Klopt. Als je geen automaat hebt schakelt de boel waarschijnlijk ook uit bij bedienen koppelingspedaal en ik geloof dat bij mij de snelheid niet is in te stellen met handel omhoog als er geen snelheid in het geheugen zit. Dat gaat dacht ik alleen met handel naar beneden...
Nee hoor, je kunt wel terdege door een klikje naar boven de snelheid de eerste keer vastzetten. Het duurt alleen wat langer voordat je reactie bemerkt. (lees je pedaal onder je voet vandaan trekt)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat een gezever over een kruiskontroleur die niet in La Soixante zit en er ook nooit in zal komen. :roll: Tot mijn volle tevredenheid rij ik met een Tempostat en die wordt anders bediend. Ik weet hoe en dat is voldoende.
Vanmiddag bij de Brezan een thermostaatje gescoord. De 82 graden uitvoering is iets van een tientje. Maar ik wilde de 88 graden versie die voor een dikke 9 euro van eigenaar wisselde en nog van Gates is ook. Vlak voor het eten ingebouwd en het kostte me in het schemerduister toch zo'n 40 minuten. Ik met m'n grote bek. :oops:
De temperatuur loopt nu wel op tot ruim boven de 80 graden hoewel de snelheid nog steeds niet van harte is. Zo heb ik een dikke 5 minuten de straat moeten voorzien van cyclisch-aromatische koolwaterstofverbindingen voordat de meter de 60 graden aantikte.
Dat weet ik niet. Daar heb ik ooit 'ns een leuke discussie over gehad bij de dealer. 3 monteurs, 3 meningen. :lol:
Sinds ik de auto geJP'd heb, komt de temperatuur nauwelijks meer boven de 80 uit. En ruim boven de 90 is zelfs met de steile hellingen in Zuid-Frankrijk en de airco aan niet gelukt. Dat is op zich een goed teken, maar het lijkt mij beter dat de motortemperatuur zo rond de 90 graden zit. Doordat ik nu een thermostaat heb die bij 88 graden opent, komt het blok meer richting die 90 graden.
Detlev mag door voor de koelkast. :shock: Inderdaad heb ik m'n abonnement laten omzetten zodat ik nu via alternatieve routes met het publieke transport kan. Een plan B als alternatief voor de betrouwbaarheid van de NS. :roll:
Goh, ik heb net wat 'minder begripvolle' pb'tjes gehad dat ik de spatschermen van Rutger heb overgenomen:
:mrgreen:
Maar, kijk 'ns hoe de onderkant van je mooi gepoetste XM voordeuren en dorpels er uit zien als je een stukje in de regen hebt gereden (over een niet al te schone weg). :thumbdown: Die opgespatte rotzooi is voor mij een terugkerende ergernis. Dat had Volkswagen dan toch beter voor elkaar met de Kever en z'n treeplanken.
Marc, Den Haag ligt toch echt ten zuiden van Hilversum. :wink:
En nee, de TCT is hartstikke betrouwbaar. De trein is een economische afweging. M'n werkgever vergoedt het OV volledig van deur tot deur en eigen vervoer tot maximaal 25 km. Dan zou ik per maand iets van €150,- toe moeten leggen plus het gezeur van betaald parkeren in Amsterdam. :evil:
Dat vuil worden vind ik ook een crime om te zien. Helaas vind ik de spatlappen ook een crime om te zien. :roll: Ben al eens wezen experimenteren met hele kleine spatlapjes van mijn Renault Trafic. Het is maar om net de onderkant van de deuren schoon te houden. Maar nog steeds niet door gezet...
Ondanks het weer ben ik vanochtend toch begonnen met wat klusjes aan madame. Maar dat komt omdat ik zo'n geweldige bikkel ben. :angel:
Awel, als eerste me op de niet-functionerende kruiscontroleur gestort. Een lang verhaal en dito de- en montage maar het bleek dat ik de voedingsdraad had losgetrokken. :oops: Dat was alles. De proefrit met een half gedemonteerd dash en een aangesloten swaffelstok op de bijrijdersstoel was wel apart. :lol:
Het resultaat is een VDO die met een originele stengel bediend wordt:
Vervolgens ben ik met de spatschermen bezig gegaan. Dit is wat me zo irriteert:
Ik heb ze ook erop. Zowel voor- als achterkant.
De achterste zijn wel gescheurd door het gebruik, maar misschien horen ze daar ook helemaal niet en zijn ze er niet voor gemaakt.
Voor misstaat het niet en achter vind ik zelf wat minder staan.
Het is inderdaad een psychedelisch artistieke foto, ja. :lol: Die dingen zijn van onderen vrijwel horizontaal en steken hoogop een halve cm onder de dorpel uit. Dus nee, ook een enthousiast genomen drempel zal ze er niet afhalen. :mrgreen:
Vanmiddag verder met fase 1 van het inbouwen van de regensensor. Het makkelijke deel heb ik gehad: sensor op de ruit en draad getrokken. Ik heb het schema aandachtig bestudeerd en het schijnt inderdaad zo te zijn dat alle standen van de ruitenwisserschakelaar via de module moeten lopen. Dat wordt een middagje draadjes knippen en solderen. :roll: Dat kan ik dan mooi combineren met het inbouwen van de verbruikscomputer. Echt een klus om naar uit te zien: het halve dashboard er uit voor een paar draadjes. :?
Klopt. Als je geen automaat hebt schakelt de boel waarschijnlijk ook uit bij bedienen koppelingspedaal en ik geloof dat bij mij de snelheid niet is in te stellen met handel omhoog als er geen snelheid in het geheugen zit. Dat gaat dacht ik alleen met handel naar beneden...
Nee hoor, je kunt wel terdege door een klikje naar boven de snelheid de eerste keer vastzetten. Het duurt alleen wat langer voordat je reactie bemerkt. (lees je pedaal onder je voet vandaan trekt)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat een gezever over een kruiskontroleur die niet in La Soixante zit en er ook nooit in zal komen. :roll: Tot mijn volle tevredenheid rij ik met een Tempostat en die wordt anders bediend. Ik weet hoe en dat is voldoende.
Vanmiddag bij de Brezan een thermostaatje gescoord. De 82 graden uitvoering is iets van een tientje. Maar ik wilde de 88 graden versie die voor een dikke 9 euro van eigenaar wisselde en nog van Gates is ook. Vlak voor het eten ingebouwd en het kostte me in het schemerduister toch zo'n 40 minuten. Ik met m'n grote bek. :oops:
De temperatuur loopt nu wel op tot ruim boven de 80 graden hoewel de snelheid nog steeds niet van harte is. Zo heb ik een dikke 5 minuten de straat moeten voorzien van cyclisch-aromatische koolwaterstofverbindingen voordat de meter de 60 graden aantikte.
Waarom zijn er 2 uitvoeringen van een thermostaat? Is die 82c versie bedoeld voor warme landen ofzo?? Of andersom?
Dat weet ik niet. Daar heb ik ooit 'ns een leuke discussie over gehad bij de dealer. 3 monteurs, 3 meningen. :lol:
Sinds ik de auto geJP'd heb, komt de temperatuur nauwelijks meer boven de 80 uit. En ruim boven de 90 is zelfs met de steile hellingen in Zuid-Frankrijk en de airco aan niet gelukt. Dat is op zich een goed teken, maar het lijkt mij beter dat de motortemperatuur zo rond de 90 graden zit. Doordat ik nu een thermostaat heb die bij 88 graden opent, komt het blok meer richting die 90 graden.
:lol: Leuke discussie!
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
Be my guest: ga naar de dealer en vraag advies over de thermostaat. :lol:
Thermostaat van een automaat gaat eerder open omdat de olie van de automaat ook gekoeld wordt met koelwater.
En Wim heeft de handbak dus heeft nu de goede. En er zat de verkeerde in... :mrgreen:
We zullen het zien; ik verwacht dat het benzineverbruik met enkele tientallen procenten afneemt.
Ofzo. :silent:
Oh, ga je nog meer met de trein reizen, dan?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Wim kan het gewoon niet hebben dat XM V6 rijders hetzelfde verbruik hebben als XM TCT rijders :stilmaar:
Detlev mag door voor de koelkast. :shock: Inderdaad heb ik m'n abonnement laten omzetten zodat ik nu via alternatieve routes met het publieke transport kan. Een plan B als alternatief voor de betrouwbaarheid van de NS. :roll:
Goh, ik heb net wat 'minder begripvolle' pb'tjes gehad dat ik de spatschermen van Rutger heb overgenomen:
:mrgreen:
Maar, kijk 'ns hoe de onderkant van je mooi gepoetste XM voordeuren en dorpels er uit zien als je een stukje in de regen hebt gereden (over een niet al te schone weg). :thumbdown: Die opgespatte rotzooi is voor mij een terugkerende ergernis. Dat had Volkswagen dan toch beter voor elkaar met de Kever en z'n treeplanken.
Waarom mag IK door voor de koelkast? Volgens mij haal je wat namen door elkaar.
En met die spatlappen mag je de naam van dit topic wel aanpassen. Ze is toch een derde duurder geworden.
La quatre-vingtième...
En een handtekening!!!!
Yup. Marc of Detlev, het maakt niet uit. Jullie komen allebei uit het zuiden. :mrgreen:
Nu is Wim echt de weg kwijt: Den Haag ligt aan zee, en wel de Noordzee. En zo'n 230 km van Maastricht af.
Maar hoe dat zo, Wim? Treinen? Wordt de filedruk te hoog of laat de onvolprezen TCT het toch te vaak afweten?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Marc, Den Haag ligt toch echt ten zuiden van Hilversum. :wink:
En nee, de TCT is hartstikke betrouwbaar. De trein is een economische afweging. M'n werkgever vergoedt het OV volledig van deur tot deur en eigen vervoer tot maximaal 25 km. Dan zou ik per maand iets van €150,- toe moeten leggen plus het gezeur van betaald parkeren in Amsterdam. :evil:
Dat vuil worden vind ik ook een crime om te zien. Helaas vind ik de spatlappen ook een crime om te zien. :roll: Ben al eens wezen experimenteren met hele kleine spatlapjes van mijn Renault Trafic. Het is maar om net de onderkant van de deuren schoon te houden. Maar nog steeds niet door gezet...
*nog ff offtopic* Zo noemen we in Maastricht alles boven Roermond: het Noorden. :lol: *off topic modus uit*
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ondanks het weer ben ik vanochtend toch begonnen met wat klusjes aan madame. Maar dat komt omdat ik zo'n geweldige bikkel ben. :angel:
Awel, als eerste me op de niet-functionerende kruiscontroleur gestort. Een lang verhaal en dito de- en montage maar het bleek dat ik de voedingsdraad had losgetrokken. :oops: Dat was alles. De proefrit met een half gedemonteerd dash en een aangesloten swaffelstok op de bijrijdersstoel was wel apart. :lol:
Het resultaat is een VDO die met een originele stengel bediend wordt:
Vervolgens ben ik met de spatschermen bezig gegaan. Dit is wat me zo irriteert:
En zo zien de gemonteerde schermen er uit:
Persoonlijk vind ik het meevallen.
Echt mooi kan ik het niet vinden, maar ik respecteer uw keuze. :mrgreen:
Hoe zit het eigenlijk met als je haar in de laagste stand zet, raakt ze dan de grond?
Dat zou een meevaller zijn Wes, 1 keer in de laagste stand: Krak, krak en ook weer opgelost :lolno:
WHAAAAHAHAHAHAHAHA............. :mrgreen:
Wim, je zou ze Vert vega kunnen spuiten. 8)
Ik zou bijna zeggen; zouden ze daar nou echt niet over nagedacht hebben?
Maar daarvoor sleutel ik teveel aan PSA's :lolno:
Een keertje over een iets te hoge verkeersdrempel heeft hetzelfde effect, denk ik.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Tis gewoon een ongelukkige foto, dat ding zit echt niet 3cm boven de stenen hoor, volgens mij eerder nog zo hoog als de stoeprand
Wel handig de dingen.
Ik heb ze ook erop. Zowel voor- als achterkant.
De achterste zijn wel gescheurd door het gebruik, maar misschien horen ze daar ook helemaal niet en zijn ze er niet voor gemaakt.
Voor misstaat het niet en achter vind ik zelf wat minder staan.
Het is inderdaad een psychedelisch artistieke foto, ja. :lol: Die dingen zijn van onderen vrijwel horizontaal en steken hoogop een halve cm onder de dorpel uit. Dus nee, ook een enthousiast genomen drempel zal ze er niet afhalen. :mrgreen:
Vanmiddag verder met fase 1 van het inbouwen van de regensensor. Het makkelijke deel heb ik gehad: sensor op de ruit en draad getrokken. Ik heb het schema aandachtig bestudeerd en het schijnt inderdaad zo te zijn dat alle standen van de ruitenwisserschakelaar via de module moeten lopen. Dat wordt een middagje draadjes knippen en solderen. :roll: Dat kan ik dan mooi combineren met het inbouwen van de verbruikscomputer. Echt een klus om naar uit te zien: het halve dashboard er uit voor een paar draadjes. :?
Aha, ik zie dat ze overgekomen zijn! Veel plezier ervan.
Pagina's