Heb na 10 jaar toch een "nieuwe" XM aangeschaft en mijn oude bij de sloop achtergelaten. :( Maar nu weer een mooie gekocht. En wel een Citroen XM V6 automaat exclusive met 144.000 op de teller. Rijdt fantastisch. Heb met mijn vorige ook lekker gereden maar dit is toch wel een stapje beter. Vooral de automaat loopt te gek.
Hoop hier ook nog jaren mee vooruit te kunnen. En de gasinstallatie is natuurlijk voor de kosten ook lekker.
Dus op de volgende 10 jaar......
Gr.
Pics or it didn't happen! :mrgreen:
Welkom hier..
Luceo non uro....
Welkom hier. En idd foto's zijn altijd leuk evenals een nadere voorstelling van wie je bent.
Die oude, op welke sloop staat ie en zaten daar nog leuke onderdelen op voor hergebruik? Jammer dat je niet eerder hebt gemeld dat je hem weg ging doen, anders hadden we hem met zijn allen kunnen slopen voor bruikbare onderdelen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Gas er nu ingebouwd of was al?
Het scheelt toch wel enorm. Kwil een TCT op gas, of is dat not done...
Welkom hier! Foto's zien we altijd graag. :D
@Takkie TCT op gas kan wel, maar is wat lastiger :wink: V6 op gas is denk ik wat makkelijker.. Dat zijn ook mijn plannen met het V6 blok wat ik hier nog heb :mrgreen:
Leuk! Welkom op het forum. En veel plezier met het voortzetten van het Xm genot!
Een V6 op gas?
Lang lang geleden heb ik een type 1 V6 gehad.
En gezien het aantal km wat ik toen reed heb ik met Citroen overlegt om er gas in te leggen.
Mij werd toen door hun verteld dat een V6 niet op gas mag.
En als ik dat wel deed de fabrieksgarantie zou vervallen.
Motivatie was dat een V6 met gas te heet wordt.
Weetniet of het klopt wat men mij vertelde, maar ter info.
Inmiddels is gebleken dat V6-blokken heel graag gas lusten. Maar ik kan me voorstellen dat in de begintijd, toen Citroën veel V6 blokken onder garantie moest vervangen vanwege de nokkenasproblemen, dat men toen heel voorzichtig was om zo'n blok nog verder uit te dagen.
een XM V6 die het tot heden ten dage heeft volgehouden kun je echter met een gerust hart op een LPG-dieet zetten IMHO.
Weet iemand of mijn vorige XM PS VP 28 nog rondrijdt? Ik heb haar na 385.000km of zo in augustus 2010 aan Civer in Den Haag overgedaan, toen ik mijn huidige ZL ZH 77 daar van de lelijke trekhaak en bijbehorend ingezaagd achterspatscherm liet ontdoen.
Albert van der Loo
Dat moet deze wel zijn :wink: http://xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=8&t=1387
Goh, DIE is mooi overgespoten zeg! enh :mrgreen: ook gelijk een V6 ervan gemaakt. Knap, hoor! :mrgreen:
Heb je die V6 van Jaap Jelle Feenstra gekocht? Aardige vent, mooie auto!
He, ik denk ook ff kentekens te matchen.. Zag alleen de eerste 3 letters 8 :lol:
De XM waar Djidde naar verwijst is de mijne
het kenteken zit wel in de buurt PS-VP-31
Klopt, echt een prachtbak :) Vind de kleur geweldig! Speaking of which.. Ik zou hier graag ook nog foto's zien! :D
Ha die Auxud,
Mijn PS VP 28 was oorspronkelijk van de directie Citroën Amsterdam, waar ik haar met 20.000km op de teller heb gekocht. Is jouw PS VP 31 ook daarvandaan?
Albert
Ombouwen op gas kost een hoop en je vaste jaarlasten gaan ook fors omhoog.
Dat moet allemaal betaald worden uit het verschil tussen 1:10 op benzine en 1:8 op gas, ca 1€ per liter.
Brandstof gebruik je per kilo, maar je betaalt per liter en gas is een stuk lichter dan benzine, dus je krijgt veel minder gas-kilo's dan benzine-kilo's, vandaar dat hogere verbruik.
Hoeveel liter denk je per jaar te tanken? Dan is het sommetje gauw gemaakt.
Het gaat op ca € 700 belasting en ?? extra verzekering (gewicht gaat omhoog).
De afschrijving op de installatie? Reken maar op ca 3 jaar (als je auto heel blijft), daarna krijg je er niets extra's meer voor.
Alles bijeen dus ca € 1.500 per jaar extra lasten, dus effe heel ruig: pas bij meer dan 15 à 20.000 km gaat het helpen.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Hallo Albert,
Ik zou het niet weten, ik heb deze gekocht juni van dit jaar met 191500 km op de klok.
Maar gezien de range van de kentekens zou het zo maar kunnen.
Groeten
Frans
Dat zijn niet veel kilometers voor bouwjaar 1996. Van de spreekwoordelijke gepensioneerde arts geweest? Nou dat fotootje nog.
Behalve als je een xm op lpg koopt, dan heb je winst na7000 KM per jaar al en dat doe je al snel ;-)
Bizar eigenlijk, gas is veel schoner maar dur mot wel extra belasting voor betaald worden....
das inderdaad raar, nooit begrepen, maar ja!! als melkkoe en regering dan weet je het wel ;-)
Ja dat is het raadsel van de politiek.
De diesel is qua (milieu-) prestaties de benzinemotor al lang definitief voorbij, maar nog steeds betalen we dubbele belastingmunten voor een diesel.
Ook een LPG auto is qua milieu een stuk beter dan benzine, maar ja, de politieke auto maffia weet het allemaal beter.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Albert,
Hierbij de gevraagde foto het zijn er 3 geworden.
Jouw PS-VP-28 is sinds 13-05-2011 weer in particuliere handen (7de eigenaar inmiddels) via de RDW site nog even gekeken er zit ook nog een geldige apk op.
Groeten
Frans