Hallo mede eigenaren.
Na lang zoekenden geweest te zijn de knoop maar eens doorgehakt en naar het eigen gevoel geluisterd en een XM aangeschaft.
Mijn fijne gevoel in grote Franse auto's kan ik met de nieuwere Franse modellen niet meer terug vinden.
Mijn oudeheer reedt alleen maar Citroen en Peugeot.
Ik heb zelf de volgende Franse auto's gehad;
Renault Safrane phaseI 2.2 RN.
Renault Laguna break 1.8 RN.
Renault Safrane phase II 2.0 RTE Alize.
Peugeot 607 3.0 V6 pack edition.
Citroen Xsara break 1.6.
Zakelijk heb ik gehad ;
Citroen Berlingo I,en nu rijdt ik een Berlingo II.
Het is een gevoel,..ik kan het niet echt rationeel uitleggen.
En nu dan deze topper....ja dat maakt mij blij.
gr Jeroen. :mrgreen:
Welkom bij de club van malloten die auto's met hun gevoel in plaats van met hun verstand kopen.
Pics or it didn't happen. :wink:
Ja..met je gevoel...tis wat , en dat kost meestal een bom duiten ook.
Anyway, natuurlijk , zonder pics ,..geen bewijs. 8)
Komen ze, ik zal tzt wat mooiere maken.
Ik heb de auto vandaag gewassen en even schoongemaakt en dat is al een heel verschil.
Oe een late, hoest met het roest duiveltje aan de subframe's en reservewiel-bak gesteld? :P
Welkom bij de club. 8)
Ziet er goed uit en welkom :wink:
Welkom en veel plezier met je Xm!
Welkom, mooi blauw is niet lelijk :mrgreen:
Luceo non uro....
Leukleuk! Welkom, ik wens je veel zweefplezier toe!
Thank you all 4 welcoming me!!
Een van de positieve dingen aan een club is dit;
Het inspireert en moedigt aan om er wat leuks van te maken.
Het bouwt op in know how.
En geeft een gevoel van..niet de enige zijn die kiest voor dit soort aparte auto.
Ik was dan ook lang lid van (ben ik nogsteeds) het Renault Safrane forum.
De keuze was vanzelfsprekend om me hier aan te sluiten. :mrgreen:
mooi ,mooi veel veileg km toe gewenste :clap:
en welkom bij de club'
MO.
Renault safrane forum?
Daar staan sommige van ons ook al op met een distributie wissel van een 5 cilinder in november/december :lol:
Welkom FBN! Mooi XM zonder zo'n lelijke trekhaak en dus een gave derrière!
Ook al aangemeld als Clublid?
Nog niet..eerst maar eens de snuffelperiode doorlopen, en dan clublid worden...ritjes lijken me wel leuk ,maar mijn vrije tijd is spaarzaam.
Welkom bij de club!~
Wil je je identiteit nog niet helemaal weggeven of is dat witte vlekje op de nummerplaat van de verkopersfoto?
En FlyByNight, is dat het zelfde als NightRider?
NB: in je signature staat een type foutje: Ambaince ipv Ambiance
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
En daarbij het is heul geen Ambiance, het is een Xm niks zoals de laatste ook wel genoemd werden.
Een is een SX met Board Computer en Electronic Climate Control en geen doorvoering via b stijlen naar
de achterpassagiers van de airco.
Nee, ik heb het zelf uitgeblokt, maar ik zie dat er hier niet moeilijk over wordt gedaan bij de rest van de leden, kentekens zijn gewoon zichtbaar.
Kenteken is; 72-DB-NX
Flybynight is het 2de album van Rush.
Ik vindt de uitdrukkimng flybynight gewoon gaaf.
Meestal wordt er bij dag gevlogen.
Wel,....zegt me niets, kan best , maar ik heb vandaag weer gereden, en ik heb nog steeds een glimlach van oor tot oor , dit gaat uit de klauwen lopen. :mrgreen:
nette Xm hoor!
Wat is de km stand van deze madam?
En daar gaat het om, maakt niet uit in welk een uitvoering je rijdt het gaat om de smile. 8)
Beste mede Xm liefhebbers,
Ik ben ondertussen nog wat meer wezen rijden en heb ook wat meer feeling gekregen met de auto,ook heb ik mezelf flink ingelezen op het forum, heerlijk is dat ,een levende database die gemaakt is door mensen met een stuk liefde en passie..
Ik heb besloten om door te gaan met de auto aangezien de algehele toestand van de auto gewoon goed te noemen is.
En ik echt plezier heb in het rijden in deze auto.
Sommigen hier noemen het een virus...ik geloof dat ik dat wel vat,...het grijpt je gewoon, en dat doet deze auto met mij. 8)
Helaas heb toch wel iets gevonden wat mij opvalt aan de auto, als ik dit echt naast de standaard leg die men hier op het forum aanhoudt,wijkt dit gedrag af.
nl;
Bij een koude start stuurt de auto heel zwaar en klinkt er een sissend/schrapend geluid.
De olie pompt tikt continue om hem op hoogte te krijgen, eenmaal op rijhoogte is het tikken weg.
Ik heb speling een fusee kogel....merk ik ,dat ga ik zowieso even laten maken.
Heeft dit met de veerbollen of met de pomp te maken?
Ik ben al bezig om een Lexia 3 aan te schaffen voor het uitlezen en het wissen van eventuele foute parameters.
Maar ik heb het idee wat ik nu ervaar eerder een technisch probleem is.
Los van dit verhaal ,weet iemand hier een betrouwbaar adres in Amsterdam die kennis van zaken heeft?
Ik ben niet instaat om alles zelf te gaan doen,dus ik moet een adres hebben om op terug te vallen als ik er zelf niet meer uitkom.
gr Jeroen.
Nou, niks bijzonders hoor en gelukkig maar. Dat getik is de klep bij de voorraadbol die constant open gaat omdat de opgebouwde druk het systeem in gaat om je auto omhoog te krijgen en de pomp dus weer moet bijvullen.
Dat sissende geluid is ook wel normaal omdat de stuurbekrachtiging heel veel hydraulische druk gebruikt. Wat je hoort is de stromende olie. Als het sturen zwaar gaat, kan dat een aantal oorzaken hebben. Is je LHM schoon (=gifgroen) en zijn de bollen op druk? Als je dat niet zeker weet adviseer ik je om naar Chyparse in Almere te gaan; wel vragen naar Martin.
Staat je auto laag 's ochtends? Want ik vermoed dat je een kleine pomp hebt en anti-zak-kleppen. En die kleine pomp heeft moeite om de eerste druk op te bouwen. Als je netjes wacht tot de auto op hoogte is, stuurt 'ie dan wel licht?
En een handtekening!!!!
Als de auto op hoogte is stuurt ie ook zwaar, maar alleen vanuit stilstand of als je langzaam rijdt.
De auto zakt niet helemaal omlaag als ik hem parkeer.
Ik zal zowiezo even gaan uitzoeken of de olie niet verontreinigd is.
Jouw auto zal niet zakken, maar blijft op die hoogte staan als het goed is.
Als ik dit lees denk ik dat het probleem in de pomp zit: bij meer toeren is de opbrengst wel voldoende. Laat bij stilstand het motortoerental 'ns oplopen en kijk of het sturen dan lichter gaat.
óf de regelsensor van de diravi werkt niet goed. Als hij vaststaat in een stand van hoge snelheid stuurt 'ie altijd zwaar omdat de tegendruk te hoog is.
En een handtekening!!!!
De Haag weer... :problem: ...tis een 2.0 16v automaat hoor!
Ok , dus het eerste antwoord van Detlev gaat niet op,dus zit een zulk systeem alleen in oudere modellen dus?
Kijk, das een logische test, ik heb dat nog niet gedaan.
Doe ik morgen even.
In de middelste stand zakt de auto een klein stukje na het parkeren,maar niet helemaal omlaag zoals bij de eerdere series.
Ik laat hem regelmatig even gymmen zoals dat hier heet,en als ik hem thui svoor de deur zet laat ik hem helemaal op de buik zakken,bij het opnieuw gebruiken laat ik hem weer omhoog komen in de middelste stand.
Dat is iets voor de specialist dan,zal ik in het achterhoofd houden.
Iig alvast bedankt voor jullie feedback. :mrgreen:
Een klein stukje zal de auto zakken inderdaad. De druk gaat van het systeem. Maar verder blijft de auto op 'rijhoogte'..en zo hoort het ook. Zo nu en dan gymen is sowieso prima, maar de meerwaarde van elke keer de auto in de allerlaagste stand parkeren ontgaat me een beetje...al ziet dat er wel het mooiste uit :mrgreen:
Pagina's