Hallo zwevers,
Hoe krijg ik deze kapjes er af ?
Wil ze spuiten.
Groet,Jos
afdekkapjes
di, 01/05/2012 - 18:05
#1
- XM TCT `94
- Delahaye 175 S Roadster
afdekkapjes
Hallo zwevers,
Hoe krijg ik deze kapjes er af ?
Wil ze spuiten.
Groet,Jos
Jos heeft zich niet geschoren ziet ik... :mrgreen:
:lol:
Die zitten gelijmd/gekit. Je krijgt ze er niet makkelijk (heel) af....
Goed afplakken en zo schuren en spuiten!?
Niet proberen los te slopen dan breken ze geheid! Zoals Wes zei afplakken en spuiten aan de auto.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
OK , doe ik dat :? , bedankt boys! :)
Nog belangrijker om het niet proberen eraf te halen, ze zijn NFP.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:? NFP :? :evil:
Met heeeel fijn schuurpapier opschuren Jos, een 1200 of liever 1500 korrel. Die van mij had ik te grof gedaan en dat veroorzaakte krasjes. Dan met kunstof primer voorspuiten en daarna Lak. Afronden met blanke lak. Je kunt er dan best een mooi resultaat mee behalen!
Dank voor je tips .
Ik had `em al met 400 geschuurd , maar zelfs die krasjes zie je er nog wel doorheen merkte ik .
Krijg ik die niet weg met spuitplamuur?
Heb nog een spuitbusje liggen zie je voor mijn boot.
Ik heb grijze primer , werd me aanbevolen door die zaak als ondergrond , omdat rood slecht dekt op wit.
Hoeveel lagen lak ?
Laatste laag dikker tot `ie gaat glimmen?( daaronder de rode metal-lak ook zo?)
Is niet echt mijn ding dat spuiten . :?
Groet,
Jos
Ik kreeg ze niet weg met spuitplamuur, ook geprobeerd. Uiteindelijk maar doorgewerkt, staat nog op mijn to-do-again lijstje. :lol:
Over het algemeen kun je beter een aantal dunne laagjes spuiten. Ik droog na een laagje met een verf fohn. Anders wordt het een projekt van 3 dagen.
Nooit fohnen! de verdunner in de verf vervliegt dan veel te snel waardoor je een waardeloze hechting krijgt.
Als je over een garage beschikt is het mooier om nat in nat te spuiten, als er op de bus staat droogtijd 2 uur spuit je na 1 tot 1,5 uur nog een dune laag en dat herhaal je 3 tot 4 keer.
Vervolgens dat goed laten doordrogen (24 uur) en dan nat opschuren met korrel 1500/2000 (wetsanden)
Dan een aantal lagen blanke lak (2-3) ook volgens het nat in nat principe.
Als je vrijdagmiddag begint ben je zondagavond klaar.
Dan nog wel een aantal dagen ontzien totdat het mooi doorgehard is. Niet wassen of erger door de wasstraat gaan.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Of met de fohn, heel voorzichtig, ben je zaterdagochtend klaar! :mrgreen:
In dit topic in het carclean forum staat ook heel veel informatie:
http://forum.carclean.nl/cc_topics29/Steenslag-krassen-en-andere-schades.aspx
Luceo non uro....
Dank jullie wel! :D :clap:
Op mijn spuitbusjes staat 2-3 minuten tussentijd tussen de lagen . :shock:
Nat op nat betekent dus dat de vorige laag net niet opgedroogd moet zijn?
Ik veronderstel dat dan de boel beter doorvloeit?
Wel oppassen dan om het niet te dik te spuiten i.v.m. druipers. :?
Maar hoe krijg ik de glans er op , dikker spuiten die laatste laklaag?
Groet,
Jos :zwaai:
De blanke lak toch!?
Jep.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
OK , dus die ( in mijn geval) rode lak hoeft niet echt glad te zijn voordat de blanke lak er op gaat .
Een licht sinaasappelhuidje maakt niet uit.
Als je maar schuurt voordat je de blanke lak gaat zetten anders krijg je weer hetzelfde wat je nu hebt.
En een sinasappelhuidje krijg je als je de boel niet goed voorbewerkt, niet goed ontvet, spuit bij een te lage temperatuur, te vochtige omgeving of met siliconen in de buurt bent geweest dan vloeit de verf niet mooi en dat geeft een sinasappel effect.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
OK dan! :)
Nou , zo moet het lukken.
Bedankt allemaal.
Groeten,
Jos :zwaai:
Nou Jos;
hoe is het afgelopen met het spuiten? Ben benieuwd naar het resultaat! :clap:
Volgens mij bladderde alleen de blanke lak af, was waarschijnlijk voldoende geweest die alleen over te spuiten.
Met een spuitbus is een heel goed resultaat mogelijk, heb van de week gebruikte winterbanden op lichtmetaal gekocht.
Velgen zagen er niet uit! Maar met enkele spuitbussen toch een goed resultaat behaald, zie:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CKVCWUHR
De lakkwaliteit is natuurlijk nooit zoals gewone autolak, vandaar dat ze in de zuurvrije vaseline gaan tot einde pekeltijd!
Dat heb je netjes gedaan!
Ze zien er weer uit als nieuw. :D
Peter.
Erg netjes! Welke merken/middelen heb je gebruikt? Welke stappen? Lijkt me mooi om ook te doen, maar advies over werkwijze en produkten kan ik dan goed gebruiken!
Nou Johan , die kapjes zijn 2 maanden mooi geweest , maar begonnen daarna te bladderen .
Iets niet helemaal goed gegaan. :(
Hoop dat jouw mooie velgen het langer uithouden.
Ben voorlopig even klaar met die kapjes :evil:
Groet,Jos :zwaai:
Jammer Jos;
Bladderen is toch vaak een kwestie van niet goed ontvetten, of laksoorten die mekaar niet goed verdragen.
Er is ondertussen een foto erbij gezet van de middelen die ik gebruik, gewoon van de Halfords.
Ik gebruik een filler i.p.v spuitplamuur omdat ik geen zin heb om alle kleine barstjes uit de oude lak te schuren.
Op kunstofdelen éérst Plastic Primer aanbrengen! Dan bladdert het niet af!
Quoten op een voorgaand bericht is niet nodig.
Helemaal mee eens, als je op een kunstof ondergrond werkt zoals de kapjes.
Op de velgen hoeft, zolang je niet door alle lagen heen schuurt en op het blanke aluminium zit, geen primer.
Spuitplamuur geeft over het algemeen een gladde en goed hechtende ondergrond.
Met grotere oneffenheden, zoals mijn velgen met barstjes in de lak, vind ik een filler makkelijker.
ik ben erg benieuwd hoe het houdt op de velgen, zit nogmaals even te kijken en het ziet er echt goed uit!