Vandaag m'n accuklemmen vervangen, met draadeindhulsjes :mrgreen:
Op een na, een 25 kwadraat. Zulke hulzen hebben ze niet op m'n werk.
Ook het brandstoffilter vervangen. De laatste tijd kreeg ik steeds de melding 'water in brandstoffilter' als ik het contact afzette. Nodig was het niet: dat filter zat er af fabriek pas 243.000 km in :shock:
Ik krijg nu nog steeds de melding dat er water in het filter zit. Dus de Doc Backup geraadpleegd: ja natuurlijk heb ik het filter verkeerd om gemonteerd :cry: Maar volgens mij zou de melding weg moeten zijn. Wat mij opviel toen ik startte, is dat er veel, heel veel water uit de uitlaat kwam. Misschien dat het zich heeft opgehoopt in de kat?
Bij mijn XM 24v zat het benzinefilter ook tot ongeveer 240.000km erin :shock: . Ben blij dat mijn benzinepomp niet kapot is gegaan :roll: .
Met nieuwe filter reed die flink sneller en verbruikte ook meer :wink: .
Water in de uitlaat komt door condensvorming in de cilinders en in de uitlaat zelf. Even goed warm rijden, dus flink wat toeren maken om de motor en uitlaat goed heet te krijgen en dan ben je van je overtollige water in de uitlaat af.
Dat water is intussen wel uit de uitlaat. Gisterenmiddag had ik in no time een hand vol water :shock:
Wel heb ik nog steeds die melding over water in het filter. Maar de motor loopt rustiger en trekt inderdaad beter op. Wat een lullig onderdeeltje van €20,- voor verschil kan zorgen :!:
Net wat plaatjes geschoten:
De accuklemmen:
En ja, het zijn groene adereindhulsjes omdat ik op groene stroom rijd :mrgreen: De dikke tamp heeft er geen omdat m'n werk geen 25 kwadraat hulsjes heeft.
Bling bling van de dynamo:
Ter vergelijk, de oude:
Je ziet daar ook nog de aanvoerleiding die zo'n indruk maakte op de voorzitter destijds in Zwaag ;-)
Ja mooi hè? Kwam ik in een sloper tegen. En gezien de plaats van de snaar leek het me wel verstandig die kap te gebruiken.
Maar het is wel een crime om 'm te plaatsen: hij zit strak over de snaar dus moet later geplaatst worden. En dan zit de computerbak heel erg in de weg.
Maar de motor loopt rustiger en trekt inderdaad beter op. Wat een lullig onderdeeltje van €20,- voor verschil kan zorgen :!:
Ben ook nu al blij dat ik dat filtertje heb laten vervangen. Volgens mij rijden er nog een hoop XM's rond met hun eerste filter. Morgen weet ik meer :lol:
Tot in de eeuwigheid Mark, tot in de eeuwigheid. Da's de aanzuigleiding: iets onderdruk ten opzichte van atmosferische druk. Enne, als je goed had gelezen, had je geweten dat ik intussen van die prachtige koperen constructie af ben. Jammer, het was wel uniek 8)
Nee, eerlijk gezegd weet ik niet zo veel van jouw dame ;-) Maar als ik zie wat Van der Laan doet; dat zijn ingrepen die, in positieve zin, voor een groot verschil zorgen.
Maar goed, straks is het zo ver en kun je het straks ervaren. Het aftellen is begonnen ..... :)
Maar 'ns effe een updeetje omdat dit draadje anders te veel wegzakt ;-)
Vorige week zouden zij bij Van der Laan een leiding uit een sloper (donorauto vind ik sympathieker klinken) halen en dan opsturen. Vandaag maar 'ns gebeld omdat ik nog niets ontvangen had en ik uitermate slechte ervaringen met TNT heb :twisted:
Wat blijkt? De donateuse had ook een slechte leiding. Potverdriedubbeltjes nog eens aan toe, zeg :!:
Maandag wordt de aandacht op een andere donateur gericht. En dan maar hopen dat die leiding wel goed is.
Wordt vervolgd....
Zal wel. Maar ik had EJ al betaald. Dus blijf ik bij Van der Laan. Andere reden is dat ik gezien alle goede verhalen veel vertrouwen heb dat de leiding die ik krijg ook echt betrouwbaar is.
Verder is de haast nu niet zo groot: veuls te veul werk op het werk, dus lange dagen en 's avonds moe.
Hmmm. Dat had ik vroeger ook: een appartement in Amsterdam met huiskamer en balkon op het zuiden; 4 hoog. Westkant uit de wind. Lekker in de winter met korte broek en iets warms op het balkon in de zon. En beneden de sneeuw 8)
Zo, besloten om maar 'ns over iets heel anders te posten, namelijk de radio. Zomaar, om olie op het vuur te gooien: Niks geen typeI luik om te verbergen, bij mij zit 'ie open en bloot in het zicht:
Ik vind dat deze radio rust uitstraalt en past bij de ambiance. Bovendien moet 'ie wel zichtbaar zijn want het is ook m'n navigatie 8)
Enige nadeel is dat er geen aansluiting voor AB op zit. :? En bluetooth moet apart geactiveerd worden, in Duitsland. Maar dat vind ik geen bezwaar :wink:
Kunnen jullie dan ook samen Wes zijn veercylinder vervangen!
Ja, natuurlijk ;-)
Vandaag m'n accuklemmen vervangen, met draadeindhulsjes :mrgreen:
Op een na, een 25 kwadraat. Zulke hulzen hebben ze niet op m'n werk.
Ook het brandstoffilter vervangen. De laatste tijd kreeg ik steeds de melding 'water in brandstoffilter' als ik het contact afzette. Nodig was het niet: dat filter zat er af fabriek pas 243.000 km in :shock:
Ik krijg nu nog steeds de melding dat er water in het filter zit. Dus de Doc Backup geraadpleegd: ja natuurlijk heb ik het filter verkeerd om gemonteerd :cry: Maar volgens mij zou de melding weg moeten zijn. Wat mij opviel toen ik startte, is dat er veel, heel veel water uit de uitlaat kwam. Misschien dat het zich heeft opgehoopt in de kat?
Bij mijn XM 24v zat het benzinefilter ook tot ongeveer 240.000km erin :shock: . Ben blij dat mijn benzinepomp niet kapot is gegaan :roll: .
Met nieuwe filter reed die flink sneller en verbruikte ook meer :wink: .
Water in de uitlaat komt door condensvorming in de cilinders en in de uitlaat zelf. Even goed warm rijden, dus flink wat toeren maken om de motor en uitlaat goed heet te krijgen en dan ben je van je overtollige water in de uitlaat af.
Dat water is intussen wel uit de uitlaat. Gisterenmiddag had ik in no time een hand vol water :shock:
Wel heb ik nog steeds die melding over water in het filter. Maar de motor loopt rustiger en trekt inderdaad beter op. Wat een lullig onderdeeltje van €20,- voor verschil kan zorgen :!:
Net wat plaatjes geschoten:
De accuklemmen:
En ja, het zijn groene adereindhulsjes omdat ik op groene stroom rijd :mrgreen: De dikke tamp heeft er geen omdat m'n werk geen 25 kwadraat hulsjes heeft.
Bling bling van de dynamo:
Ter vergelijk, de oude:
Je ziet daar ook nog de aanvoerleiding die zo'n indruk maakte op de voorzitter destijds in Zwaag ;-)
Ik zie daar wel iets wat ik nog niet veel ben tegen gekomen op een XM, een plastik kap over de V-snaar van de H-pomp!? 8)
Mooie en bekende accupoolklemmen 8) .
Ja mooi hè? Kwam ik in een sloper tegen. En gezien de plaats van de snaar leek het me wel verstandig die kap te gebruiken.
Maar het is wel een crime om 'm te plaatsen: hij zit strak over de snaar dus moet later geplaatst worden. En dan zit de computerbak heel erg in de weg.
Volgens mij ken je de leverancier ook :lol:
Mis jij nu geen accuklemmen, toevallig? :twisted:
Als het goed is niet :roll: :lol: .
:mrgreen:
Ben ook nu al blij dat ik dat filtertje heb laten vervangen. Volgens mij rijden er nog een hoop XM's rond met hun eerste filter. Morgen weet ik meer :lol:
Dat denk ik ook Mike :wink: , morgen wordt het spannend :D
Ik wil je niet alle lol alvast ontnemen. Maar ik ben een rotjong dus ik doe het toch :mrgreen:
Je zult aangenaam verrast zijn :D
:shock: :shock:
Een VSH klem knie 15 mm, houd dat ding het wel? die zijn getest tot ten hoogste 15 bar of zo...
Is dat een tijdelijke oplossing Wim? of blijft dat zo? dan zou ik toch wel link gaan uitkijken naar een motorkap zonder bult.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tot in de eeuwigheid Mark, tot in de eeuwigheid. Da's de aanzuigleiding: iets onderdruk ten opzichte van atmosferische druk. Enne, als je goed had gelezen, had je geweten dat ik intussen van die prachtige koperen constructie af ben. Jammer, het was wel uniek 8)
:oops: :) :D ah ok, dan ist goed :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:shock: Je maakt me erg nieuwsgierig Wim! Is er iets met de XM wat ik nog niet weet??
Nee, eerlijk gezegd weet ik niet zo veel van jouw dame ;-) Maar als ik zie wat Van der Laan doet; dat zijn ingrepen die, in positieve zin, voor een groot verschil zorgen.
Maar goed, straks is het zo ver en kun je het straks ervaren. Het aftellen is begonnen ..... :)
Maar 'ns effe een updeetje omdat dit draadje anders te veel wegzakt ;-)
Vorige week zouden zij bij Van der Laan een leiding uit een sloper (donorauto vind ik sympathieker klinken) halen en dan opsturen. Vandaag maar 'ns gebeld omdat ik nog niets ontvangen had en ik uitermate slechte ervaringen met TNT heb :twisted:
Wat blijkt? De donateuse had ook een slechte leiding. Potverdriedubbeltjes nog eens aan toe, zeg :!:
Maandag wordt de aandacht op een andere donateur gericht. En dan maar hopen dat die leiding wel goed is.
Wordt vervolgd....
Wim moet aan de leiding! 8)
Jammer dat de goede bedrijven het altijd zo druk hebben he. Dan moet je langer wachten, maar het is aan de andere kant wel altijd de moeite waard.
chateaux deux chevaux? heeft/had ook wat donoren staan!
Zal wel. Maar ik had EJ al betaald. Dus blijf ik bij Van der Laan. Andere reden is dat ik gezien alle goede verhalen veel vertrouwen heb dat de leiding die ik krijg ook echt betrouwbaar is.
Verder is de haast nu niet zo groot: veuls te veul werk op het werk, dus lange dagen en 's avonds moe.
Idd Wim rustig aan, ik zit ook tot mijn nek in de klusjes die ook maar niet af komen. :lol:
Gloeiend, gloeiende, gloeiende. Weer die witte k**zooi :evil: Weer een sleuteldag naar z'n grootje. :cry:
Echt waar, hiero is niets te zien!
Wacht maar, we sturen die ellende jouw kant op :twisted:
Zo, nu breekt ook het zonnetje hier door...lekker in een hoekje van de tuin met een glaasje rose, is het toch al vlug 15c 8)
Hmmm. Dat had ik vroeger ook: een appartement in Amsterdam met huiskamer en balkon op het zuiden; 4 hoog. Westkant uit de wind. Lekker in de winter met korte broek en iets warms op het balkon in de zon. En beneden de sneeuw 8)
Zo, besloten om maar 'ns over iets heel anders te posten, namelijk de radio. Zomaar, om olie op het vuur te gooien: Niks geen typeI luik om te verbergen, bij mij zit 'ie open en bloot in het zicht:
Ik vind dat deze radio rust uitstraalt en past bij de ambiance. Bovendien moet 'ie wel zichtbaar zijn want het is ook m'n navigatie 8)
Enige nadeel is dat er geen aansluiting voor AB op zit. :? En bluetooth moet apart geactiveerd worden, in Duitsland. Maar dat vind ik geen bezwaar :wink:
Pagina's