruit wat opzich harstikke goed is maar soms gebeurt er dan vlak voor je neus wat. En je maakt wat kilometers dus jouw kans op een aanrijding is nog wel een stukje groter.
We wachten met je af op de uitslag!
Madam is vanmorgen door de berger gelost bij de garage. Ik heb vanmorgen kort telefonisch contact gehad met de garage, die de auto al direct na binnenkomst de brug op had gereden. Eerste opmerking was dat het stuur iets scheef stond; het rechtervoorwiel heeft dus wel een tik gehad. Heb afgesproken dat ie de auto verder naloopt en me vervolgens hierover één dezer dagen inlicht. Daarna bekijken of de auto redbaar is (wat dus de insteek is) of niet.
Bij de visuele inspectie kwamen de volgende bevindingen naar voren: het rechtervoorwiel staat iets naar binnen, verder slechts minimale afwijking onderhuids. Subframe, stuurinrichting, draagarm, veerpoot en fusee vertonen op het eerste zicht geen schade. Met een slag om de arm nu dus een voorzichtig optimisme.
Zaterdag ga ik bij madam kijken en wellicht de vervolgstappen bespreken. Wordt vervolgd.
Leuk Pieter, ik ken hem wel, maar ben even zijn naam kwijt. Weet wel dat hij altijd heeel geinteresseerd is tijdens de meets!
Inderdaad, zo bedoelde ik het. Als je strepen trekt met een TCT heb je slechte banden (of de turbodruk flink opgevoerd :D :D )
Collega (René) is behoorlijk automaf, ja. Eén keer meegenomen naar een Xm-clubmeeting en vervolgens niet meer weg te slaan bij de daaropvolgende (voornamelijk technische) meetings van zowel Xm- alsook incidenteel CX-club. Met uiteindelijk als resultaat een nieuwe Xm-rijder 8)
Als je automaf bent kom je vroeger of later bij een XM dan wel CX uit, ja... :wink:
Leuk he, als iemand helemaal ondersteboven is van de rij-eigenschappen die je zelf ook zo waardeert.
Zeer zeker. Sinds het carpoolen en de (sleutel)meetings heeft het Citroënvirus aardig huisgehouden. Daarbij heeft ie naar eigen zeggen een behoorlijk positieve indruk gekregen van de sleutelmeetings als ook het clubleven in het algemeen. Zo zie je: neem een autogek mee naar een XM-/CX- of andere Citroenclubmeeting en je ziet wat er kan gebeuren :lol: :wink:
Vandaag helaas een aanrijding gehad :thumbdown:
Door een combinatie van focussen op naderend verkeer in de verte en een waarschijnlijk deels achter de voorruitstijl verscholen een op een T-kruising van rechts komende Citroën C2 over het hoofd gezien. Gevolg is dat de C2 mij rechtsvoor schampte.
Zichtbare schade op het eerste oog: een rechtervoorscherm en bumper in gruzelementen, een beschadigde gril en wieldop, knipperlichtunit afgebroken en kras op motorkap door samendrukkend plaatwerk. Kap niet open gehad (klemt door voorscherm) dus daar kan nog meer ellende achter zitten. Hoewel de C2 naar eigen zeggen zo'n 65 km/h reed toen ie m'n rechtervoorzijde schampte (draaide zelf met lage snelheid linksaf de kruising op), zag de wielophanging er op het eerste oog OK uit.
De auto is door de bergingsdienst naar hun depot gebracht en wordt naar verwachting uiterlijk morgen van Noord-Holland (waar het is gebeurd) naar Friesland gebracht. M'n garage zet de auto vervolgens op de brug om de eventuele schade aan wielophanging en subframe op te nemen. Vervolgens beoordelen of de auto nog fatsoenlijk reparabel is. Heb daarover in de loop van de week contact met de garage maar kan pas zaterdag daadwerkelijk langs. Afwachten dus....
Sjees, das ff zuur zeg! Succes met de afhandeling.....
Heel vervelend idd. Zelf heb je gelukkig niets, haal ik uit je woorden? Da's uiteindelijk natuurlijk toch het belangrijkste...
Het belangrijkste is inderdaad dat je er zelf ongeschonden vanaf komt. Maar een aanrijding is hoe dan ook niet fijn. Ik hoop voor je dat de schade meevalt.
Hè dat is shit, Pieter. Gelukkig heelhuids eruit gekomen. Hopen op beperkte schade van de voiture, dan maar. Succes.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Goedenavond PBO,
Balen van die aanrijding. :thumbdown: :( Ik was onderweg en hoorde het via, via.
Gelukkig mankeer je zelf niets, maar schade aan je madame/xm is nooit leuk.
Wie zijn schuld het dan ook is...effin. Kop op! Misschien is de schade wel weer op te lappen. Heb wel connecties in de autospuitwereld...kan hier en daar mijn licht wel even voor je opsteken.
Enne...vandaag stond de zon ook erg vervelend; heb dat vandaag aan den lijve ondervonden maar had gelukkig mijn "Ray Ban" bril bij de hand. 8). Misschien heeft de zon ook een rol gespeelt ...you never know.
De backup zweefmobiel/Yvette is uiteraard beschikbaar..dus woon-werk verkeer is daarmee geregeld! No :problem: !
Gr, René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Dank allen. En nee, heb zelf niks.
Insteek is de auto weer te laten maken; zichtbare schade zag er reparabel uit, maar wacht voor het definitieve besluit het oordeel van de garage over de onderhuidse schade af.
Dat is zuur.
Ze zeggen altijd: "Het is maar blik." Maar het is wel erg mooi blik en dat is flink slikken.
Hoop voor je dat het mee valt en dat het nog reparabel is.
dat is minder hopen op een goede afloop.
Vervelend zeg :( , nou veel succes met de afhandeling en reparatie.
FACK!! Is mijn eerste gedachte, weer een Xm naar de slachtbank.
Maar nee ze wordt gelukkig gered, toch blijft het pijnlijk succes PBO. :wink:
Damn Pieter! :x Heel herkenbaar, ik kijk ook altijd ver voorruit wat opzich harstikke goed is maar soms gebeurt er dan vlak voor je neus wat. En je maakt wat kilometers dus jouw kans op een aanrijding is nog wel een stukje groter.
We wachten met je af op de uitslag!
Damn, dat is zuur! Hopen dat het meevalt en dat het gewoon te repareren is!
Sh :silent: Weet uit ervaring wat het is. Fijn dat je zelf niets mankeert, maar balen van de dame. Hopelijk valt het mee!
Luceo non uro....
Dank allen voor de steun/succeswensen :clap:
Madam is vanmorgen door de berger gelost bij de garage. Ik heb vanmorgen kort telefonisch contact gehad met de garage, die de auto al direct na binnenkomst de brug op had gereden. Eerste opmerking was dat het stuur iets scheef stond; het rechtervoorwiel heeft dus wel een tik gehad. Heb afgesproken dat ie de auto verder naloopt en me vervolgens hierover één dezer dagen inlicht. Daarna bekijken of de auto redbaar is (wat dus de insteek is) of niet.
Hier wordt geduimd voor je IIG...
Hier ook !
:likeU:
+1
Ik bent er helemaal onrustig van, is er al nieuws?
Omdat ik geen melding krijg eventje posten. Stuur scheef, da's toch wel een flinke optater dus. :?
Ja, inmiddels nieuws van de garage.
Bij de visuele inspectie kwamen de volgende bevindingen naar voren: het rechtervoorwiel staat iets naar binnen, verder slechts minimale afwijking onderhuids. Subframe, stuurinrichting, draagarm, veerpoot en fusee vertonen op het eerste zicht geen schade. Met een slag om de arm nu dus een voorzichtig optimisme.
Zaterdag ga ik bij madam kijken en wellicht de vervolgstappen bespreken. Wordt vervolgd.
Hmm.. lijkt mee te vallen dan Pieter, ik help het je hopen!
Ik doe mee, dus wij helpen je hopen.
Damm Pieter, flink balen, hopelijk valt het allemaal mee.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En het stuurhuis? Klinkt op zich positief. 8)
Pagina's