Achter stelt volgens mij niet zoveel voor.
Voor: wielnaaf uit lager persen. Lager uit fusee persen. Nieuw lager in fusee persen, wielnaaf in lager persen.
Volgens mij moet daarvoor de fusee van de auto, dus ik schat dat op minstens 2 uur werk. Maar vraag 'ns een prijsopgave dan weet je het zeker.
k had rechtsvoor een wiellager met speling (dacht ik). Internet afgezocht, van 350 tot 500 euro en...minstens twee maanden wachttijd.
Op Internet zelf een lager gekocht voor 27,50 € gratis verzending. Het eruit en erin persen kostte me 25 euro bij een bedrijf in de buurt. Ik heb het lager een nacht in de vriezer gelegd en daardoor hoefde de pers er niet eens aan te pas te komen maar met een nylon hamer zakte het er best vlot in.
Doordat het de allereerste keer was dat ik het deed ben ik er wel een dag lang mee bezig geweest (niet gehinderd door kennis van zaken maar wel met twee werkplaatshandboeken erbij..} Het hele fusee van de veerpoot los moeten maken natuurlijk....Toch heb ik zo wel aardig bespaard want tijd heb ik wel.
Achteraf blijkt nu dat het niet het lager zal zijn geweest waar speling opzit maar de axiaalkogel. Die heb ik nu ook in huis, ook weer een tientje of vier, inclusief 2 stuurkogels. Eerdaags de andere kant maar van een nieuw lager voorzien, vanwege 'Baat het niet dan schaadt het niet'. en rechts dan de Axiaalkogel. Al doende leert men. Wat de ergste stress altijd geeft is dat het mijn daily driver is en ik in het buitengebied woon. Zonder auto ben ik altijd flink onthand..
Voor of achter?
Achter stelt volgens mij niet zoveel voor.
Voor: wielnaaf uit lager persen. Lager uit fusee persen. Nieuw lager in fusee persen, wielnaaf in lager persen.
Volgens mij moet daarvoor de fusee van de auto, dus ik schat dat op minstens 2 uur werk. Maar vraag 'ns een prijsopgave dan weet je het zeker.
k had rechtsvoor een wiellager met speling (dacht ik). Internet afgezocht, van 350 tot 500 euro en...minstens twee maanden wachttijd.
Op Internet zelf een lager gekocht voor 27,50 € gratis verzending. Het eruit en erin persen kostte me 25 euro bij een bedrijf in de buurt. Ik heb het lager een nacht in de vriezer gelegd en daardoor hoefde de pers er niet eens aan te pas te komen maar met een nylon hamer zakte het er best vlot in.
Doordat het de allereerste keer was dat ik het deed ben ik er wel een dag lang mee bezig geweest (niet gehinderd door kennis van zaken maar wel met twee werkplaatshandboeken erbij..} Het hele fusee van de veerpoot los moeten maken natuurlijk....Toch heb ik zo wel aardig bespaard want tijd heb ik wel.
Achteraf blijkt nu dat het niet het lager zal zijn geweest waar speling opzit maar de axiaalkogel. Die heb ik nu ook in huis, ook weer een tientje of vier, inclusief 2 stuurkogels. Eerdaags de andere kant maar van een nieuw lager voorzien, vanwege 'Baat het niet dan schaadt het niet'. en rechts dan de Axiaalkogel. Al doende leert men. Wat de ergste stress altijd geeft is dat het mijn daily driver is en ik in het buitengebied woon. Zonder auto ben ik altijd flink onthand..