En omkeuren is dus netzo duur? Tsja, ik weet niet hoeveel km je rijdt, maar als je alles wat er nog meer moet gebeuren erbij telt wordt het wel een duur geintje. Tis dat ze zo'n mooie kleur heeft... :wink: en er wacht ook nog een mooie CX prestige op een dynamo toch?
Zit die echt IN de tank of in het midden bij de ring?
Omkeuren op zichzelf is niet duur, punt is alleen dat een omkeuring alleen goed zal gaan als alle essentiële delen van een lpg setup zijn verwijderd, dus ook de injectoren bij je spruitstuk.
De bakelse aandrijfas werkt goed.... echter alleen maar 2 weken plezier gehad, sindsdien fietsplezier. Is ook wel leuk maar toch minder comfortabel en leuk als XM rijden.
Dit doordat het motorblok ondertussen overleden is. Dit door oa lekkende vriesplug en versprongen distributie.
Dus nu op zoek naar een vervangend blok om te wisselen.
Dus die pluggen kunnen wel lekken? :wtf: We maakten daar altijd geintjes over omdat het bij VW een redelijk gangbaar kwaaltje is. Iets over Duitse degelijkheid versus de Franse slag zeg maar.
Oorzaak is bij mij een bevroren blok geweest omdat een onverlaat het systeem met water gevuld had de laatste keer.
Had na het laatste onderhoud de koelvloeistof nog niet vervangen, wat ik normaal we gelijk meeneemt.
Als gevolg daarvan is ook de distributie versprongen omdat de waterpomp niet meedraait in vast water.
De vriesplug is niet gaan lekken door normaal gebruik :wink: dus de franse slag geld dan nog steeds als beter dan de duitse degelijkheid van de volks-skelters.
:shock: Djiezus Jeroen, wat een regen in de drup ..ehh..ijspegel verhaal weer. Je kunt onderhand beter een andere aanschaffen niet? Niet lullig bedoeld hoor, maar het LPG verhaal was toch ook nog niet opgelost??
Vanochtend maar eens een rondje om de XM gemaakt en een voorlopig lijstje opgesteld.
Nu eerst maar eens een lijstje met onderdelen opstellen en bij elkaar sprokkelen.
Reeds een motorblok gevonden met dank aan MarcelKa en Gerrie. Deze zsm alleen nog ophalen.
Iemand trouwens nog goede knoppen liggen voor de kachelbediening. Betreft de knoppen voor een serie 1. Op de sloop hier totaal niks meer te vinden.
En omkeuren is dus netzo duur? Tsja, ik weet niet hoeveel km je rijdt, maar als je alles wat er nog meer moet gebeuren erbij telt wordt het wel een duur geintje. Tis dat ze zo'n mooie kleur heeft... :wink:
en er wacht ook nog een mooie CX prestige op een dynamo toch?
In dit geval ben ik het sjakie dus.... pomp zit in de ringtank onder de auto.
Idd Mike de CX wacht sowieso ook nog op een andere dynamo..... :wink:
Zit die echt IN de tank of in het midden bij de ring?
Omkeuren op zichzelf is niet duur, punt is alleen dat een omkeuring alleen goed zal gaan als alle essentiële delen van een lpg setup zijn verwijderd, dus ook de injectoren bij je spruitstuk.
In de tank? Vialle zeker...
Die staan er inderdaad om bekend en destijds voor mij reden om een Prins VSI te nemen..
En Jeroen? Hoe rijdt ze met de Bakelse aandrijfas?? Hebben jullie foto's gemaakt?
Nee natuurlijk geen foto's. :oops:
ff een update na 1,5 maand afwezigheid.
De bakelse aandrijfas werkt goed.... echter alleen maar 2 weken plezier gehad, sindsdien fietsplezier. Is ook wel leuk maar toch minder comfortabel en leuk als XM rijden.
Dit doordat het motorblok ondertussen overleden is. Dit door oa lekkende vriesplug en versprongen distributie.
Dus nu op zoek naar een vervangend blok om te wisselen.
Groetjes Jeroen
Dus die pluggen kunnen wel lekken? :wtf: We maakten daar altijd geintjes over omdat het bij VW een redelijk gangbaar kwaaltje is. Iets over Duitse degelijkheid versus de Franse slag zeg maar.
Wim,
Oorzaak is bij mij een bevroren blok geweest omdat een onverlaat het systeem met water gevuld had de laatste keer.
Had na het laatste onderhoud de koelvloeistof nog niet vervangen, wat ik normaal we gelijk meeneemt.
Als gevolg daarvan is ook de distributie versprongen omdat de waterpomp niet meedraait in vast water.
De vriesplug is niet gaan lekken door normaal gebruik :wink: dus de franse slag geld dan nog steeds als beter dan de duitse degelijkheid van de volks-skelters.
dat klinkt als zwaar balen....ik weet dat MarcelKa nog een tct blok uit een sloper heeft liggen. Wellicht wil hij er wel vanaf. Pb hem eens.....
:shock: Djiezus Jeroen, wat een regen in de drup ..ehh..ijspegel verhaal weer. Je kunt onderhand beter een andere aanschaffen niet? Niet lullig bedoeld hoor, maar het LPG verhaal was toch ook nog niet opgelost??
idd waarom niet voor een diesel gaan kijken aangezien je redelijk veel rijdt :) :) :)
Oei, dat is balen zeg :shock: Heel veel succes met de XM nu!
Pfff, het zit jou ook niet mee met je XM's :?
Blijft het met de CX'en wel goed gaan? :wink:
Ik heb je pb ontvangen Jeroen en er op gereageerd.
Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen.
Vanochtend maar eens een rondje om de XM gemaakt en een voorlopig lijstje opgesteld.
Nu eerst maar eens een lijstje met onderdelen opstellen en bij elkaar sprokkelen.
Reeds een motorblok gevonden met dank aan MarcelKa en Gerrie. Deze zsm alleen nog ophalen.
Iemand trouwens nog goede knoppen liggen voor de kachelbediening. Betreft de knoppen voor een serie 1. Op de sloop hier totaal niks meer te vinden.
Groetjes Jeroen.
kweennie of Coen deze al vergeven/verkocht heeft?
volgende week heeft ie sloopmeeting.
volgens mij heb ik er ook nog wel liggen :wink:
Pagina's