Ga je een after-market verbruikscomputer monteren of ga je daadwerkelijk upgraden naar een Exclusive rechterschermpje? Vooral in dat laatste geval ben ik erg geïnteresseerd, heb het zelf nooit de moeite waarde gevonden om die enorme berg aanpassingen te doen die ervoor nodig is. (zeg nooit nooit overigens :mrgreen: )
Wees getroost wim..
Ik had gisteren alle lampjes vervangen van mijn tellers na het inbouwen van een 24v olietemp meter, behalve het schakel display lampje omdat dat ding heeel rot is...
Drie keer raden wat er een halve minuut na dichtbouwen mee stopte..
Twee keer dat dash ding er uit :lol:
Lekker bezig.. Enne, spatlappen phase 2 volgt binnenkort wel :D
Een olietemperatuurmeter lijkt me wel leuk, maar een turbodrukmeter is leuker. :wink:
Citroën-das-pas-fën zegt:
Ga je een after-market verbruikscomputer monteren of ga je daadwerkelijk upgraden naar een Exclusive rechterschermpje? Vooral in dat laatste geval ben ik erg geïnteresseerd, heb het zelf nooit de moeite waarde gevonden om die enorme berg aanpassingen te doen die ervoor nodig is. (zeg nooit nooit overigens :mrgreen: )
Ik ga voor het originele rechterschermpje met ruiterwisserstengeldrukknopbediening. 8) Die aanpassingen vallen reuze mee: 6 draadjes extra trekken waarvan er al 2 voor die drukknop zijn. En de overige 4 zouden geplukt moeten kunnen worden van de stekers die daar zitten.
Ik ben benieuwd hierna Wim, bij mij werkt de verbruiksmeter, ook met het nieuwe blok erin. nog steeds niet. Zit haast te denken dat het in het dashboard moet zitten. Waar haal je dan de verbruiksgegevens vanaf?
Even uit m'n hoofd: de snelheidspuls, signalen van de ECU en de benzinemeter. Alles komt al binnen op twee stekers van de klokkenwinkel, vandaar dat ik er niet zo heel erg tegen op zie. :wink:
Een olietemperatuurmeter is een erg leuk ding om achteraf in te bouwen, heb het onlangs bij m'n Xantia ook gedaan. Moest er wel het carter voor wisselen, maar ach :P Qua bedrading was het een eitje. Lijkt me op een TCT helemaal een fijn instrumentje.
Olietemp is een hele nuttige sensor, die ik wil ook altijd wel werkend of (achteraf) ingebouwd hebben. Samen met oliedruk hele belangrijke diagnostische meters indien accuraat
ik had de mazzel dat in mijn v6-12 de boel al kant en klaar is voor die olie meter, ff zo'n teller erin en klaar.
Best handig zo'n meter hoor. Dan kom je opeens tot de conclusie dat je water wel op temp kan zijn maar dat je motor qua olie eigenlijk nog lang niet op bedrijfstemperatuur is.
Olietempmeter zou ik graag willen hebben idd. Oliedruk ook wel BTW, goede graadmeter voor de conditie van je blok. Iedere plotselinge verandering voorspelt een ramp.
Olietemp geeft ook netjes aan: it's safe to step on it now!
@ Wim: je moet toch ook je vlotter verwisselen voor een Exclusive vlotter. En was er niet nog iets?
Interessant hoor.
@gomp: zoek een tellerbak zoals je eigen, maar dan met olietemp.meter. Meterdeel verwisselen in je eigen tellerbak, 2 draadjes trekken van de juiste stekker van je tellerbak naar het oliecarter, sensor erin, stekker erop, klaar. Mits je een carter hebt met extra plug in voor- of achterzijde, anders mag je ook het carter wisselen. Zo heb ik het iig gedaan, zal bij de XM vast niet veel anders zijn.
@gomp: zoek een tellerbak zoals je eigen, maar dan met olietemp.meter. Meterdeel verwisselen in je eigen tellerbak, 2 draadjes trekken van de juiste stekker van je tellerbak naar het oliecarter, sensor erin, stekker erop, klaar. Mits je een carter hebt met extra plug in voor- of achterzijde, anders mag je ook het carter wisselen. Zo heb ik het iig gedaan, zal bij de XM vast niet veel anders zijn.
Dat heb ik al gedaan. een teller met olie temp display uit een v6-24 in mijn v6-12 gezet. Ik vraag me alleen af of een olie druk meter ook tot de relatief eenvoudige mogelijkheden behoort.
Ik denk dat het meer zoiets is van:
Ik heb hier een half autootje met veel te weinig pit waar ze voor de vorm een turbo op hebben gezet... Laat ik dan vooral extreem duidelijk maken dat er een turbo in zit dan denken mensen misschien nog wel dat het meer is dan een brommobiel...
Dat heb ik al gedaan. een teller met olie temp display uit een v6-24 in mijn v6-12 gezet. Ik vraag me alleen af of een olie druk meter ook tot de relatief eenvoudige mogelijkheden behoort.
De oplossing waar Coen voor heeft gekozen (zie topic BasisBIX) geeft je ruimte voor minimaal 3 extra meters. En die zijn niet eens zo gek duur.
Heb je een carputer dan kun je daar zelfs een scherm plaatsen en dan zijn je mogelijkheden semi-onbegrensd. Maar nu dwaal ik af in een droom :wink:
Ik begin me ongerust te maken en ik zal vertellen waarom. Nadat de carterpakking is vervangen hebben we het blok vooral goed vol met olie afgevuld. Zeg maar tot het maximumstreepje op de peilstok. Eind december heb ik de grote stap genomen en er TSL bij geknikkerd. Dat was een kwart liter bovenop het max. Sinds de pakking is er intussen ruim 2.500 km afgelegd en het niveau zit nog steeds boven maximum. Het lijkt wel of madame geen olie meer verbruikt. :buig:
En dan nog even over dat TSL-goedje. Ruim 17 jaar geleden verkocht een bedrijfje waar ik toen voor werkte dat spul; het was voor hun een soort nevenhandel. Ik geloofde totaal niet in die wondersmering maar een collega van me die in een aftandse bak reed had zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Zijn vehikel stond toch al op de nominatie om met pensioen te gaan. Na een week of zo beaamde hij spontaan dat de motor rustiger liep en het verbruik minder leek.
Sindsdien ben ik vaker mensen tegengekomen die dat zeggen. Dus uiteindelijk na 17 jaar ook een flesje TSL bij de olie gedaan en de motor loopt inderdaad wat mooier. Het is net zoiets als V-power, je kunt niet aangeven dat het beter is maar wel dat je verschil merkt.
Ik ben benieuwd wat je TSL bevindingen zijn over een langere tijd. Tijdens mijn HTS stage en afstudeerlocatie werd mij dat spul afgeraden, zij trekken al die spullen uit elkaar in diverse labs.
mwah, V power is aangetoonde marketing hoor. Als dat TSL al werkt, zou ik het iig niet met V-power vergelijken.
Is dat TSL zoiets als de slick 50 van jaren geleden ? of meer in de categorie van Heee, Mike.
Denk dat er meer zijn die best die effecten willen die jij beschrijft... maar ja, als het verkeerd gaat, dan ben je ook goed de sjaak he... Daarom snap ik die collega van je wel, onder het motto, de boel is toch al op...
Tijdens mijn afstuderen moest ik allerlei toevoegingen aan benzine checken op hun werking m.b.t. brandstofbesparing en/of vermogenstijging. De meeste middeltjes zijn troep of werken totaal niet.
V-Power is een eenvoudig truukje van Shell, die voor een deel werkt :wink:. Pura daarentegen was wel een "schone" benzine met een afzonderlijke raffinaderij :shock:. Dat werd te weinig verkocht en daardoor te duur, daarom kwam de Shell marketing met de veel goedkoper te produceren V-Power :wink:.
Ga je een after-market verbruikscomputer monteren of ga je daadwerkelijk upgraden naar een Exclusive rechterschermpje? Vooral in dat laatste geval ben ik erg geïnteresseerd, heb het zelf nooit de moeite waarde gevonden om die enorme berg aanpassingen te doen die ervoor nodig is. (zeg nooit nooit overigens :mrgreen: )
Wees getroost wim..
Ik had gisteren alle lampjes vervangen van mijn tellers na het inbouwen van een 24v olietemp meter, behalve het schakel display lampje omdat dat ding heeel rot is...
Drie keer raden wat er een halve minuut na dichtbouwen mee stopte..
Twee keer dat dash ding er uit :lol:
Lekker bezig.. Enne, spatlappen phase 2 volgt binnenkort wel :D
Geil asseswaar zeg, een olietempmeter.
Is dat niet iets voor jullie? Olietemperatuur in een tct klussen...
Een olietemperatuurmeter lijkt me wel leuk, maar een turbodrukmeter is leuker. :wink:
Ik ga voor het originele rechterschermpje met ruiterwisserstengeldrukknopbediening. 8) Die aanpassingen vallen reuze mee: 6 draadjes extra trekken waarvan er al 2 voor die drukknop zijn. En de overige 4 zouden geplukt moeten kunnen worden van de stekers die daar zitten.
Ik ben benieuwd hierna Wim, bij mij werkt de verbruiksmeter, ook met het nieuwe blok erin. nog steeds niet. Zit haast te denken dat het in het dashboard moet zitten. Waar haal je dan de verbruiksgegevens vanaf?
Even uit m'n hoofd: de snelheidspuls, signalen van de ECU en de benzinemeter. Alles komt al binnen op twee stekers van de klokkenwinkel, vandaar dat ik er niet zo heel erg tegen op zie. :wink:
Een olietemperatuurmeter is een erg leuk ding om achteraf in te bouwen, heb het onlangs bij m'n Xantia ook gedaan. Moest er wel het carter voor wisselen, maar ach :P Qua bedrading was het een eitje. Lijkt me op een TCT helemaal een fijn instrumentje.
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Olietemp is een hele nuttige sensor, die ik wil ook altijd wel werkend of (achteraf) ingebouwd hebben. Samen met oliedruk hele belangrijke diagnostische meters indien accuraat
ik had de mazzel dat in mijn v6-12 de boel al kant en klaar is voor die olie meter, ff zo'n teller erin en klaar.
Best handig zo'n meter hoor. Dan kom je opeens tot de conclusie dat je water wel op temp kan zijn maar dat je motor qua olie eigenlijk nog lang niet op bedrijfstemperatuur is.
Olietempmeter zou ik graag willen hebben idd. Oliedruk ook wel BTW, goede graadmeter voor de conditie van je blok. Iedere plotselinge verandering voorspelt een ramp.
Olietemp geeft ook netjes aan: it's safe to step on it now!
@ Wim: je moet toch ook je vlotter verwisselen voor een Exclusive vlotter. En was er niet nog iets?
Interessant hoor.
Volgens mij is er maar 1 type vlotter en hebben ze 3 in plaats van 2 draden gebruikt. Maar volgens de schema's zelfs dat niet.
Hoe en waar zou je een olie druk meter kunnen inbouwen eigenlijk ?
zo'n mooie Puist op je A-stijl :mrgreen:
oeh met blauwe ledjes erin! :mrgreen:
@gomp: zoek een tellerbak zoals je eigen, maar dan met olietemp.meter. Meterdeel verwisselen in je eigen tellerbak, 2 draadjes trekken van de juiste stekker van je tellerbak naar het oliecarter, sensor erin, stekker erop, klaar. Mits je een carter hebt met extra plug in voor- of achterzijde, anders mag je ook het carter wisselen. Zo heb ik het iig gedaan, zal bij de XM vast niet veel anders zijn.
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Ik dacht meer aan iets subtiels op de klokkenwinkel, zoals de C1 heeft:
En dan inderdaad met blauwe ledjes. :love:
Het is vast nog wel te realiseren om een head up display uit een C6 te slopen, zodat het op de voorruit wordt geprojecteerd! :wink:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dat heb ik al gedaan. een teller met olie temp display uit een v6-24 in mijn v6-12 gezet. Ik vraag me alleen af of een olie druk meter ook tot de relatief eenvoudige mogelijkheden behoort.
Hier is gewoon een ontwerper 's-nachts wakker geworden met de gedachte... "f*k, ik ben wat vergeten... :? , na ja, dan maar daar."
Ik denk dat het meer zoiets is van:
Ik heb hier een half autootje met veel te weinig pit waar ze voor de vorm een turbo op hebben gezet... Laat ik dan vooral extreem duidelijk maken dat er een turbo in zit dan denken mensen misschien nog wel dat het meer is dan een brommobiel...
En een handtekening!!!!
Pardon, mijn fout, verkeerd gelezen :oops:
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
De oplossing waar Coen voor heeft gekozen (zie topic BasisBIX) geeft je ruimte voor minimaal 3 extra meters. En die zijn niet eens zo gek duur.
Heb je een carputer dan kun je daar zelfs een scherm plaatsen en dan zijn je mogelijkheden semi-onbegrensd. Maar nu dwaal ik af in een droom :wink:
En in mijn geval een boze droom want ik wil mijn aanpassingen zo veel als mogelijk is origineel houden. :wink:
Ik begin me ongerust te maken en ik zal vertellen waarom. Nadat de carterpakking is vervangen hebben we het blok vooral goed vol met olie afgevuld. Zeg maar tot het maximumstreepje op de peilstok. Eind december heb ik de grote stap genomen en er TSL bij geknikkerd. Dat was een kwart liter bovenop het max. Sinds de pakking is er intussen ruim 2.500 km afgelegd en het niveau zit nog steeds boven maximum. Het lijkt wel of madame geen olie meer verbruikt. :buig:
En dan nog even over dat TSL-goedje. Ruim 17 jaar geleden verkocht een bedrijfje waar ik toen voor werkte dat spul; het was voor hun een soort nevenhandel. Ik geloofde totaal niet in die wondersmering maar een collega van me die in een aftandse bak reed had zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Zijn vehikel stond toch al op de nominatie om met pensioen te gaan. Na een week of zo beaamde hij spontaan dat de motor rustiger liep en het verbruik minder leek.
Sindsdien ben ik vaker mensen tegengekomen die dat zeggen. Dus uiteindelijk na 17 jaar ook een flesje TSL bij de olie gedaan en de motor loopt inderdaad wat mooier. Het is net zoiets als V-power, je kunt niet aangeven dat het beter is maar wel dat je verschil merkt.
Wil ik eigenlijk ook wel. Waar heb jij die TSL toevoeging gehaald??
Ik ben benieuwd wat je TSL bevindingen zijn over een langere tijd. Tijdens mijn HTS stage en afstudeerlocatie werd mij dat spul afgeraden, zij trekken al die spullen uit elkaar in diverse labs.
mwah, V power is aangetoonde marketing hoor. Als dat TSL al werkt, zou ik het iig niet met V-power vergelijken.
Is dat TSL zoiets als de slick 50 van jaren geleden ? of meer in de categorie van Heee, Mike.
Denk dat er meer zijn die best die effecten willen die jij beschrijft... maar ja, als het verkeerd gaat, dan ben je ook goed de sjaak he... Daarom snap ik die collega van je wel, onder het motto, de boel is toch al op...
Tijdens mijn afstuderen moest ik allerlei toevoegingen aan benzine checken op hun werking m.b.t. brandstofbesparing en/of vermogenstijging. De meeste middeltjes zijn troep of werken totaal niet.
V-Power is een eenvoudig truukje van Shell, die voor een deel werkt :wink:. Pura daarentegen was wel een "schone" benzine met een afzonderlijke raffinaderij :shock:. Dat werd te weinig verkocht en daardoor te duur, daarom kwam de Shell marketing met de veel goedkoper te produceren V-Power :wink:.
Zo heb ik hier ook nog een blikje Octaan boost staan voor in de benzinetank. Maar heb het nog niet durven te gebruiken :roll:
Pagina's