No shit!
Ik schat dat een XM in onderdelen ongeveer 5 x zoveel plaats inneemt als een gemonteerd exemplaar. Zelf vastgesteld bij de sloopmeet van Marc 8)
Super trouwens, een 13e ruit waarvan het ophangplasticdingetjethingamajig niet gebroken is door m'n vader. Wat hij overigens nog steeds heftig ontkent :mrgreen: Tnx Marc! (I guess?)
Mag ik Djidde, Micheline (Familie) hartelijk bedanken voor de gastvrijheid/gezelligheid en voor het eten ....
En natuurlijk voor de leerzame demontage dag en voor de onderdelen voor de V6... 8)
Rest van de sloop -team bedankt voor de gezelligheid!
Dat was nog eens een hele mooie, leuke, (érg) gezellige en leerzame besteding van de vrije zondag! :D
Na twee uur zweven over 's lands wegen en de schitterende wegen rondom Winterswijk, kwam ik om 10 uur aan bij Huize Micheline. Enige twijfel of ik op het juiste adres was zat er niet in, gezien de XM's des huizes die rondom geparkeerd stonden. 8)
Na de kennismaking met o.a. de 11 honden en een bakkie koffie kon er begonnen worden met de sloop! Djidde had al een deel van het interieur losgehaald, maar er was nog genoeg te doen.
We begonnen met het verwijderen van de voorkant, en dit ging gezien de staat vrij makkelijk. De XM had zowat drie jaar stil gestaan, waarvan zeker 1 jaar volledig. De uitlaat zat vol water (even gas geven resulteerde in stevige stroom water uit de achterkant :shock: ), maar ook andere delen van de auto waren zompige getuigen van langdurige verwaarlozing. In de kieren en openingen bevond zich een half bos, en de voorschermen zaten vol compost. De dame had net zo goed een Citroën Pókòn kunnen zijn. :roll: Toen we met de deuren wilde beginnen, kwam Mark Alsemgeest ons vergezellen en zo kwam er schot in de zaak.
Een dik half uur later arriveerde ook Gert, en was het sloopteam compleet. Het tempo werd opgevoerd en binnen no time werd het steeds lastiger een XM te onderscheiden tussen de groeiende hoop onderdelen. Alles maar dan ook álles werd los gehaald en voorzichtig opzij gelegd.
Vervolgens kwam de grote klus: de motor verwijderen. Djidde had het mooie plan het complete subframe te verwijderen, en na een korte globale planning werd er vol goede moed begonnen met de hartoperatie. Nadat Djidde alle bevestigingspunten van het subframe losgedraaid had werd het sein gegeven: hij is los! Het chassis werd opgetakeld om zo de motor te scheiden, maar kennnelijk had de motor nog geen zin in afscheid...
Nadat nu écht alle bevestigingspunten van het subframe losgedraaid waren (hij is los!), werd er weer gehesen, maar de motor ging wederom vrolijk mee de lucht in. :problem:
'Admin' Mark was (ondanks ziekte) ook nog even komen kijken, en kwam na een grondige inspectie van de 'motor-wil-niet-lossen-kwestie' tot de volgende conclusie: 'Als ie niet los is, moet ie nog ergens vast zitten.' Johan Cruijff, eat your heart out! :lolno:
Na een systematische check waren nu écht álle bevestigingspunten losgedraaid en kwam alwéér de mededeling: Hij is los!!
Daarna duurde het nog een klein uur voor de draden, leidingen, stuurhuis, airco etc etc etc losgekoppeld waren, maar toen was de motor dan ook écht los. Met wat handig stuurwerk van Micheline werd het chassis weg gereden van de motor. En zo kon het restant wat ooit een prachtige XM V6 was buiten de poort gereden worden, om daar zijn laatste tripje naar de schrootboer af te wachten.
En aan begin van de sloopmeeting werd al gezegd: we trekken 'm hélémaal leeg. Nou...dat is zeker gelukt!
Naar iedereen in Huize Micheline een dikke merci voor de geweldige gastvrijheid en gezelligheid! :clap: Zoals al eerder gezegd; het was een schitterende dag!! :happy:
Jammer dat ik niet gekomen ben. Maar ik heb me thuis nuttig gemaakt door de tuinsproeiers in te graven. Een klus die voor de vakantie van komend weekend nog even moest gebeuren ....
Was dus een XM meeting met een rituele slachting van een uitverkoren XM en offering aan de XM goden.
Daarna natuurlijk kannibalisme, het consumeren van het slachtoffer geeft een nieuwe en onoverwinnelijke kracht.
Marc, ja hoor, ben alleen de afgelopen week veel te druk geweest, audit en open dag organiseren en zo.. Als het even wil zet ik het spul vanavond online
No shit!
Ik schat dat een XM in onderdelen ongeveer 5 x zoveel plaats inneemt als een gemonteerd exemplaar. Zelf vastgesteld bij de sloopmeet van Marc 8)
Super trouwens, een 13e ruit waarvan het ophangplasticdingetjethingamajig niet gebroken is door m'n vader. Wat hij overigens nog steeds heftig ontkent :mrgreen: Tnx Marc! (I guess?)
Zo terug van de thuiswedstijd... :lol:
Mag ik Djidde, Micheline (Familie) hartelijk bedanken voor de gastvrijheid/gezelligheid en voor het eten ....
En natuurlijk voor de leerzame demontage dag en voor de onderdelen voor de V6... 8)
Rest van de sloop -team bedankt voor de gezelligheid!
Citroën das très bien!!!
Dat slopen wordt steeds gemakkelijker geloof ik! Ben benieuwd naar de foto's!!
Dat was nog eens een hele mooie, leuke, (érg) gezellige en leerzame besteding van de vrije zondag! :D
Na twee uur zweven over 's lands wegen en de schitterende wegen rondom Winterswijk, kwam ik om 10 uur aan bij Huize Micheline. Enige twijfel of ik op het juiste adres was zat er niet in, gezien de XM's des huizes die rondom geparkeerd stonden. 8)
Na de kennismaking met o.a. de 11 honden en een bakkie koffie kon er begonnen worden met de sloop! Djidde had al een deel van het interieur losgehaald, maar er was nog genoeg te doen.
We begonnen met het verwijderen van de voorkant, en dit ging gezien de staat vrij makkelijk. De XM had zowat drie jaar stil gestaan, waarvan zeker 1 jaar volledig. De uitlaat zat vol water (even gas geven resulteerde in stevige stroom water uit de achterkant :shock: ), maar ook andere delen van de auto waren zompige getuigen van langdurige verwaarlozing. In de kieren en openingen bevond zich een half bos, en de voorschermen zaten vol compost. De dame had net zo goed een Citroën Pókòn kunnen zijn. :roll: Toen we met de deuren wilde beginnen, kwam Mark Alsemgeest ons vergezellen en zo kwam er schot in de zaak.
Een dik half uur later arriveerde ook Gert, en was het sloopteam compleet. Het tempo werd opgevoerd en binnen no time werd het steeds lastiger een XM te onderscheiden tussen de groeiende hoop onderdelen. Alles maar dan ook álles werd los gehaald en voorzichtig opzij gelegd.
Vervolgens kwam de grote klus: de motor verwijderen. Djidde had het mooie plan het complete subframe te verwijderen, en na een korte globale planning werd er vol goede moed begonnen met de hartoperatie. Nadat Djidde alle bevestigingspunten van het subframe losgedraaid had werd het sein gegeven: hij is los! Het chassis werd opgetakeld om zo de motor te scheiden, maar kennnelijk had de motor nog geen zin in afscheid...
Nadat nu écht alle bevestigingspunten van het subframe losgedraaid waren (hij is los!), werd er weer gehesen, maar de motor ging wederom vrolijk mee de lucht in. :problem:
'Admin' Mark was (ondanks ziekte) ook nog even komen kijken, en kwam na een grondige inspectie van de 'motor-wil-niet-lossen-kwestie' tot de volgende conclusie: 'Als ie niet los is, moet ie nog ergens vast zitten.' Johan Cruijff, eat your heart out! :lolno:
Na een systematische check waren nu écht álle bevestigingspunten losgedraaid en kwam alwéér de mededeling: Hij is los!!
Daarna duurde het nog een klein uur voor de draden, leidingen, stuurhuis, airco etc etc etc losgekoppeld waren, maar toen was de motor dan ook écht los. Met wat handig stuurwerk van Micheline werd het chassis weg gereden van de motor. En zo kon het restant wat ooit een prachtige XM V6 was buiten de poort gereden worden, om daar zijn laatste tripje naar de schrootboer af te wachten.
En aan begin van de sloopmeeting werd al gezegd: we trekken 'm hélémaal leeg. Nou...dat is zeker gelukt!
Naar iedereen in Huize Micheline een dikke merci voor de geweldige gastvrijheid en gezelligheid! :clap: Zoals al eerder gezegd; het was een schitterende dag!! :happy:
Leuk verslag Erik, en ja het was inderdaad een heel gezellige dag, met prachtig weer! Mooi dat de weergoden zich zo vergist hadden. :mrgreen:
Rest van de foto's zal ik nog even posten maar nu even druk,druk,druk... :evil:
Luceo non uro....
Deze is goed kaal weg gegaan, ook de veercylinders achter er nog ff uit getrokken??
Geweldig zeg!!
Was er nou werkelijk niemand voor het karkas :mrgreen:
Die is lekker geplukt, goed bezig geweest! :clap:
Djidde waren dat nou die 2 bouten die het nog tegenhielden?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Jammer dat ik niet gekomen ben. Maar ik heb me thuis nuttig gemaakt door de tuinsproeiers in te graven. Een klus die voor de vakantie van komend weekend nog even moest gebeuren ....
Bij ontstentenis van Djidde ( die in de Efteling rondslingert ) : ja ....
Maar jouw uitspraak houden we erin Mark :mrgreen: :mrgreen:
Luceo non uro....
Mwha na 30 keer ''Hij zit los!'' Was de motorblok indd los... :wink:
:lol: :lol:
Citroën das très bien!!!
:oops:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Foto's laten nog even op zich wachten sorry, ga mijn bed in, morgen nog gezellig een audit en moe...
heb nog wel een paar leuke waar Erik ook opstaat ..... :mrgreen:
Luceo non uro....
Leuk dagje geweest! Leuk uitzicht ook voor toeristen die een dagje achterhoek op de fiets doen! :mrgreen: :mrgreen:
Vooral de verbijsterde blikken bij het zien van 6 XM's keurig op een rijtje in de berm... :mrgreen:
Luceo non uro....
:mrgreen:
Was dus een XM meeting met een rituele slachting van een uitverkoren XM en offering aan de XM goden.
Daarna natuurlijk kannibalisme, het consumeren van het slachtoffer geeft een nieuwe en onoverwinnelijke kracht.
______________
L' éminence grise
Mark, moest je nou nog wat hebben? Ze gaat morgen weg.....
Luceo non uro....
Ben toch benieuwd wat Mark er dan nog vanaf wil slopen. Het dak uitzagen of zo?
@Micheline: komen die foto's nog of zijn ze te erg om aan te zien?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Marc, ja hoor, ben alleen de afgelopen week veel te druk geweest, audit en open dag organiseren en zo.. Als het even wil zet ik het spul vanavond online
Luceo non uro....
Nee, moi wou kijken hoe ik de bladerenbak moet aanpassen om het andere interieurfliter wel passend te krijgen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hier is Bink, de sloopmascotte, die vond dat we eindelijk begrepen hadden dat een Jack Russel recht heeft op een lederen fauteuil ;-)
Madame moet de eerste veren laten vallen:
De XM's tieren welig dit jaar...
Je begint er al aardig doorhéén te kijken
En mooi weer was het, ondanks de matige voorspellingen
Ze vermenigvuldigen zich...
En ondertussen wordt madame kaler en kaler
Dat zeg ik, ze doen het dit jaar goed
Allengs leger
en leger
Is ie al los ?
Érgens zit er nog wat vast
En los is de V6, ( sorry Marc, je ziet er wat mollig uit..)
Deuk in het dak:
Haar laatste ritje;
En de achterhoek groet vier tevreden slopers! Tot de volgende meet! Het was gezellig..
Luceo non uro....
Leuke foto's! :D
All hail Bink :buig:
Dat ziet er gezellig uit.
En een leuke reportage.
leuke foo's idd!
This calls for a Photoshop!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Niks daar, beetje de boel foppen.. :mrgreen:
Luceo non uro....
Ach jawel, doen we ff.
Pagina's