Voor één ieder die dit zelf wil doen een linkje :wink:
Knipperkastje van malle pietje / Frankendoos
ma, 10/05/2010 - 17:53
#1
- V6 '94 Rouge Griott Nacré
- V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Knipperkastje van malle pietje / Frankendoos
He bedankt! die zocht ik al. 8)
;)
ik ook dus..
Is het nu zo dat code 11 blink pauze blink doortrekt tot bijvoorbeeld code 31 blink blink blink pauze blink????
Oftewel eerste getal is aantal knipperen gevolgd door pauze en weer aantal keren knipperen? Dat kan ik nl nergens terugvinden :oops:
Ja, zo is het wel.
We hebben Zaterdag mijn auto uitgelezen, en storingscode uitlezen gaat idd. op die manier. :wink:
dus zoals mark deed.. :D , ene hand een pen (en papier eronder), andere hand het kastje.
Nop het gaat als volgt;
Contact aan en binnen 4-5 sec knopje indrukken 3 sec vasthouden loslaten, :idea: :idea: (11start code)
knopje indrukken 3 sec vasthouden loslaten, :idea: :idea: :idea: pause :idea: (31 fout code)
knopje indrukken 3 sec vasthouden loslaten, :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: pause :idea: :idea: (52 fout code)
enz enz todat je :idea: pause :idea: :idea: (12 eindcode) krijgt
Daarna resetten door 15 sec knopje in te drukken en vast te houden(aftellen op de klok van je auto)
Daarna nog een keer bij begin beginnen om te kijken of de comp inderdaad gereset is :wink:
Duidelijk zo?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
dat bedoel ik.. :D
dat bedoelde ik. slim bedacht de lampjes emoticon te gebruiken.
Heel duidelijk omschreven Mark :wink:.
@Mark:
Heel duidelijk en waar, alleen is de startcode 12 en de eindcode 11...
Goed opgemerkt Detlev :wink:
ik ben ook met mijn kastje aan het stoeien geweest maar kreeg foutcodes die niet in de lijst staan :P heb ik weer.
zoals bij airco computer de code 55 en 56?
Weet je dat heel zeker? Als ik namelijk fantasievol naar de lijst met foutcodes kijk, zou ik zeggen dat het om een geheugenfout gaat van de ECU. :roll:
ik heb 3 keer alles doorlopen en 3 keer kreeg ik 55 en 56 aan het eind
Hm, dat bestand van Mark is niet helemaal compleet, dit hoort er nog te staan:
46 Airco compressor electro-magnetic clutch Full and semi auto: pin 2 white. Check if short circuit in wiring. 255
51 Recirculation flap motor line interrupted? Full auto only. Between pin 8 and 9 black measure R=50Ohm. 711
52 Recirculation flap motor line short-circuit? See fault 51. Typical fault are worn motor brushes, which cause short-circuit. Can be solved by reshaping brushes (eg. with a knife). 711
53 Airflow direction flap motor line interrupted Full auto only. Between pin 10 and 11 black measure R=50Ohm. 710
54 Airflow direction flap motor line short-circuit See fault 53. Typical fault are worn motor brushes, which cause short-circuit. Can be solved by reshaping brushes (eg. with a knife). 710
55 Cooling water temperature sensor signal Full auto only. Measure between pin 11 blue and pin 1 black. 916
56 Cooling water temperature sensor short-circuit 916
63 Interior air blower motor signal line interrupted Full auto only. If only highest speed works, check transistors on control module on blower motor. 681
64 Interior air blower motor signal line short-circuit Full auto only. 681
Groetjes Erik
Ook ik heb een 'malle pietje' aangeschaft. Dit ivm met ABS malaise.
Echter ik denk dat het ding kapot is want: bij mij gaat er helemaal geen lampje branden als je bovenstaande volgt. Het lampje is niet kapot, want bij het uitschakelen van het contact, licht het even fel en kort op. Verder knippert het lampje helemaal niet, alleen licht het zwak op bij het aanzetten van het contact. Ik neem aan dat dit betekent dat ik een kat in de zak heb aangeschaft?
Als je het kastje via 'Malle Pietje' hebt aangeschaft mail hem dan even met je probleem of kijk eerst de sigarettenaansteker na of er wel goed contact wordt gemaakt alvorens hier van alles te gaan roepen.
Frank heeft vele kastjes gemaakt en ik heb van niemand gehoord dat er een probleem mee is.
En? van welk bouwjaar is je XM? latere bouwjaren (na 1995) kunnen niet meer met het knipperkastje uitgelezen worden maar alleen met een lexia.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Jaap , probeer eerst even je andere ECU`s, dat wil nog wel eens helpen .Mijn ABS gaat ook pas aan nadat ik het MM heb uitgelezen.
Ik heb soms ook wel dat `ie raar doet , zoals op het MM brandt `ie constant rood , knippert echter wel .
Een zwak signaal , zwak brandend rood lampje wil ik ook nog wel eens hebben , echter knippert `ie dan wel normaal .
Even doorzetten en testen Jaap :D
Zo`n kastje kan weinig mis mee zijn .
Dank voor de tip, ga het zeker nogmaals proberen. Ik had gelezen dat alleen de laatste XM versies een andere eCU hadden. Mijn XM heeft bouwjaar 1996.
BJ 1996=type 2, is vrijwel zeker kansloos met Malle Pietje box.
Jammer, moet je toch een echte (lees: chinese namaak) Lexia aanschaffen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Sure, 1996 knipperen niet meer mogelijk.
Mijn Lexia komt via ebay uit de UK dus dat is bijna binnenlandse post.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Inderdaad gaat dat niet .
Heb zelf ook een type 1 , maar toen ik die van een vriend van me probeerde uit te lezen , die heeft type 2 met zo`n dashboardstekker, op bepaalde pinnen ( tip gehad van iemand van het forum , welke pinnen weet ik niet meer ) , ging dat dus voor geen meter.
Heb je dan nog wel losse uitleesstekkers in je Compukast?
Geen diagnosestekker in je dashboard?
Je kunt met enige mazzel wel sommige functies uitlezen met een knipperkastje en type 2. Alleen niet alles. Bij die van mij (1995) lukte de motormanagement en veercomputer, en bij die van mam (1997) alleen de veercomputer..
Ik heb een vaag idee wat je bedoelt maar verklaar je vraag eens nader?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
ABS malaise ligt voor 90% van de gevallen aan gecorrodeerde stekkers van de wielsensors. Openmaken, goed schoonmaken, even sensor doormeten (rond de 1 kOhm) en met een dot vaseline weer in elkaar zetten. Bij dit ritueel hoort ook de relaisvoet voor de accubak.
In de 5% van de gevallen moet je een sensor vervangen.
In de overige 5% is lastig. Er is een zeer fraaie how to van Wimb.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Die how-to is van CDPF en staat hier: http://xmclub.nl/forum/topic?f=25&t=990
OK, nou dan gaat Malle Pietje maar naar de afdeling 'aangeboden..' Lexia dan maar een keer.
Helaas val ik niet onder de 90% gevallen vrees ik. Wordt vervolgd, eerst maar eens kijken of de 'nieuwe' XM een beetje rijdt :)
Vraag was aan TS Mark , denk dat dat verwarring geeft .
In de computerkast zitten 3 computers , vering , MM en ABS , ieder met hun eigen uitleesstekker om de foutcodes uit te lezen .
Jaap, als je aangeeft waar je woonplaats is wil iemand mss wel ff met een Lexia bij je langskomen?
Of jij zou kunnen stellen: "want to be Lexia'd, will travel"?
Wel een beeeetje optimistisch hoor Rog, want volgens mij woont Jaap in Ierland :mrgreen:
Iedereen is welkom hier hoor, met of zonder lexia..maar zeer aardig om aan te bieden. Morgen de XM ophalen...
Woeps! The Ire is een tikje buiten mijn gewoonlijke bewegingskring idd... :oops:
Pagina's