10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: wimb en z'n La Soixante.
Takkie zegt:
Het is zo frustrerend dat je na twee weken vaak weer opnieuw kan beginnen.....
Twee weken....was het maar zo. Als ik 1x de auto was is dat na 3-4 dagen al niet meer te zien. Maar ja, eigen schuld: moet ik maar niet in gaan rijden.... :mrgreen:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
En idd na een paintcleaner zeker een goede wax laag aanbrengen. Voor extra effect zou een donkere wax goed zijn. Ik heb starwax black gebruikt, geeft een extra diepe glans :mrgreen:
idealiter was je vooraf je voituur met een zure shampoo om oude waxresten te verwijderen, als paardemiddel zou je hierin ook dreft of zelfs glassex kunnen gebruiken :wtf: anders ben je wax aan het kleien wat naast extra vervuiling van je klei ook extra werk is.
En laat ik nou een aantal weken geleden juist daarom de auto 'ns grondig met water met een scheut azijn schoongemaakt hebben. Met een microvezel spons natuurlijk. :wink: En daarna met zo'n 1-step shampoo gewassen; ik was toen nog een luie donder. :lol:
Vandaag 'ns een rondje langs profi-beunen gedaan omdat ik de schade rechtsachter wil laten herstellen alsmede een aanzienlijk verroeste rand van het spatbord. En als ze dan toch bezig gaan wil ik de rechter kriksteun die is omgeklapt dankzij de Kwik-Flut. :evil: ook laten herstellen. De teller voor zo'n rondje herstelwerkzaamheden staat op net geen €150,-, er van uitgaande dat het tegenzit. :wtf:
Ik denk dat dat toch nog wel tegenvalt omdat de lak duur is. In ieder geval vert vega vanwege de glittertjes. :roll: Voor het uitdeuken en lassen ben ik maximaal €50,- kwijt. De afspraak is dat als de man meer werk tegenkomt hij dat ook meeneemt.
Het spuiten kost zo'n €100,-. Deze spuiter schijnt erg duur te zijn maar heel goed werk af te leveren. 8)
En dan nu de pix, want daar draait het tenslotte om in dit forum. :lol:
De schade rechts achter:
Da's vrijwel dezelfde plek als waar ik zo'n 2,5 jaar geleden op een sleutelmeet schade opliep:
:?
De roestplek die er al 3 jaar zit en intussen behoorlijk ver heen is:
En de omgevouwen (en dus niet meer zichtbare) kriksteun:
:dans: Ergo, de aanhouder wint en er komt dus een moment dat de hydrorinçage er net zo schoon uit komt als dat het er in gaat.
Bedankt voor de toelichting JP.
En dan nog een feitje. Op een ander, ranzig forum had ik gepost dat ik al na zo'n 8.000 km olie heb bijgevuld maar da's niet helemaal waar. Ik heb het opgezocht en na ruim 10.000 km is er zo'n 350 ml olie bijgevuld. Uit ervaring weet ik dat de meeste olie wordt 'verstookt' op zo'n duurrit naar Hongarije. Ergo, ik ben meer dan in mijn nopjes met de resultaten van de Grote Beun. :clap:
Morgen. :wtf: Yup, op tweede Pinksterdag.
Vanavond gaat ze naar de lasboer. En woensdag of donderdag kan ik madame weer ophalen. Tot die tijd is het Trabitijd. 8)
Even een update. De beide plastic kapjes boven de achterruiten zijn verweerd. Vandaag ben ik gebeld met de vraag of ik die ook gespoten wilde hebben. Tevens was er nog iets onder aan de deur gedaan maar wat werd me niet duidelijk. De teller staat op dit moment, omgerekend op zo'n €160,- inclusief die kapjes.
Ik ben reuze nieuwsgierig wat er met de auto is uitgespookt. :wink:
Groen... Het blijft Shrek hè... :meneus:
En een handtekening!!!!
:mrgreen: :mrgreen:
Heb je na de paintcleaner ook stap 3 nog gedaan? wat zonder een goeie waxlaag is dit maar van korte duur en zonde van al je werk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Twee weken....was het maar zo. Als ik 1x de auto was is dat na 3-4 dagen al niet meer te zien. Maar ja, eigen schuld: moet ik maar niet in gaan rijden.... :mrgreen:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
bijhouden is de clou.
liefst elke week...
En idd na een paintcleaner zeker een goede wax laag aanbrengen. Voor extra effect zou een donkere wax goed zijn. Ik heb starwax black gebruikt, geeft een extra diepe glans :mrgreen:
Ja natuurlijk. Het alternatieve 3-stappenplan. Stap 1: kleien. Stap 1: paint cleanen. Stap 3: waxen.
:clap:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Lijkt me toch lastig, met de ene hand kleien en met de andere cleanen...
En een handtekening!!!!
idealiter was je vooraf je voituur met een zure shampoo om oude waxresten te verwijderen, als paardemiddel zou je hierin ook dreft of zelfs glassex kunnen gebruiken :wtf: anders ben je wax aan het kleien wat naast extra vervuiling van je klei ook extra werk is.
En laat ik nou een aantal weken geleden juist daarom de auto 'ns grondig met water met een scheut azijn schoongemaakt hebben. Met een microvezel spons natuurlijk. :wink: En daarna met zo'n 1-step shampoo gewassen; ik was toen nog een luie donder. :lol:
Lees ik dat nou goed? Een spons? :!:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, dat lees je goed, net zoals Detlev goed las dat ik geen stap 2 deed. :wink:
Zoiets:
Maar dan van de Action.
mmmmh ook lekker onder de douche :mrgreen:
Ik gebruik een washandschoen van mijn vaste leverancier.
Vandaag 'ns een rondje langs profi-beunen gedaan omdat ik de schade rechtsachter wil laten herstellen alsmede een aanzienlijk verroeste rand van het spatbord. En als ze dan toch bezig gaan wil ik de rechter kriksteun die is omgeklapt dankzij de Kwik-Flut. :evil: ook laten herstellen. De teller voor zo'n rondje herstelwerkzaamheden staat op net geen €150,-, er van uitgaande dat het tegenzit. :wtf:
Dat zijn nog eens vooroorlogse tarieven die ze rekenen daar Wim. :lol:
Woooowww, en geheel over blazen, wat zou dat kosten??
Ik denk dat dat toch nog wel tegenvalt omdat de lak duur is. In ieder geval vert vega vanwege de glittertjes. :roll: Voor het uitdeuken en lassen ben ik maximaal €50,- kwijt. De afspraak is dat als de man meer werk tegenkomt hij dat ook meeneemt.
Het spuiten kost zo'n €100,-. Deze spuiter schijnt erg duur te zijn maar heel goed werk af te leveren. 8)
En dan nu de pix, want daar draait het tenslotte om in dit forum. :lol:
De schade rechts achter:
Da's vrijwel dezelfde plek als waar ik zo'n 2,5 jaar geleden op een sleutelmeet schade opliep:
:?
De roestplek die er al 3 jaar zit en intussen behoorlijk ver heen is:
En de omgevouwen (en dus niet meer zichtbare) kriksteun:
Mooie korte rode broek heeft u aan! 8)
Nog een Hydraurinçage analyse van Wim:
https://docs.google.com/file/d/0B9YoYe4ovV5OS1lmNXJ4VVF2djA/edit
Deze met extra achtergrond info:
https://docs.google.com/file/d/0B9YoYe4ovV5OVEsza3luRy16WVk/edit
Deze analyse toont aan dat Hydraurinçage daadwerkelijk reinigt aan de hand van de hoeveelheid silicium elementen :wink:.
:dans: Ergo, de aanhouder wint en er komt dus een moment dat de hydrorinçage er net zo schoon uit komt als dat het er in gaat.
Bedankt voor de toelichting JP.
En dan nog een feitje. Op een ander, ranzig forum had ik gepost dat ik al na zo'n 8.000 km olie heb bijgevuld maar da's niet helemaal waar. Ik heb het opgezocht en na ruim 10.000 km is er zo'n 350 ml olie bijgevuld. Uit ervaring weet ik dat de meeste olie wordt 'verstookt' op zo'n duurrit naar Hongarije. Ergo, ik ben meer dan in mijn nopjes met de resultaten van de Grote Beun. :clap:
Graag gedaan Wim, je werkzaamheden aan la soixante worden beloond :wink:
Gelukkig, want je doet het niet voor de lol nog eens over. :mrgreen:
Waarschijnlijk heb je op dit moment de best onderhouden Xm Wim. 8)
Niet in de laatste plaats dankzij jullie en Sohail natuurlijk. :clap:
Goede berichten vanuit Fadd. :thumbup: (Heb t maar eens ge googledmapped!) Waneer wordt ze onderhanden genomen?
Morgen. :wtf: Yup, op tweede Pinksterdag.
Vanavond gaat ze naar de lasboer. En woensdag of donderdag kan ik madame weer ophalen. Tot die tijd is het Trabitijd. 8)
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
De kosten vallen daar in ieder geval er mee. :)
Even een update. De beide plastic kapjes boven de achterruiten zijn verweerd. Vandaag ben ik gebeld met de vraag of ik die ook gespoten wilde hebben. Tevens was er nog iets onder aan de deur gedaan maar wat werd me niet duidelijk. De teller staat op dit moment, omgerekend op zo'n €160,- inclusief die kapjes.
Ik ben reuze nieuwsgierig wat er met de auto is uitgespookt. :wink:
:lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik slaap er dagen slecht van. :mrgreen:
Ik denk dat ze het dak geel hebben gespoten en er een taxi bordje op hebben geschroefd! :mrgreen:
Pagina's