Kwam op MP een sloper- serie 1 V6 tegen:
http://link.marktplaats.nl/537919850
-Blokjesvelgen
-V6
-Automaat
-elec. bediende stoelen
etc etc
400 euri vraagprijs, valt vast nog wat op af te dingen. Gegadigden om gezamelijk op te kopen en te slopen voor het magazijn/eigen gebruik?
ik heb wel intresse in de velgen :wink:eventueel in nog meer spul voor mijn xm zit er ook een airco in?
Geen idee, zou even kunnen bellen. Maar ik woon er veel te ver vandaan om even te gaan kijken of het allemaal nog wat de moeite waard is uberhaubt.
Heb jij een ruimte om te slopen?
Ik wil evt. wel meedoen. Ben geïntereseerd in alles wat los en vast zit, maar met name de bediening van de electrische stoelen (kabelboom) wil ik sowieso wel hebben.
Hou er wel rekening mee dat ie zonder kenteken staat, dus je zal hem op een oplegger/aanhanger moeten vervoeren.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Lees nu de rest van de discussie in de andere topic: sloopruimte is mogelijk geregeld dus. Afvoer via een oudijzer boer kan idd vaak gratis (en deze hoeft geen afmelding RDW omdat ie niet op kenteken staat, dat scheelt).
Prijs zou ik idd afdingen op max. 200, liever nog 100.
Met een bijdrage van degenen die onderdelen willen hebben is het dan redelijk goed te doen, denk ik.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nou, eigenaar gebeld, uitgelegd hoe en wat (club, magazijn). Is een V6 12 klepper, lekt wat olie uit een cilinderkop, niet onoverkomelijk maar voor de apk afgekeurd. Uiterlijk is niet denderend (schade vóór), interieur compleet werkend.
Heb 200 geboden, man denkt er even over en belt me vandaag of morgen terug.
Heb de eigenaar aan de telefoon gehad, en na wat gepraat te hebben over de intenties en het doel van de XM kwam er het volgende uit:
- De XM kan op locatie gesloopt worden: gereedschap, krikken, steunen zijn aanwezig
- Zolang het karkas nog enigszins rollend is mogen we er verder álles af halen
- In principe wil hij wél de blokjes-velgen zelf houden, of er moest iemand van ons met een goed bod komen
- De auto kan zolang blijven staan tot het magazijn operationeel is (zolang het geen eeuwigheid duurt)
Kosten (ex velgen) : 125 euri.
Djiezus, PurmerEND! Heet niet voor niets zo! :lol: Ik denk dat je een Amsterdamse sloop delegatie moet proberen samen te stellen. Ik zit zo barstens vol de komende tijd dat het mij niet gaat lukken. En die velgen moeten gewoon erbij natuurlijk.
Nou, purmerend is eindelijk eens een béétje bereikbaar. Maar bij mij is tijd ook het probleem.
Weet je al of er een airco in zit? En als dat zo is, weet dan iemand of die hetzelfde is als de airco uit mijn type 2? Ik ben nog steeds op zoek naar al het leidingmateriaal...
En een handtekening!!!!
Zoals er staat: hoeft niet acuut uit elkaar gedraaid te worden. Als het een tijd duurt geen probleem, maar de eigenaar wilde wel graag weten of het door gaat ja of nee, dan haalt hij hem van marktplaats.
@Detlev: volgens mij zijn er maar 2 principieel verschillende airco-uitvoeringen: wel of geen V6. Dit omdat bij die V6-blokken de aircopomp ergens bovenop is weggefrot. Alle andere uitvoeringen hebben de pomp rechtsvoor op het blok zitten en zit het slangenwerk op detail wat anders in elkaar maar best uitwisselbaar.
Dan wil ik wel meedoen. Hangt er dan alleen vanaf wanneer en zo.
En een handtekening!!!!
Is het ook duidelijk of de airco al helemaal leeg is? heb behoorlijk wat enge verhalen gelezen over de boel openschroeven terwijl er nog druk op stond..
Nou, ik weet inmidels wel waar die ontluchtingsnippels zitten (ja, dan komt er géén lucht uit, maar hoe heet het dan?). En als je het buiten doet al helemaal geen probleem.
En een handtekening!!!!
Wedden dat 't kreng allang leeg is? Wie weet hoelang ie daar al staat weg te rotten.
JE kunt beter, net als bij Marc, een rijdende slopert kopen, dan weet je precies wat er werkt en wat niet.
True, is ook met onze blauwe sloper zo. Driekwart jaar in gereden en nu besloten om te slopen omdat alles het begon op te geven. Weet gelijk wat het wel of niet doet en of het nuttig is. Al zullen er met deze sloper ook genoeg bruikbare onderdelen vanaf komen.
Enge verhalen van een airco loshalen? Gewoon paar slagen los tot ie begint te sissen en dan laten lopen. Zo doen wij dat hier.
En een rijdende sloper is wel zo fijn ja :}
Ja, word je gewoon beetje bang gemaakt, zodat je hem laat leegpompen bij een garage wss. Weet zelf neit al teveel van de aircogassen af dus durfde het ook niet op de gok te wagen :lol:.
De slopert is rijdend, maar is van kenteken gehaald vanwege de verlopen APK. De eigenaar wilde de auto persé als compleet verkopen. Hij had al veel telefoontjes gehad van mensen die er één dingetje uit wilde halen, maar ging hier niet op in.
Wat mij opvalt is dat er de hele tijd gezegd wordt dat er een magazijn moet komen. Als je in dat magazijn alleen maar topspul wilt hebben zul je dus goeie xm's moeten slopen. Het dashboard, de kabelbomen, de stoelen, de schakelaars etc etc zijn ook de moeite waard om op te slagen.
Dat er dan iets is wat niet geheel naar behoren werkt maar met (in verhouding) minimale inspanning te repareren is lijkt mij een pré als dit voor een prikkie te halen is bij het magazijn. Is het prettig als de gebreken bekend zijn? Ja. Maar veel zaken zijn on the spot ook te checken, zeker met wat geoefende ogen en oren.
Werkt de motor niet naar behoren? Kleppen, cilinders, onderblok, kleppendeksels, poulies etc zijn allemaal demonteerbaar. Stoel met beschadiging? Onderstel en electrische verstelling werken wel naar behoren? Eigen stoel overzetten op werkend frame. Schakelaars naar zijn grootje? Koppelingen? Schakelingen? Hoogteregelaars? Om nog maar te zwijgen over deuren, bumpers, motorkap, ramen etc.
Zelfs in de grootste slopert zit genoeg te halen aan klein grut en losse onderdelen is mijn visie. Het aantal slopers zal nog even toenemen, maar zal daarna vrij rap stagneren. En als er dan delen niet of nauwelijks meer leverbaar zijn of er moet de hoofdprijs betaald worden: hádden we maar zus, hádden we maar zo.
125 euro voor een (zowat) geheel functionerende XM, een berg reserve-onderdelen voor een prikkie. Hoe duur was jullie laatste rekening bij de garage?
Ik pleeg hier niet de 'fatoensrakker' uit te hangen maar koelmiddel (cfk) is wel zwaar milieu verontreinigend.
Het afvoeren en indien het nog redelijk fris is geschikt maken voor hergebruik kost ons rond de 85 euro per fles van 5 kilo. En ga er maar niet met je giegel boven hangen als je het niet op de normale manier laat afvoeren want dan krijg je een flinke hoofdpijn.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nah, wat zit er in een XM vol? 900 gram? En als ie vol zit is ie opgebouwd naar CFK vrij. Ik denk echt dat er bijna niets meer in zit. Voor mij is het echt de afstand Erik wat het probleem is.
Maar maak een inschrijf lijstje in dit topic stel ik voor.
Het mooiste zou zijn als je even een uurtje oid groene platen kunt regelen zodat je iig even een rondje kunt rijden. Dan weet je of de bak, aandrijving en vering ok is. Nu loop je de kans dat je slecht spul op deplank gaat leggen. Afgezien daarvan is het wel een mooi initiatief.
:?: :problem: Geschorst? of geschrapt uit het kentekenregister. Het laatste kan dacht ik niet, zonder dat ie gedemonteerd of gesloopt, danwel uitgevoerd is. En verlopen APK zal RDW daar zeker niet als reden voor accepteren.
Op de de foto's geen kentekenplaten. Bij schorsing mogen kentekenplaten er gewoon op blijven zitten. Enige optie is dat ie ingevoerd is, maar dat is, meen ik, niet met zoveel woorden gezegd.
Ik zou nog eens goed navragen hoe het zit, vooral waarom er geen kenteken op zit. Ook wat de historie van de dame is. Voordat je semi-legale zaken doet, zonder dat je het zelf weet.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Je kan met een auto van 15+ jaar een brief sturen naar de RDW dat je hem sloopt in eigen beheer. Dwz; kenteken is dan weg maar de auto bestaat nog.
Ja, maar om hem dan als totale auto te koop te zetten.... Ik denk niet dat dat overeenkomt met hetgeen de RDW bedoelt.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dat mag, het is dan gewoon een stalen object ipv een voertuig.
Maar andere optie is idd kenteken op export. Kom je op het zelfde resultaat, maar dan mag de auto ooit nog weer terug op de weg komen.
Ik heb de eigenaar beloofd deze week te laten weten of de auto interessant genoeg was om te slopen zodat hij deze kan reserveren. Doen ja of nee? Het is geen TCT anders had ik hem voor mezelf sowieso gekocht.
Erik, maak anders hier een lijstje waar men zich in kan schrijven.
Wie wil slopen? Alles is wel gezegd over die auto, dus gewoon een simpel ja'tje of nee'tje is voldoende ;) Als er 5 man mee doen, laat ik de auto reserveren :)
Neetje! :wink:
Ja-tje wat betreft de airco (vooral de leidingen). Alleen weet ik niet zeker of ik zelf aanwezig kan zijn, maar ik betaal natuurlijk wel mijn deel.
Oh ja, en als het er mooi uitziet het bestuurders zijraam.
En een handtekening!!!!