Amices,
Mijn XM uit 1993 lekt bij de HD-pomp.
Ook tikt-ratelt ie niet of nauwelijks.
Verder eigenlijk geen probleem kwa vering-remmen-sturen.
Ik meende eigenlijk iemand er naar te laten kijken, om te zien in hoeverre er iets (HD) defect is ( ter info: sneeuw onder de auto kleurde groen deze winter).
Ik verwachtte bij Chyparse terecht te kunnen, daar ik daar al meerdere keren geweest was voor de bollen, echter die doen dit niet.
Ik woon centraal in het landje..hebben jullie tips-en ervaringen voor me?
Groetende Edpret
Dan heb je bij Chyparse wellicht de verkeerde aan de lijn gehad.
Lekkende systemen doen ze gewoon.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Meestal lekt ie langs de wartels van de aansluitingen. Gewoon loshalen en rubbertje vernieuwen.
Soms lastig te lokaliseren omdat de LHM naar de laagste plek loopt. Dan de boel droogmaken en kijken waar het het eerste weer verschijnt.
dat ga ik vannacht eens proberen!
(en voor t goeie begrip: dan heb ik nachtdienst...)
dank,amices!!
Wat voor XM is het? Mét diravi? Moet je veel LHM bijvullen??
Oei...diravi... :oops:
Ik heb vannacht de boel schoongespoten, en zie dan de bron der lekkage...
ik poog nu een foto te plaatsen, helaas nog zonder flitser...
Mocht het voor de kenner werkelijk onzichtbaar zijn dan vannacht NOG een poging, dan met een collega met kaars erbij.. :D
Foto blijkt te groot..nah...met een eenvoudig mobieltje genomen... :?
Diravi stuurbekrachtiging, is het een V6 serie 1? Anders heb je geen diravi. :P
Ed, je hebt geen diravi. (snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en zelf-centrerend stuur) Hoorde al van Gijs dat je was langs geweest. :) Onze Xm stond toevallig ook daar voor de apk en beurt.
Ha jongen!
maar das ginne toeval!
Ik had Bram om het adres van Gijs gevraagd..
Chyparse in Almere ,waar ik normaliter naar toe ga, meldde dat ze niet aan lekkende veersystemen deden.. :shock: :shock:
Dan maar eens in de buurt geshopt..niedan??
Chyparse doet idd niet aan probleem onderzoeken bij een Xm. Je kunt er prima terrecht voor bollen en aanverwante maar de analyse moet je eigenlijk zelf al hebben gedaan.
Merkwaardig. Bij mij al een paar keer diagnoses gesteld. Die lui zien meer dan wij. Even op de brug, schoonblazen en kijken waar het lekt. Als het iets simpels is wordt het ook nog verholpen.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.