Hoi iedereen!
Sinds enkele weken heb ik me mijn jeugddroom aangeschaft: een XM van '99 met de 2,5 turbodiesel in het vooronder :D Het is een net-niet full option met beige leder waar jammer genoeg zowel binnen als buiten de tand des tijds zich laat gelden. Gelukkig geen roest, maar wel de nodige krasjes en een deukje hier en daar.
Tot zover nog niet zoveel geluk mee gehad: bestuurdersdeur wil niet op slot met de zapper (dicht en direct terug open) Slot niet meer te krijgen bij citroën, radiator was volledig rot (ondertussen wel vernieuwd), veringprobleempje etc :( Meer hierover in de desbetreffende topics :wink:
Foto's komen er asap aan, promise!
Hoi Steven,
Welkom op het forum!
Je slot hoeft niet direct het probleem te zijn, kijk eerst eens of het zonder 'knopje' wel goed werkt. Bij enige weerstand schiet het slot namelijk meteen weer open.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bedankt!
Had al zo'n vermoeden dat het zoiets zou zijn, maar de linkerpinker blijft erbij branden. Voorlopig doe ik het lekker ouderwets met de sleutel :lol:
Alleen links?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dag Steven! Welkom alhier :)
Gaan we even wachten op de foto's... :wink:
Dit heb ik ook wel eens, en dat komt bij mij omdat de passagierskant niet altijd mee gaat. Als het op de achterdeuren niet mee naar beneden gaat is er niks aan de hand, sluit 'ie gewoon.
Kwestie van een keer de passagiersdeur met de sleutel openen en sluiten. Gaat de bestuurdersdeur dan ook mee open en dicht, is er an sich niks aan de hand met de sloten op zich. Zoals Mark al zegt, bij de minste weerstand springt ie weer open. Kwestie van alles nalopen en zuiver maken...iets wat ik nog steeds aan het uitstellen ben :roll:
Verder lijkt het mij ook raar als alléén het linker zijknipperlicht gaat branden.. :problem:
Thnx :) Zal zo meteen mn camera ns van stal halen en wat fotootjes maken!
Ja, als ik via de passagiersdeur op slot doe, blijft de bestuurderskant open. Zal ns proberen de boel open te gooien. Moest toch want heb n giga rammel ergens in de linkerachterdeur, en als we dan toch bezig zijn.
Het is dus enkel de linkerkant die constant blijft branden dan, zelfs na starten en als je de pinker naar links opzet blijft ie gewoon branden. Enkel na een paar keer open-dicht gaat t uit.
Doet me wat denken aan mn ex Xant, die had ook wel wat rare kuren soms :lol:
Welkom Steven.
Hou het maar bij dit topic voor alle wel en wee over je auto, dat is een stuk overzichtelijker. :wink:
Waarschijnlijk is je ontvanger/aanstuur module stuk. Redelijk bekent kwaaltje in de type3 en die relais zijn best lastig te vinden.
Zal eens bij mn garage vragen of ze dr eentje kunnen vinden, thnx!
de beloofde foto's!
Mooir hoor!
Alleen zou dat beige interieur vast nóg beter staan in een zwarte XM ;)
En een originele radio... Dat wordt pas een verzamelobject...
En een handtekening!!!!
Sorry, het interieur blijft mooi waar het is :mrgreen:
Is die radio dan moeilijk te vinden? Had er graag eentje gehad met werkend display :P
welkom hier en de meeste tanden des tijds zijn wellicht weg te poetsen?
slot kan ook aan de stangetjes liggen in de deur, als deze iets verbogen zijn krijg je ook rare capriolen :wink:
Wat een mooie auto! Je sierstrips glimmen ook nog mooi.
Dat is bij mij nog iets wat ik beet wil pakken.
Veel plezier ermee.
Peter.
Tja, zou dr graag eens laten polieren en het interieur een dieptereiniging laten geven, maar dan ben je toch gauw weer een €500 armer. Geld dat ik liever eerst in mankementjes investeer :)
De sierstrips lijken op foto mooier dan ze in het echt zijn hoor, zou er ook eens verse willen monteren :wink:
Nee joh, dat moet je zelf doen. Lekker een dag of 2 leder reinigen en dito voor het uiterlijk. Je bent een week gebroken maar het resultaat doet je dat vergeten. 8)
Jah, weet ik wel :D tot 2 jaar geleden was 'effe de auto wassen' een volledige dag, en met n biertje (of meer) erbij best leuke hobby. Jammer genoeg dacht mn rug daar anders over en ben ik jammer genoeg ietwat beperkt als het over fysieke inspanning gaat. Maar gelukkig kan ik mn werk nog doen en heb ik afgezien daarvan niet teveel moeten opgeven :)
Ach, je XM masseert je rug wel. Welk display is kapot, op de radio zelf of links van je stuur? De eerste is lastig, voor de tweede zijn reparatiesetjes (soms) te verkrijgen
En een handtekening!!!!
Ja, het is de meest comfortabele wagen die ik ooit heb gehad (en het is nummer 13), inclusief een xj en een xantia :D
Wel, het linkse is nog amper leesbaar, maar met wat moeite kan je wel redelijk accuraat gokken wat er staat en op de radio werkt de verlichting van het schermpje niet meer, alsook de verlichting van het rechtse schermpje :P
Lampjes vervangen is wel goed mogelijk. Hoef je geen andere radio voor te scoren. En het linker schermpje: Bekend probleem, we hebben hier een howto maar dan moet je eerst een reparatiesetje scoren.
En een handtekening!!!!
Heb er ergens iets over gelezen ja, moet nog ns rustig zoeken en lezen. Zal ns bij mn garage vragen of ze zoiets nog kunnen vinden, over een weekje gaat ze binnen voor een nieuwe d-riem en evt koppakking.
Welkom steven,
mooie wagen!
Wat betreft de radio heb ik hetzelfde probleem: geen licht achter de display en ik mis een aux aansluiting voor de iphone..
Heb er zolang een andere radio erin gezet met alles erop en eraan, maar ben orthodox-citrofiel genoeg om weer de fabrieksradio terug te willen plaatsen. :mrgreen:
Op de engels xm club site staat een how-to om de lampjes in je radio te vervangen:
http://www.club-xm.co.uk/forum/viewtopic.php?f=8&t=2185&p=22316&hilit=radio+lights#p22316
______________
L' éminence grise
Heb zo'n beetje hetzelfde dilemma! Er ligt hier nog een radio met afstandsbediening stof te verzamelen die in mn vorige auto zat. Maar alsk die monteer hebk geen stuurbediening meer :?
Ook goed nieuws!! De airco heeft uiteindelijk ontdekt dattie verwacht wordt koude lucht te produceren en heeft dan ook besloten dit te gaan doen :mrgreen:
En tot slot nog een vraagje: ik moet zaterdag met een aanhanger over de (heerlijke) Nederlandse snelwegen, is het nog steeds 80kmh? Ik meen me nl te herinneren van mijn tijd op de vrachtwagen dat het niet zo nauw werd genomen met de snelheidsbeperking.
Yep, 80 voor aanhangers, 90 voor caravans. Neem het zelf ook niet zo nauw met dit soort limieten,
Helaas doet oom agent dat wel :moderator:
Edit: ow foutje, dacht dat die 90 alleen voor caravans was... :oops:
______________
L' éminence grise
de snelheid is 90 voor een aanhanger :wink: zie link :wink:
http://www.kampeerinfo.nl/informatie/0-0-31/maximumsnelhedenmetcaravanofaanhanger.html
Super! Bedankt :D Dan is het toch veranderd sinds mijn tijd op de vrachtwagen.
Bij het foto's kijken daarnet viel het me op dat sommige XM's een houten strip hebben aan de passagiersairbag, waar mijne dat niet heeft. Is dat een verschil in uitvoering of kan je die achteraf nog bijplaatsen?
Voor zover mij bekend is dat alleen bij serie 1 en toen zat er nog geen airbag, maar wel een veul groter handschoenenkastje (geschikt voor van die hele grote keepershandschoenen, weet je wel).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Of voor het mapje met de documenten en boekjes :problem:
In dat minivakje gaat net mn gps in qua hoogte...
Nee joh. Die moeten weer in hun eigen 'geheime' klepje.
Zo geheim datk het nog niet gevonden heb dan :mrgreen:
Pagina's