Zo, vandaag lid geworden van de Auto Service Klup in Hilversum: http://www.autoserviceklup.nl
Voorlopig een aspirant lidmaatschap, ik heb al genoeg uitgegeven. In de loop van volgende week maar 'ns kijken of ik de juiste leiding heb gekocht.
Ja Wes, ik hou je natuurlijk op de hoogte. Woensdag wil ik inderdaad beginnen, maar met de voorbereiding: dan wil ik kijken of ik überhauptitair wel de juiste leiding heb. Het staat zo lullig als de lekkende er af is en we dan ontdekken dat de nieuwe niet goed is :oops:
Maar eerst ga ik me voorbereiden/verheugen op maandag: ik ben een van de 25 gelukkigen ;-)
Vorig jaar juni met enkele leden van CitroExpert geweest. Helemaal leuk. Jammer dat we (ik met 3 andere gelukkige) in een staking van franse chauffeurs terecht kwamen. Hadden toen nog maar 5 kwartier de tijd om te kwijlen....
Tien uur in de auto voor 5 kwartier Parijs :shock:
Ik kreeg vandaag een meeltje van die man met z'n chromen dorpels. Hij denkt er niet over ze nu aan mij te verkopen: hij wil een veel hogere prijs :x
Succes ermee. Ik vind ze wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
Ik kreeg vandaag trouwens de melding: "Water in benzinefilter" toen ik de motor afzette. Dat er water in kan zitten, geloof ik wel. Maar hoe wordt dat dan gedetecteerd?
Irritant hé, van die horken op Marktplaats? Typisch Nederlands volgens mij, met Duitsers op Ebay doe ik altijd heel relaxed zaken.
Wat betreft de detectie van water in je benzinefilter: er zit een sensor in je benzinetank en 1 bij je benzinepomp die beide het soortelijk gewicht van de benzine meten waarna de ECU deze waarden vergelijkt en...
Ff serieus: geen flauw idee hoe ze dat doen... Maar ik leer graag hoe.
Wat betreft de detectie van water in je benzinefilter: er zit een sensor in je benzinetank en 1 bij je benzinepomp die beide het soortelijk gewicht van de benzine meten waarna de ECU deze waarden vergelijkt en...
Ff serieus: geen flauw idee hoe ze dat doen... Maar ik leer graag hoe.
:lol: Aah, zo dus. :lol: Ik zat me al suf te piekeren of het zou werken door de afwijking van het spinmoment te bepalen van de elektronen in water t.o.v. die van benzine. 8)
Wat betreft die advertentie: het is door z'n reactie nu voor mij de lol te kijken hoe lang de status quo blijft.
In geval van dichtheidmetingen gok ik erop dat het water van benzine wordt onderscheiden doordat water onderin zit en benzine boven. Water is zwaarder dan benzine.
Mbv geleidingsmateriaal (dat reageert met water) zal water gedecteerd worden.
Ik weet niet of zo werkt, dit bedenk ik ook ter plekke :roll: .
He Citrophile, het was bedoeld als geintje ;-)
Ik denk dat m'n ECU van slag is, volgens mij wordt het alleen bij Diesel bewaakt.
Enniewee, vandaag overmoedig geworden: een benzinefilter gekocht en vanavond de dame op de brug gezet.
Tegenvaller 1: Ik kan het benzinefilter niet vinden :-(
p.s. Ik weet dat het hoog voor in de linker achterwielkast ergens zit, maar kreeg het plastic niet los.
Tegenvaller 2: Ik heb de verkeerde HD-leiding. :evil: Evert-Jan is veuls te veul met Mike's dame bezig geweest ;-P
Kijken of ik morgen naar Abbenes kan. Met het publieke transport want het was vanavond spekspiegelglad. En dat zal het morgen ook wel zijn :-(
Ik had er niet eerder van gehoord over detectie van water in benzine :lol: , maar vind het altijd leuk om te bedenken hoe zoiets gedecteerd zou kunnen worden.
Balen dat je alsnog de verkeerde HD slang hebt :( , alweer met het OV en dan met dit weer :? . Nu is het inderdaad spiegelglad....
Ach, beter met het PT dan met de dame. Als die bus de vaart in flikkert, heb ik een verzetje ;-)
Nee serieus, het is vanavond spiegelglad. En gezien de weersverwachting ga ik morgen liever niet met de eigen auto door de polder.
Ik had vanavond al voor mezelf gepland om die leiding te controleren. Het is zo lullig als je er op zaterdagmiddag achter komt, nadat de andere gedemonteerd is. :shock:
Wel weer een tegenvallertje. Je moet wel veel over hebben voor je dame hé.
Hier is het ook spiegelglad trouwens, ik woon op een bult, maar ik kwam de heuvel niet op met de Xant. 10 meter na het begin van de bult heb ik haar, na enig manouvreren, langs de kant van de weg gezet en ben verder naar boven gelopen.
Ondertussen kwamen er idioten met zo'n 30 km per uur de bult af zeilen, ketsten als flipperballen tegen stoepranden, lantaarnpalen en vluchtheuvels om vervolgens gewoon door te rijden. Echt gekkenwerk.
Zoals te doen gebruikelijk in onze straat stond de halve buurt buiten op de stoep naar dit schouwspel te kijken. Volksvermaak in een koude winter :D
Hopen dat ik de Xant morgen ongehalveerd terug vind.
Momenteel doen ze pogingen om veel te laat te strooien, maar het is zelfs voor de strooidiensten te glad. Dus zetten ze de straat maar af.
Ohjee, wat doe ik nu. Zwets ik zomaar Wim's draadje vol!
En dat terwijl de brave borst altijd zo netjes on-topic blijft in andermans draadjes.
Sorry Wim! Love you :twisted:
Hoezo niet verrijden? Ze rijdt gewoon hoor, alleen heb ik een incontinentiezak (tasjevan de Gamma) om de leiding gefrot.
En onderdak heb ik zelf geregeld bij Auto Service Klup :D Koffie is er ook. Wat alleen ontbreekt zijn jullie met 'vriendelijke'* opmerkingen :twisted:
* Benny leest mee ;-)
Ach, geeft niks. Citrofielen hebben een scherpe tong, maar zijn verder ongevaarlijk :twisted: :wink:
Vandaag bij Van der Laan geweest. Alle goede leidingen zijn voor de linker veerpoot. En eén stukkende voor de rechter veerpoot....
Er wordt nu een leiding uit een sloper gesloopt en per post naar mij opgestuurd.
Een geluk bij een ongeluk is dat ik nu uitgebreid heb kunnen kijken en bespreken hoe die leiding zit. Eigenlijk heel simpel en rechttoe rechtaan. Enige maar is dat 'ie bijna klem zit tussen frame en stuurhuis. En dat juist dat stuk leiding veel bochten heeft en lang is.
Zo, vandaag lid geworden van de Auto Service Klup in Hilversum: http://www.autoserviceklup.nl
Voorlopig een aspirant lidmaatschap, ik heb al genoeg uitgegeven. In de loop van volgende week maar 'ns kijken of ik de juiste leiding heb gekocht.
Hou je me ff op de hoogte wanneer je er aan wilt beginnen? Woensdag misschien??
Ja Wes, ik hou je natuurlijk op de hoogte. Woensdag wil ik inderdaad beginnen, maar met de voorbereiding: dan wil ik kijken of ik überhauptitair wel de juiste leiding heb. Het staat zo lullig als de lekkende er af is en we dan ontdekken dat de nieuwe niet goed is :oops:
Maar eerst ga ik me voorbereiden/verheugen op maandag: ik ben een van de 25 gelukkigen ;-)
Dan zie ik je maandag wel ergens rond 14:00 voor de poort van........
Hey ja...gaan jullie naar het conservatoire! C :shock: :shock: L !!!
Het Conservatoire is zeker gaaf 8) , het komt wel een keertje of niet :roll: .
Vorig jaar juni met enkele leden van CitroExpert geweest. Helemaal leuk. Jammer dat we (ik met 3 andere gelukkige) in een staking van franse chauffeurs terecht kwamen. Hadden toen nog maar 5 kwartier de tijd om te kwijlen....
Tien uur in de auto voor 5 kwartier Parijs :shock:
Prettige dag Wim.
Ja, ik weet nu hoe ik je herken: aan een grote paarse bril en een feestmuts :mrgreen:
Ik kreeg vandaag een meeltje van die man met z'n chromen dorpels. Hij denkt er niet over ze nu aan mij te verkopen: hij wil een veel hogere prijs :x
Succes ermee. Ik vind ze wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
Ik kreeg vandaag trouwens de melding: "Water in benzinefilter" toen ik de motor afzette. Dat er water in kan zitten, geloof ik wel. Maar hoe wordt dat dan gedetecteerd?
Irritant hé, van die horken op Marktplaats? Typisch Nederlands volgens mij, met Duitsers op Ebay doe ik altijd heel relaxed zaken.
Wat betreft de detectie van water in je benzinefilter: er zit een sensor in je benzinetank en 1 bij je benzinepomp die beide het soortelijk gewicht van de benzine meten waarna de ECU deze waarden vergelijkt en...
Ff serieus: geen flauw idee hoe ze dat doen... Maar ik leer graag hoe.
Wim en Wes, veel plezier morgen en Paris!
Ben benieuwd naar jullei foto's :wink:
:lol: Aah, zo dus. :lol: Ik zat me al suf te piekeren of het zou werken door de afwijking van het spinmoment te bepalen van de elektronen in water t.o.v. die van benzine. 8)
Wat betreft die advertentie: het is door z'n reactie nu voor mij de lol te kijken hoe lang de status quo blijft.
In geval van dichtheidmetingen gok ik erop dat het water van benzine wordt onderscheiden doordat water onderin zit en benzine boven. Water is zwaarder dan benzine.
Mbv geleidingsmateriaal (dat reageert met water) zal water gedecteerd worden.
Ik weet niet of zo werkt, dit bedenk ik ook ter plekke :roll: .
He Citrophile, het was bedoeld als geintje ;-)
Ik denk dat m'n ECU van slag is, volgens mij wordt het alleen bij Diesel bewaakt.
Enniewee, vandaag overmoedig geworden: een benzinefilter gekocht en vanavond de dame op de brug gezet.
Tegenvaller 1: Ik kan het benzinefilter niet vinden :-(
p.s. Ik weet dat het hoog voor in de linker achterwielkast ergens zit, maar kreeg het plastic niet los.
Tegenvaller 2: Ik heb de verkeerde HD-leiding. :evil: Evert-Jan is veuls te veul met Mike's dame bezig geweest ;-P
Kijken of ik morgen naar Abbenes kan. Met het publieke transport want het was vanavond spekspiegelglad. En dat zal het morgen ook wel zijn :-(
Ik had er niet eerder van gehoord over detectie van water in benzine :lol: , maar vind het altijd leuk om te bedenken hoe zoiets gedecteerd zou kunnen worden.
Balen dat je alsnog de verkeerde HD slang hebt :( , alweer met het OV en dan met dit weer :? . Nu is het inderdaad spiegelglad....
Ach, beter met het PT dan met de dame. Als die bus de vaart in flikkert, heb ik een verzetje ;-)
Nee serieus, het is vanavond spiegelglad. En gezien de weersverwachting ga ik morgen liever niet met de eigen auto door de polder.
Ik had vanavond al voor mezelf gepland om die leiding te controleren. Het is zo lullig als je er op zaterdagmiddag achter komt, nadat de andere gedemonteerd is. :shock:
Wel weer een tegenvallertje. Je moet wel veel over hebben voor je dame hé.
Hier is het ook spiegelglad trouwens, ik woon op een bult, maar ik kwam de heuvel niet op met de Xant. 10 meter na het begin van de bult heb ik haar, na enig manouvreren, langs de kant van de weg gezet en ben verder naar boven gelopen.
Ondertussen kwamen er idioten met zo'n 30 km per uur de bult af zeilen, ketsten als flipperballen tegen stoepranden, lantaarnpalen en vluchtheuvels om vervolgens gewoon door te rijden. Echt gekkenwerk.
Zoals te doen gebruikelijk in onze straat stond de halve buurt buiten op de stoep naar dit schouwspel te kijken. Volksvermaak in een koude winter :D
Hopen dat ik de Xant morgen ongehalveerd terug vind.
Momenteel doen ze pogingen om veel te laat te strooien, maar het is zelfs voor de strooidiensten te glad. Dus zetten ze de straat maar af.
Ohjee, wat doe ik nu. Zwets ik zomaar Wim's draadje vol!
En dat terwijl de brave borst altijd zo netjes on-topic blijft in andermans draadjes.
Sorry Wim! Love you :twisted:
Foei! Het wordt tijd dat de mod uit z'n winterslaap wordt gewekt :lol:
RENE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
sttttttttttttttttttttttttt Wim!!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Evil laughter :mrgreen:
Ging jij niet met Wes aan de klus aan je dame?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, maar wel met de juiste leiding ;-)
Ik heb vanavond gekeken, maar het lijkt mij (relatief) peace of cake. Grootste probleem is een hete motor. De rest is charme :P
Het is jammer dat je haar niet kunt verrijden anders had ik je graag geholpen met onderdak, thee, toekijken en bijdehande opmerkingen :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan doe ik ook mee met toekijken en ouwehoeren :mrgreen:
Hoezo niet verrijden? Ze rijdt gewoon hoor, alleen heb ik een incontinentiezak (tasjevan de Gamma) om de leiding gefrot.
En onderdak heb ik zelf geregeld bij Auto Service Klup :D Koffie is er ook. Wat alleen ontbreekt zijn jullie met 'vriendelijke'* opmerkingen :twisted:
* Benny leest mee ;-)
Ach, geeft niks. Citrofielen hebben een scherpe tong, maar zijn verder ongevaarlijk :twisted: :wink:
wellicht tena lady gebruiken?
Volgende technische meeting dan maar Wim?
Vandaag bij Van der Laan geweest. Alle goede leidingen zijn voor de linker veerpoot. En eén stukkende voor de rechter veerpoot....
Er wordt nu een leiding uit een sloper gesloopt en per post naar mij opgestuurd.
Een geluk bij een ongeluk is dat ik nu uitgebreid heb kunnen kijken en bespreken hoe die leiding zit. Eigenlijk heel simpel en rechttoe rechtaan. Enige maar is dat 'ie bijna klem zit tussen frame en stuurhuis. En dat juist dat stuk leiding veel bochten heeft en lang is.
Hier Wim, om te oefenen :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Flauw Mark, da's voor beginners. Ik heb het ECHTE werk nodig: hulp van Wes :mrgreen: :mrgreen:
Pagina's