als het goed is zit die bak een stuk lager dan de bovenkant van het schot. Anders zit straks die afdekplaat recht op je filter en kan er geen lucht door.
Dus wellicht kun je een uitsparing maken in dat verstevigingsschot. Dan blijven vorm, functie, stijfheid sterkte redelijk gehandhaafd.
Zelfs met draaien passen en meten gaat deze bak niet door het huidige gat passen. Het schot zal er hoe dan ook uit moeten, of significant kleiner moeten worden, om de bak er in te laten passen.
De aansluiting van de bak op het luchthuis is overigens wel perfect, de maat klopt exact en ook de centreer nokjes en alles kloppen helemaal. Dus deze bak moet er op kunnen, de vraag is nog even hoe die daar gaat komen en of dit met of zonder het schot is :)
furriegurrie zegt:
als het goed is zit die bak een stuk lager dan de bovenkant van het schot. Anders zit straks die afdekplaat recht op je filter en kan er geen lucht door.
Dus wellicht kun je een uitsparing maken in dat verstevigingsschot. Dan blijven vorm, functie, stijfheid sterkte redelijk gehandhaafd.
Ja, de nieuwe bak komt wel een stuk lager dan de afdekplaat, dus er kan voldoende lucht tussendoor.
Ik zou het schot er niet zomaar tussenuit rammen. Ik denk dat het wel een functie heeft: stevigheid of zo.... :mrgreen:
Tja, geen idee eigenlijk. Als ik naar plaatjes kijk van de XM met het stuur aan de andere kant dan zit de ruitenwisser motor aan de kant waar bij ons de lucht inlaat zit voor het interieur en mist dus dit schot. Het is me niet duidelijk of dit schot dan dus aan de andere kant geplaatst is. (bron is de Haynes) http://c35pp.nl/pics/pollen_filter/ruitenwisser_andere_kant.jpg
Hoppa, even dremelen en bak er in :) Heb ik er toch mooi een PSA pollen-filter in zitten :D http://c35pp.nl/pics/pollen_filter/13042012865.jpg
De bak past perfect op het lucht-huis, en dus ook perfect in de paravan. Ik snap niet waarom de XM nooit met dit ding fabriek-af geleverd is, het is niet een grote aanpassing ofzo...
Stalen schot is een groot woord, ik zou het eerder een dun stuk blik noemen, het niet echt heel erg stevig. Maar dat is inderdaad het deel dat ik er uit gehaald heb.
Uuhh, hep dat schot ook een functie? en heppie dat gecheckt?
Nee, niet echt naar gekeken, ik wilde dat filter der in hebben :)
Maar aan de andere kant, als je een Engelse XM hebt dan zit dat schot aan de andere zijde van de auto, en je ruitenwisser motor dus ook aan de andere kant. Dus als dit ding structureel een functie zou hebben dan zouden ze hem ook in die versie rechtsvoor moeten monteren.
Verder zit er aan de onderkant van het schot gewoon een opening zodat water weg kan lopen, dus water "tegenhouden" doet hij standaard ook niet. Wellicht dat het is om wat meer het midden deel van de paravan af te sluiten voor bladeren, maar daar zit bij mij nu die grote bak met het filter, dus daar komen ook geen bladeren meer langs die richting de ruitenwisser motor willen.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Pollenfilter voor een XM
Misschiens extra stevigheid of zo?? :problem:
Kan me voorstellen dat bij een crashtest, daar waar de ruitewissermotor en -mechanisme niet zitten, dit schotje net wat meer tegenhoudt, dan geen schotje.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Als ik het plaatje metaal dat er uit gekomen is tussen duim en wijsvinger houd en hetzelfde met mijn andere hand doe, dan kan ik het zo buigen... dus heel veel stevigheid zal het niet bieden.
En hoe haal je dat plaatje uit la voiture? Isse dat simpel?
Khoor van de webwinkel dat er geen grote bestelling is tot nu toe. Drie om precies te zijn :?
En hoe haal je dat plaatje uit la voiture? Isse dat simpel?
Khoor van de webwinkel dat er geen grote bestelling is tot nu toe. Drie om precies te zijn :?
Je kan er niet lekker bij, maar met de dremel en een flexibel verlengstuk daarvoor gaat het iets makkelijker. Na een uur dremelen met heavy-duty schijfjes was ie der echt wel uit. Het is wel aan te raden om een oud laken te nemen en dat over je motor ruimte te leggen zodat het slijpsel niet overal terecht komt.
Hoppa, even dremelen en bak er in :) Heb ik er toch mooi een PSA pollen-filter in zitten :D http://c35pp.nl/pics/pollen_filter/13042012865.jpg
De bak past perfect op het lucht-huis, en dus ook perfect in de paravan. Ik snap niet waarom de XM nooit met dit ding fabriek-af geleverd is, het is niet een grote aanpassing ofzo...
Da's heel mooi! Maar wat doe je straks als het filter aan vervanging toe is?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569
Hoppa, even dremelen en bak er in :) Heb ik er toch mooi een PSA pollen-filter in zitten :D http://c35pp.nl/pics/pollen_filter/13042012865.jpg
De bak past perfect op het lucht-huis, en dus ook perfect in de paravan. Ik snap niet waarom de XM nooit met dit ding fabriek-af geleverd is, het is niet een grote aanpassing ofzo...
Da's heel mooi! Maar wat doe je straks als het filter aan vervanging toe is?
Met een schroevendraaier twee nokjes aan de zijkanten terug drukken en het filter er uit halen. Dan het nieuwe filter er weer in stoppen tot de nokjes weer vast zitten. :) Nadeel is alleen dat je de paravan bak "even" open moet halen.
als het goed is zit die bak een stuk lager dan de bovenkant van het schot. Anders zit straks die afdekplaat recht op je filter en kan er geen lucht door.
Dus wellicht kun je een uitsparing maken in dat verstevigingsschot. Dan blijven vorm, functie, stijfheid sterkte redelijk gehandhaafd.
Ik kan mij dit schot niet herinneren bij mijn type 1 "Breaky"!? Zou het dan misschien alleen op een type 1 XM passen? Correct me if i'm wrong?
Zelfs met draaien passen en meten gaat deze bak niet door het huidige gat passen. Het schot zal er hoe dan ook uit moeten, of significant kleiner moeten worden, om de bak er in te laten passen.
De aansluiting van de bak op het luchthuis is overigens wel perfect, de maat klopt exact en ook de centreer nokjes en alles kloppen helemaal. Dus deze bak moet er op kunnen, de vraag is nog even hoe die daar gaat komen en of dit met of zonder het schot is :)
Ja, de nieuwe bak komt wel een stuk lager dan de afdekplaat, dus er kan voldoende lucht tussendoor.
Euhh, tja. :? Het is niet moeders mooiste maar ik ga toch maar voor de Noorse variant. Die past tenminste en is niet NFP.
Correcting, want wrong. Schot zit ook op type 1, zowel Break als Berline.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
:wink:
Tja, geen idee eigenlijk. Als ik naar plaatjes kijk van de XM met het stuur aan de andere kant dan zit de ruitenwisser motor aan de kant waar bij ons de lucht inlaat zit voor het interieur en mist dus dit schot. Het is me niet duidelijk of dit schot dan dus aan de andere kant geplaatst is. (bron is de Haynes)
http://c35pp.nl/pics/pollen_filter/ruitenwisser_andere_kant.jpg
Toch wel. Hier een foto van de engelse XM-yahoo lijst: let niet op de rotzooi. Linksboven zie je het schotje.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
http://www.ebay.it/itm/Filtro-ABITACOLO-ASTER-Citroen-XM-Peugeot-605-/160717813049?pt=Ricambi_automobili&hash=item256b873539#ht_788wt_1219
http://i264.photobucket.com/albums/ii186/WUELKO/XMFILTROABITACOLO018.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii186/WUELKO/XMFILTROABITACOLO003.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii186/WUELKO/XMFILTROABITACOLO001.jpg
Dat is mooi. Die ga ik snel bestellen.
Een hele mooie verbeterde variant van een afzuigkapfilter en een postbode-elastiek of Duck-tape. Waar ik aan zat te denken als beunoplossing. :D
Dubbelgeslagen wasemkap filterdoek en 2 panty kousjes doen het nog beter :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Idd een mooie om te bestellen! Wellicht in wat grotere aantallen bestellen? Om de verzendkosten te drukken?
Ik vind dit ook een mooie oplossing :D, wellicht ook een idee voor de clubshop om meerdere te bestellen.
Of hier op het forum een groupbuy opzetten? :D
+1
+1
*kuch* magazijncommissie? *kuch* :mrgreen:
Clubwinkel dude.
Hoppa, even dremelen en bak er in :) Heb ik er toch mooi een PSA pollen-filter in zitten :D
http://c35pp.nl/pics/pollen_filter/13042012865.jpg
De bak past perfect op het lucht-huis, en dus ook perfect in de paravan. Ik snap niet waarom de XM nooit met dit ding fabriek-af geleverd is, het is niet een grote aanpassing ofzo...
En wat heb je nou weggedremelt? Het stalen schot?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Stalen schot is een groot woord, ik zou het eerder een dun stuk blik noemen, het niet echt heel erg stevig. Maar dat is inderdaad het deel dat ik er uit gehaald heb.
Uuhh, hep dat schot ook een functie? en heppie dat gecheckt?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nee, niet echt naar gekeken, ik wilde dat filter der in hebben :)
Maar aan de andere kant, als je een Engelse XM hebt dan zit dat schot aan de andere zijde van de auto, en je ruitenwisser motor dus ook aan de andere kant. Dus als dit ding structureel een functie zou hebben dan zouden ze hem ook in die versie rechtsvoor moeten monteren.
Verder zit er aan de onderkant van het schot gewoon een opening zodat water weg kan lopen, dus water "tegenhouden" doet hij standaard ook niet. Wellicht dat het is om wat meer het midden deel van de paravan af te sluiten voor bladeren, maar daar zit bij mij nu die grote bak met het filter, dus daar komen ook geen bladeren meer langs die richting de ruitenwisser motor willen.
Misschiens extra stevigheid of zo?? :problem:
Kan me voorstellen dat bij een crashtest, daar waar de ruitewissermotor en -mechanisme niet zitten, dit schotje net wat meer tegenhoudt, dan geen schotje.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Bij een crashtest misschien, bij een echte crash kan dat weer heel anders zijn :mrgreen:
Als ik het plaatje metaal dat er uit gekomen is tussen duim en wijsvinger houd en hetzelfde met mijn andere hand doe, dan kan ik het zo buigen... dus heel veel stevigheid zal het niet bieden.
En hoe haal je dat plaatje uit la voiture? Isse dat simpel?
Khoor van de webwinkel dat er geen grote bestelling is tot nu toe. Drie om precies te zijn :?
Je kan er niet lekker bij, maar met de dremel en een flexibel verlengstuk daarvoor gaat het iets makkelijker. Na een uur dremelen met heavy-duty schijfjes was ie der echt wel uit. Het is wel aan te raden om een oud laken te nemen en dat over je motor ruimte te leggen zodat het slijpsel niet overal terecht komt.
Da's heel mooi! Maar wat doe je straks als het filter aan vervanging toe is?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569
Hiroshima, Japan
Met een schroevendraaier twee nokjes aan de zijkanten terug drukken en het filter er uit halen. Dan het nieuwe filter er weer in stoppen tot de nokjes weer vast zitten. :) Nadeel is alleen dat je de paravan bak "even" open moet halen.
Pagina's