Ik heb een 16V ZONDER airco, dan kan ik die niet zomaar inbouwen stel ik mij zo voor.....(zoude wel ggraag willen)
Niet geschoten is altijd mis dus ik vraag het toch maar even.. :P
Het kan zeker wel!
Even een klein lijstje met wat ik allemaal gepland had;
De verdamper moet gedaan worden.
Kachelhuis moeten de servo's op gezet worden met bedrading.
Temp sensor in het dak.
De airco leidingen zelf in de motorruimte.
Andere carterpan met ruimte voor een aircopomp.
Andere HDpomp met andere steunen.
Evt nog een grotere dynamo, is opzich niet nodig maar een airco verbruikt wel meer energie.
Mocht je er aan willen beginnen, ik heb redelijke ervaring nu met het gebeuren, en kan een hoop foto's voor je maken. en het duurt waarschijnlijk wel even voor die V6 erin gezet wordt, dus ik wil eerst een werkende airco hebben :mrgreen:.
Klinkt verdomd interessant!! :P Reeds!
Misschien een beetje boven mijn pet though maar ik zoude het wel heel erg leuk vinden om die klus te doen en al doende leert men! Als Detlev het systeem kan leveren is dat een hele leuke uitdaging misschien..?
Het is zeker een hele uitdaging, ik ben er ook nog steeds mee bezig. Reken maar op een week of meer dat je auto niet kan rijden! :wink:
Hele front moet ook nog vervangen worden, standaard heeft die 16v er een met 1 koelfan, moeten er 2 op komen.
Ik ben eigenlijk begonnen met de informatie in het topic van Gerrie, over de verdamper.
Matthijs heeft technisch eigenlijk al mijn vragen beantwoord, zodat ik het spoor niet compleet bijster raakte, en met Wim en CDPF het elektronische gedeelte. Aldoende leert men, en het was/is erg leuk om te doen!
Hmm toch wel complex als ik het zo lees. Ik ben niet erg technisch, al heb ik een B pakket gevolgd :mrgreen:
Maar ik ga een studie vd haalbaarheid maken
Dit is makkelijk gezegd voor mij met alle hulp die ik heb gehad, maar het viel achteraf nog wel best mee.
Je leert echt een hele hoop als je er mee bezig bent! Er zijn echt wel van die momenten geweest dat ik het echt ff zat was hoor, daar niet van.. Maar ik ben ook vorig jaar pas begonnen met auto's.. :lolno: Als ik het zo terug lees vraag ik me af waar ik toen de moed vandaan haalde.
De slopert is er!! :mrgreen: :mrgreen:
En wat een geluk gehad hiermee, de motor klinkt goed, loopt nog niet goed stationair maar dat is te wijten aan een smerige stappenmotor. De Diravi komt prima terug en de auto heeft eigenlijk altijd netjes zijn onderhoud gehad. Reden van verkoop: hij had teveel auto's en was inmiddels met pensioen. En hij is overgestapt naar Mercedes.
De auto ziet er niet super uit, overal is lak vanaf gebladderd, maar geen grote deuken of krassen. Foto's volgen nog!
@ Detlev De airco stamt nog uit het R12 tijdperk, dus er moeten andere nippels op. Hoe het precies zit met de ombouw naar R134a weet ik ook niet precies, maar dan weet je dat iig. :wink:
Het is ook een geweldige deal!
Was ook zeker een gezellige dag, hartstikke vroeg op, en om half 8 zat Mark hier zo'n beetje aan de koffie. Iets daarna gelijk vertrokken en nu een uurtje terug. 1 van de spanbanden was onderweg ook nog doorgescheurd tijdens het rijden :shock:
Ik heb vooral de leidingen nodig dus over nippels maak ik me niet al te druk, dat mag de airco-boer straks voor me uitzoeken. Ben er met het weer van de afgelopen dagen wel achter dat ik hem snel moet laten maken!
ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten!
Zoals je kunt zien, is de lak op bepaalde delen in echt slechte toestand.
De auto heeft ook anderhalf jaar stil gestaan onder een rij coniferen, dat zal hem ook niet goed hebben gedaan..
Alhoewel de lak slecht is, zijn de panelen zelf in hele goede staat. Heb eigenlijk nog nergens een deukje kunnen vinden. Morgen ga ik alle panelen stuk voor stuk nog eens bekijken.
Het interieur ziet er echt supergoed uit, zeker voor de 19 jaar!
Dat gaat te koop, maar niet voor al te weinig. Het zier er echt nog heel goed uit.
:lol: Geinig, van autobedrijf Nelissen, daar hadden we vroeger onze Troen's ook in onderhoud. Is een oud Citroën monteur die voor zichzelf begon. Dat geeft vertrouwen want hij had/heeft er wel verstand van!
Hopelijk is de Linker Voordeur mooi, daar zal JP blij mee zijn. Het interieur is zelfs heeeeel mooi idd!
Volgens mij is de achterste uitlaatdemper ook nog heel gaaf!
Linker voordeur is gaaf... En inderdaad, er is absoluut niet bezuinigd op onderhoud...
Jammer hoor, de auto is au fond goed, maar gewoon oud, en heeft naar gestaan... Dicht naast een grote natte coniferen haag. ( aangezien de inpandige garage bezet was..... door een DS ...)
Ik heb wel even opgelucht adem gehaald toen ik gisteren de aanhanger terugbracht, het is een hele vracht, ( al stampt het niet heen en weer in de bocht :mrgreen: ), en andere chauffeurs dreigen nog wel eens te vergeten dat ik met een dergelijke combo niet op de rem kan gaan staan... :evil:
Dat leder is netjes ja zeg!. Ik had dat 'geopteerd' maar dat gaat blijkbaar zomaar niet.... :cry:
De middenenconsole is ook heel egaal/gaaf! Meestal zie je wel kleurverschil door de zon.
De lak is letterlijk en figuurlijk zuur. Nouja, het is ook maar Vert Vega he, kan je es een ander kleurtje spuiten... :mrgreen:
Ik hoop voor je dat je de motor weer soepel ende krachtig krijgt.
Wat een koopje!! :clap: :clap:
Mijn excuses ook daarvoor takkie! Ik had niet verwacht dat die auto zo goed nog zou zijn, en ik wil ook nog snel de kosten de uit kunnen hebben. Ook huur trailer, brandstof etc.. Je kan het nog steeds krijgen natuurlijk!
owwww, verleidelijk. Als ik dit weekend m'n distributieriemwissel gedaan krijg heb ik misschien wel een mogelijkheidje.
Zou ik mogen opteren voor het codepaneeltje met klepje?
Vermits men geen problemen heeft met den zondagsrust :mrgreen:
Normaal gesproken niet want ik ben zo verdorven als een atheïst. :mrgreen: Maar ik denk dat ik komende zondag op apengapen lig dus een meetinkje dit weekeinde zit er voor mij niet in.
Ik heb een 16V ZONDER airco, dan kan ik die niet zomaar inbouwen stel ik mij zo voor.....(zoude wel ggraag willen)
Niet geschoten is altijd mis dus ik vraag het toch maar even.. :P
Het kan zeker wel!
Even een klein lijstje met wat ik allemaal gepland had;
De verdamper moet gedaan worden.
Kachelhuis moeten de servo's op gezet worden met bedrading.
Temp sensor in het dak.
De airco leidingen zelf in de motorruimte.
Andere carterpan met ruimte voor een aircopomp.
Andere HDpomp met andere steunen.
Evt nog een grotere dynamo, is opzich niet nodig maar een airco verbruikt wel meer energie.
Mocht je er aan willen beginnen, ik heb redelijke ervaring nu met het gebeuren, en kan een hoop foto's voor je maken. en het duurt waarschijnlijk wel even voor die V6 erin gezet wordt, dus ik wil eerst een werkende airco hebben :mrgreen:.
Klinkt verdomd interessant!! :P Reeds!
Misschien een beetje boven mijn pet though maar ik zoude het wel heel erg leuk vinden om die klus te doen en al doende leert men! Als Detlev het systeem kan leveren is dat een hele leuke uitdaging misschien..?
Ik heb niet alles van het lijstje, maar als het goed is wel:
Verdamper
pomp
leidingen
De rest zal wellicht nog uit de sloper kunnen komen.
En een handtekening!!!!
Het is zeker een hele uitdaging, ik ben er ook nog steeds mee bezig. Reken maar op een week of meer dat je auto niet kan rijden! :wink:
Hele front moet ook nog vervangen worden, standaard heeft die 16v er een met 1 koelfan, moeten er 2 op komen.
Ik ben eigenlijk begonnen met de informatie in het topic van Gerrie, over de verdamper.
Matthijs heeft technisch eigenlijk al mijn vragen beantwoord, zodat ik het spoor niet compleet bijster raakte, en met Wim en CDPF het elektronische gedeelte. Aldoende leert men, en het was/is erg leuk om te doen!
Grote aanhangert gehuurd, safe genoeg om dat eind mee te rijden...
Luceo non uro....
Hmm toch wel complex als ik het zo lees. Ik ben niet erg technisch, al heb ik een B pakket gevolgd :mrgreen:
Maar ik ga een studie vd haalbaarheid maken
Dit is makkelijk gezegd voor mij met alle hulp die ik heb gehad, maar het viel achteraf nog wel best mee.
Je leert echt een hele hoop als je er mee bezig bent! Er zijn echt wel van die momenten geweest dat ik het echt ff zat was hoor, daar niet van.. Maar ik ben ook vorig jaar pas begonnen met auto's.. :lolno: Als ik het zo terug lees vraag ik me af waar ik toen de moed vandaan haalde.
Beschouw het als het gave 8)
Het lijkt me erg leuk en leerzaam ieder geval ja om het te doen.
Even wat beren van de paden schuiven nog ....
Beschouw het als het gave 8)
Het lijkt me erg leuk en leerzaam ieder geval ja om het te doen.
Even wat beren van de paden schuiven nog ....
De slopert is er!! :mrgreen: :mrgreen:
En wat een geluk gehad hiermee, de motor klinkt goed, loopt nog niet goed stationair maar dat is te wijten aan een smerige stappenmotor. De Diravi komt prima terug en de auto heeft eigenlijk altijd netjes zijn onderhoud gehad. Reden van verkoop: hij had teveel auto's en was inmiddels met pensioen. En hij is overgestapt naar Mercedes.
De auto ziet er niet super uit, overal is lak vanaf gebladderd, maar geen grote deuken of krassen. Foto's volgen nog!
@ Detlev De airco stamt nog uit het R12 tijdperk, dus er moeten andere nippels op. Hoe het precies zit met de ombouw naar R134a weet ik ook niet precies, maar dan weet je dat iig. :wink:
Nou dat klinkt als een geweldige deal dan toch? :P
Fijn voor joe! :clap:
Het is ook een geweldige deal!
Was ook zeker een gezellige dag, hartstikke vroeg op, en om half 8 zat Mark hier zo'n beetje aan de koffie. Iets daarna gelijk vertrokken en nu een uurtje terug. 1 van de spanbanden was onderweg ook nog doorgescheurd tijdens het rijden :shock:
Ha, was Mark ook mee? Hij heeft toch niet stiekum het benzinedampfilter er al afgehaald he! :x
Ik heb vooral de leidingen nodig dus over nippels maak ik me niet al te druk, dat mag de airco-boer straks voor me uitzoeken. Ben er met het weer van de afgelopen dagen wel achter dat ik hem snel moet laten maken!
En een handtekening!!!!
Feuteus? Feuteus! FEUTEUS!! :P :P
Alsjeblieft!
:mrgreen:
ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten!
Zoals je kunt zien, is de lak op bepaalde delen in echt slechte toestand.
De auto heeft ook anderhalf jaar stil gestaan onder een rij coniferen, dat zal hem ook niet goed hebben gedaan..
Alhoewel de lak slecht is, zijn de panelen zelf in hele goede staat. Heb eigenlijk nog nergens een deukje kunnen vinden. Morgen ga ik alle panelen stuk voor stuk nog eens bekijken.
Het interieur ziet er echt supergoed uit, zeker voor de 19 jaar!
Dat gaat te koop, maar niet voor al te weinig. Het zier er echt nog heel goed uit.
Ik had al geopteerd voor de middenconsole,of wil je die zelf houden? Is de armsteun electronisch?
:lol: Geinig, van autobedrijf Nelissen, daar hadden we vroeger onze Troen's ook in onderhoud. Is een oud Citroën monteur die voor zichzelf begon. Dat geeft vertrouwen want hij had/heeft er wel verstand van!
Hopelijk is de Linker Voordeur mooi, daar zal JP blij mee zijn. Het interieur is zelfs heeeeel mooi idd!
Volgens mij is de achterste uitlaatdemper ook nog heel gaaf!
Linker voordeur is gaaf... En inderdaad, er is absoluut niet bezuinigd op onderhoud...
Jammer hoor, de auto is au fond goed, maar gewoon oud, en heeft naar gestaan... Dicht naast een grote natte coniferen haag. ( aangezien de inpandige garage bezet was..... door een DS ...)
Ik heb wel even opgelucht adem gehaald toen ik gisteren de aanhanger terugbracht, het is een hele vracht, ( al stampt het niet heen en weer in de bocht :mrgreen: ), en andere chauffeurs dreigen nog wel eens te vergeten dat ik met een dergelijke combo niet op de rem kan gaan staan... :evil:
Luceo non uro....
Wow idd :kwijl:
Dat leder is netjes ja zeg!. Ik had dat 'geopteerd' maar dat gaat blijkbaar zomaar niet.... :cry:
De middenenconsole is ook heel egaal/gaaf! Meestal zie je wel kleurverschil door de zon.
De lak is letterlijk en figuurlijk zuur. Nouja, het is ook maar Vert Vega he, kan je es een ander kleurtje spuiten... :mrgreen:
Ik hoop voor je dat je de motor weer soepel ende krachtig krijgt.
Wat een koopje!! :clap: :clap:
Mijn excuses ook daarvoor takkie! Ik had niet verwacht dat die auto zo goed nog zou zijn, en ik wil ook nog snel de kosten de uit kunnen hebben. Ook huur trailer, brandstof etc.. Je kan het nog steeds krijgen natuurlijk!
Mensen: gaarne nadenken: voorstel sloopmeet 9 juni, ( zaterdag )? Weer is as weekeind matig,... hopelijk dan beter. En dan BBQ? :food:
Luceo non uro....
hmmm dan heb ik citroencontact vergadering, eens met Arjan overleggen of ik kan delegeren.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan ben ik waarschijnlijk op weg terug naar huis. In ieder geval heb ik geen tijd voor een sloopmeet.
Ik kan dan prima present zijn in het Winterswijkse!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Mag ook rustig op de 10de! Vermits men geen problemen heeft met den zondagsrust :mrgreen:
Luceo non uro....
owwww, verleidelijk. Als ik dit weekend m'n distributieriemwissel gedaan krijg heb ik misschien wel een mogelijkheidje.
Zou ik mogen opteren voor het codepaneeltje met klepje?
Normaal gesproken niet want ik ben zo verdorven als een atheïst. :mrgreen: Maar ik denk dat ik komende zondag op apengapen lig dus een meetinkje dit weekeinde zit er voor mij niet in.
Pagina's