wimb en z'n La Soixante.

2590 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Mike,
Durf het al niet meer te vragen :cry: :cry:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Juist dat wordt kaartjes trekken Mike.

wimb
afbeelding van wimb

Wat denk je van een typo: toch

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Tho is "internetspelling" voor though. Sorry mensen, ik heb zoveel in-game gechat dat ik er soms iets teveel van uit ga dat iedereen weet wat die afkortingen en terminologie betekent.

Ik zal proberen er wat meer op te letten.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Zolang we elkaar nog enigszins begrijpen, heb ik er geen moeite mee. En zolang we elkaar helpen is het prima. Toch? :D

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Ah...Though :roll: Nochthans in het Nederlands... :lol:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Nochtans? Woehaha, kom op zeg, dit is 2010 hé! :wink: :wink:

Nochtans... grapjas. :twisted:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Hoe zou jij het dan vertalen?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Trouwens? Desondanks? De echte onderliggende betekenis is eigenlijk niet te vertalen vind ik, Daarom gebruik ik die woorden ook nogal vaak; ik vind ze perfect uitdrukken wat ik bedoel en weet er niet echt een goed Nederlands equivalent voor.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Dat ben ik nochthans niet met U eens.

wimb
afbeelding van wimb

nochthans -> vooralsnog. Maar dat vind ik ook zoooooooooooooooooooo 2009 klinken :mrgreen: :mrgreen:

wimb
afbeelding van wimb

Tijd voor een on topic updeetje:
Gisteren weer met Van der Laan gebeld. Als alles goed gaat, heb ik in de loop van de volgende week de leiding :D :D
Overmoedig geworden door zulk goed nieuws m'n agenda geraadpleegd want ik wil 2 dagen reserveren voor de werkzaamheden. Tot ergens halverwege april schijn ik bij allerlei projecten onmisbaar te zijn :roll: GTF, m'n werkgever wil tegelijkertijd dat ik m'n vakantietegoed afbouw. Dus vanochtend bij de sleutelklup een brug gereserveerd voor 10 en 11 maart. Kunnen rustig de turbo en de leiding gedaan worden. Nu kijken of het allemaal lukt; een planning is tenslotte om vanaf te wijken. :mrgreen:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ze staan genoteerd, woensdag gaat wel lukken donderdag weet ik nog niet, kids he......

wimb
afbeelding van wimb

Top :!: :D
Woensdag heb ik de hele dag geclaimd: van 10 tot 10 :shock: De donderdag is voor uitloop bedoeld. Maar ik wil er eigenlijk geen gebruik van hoeven maken ;-)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Nou dan ben ik om 10:00 bij jou, is de dame van catering ook mee?

Heb je nieuwe leiding rubbertjes en turbo pakkingen en de hele reutemeteut al in huis?

PB mij even je adres. :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Bij mij thuis wordt de catering door de enige man in huis verzorgd :? Dus niks geen dame ;-)

Het huwelijkszetje voor de turbo heb ik, dat zijn niet veel pakkingen. Kwam er vorige week achter dat er nog een oliefiltertje in de toevoerleiding zit, wil ik nog bestellen.
Voor wat betreft de hd-leiding krijg ik van de docbackup heel erg de indruk dat er geen ringen zitten. Het is koud staal op staal?
En je hebt pb.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Gelezen,

Bij de andere leidingen zitten wel rubbers onder de wartels!?
Misschien toch nog even nakijken, anders staan we straks met lege handen.

wimb
afbeelding van wimb

Het staat in de planning om van de week bij Emerpark langs te gaan. Sowieso voor dat filtertje. En dan meteen over die rubbers vragen.
En me net bedacht dat als ik toch aan het bestellen sla, ik meteen maar een nieuw antennevoetje wil. Ik vind het vochtig van binnen. Gelukkig niet nat. ;-) Ik vermoed dat de achterste antennevoet lekt. Die wil ik dus verwijderen, een blinddop heb ik al. Maar als ik toch het hemeltje weg heb, is het net zo makkelijk de voorste voet te vervangen.
En kan ik eindelijk 'ns kijken welke draad voor de achterruitrijlichten is, die heb ik voor het navigatiesysteem nodig.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Voor het achteruitrijlicht is een witte/grijze draad, die zit rechtachter verstoppelt achter die zwarte afdekplaat.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Wim, heb je een achteruit rijcamera in het navigatiesysteem zitten? Anders begrijp ik de achteruitrij verlichting icm de navigatie niet.

wimb
afbeelding van wimb

Nee, zo luxe is die Becker ook weer niet :lol:
Die Becker bepaalt z'n positie met:
1) GPS
2) tachopuls + gyroscoop + rijrichting.
2) is optioneel (gelukkig). En die rijrichting is bij optie 2) ook optioneel. Voor het mooie wil ik ook die rijrichting kunnen aanbieden. Dan weet 'ie zelfs met stapvoets rijden waar ik uithang, nu is het immer gerade aus :D

@Mark Hebben ze die kleur consequent naar voren toe uitgevoerd? Ik wil 'm namelijk onder het dash oppikken. Ik weet dat 'ie voor zit omdat de spiegelindex er ook mee wordt aangestuurd.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ok alles klar :lol:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Goeie vraag, maar ik heb geen flauw idee. Ik had de draad nodig voor m'n parkinghulp, dus heb hem achter opgepikt.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Dat begrijp ik. Als die hemel er uit is, kan ik in ieder geval zien welke kleur/kleurcombinatie vertrekt naar voren toe.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Wim, volgens de schema's die ik hier heb, zou hij bij een handbak over zekering nr. 23 moeten lopen, van daaraf (aansluiting M/A1 op de zekeringkast) naar de schakelaar op je versnellingsbak. Die draad is al grijs! en van daaraf loopt ie naar achteren, waar de draad zich splitst in 2 witte draden die naar de respectievelijke achterlichten lopen.

Als je een automaat hebt, ben je wel in trouble: Daar wisselt de draad onderweg 4 x van kleur (hoe Citroën :roll: )
Toch is ook dan de ramp te overzien: hij komt netjes met grijs aan bij de schakelselector, en gaat daar ook weer grijs weg.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Bedankt. Maar tussen bak en weg naar achteren wordt 'ie al een keer afgetakt om de indexeerunit aan te sturen. Die zit in de rechterdeur, dus moet die draad daar ergens onder het wereldberoemde handschoenenkastje lopen. En uit mijn hoofd is het daar vooral geel, grijs en groen :roll:
Ik word steeds nieuwsgieriger :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Ja, ik had ook voor je gezocht naar een aftakking naar die spiegel, maar die optie stond niet in het schema. Overigens zou het relaiskastje voor die indexeerbare BS zomaar eens onder je middenconsole kunnen liggen i.p.v. in je deur?

Anyway, wie weet had je er wat aan. Ik dacht, ik gluur toch ff voor mijn Wimfreund in de digitale papierchen.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Hee, bedankt voor het actieve meedenken/zoeken. Van dat kastje weet ik toevallig dat dat echt in de deur zit. Er zit een rode steker aan.

wimb
afbeelding van wimb

Zo, vandaag resterende onderdelen besteld.
- Oliefiltertje in de 'turbo smeerleiding': volgens de komputtert zit dat er niet.
- Rubbertjes voor de HD-leiding: komputtert geeft daarvoor geen onderdelen. Wel heeft Emerpark diverse rubberen kragen op voorraad, en zitten ze redelijk dichtbij de sleutelklup. Zal voor de zekerheid toch Van der Laan bellen.
- Antennevoetje. Is stock maar de voorraad is op. Kost €6,- ex. BTW.

wimb
afbeelding van wimb

Vanavond aan de dame gesleuteld: benzinefilter omgekeerd, zat er verkeerd om in. Na het starten weer een enorme plens water. :roll:
En het lagertje (duur woord voor een messing busje ;-) ) van de achterste hoogteregelaar vervangen. Overmoedig geworden wilde ik de hoogteregelaar ook schoonmaken. Ik krijg GVB die 3 leidingen niet los. Wel de wartels.
Vraag 1: Hoe krijg ik die leidinkies uit de hoogeregelaar? Ze zitten mauerfest.
Na afloop van de gedane arbeid een flink stuk snelle weg gereden in z'n 3. Ik krijg nog steeds de melding 'Water in brandstoffilter'.
Vraag 2: Zou die melding soms komen door een verzadigd dampfilter?

Pagina's