Verder heel goed bezig zo, het is fijn om aan een XM te sleutelen. Vooral dit soort dingen waar je direct resultaat mee ziet 8)
Bedankt Djidde, ondanks dat ik al lang citroen rijd kwam ik nooi verder dan een autoradio vervangen. Ik vind het wel erg leuk, geloof dat ik er een hobby/afwijking bij heb :mrgreen:
Bijna vergeten; nog even wat foto's van mijn sierstrip restauratie...
Foto voor, vooral bij de stripjes op de voorspatborden heeft de bloemkool het plastic kapot gedrukt:
Plakken in uitvoering, het deukje rechts is een stukje ontbrekend afgebroken plastic. Ik heb na goed schuren gewoon over de scheuren in het plastic geplakt;
Achterkant:
En het resultaat mag er zijn, je moet wel heeeel goed kijken wil je zien dat er enkele scheurtjes onder het plastic zitten;
Nu afwachten hoelang het mooi blijft, maar ja voor die paar euro en dat uurtje werk is het niet erg als ik het over een tijdje nog een keer over moet doen. 8)
Nu alleen nog de kleine stripjes op het achterscherm, maar die zitten goed vast! :evil:
Ziet er overtuigend uit! Welke tape is dit nu precies? De hele dunne van plastic die gebruikt wordt on isolatiedekens etc aan elkaar te plakken of de dikkere meer metaalachtige die je gebruikt om luchtverwarmingsbuizen luchtdicht te krijgen?
ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit. Ik zal hier overigens verschoont van blijven vanwege de rvs strips die ik er al links en rechts op heb zitten :)
Oeh, Tesa aluminium tape?
Daar kun je werkelijk alles mee maken, als het met ducttap niet lukt -> alu tape!
Mijn vaatwassen, wasmachine en partytent zijn het daar in ieder geval alvast roerend mee eens!
aluminium tape, deze is van de praxis.
Die van de gamma was iets matter, deze is meer bling bling :mrgreen:
De tape ligt bij de laminaat afdeling, wordt gebruikt om isolatie/ondervloeren te plakken.
ongeveer 8 euro voor 50m / 10 Xm's (alleen de zijkanten dan). de tape is 50mm dus breed genoeg om hem goed om de achterkant van de strip te vouwen.
de tape is heel dun, als je hem tegen het licht houdt kijk je er doorheen. Daarom moet de ondergrond ook goed schoon zijn, elk vuiltje dat eronder zit vormt een bultje.
ok, dat is inderdaad de eerste van de 2 die ik noemde. Mooi dat dat zo'n resultaat oplevert! Wellicht dat de dikkere alu tape nog wat meer body geeft en langer houdbaar/poetsbaar is.
Deze zal denk ik wel lastiger aan te brengen zijn denk ik, vooral het helemaal glad opplakken is dan lastiger. Ben benieuwd ook naar de "wrapfolie", in theorie zou je deze ook over de bumper strips moeten kunnen zetten omdat ze heel rekbaar/flexibel is.
Je hebt precies gedaan wat ik ook wou doen; prestige logo's er op plakken :mrgreen: toch een beetje je eigen versie er van maken. Ben zelf op zoek naar die CX prestige logo's..
Goed resultaat zeg! Mooi dat er flink wat wordt geëxperimenteerd met die strips, ik ga aan de slag met wrappen 8)
Net werk Roel! En je kunt het gewoon op kantoor doen, niet? :mrgreen:
Thanx, maar dat appeltjes kleed ligt gewoon thuis op de eethoek. het zou op kantoor kunnen maar denk dat de baas vindt dat ik wat nuttigers zou kunnen doen. :mrgreen:
Of bedoel je dat mesje? Da's idd een oud stukje architecten gereedschap, vroeger in het pre-computer tijdperk had je dat nodig om de inkt van het kalkpapier af te krassen als je een foutje had gemaakt.
(Alleen nog tijdens de studie gebruikt hoor, zo' n mastodont ben ik nou ook weer niet...)
Was zeker leuk, mooie therapeutische bezigheid, als je niet te veel haast had (nooit dus)
En mooiere tekeningen!
Alleen dat geklooi met die rotring pennen; verstopte punt 0.18 of inkt die zich onder de lineaal zoog..
En dan weer krassen...
En om via een u bocht toch weer on-topic te worden:
De krassen op mijn Xm kan ik helaas niet weg raderen zou haar graag eens polijsten... :wink:
Wat voor winter banden zijn dat? Ik ga er maandag maar ns 2 kopen.
Overigens krik ik de xm niet meer op de voorste krikpunten op. Is eigenlijk te zwak daar. Beter is de krik onder het sub frame te zetten met een plankje.
Haha, ja Jelle is idd miniRoel :lol:
Ik gebruik ook gewoon de kriksteunen (hoewel niet vaak, TCT he... :twisted: )
Sommige mensen hebben gewoon harde kokerbalken. En natuurlijk maak je ff een houten blokkie waar dat stukkie in valt dat bij het merendeel van de XM's gevouwen is.
Ja dat van Jelle hoor ik vaker 8)
Mijn kriksteunen zien er goed uit dus dat gaat best.
En als ik de wagen bij het subframe wil opkrikken moet ik zelf op de grond gaan liggen :mrgreen:
@Jaapw: voor goodyear ultragrip, achter fulda montero. Banden zaten er al op toen ik de auto kocht dus daar zit verder wat mij betreft geen gefundeerde keuze achter.
Vanochtend nog wat gesleuteld aan de auto,
Poging tot stuurwiel wissel; probleempje (ff apart topic gestart: http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=1&p=83952#p83952)
En nog even het dashboard opengehaald om oliedruk lampje erbij te pluggen.
Volgens mij is er iemand flink aan het beunen geweest in het dashboard. Ik wist al dat er 1 kabeltje van het linker display was doorgeknipt.
Verder is er een wit kabeltje bij het kabeltje van de snelheidsmeter geklust:
Wit kabeltje met tape vastgemaakt verdwijnt ergens in het dashboard :wtf:
Verder kwam ik nog een doorgeknipte kabel tegen:
Ik ben erachter gekomen dat de vorige eigenaar een bakkie en drie antennes op de auto had, zal daar wel mee te maken hebben. :roll:
Ook vraag ik me af of m'n noir desirtje is voorbereidt op cruisecontrole,
Ik zag nog een gele stekker in ongebruik bij de knopjes op het midden van het dashboard en een bruine en grijze stekker onder het stuur:
Betekent dat dat ik alleen nog opzoek moet naar een vacuumpomp?
.. Het oliedruklampje werkt weer in ieder geval :lolno:
Vacuüm pomp heb je idd nodig dan. Ik weet niet hoe het zit met de bekabeling in de motorruimte, maar als het in het interieur al zo netjes zit, is de kans groot dat dat in de motorruimte ook zo is. Pookje heb je dan nodig, en de knop zelf. En mocht dit alles klaar zijn, niet vergeten een zekering bij je zekeringencompartiment te checken. Heb ik al een aantal keer vergeten met inbouw dingen.. :lol:
Ja weet dat ik ook pookje en zo nodig heb maar bedoel eigenlijk gewoon cc monteren zonder te klooien met kabels enzo.
Waar moet ik precies kijken in de motorruimte of het daadwerkelijk plug en play is?
Zou leuk zijn....
Ja so ist! Die sheise Traction ist gestolen gewurden gewerden! :mrgreen:
Tis dat Roeleke meedoet anders was het goed of topic! :lol:
:lol:
:lol: :schater:
Bedankt Djidde, ondanks dat ik al lang citroen rijd kwam ik nooi verder dan een autoradio vervangen. Ik vind het wel erg leuk, geloof dat ik er een hobby/afwijking bij heb :mrgreen:
______________
L' éminence grise
Woops. Join the club! (letterlijk bedoeld)
Xm Virus is ernstig besmettelijk!
Luceo non uro....
Ik ben al lid van dit clubje halve zolen 8)
HATSJIEEE!! :crazy:
______________
L' éminence grise
tís geen allergie hoor zoals "zalando" :lolno:
Nou, da's niet helemaal waar. Ik krijg van veel oudere types Citroën jeuk als ik er dicht bij in de buurt kom. :mrgreen:
Bijna vergeten; nog even wat foto's van mijn sierstrip restauratie...
Foto voor, vooral bij de stripjes op de voorspatborden heeft de bloemkool het plastic kapot gedrukt:
Plakken in uitvoering, het deukje rechts is een stukje ontbrekend afgebroken plastic. Ik heb na goed schuren gewoon over de scheuren in het plastic geplakt;
Achterkant:
En het resultaat mag er zijn, je moet wel heeeel goed kijken wil je zien dat er enkele scheurtjes onder het plastic zitten;
Nu afwachten hoelang het mooi blijft, maar ja voor die paar euro en dat uurtje werk is het niet erg als ik het over een tijdje nog een keer over moet doen. 8)
Nu alleen nog de kleine stripjes op het achterscherm, maar die zitten goed vast! :evil:
______________
L' éminence grise
Ziet er overtuigend uit! Welke tape is dit nu precies? De hele dunne van plastic die gebruikt wordt on isolatiedekens etc aan elkaar te plakken of de dikkere meer metaalachtige die je gebruikt om luchtverwarmingsbuizen luchtdicht te krijgen?
ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit. Ik zal hier overigens verschoont van blijven vanwege de rvs strips die ik er al links en rechts op heb zitten :)
Oeh, Tesa aluminium tape?
Daar kun je werkelijk alles mee maken, als het met ducttap niet lukt -> alu tape!
Mijn vaatwassen, wasmachine en partytent zijn het daar in ieder geval alvast roerend mee eens!
aluminium tape, deze is van de praxis.
Die van de gamma was iets matter, deze is meer bling bling :mrgreen:
De tape ligt bij de laminaat afdeling, wordt gebruikt om isolatie/ondervloeren te plakken.
ongeveer 8 euro voor 50m / 10 Xm's (alleen de zijkanten dan). de tape is 50mm dus breed genoeg om hem goed om de achterkant van de strip te vouwen.
de tape is heel dun, als je hem tegen het licht houdt kijk je er doorheen. Daarom moet de ondergrond ook goed schoon zijn, elk vuiltje dat eronder zit vormt een bultje.
______________
L' éminence grise
ok, dat is inderdaad de eerste van de 2 die ik noemde. Mooi dat dat zo'n resultaat oplevert! Wellicht dat de dikkere alu tape nog wat meer body geeft en langer houdbaar/poetsbaar is.
Deze zal denk ik wel lastiger aan te brengen zijn denk ik, vooral het helemaal glad opplakken is dan lastiger. Ben benieuwd ook naar de "wrapfolie", in theorie zou je deze ook over de bumper strips moeten kunnen zetten omdat ze heel rekbaar/flexibel is.
Je hebt precies gedaan wat ik ook wou doen; prestige logo's er op plakken :mrgreen: toch een beetje je eigen versie er van maken. Ben zelf op zoek naar die CX prestige logo's..
Goed resultaat zeg! Mooi dat er flink wat wordt geëxperimenteerd met die strips, ik ga aan de slag met wrappen 8)
Kopen? :mrgreen:
Ik vind zelf die logo's niet zo fantastisch.
Die zwierige lijnen detoneren met de strakke lijnen van de Xm...
Maar jah, dat krijg je als marketing jongens zich met het ontwerp gaan bemoeien...
Dat moet dan chique zijn en klasse uitstralen ofzo... :sick:
ja hier klinkt idd ook een lichte persoonlijke frustratie in door...
______________
L' éminence grise
Tsja, dat blijf je houden.. Zou er graag V6 of exclusive op plakken, maar dat is die toch echt niet :lol:
Net werk Roel! En je kunt het gewoon op kantoor doen, niet? :mrgreen:
Thanx, maar dat appeltjes kleed ligt gewoon thuis op de eethoek. het zou op kantoor kunnen maar denk dat de baas vindt dat ik wat nuttigers zou kunnen doen. :mrgreen:
Of bedoel je dat mesje? Da's idd een oud stukje architecten gereedschap, vroeger in het pre-computer tijdperk had je dat nodig om de inkt van het kalkpapier af te krassen als je een foutje had gemaakt.
(Alleen nog tijdens de studie gebruikt hoor, zo' n mastodont ben ik nou ook weer niet...)
Maar we dwalen weer af.... :grijns:
______________
L' éminence grise
Inderdaad, lekker raderen! Ik vond dat best leuk dat technisch tekenen met de hand. Al wel weer lang geleden toch wel....
Was zeker leuk, mooie therapeutische bezigheid, als je niet te veel haast had (nooit dus)
En mooiere tekeningen!
Alleen dat geklooi met die rotring pennen; verstopte punt 0.18 of inkt die zich onder de lineaal zoog..
En dan weer krassen...
En om via een u bocht toch weer on-topic te worden:
De krassen op mijn Xm kan ik helaas niet weg raderen zou haar graag eens polijsten... :wink:
______________
L' éminence grise
Vandaag er maar eens de wintersloffen onder (laten) zetten :mrgreen:
Operatie geslaagd; we zijn 's middags met nog steeds vier wielen onder de auto gearriveerd in Helmond.
Laat die sneeuw nu maar komen...
______________
L' éminence grise
Wat voor winter banden zijn dat? Ik ga er maandag maar ns 2 kopen.
Overigens krik ik de xm niet meer op de voorste krikpunten op. Is eigenlijk te zwak daar. Beter is de krik onder het sub frame te zetten met een plankje.
:lol: :lol: Ha ha ha, da's écht een copietje van jouw Roel!
En idd, groot hart, zo op de kriksteun. Het is namelijk meer een "kniksteun" :grijns:
Haha, ja Jelle is idd miniRoel :lol:
Ik gebruik ook gewoon de kriksteunen (hoewel niet vaak, TCT he... :twisted: )
Sommige mensen hebben gewoon harde kokerbalken. En natuurlijk maak je ff een houten blokkie waar dat stukkie in valt dat bij het merendeel van de XM's gevouwen is.
Ja dat van Jelle hoor ik vaker 8)
Mijn kriksteunen zien er goed uit dus dat gaat best.
En als ik de wagen bij het subframe wil opkrikken moet ik zelf op de grond gaan liggen :mrgreen:
@Jaapw: voor goodyear ultragrip, achter fulda montero. Banden zaten er al op toen ik de auto kocht dus daar zit verder wat mij betreft geen gefundeerde keuze achter.
______________
L' éminence grise
Vanochtend nog wat gesleuteld aan de auto,
Poging tot stuurwiel wissel; probleempje (ff apart topic gestart: http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=1&p=83952#p83952)
En nog even het dashboard opengehaald om oliedruk lampje erbij te pluggen.
Volgens mij is er iemand flink aan het beunen geweest in het dashboard. Ik wist al dat er 1 kabeltje van het linker display was doorgeknipt.
Verder is er een wit kabeltje bij het kabeltje van de snelheidsmeter geklust:
Wit kabeltje met tape vastgemaakt verdwijnt ergens in het dashboard :wtf:
Verder kwam ik nog een doorgeknipte kabel tegen:
Ik ben erachter gekomen dat de vorige eigenaar een bakkie en drie antennes op de auto had, zal daar wel mee te maken hebben. :roll:
Ook vraag ik me af of m'n noir desirtje is voorbereidt op cruisecontrole,
Ik zag nog een gele stekker in ongebruik bij de knopjes op het midden van het dashboard en een bruine en grijze stekker onder het stuur:
Betekent dat dat ik alleen nog opzoek moet naar een vacuumpomp?
.. Het oliedruklampje werkt weer in ieder geval :lolno:
______________
L' éminence grise
Vacuüm pomp heb je idd nodig dan. Ik weet niet hoe het zit met de bekabeling in de motorruimte, maar als het in het interieur al zo netjes zit, is de kans groot dat dat in de motorruimte ook zo is. Pookje heb je dan nodig, en de knop zelf. En mocht dit alles klaar zijn, niet vergeten een zekering bij je zekeringencompartiment te checken. Heb ik al een aantal keer vergeten met inbouw dingen.. :lol:
En de vacuumbalg natuurlijk
Ja weet dat ik ook pookje en zo nodig heb maar bedoel eigenlijk gewoon cc monteren zonder te klooien met kabels enzo.
Waar moet ik precies kijken in de motorruimte of het daadwerkelijk plug en play is?
Zou leuk zijn....
______________
L' éminence grise
Pagina's