Oh dit is leuk zeg!
Hiermee zou je dus eindelijk de veel gevraagde ombouw van 'simpel' schermpje naar boordcomputer kunnen realiseren. Alle info staat hierin.
Tnx Mark!! <<thumbs up>> (ik mis die smilie ook!)
Jammer dat nergens aagegeven zit waar nu die regel eenheden zitten, welke draadjes nu de BC voeden. Er zijn er natuurlijk verschillende, snelheid, verbruik, gemiddeld verbruik. Mijn BC deed het af en toe een paar seconde. Nu doet ze al maanden niets meer.
IEmand die weet aan welk electronisch kastje het ligt. Heb onder het dashobaordkastje al verschillende units vervangen zonder resultaat. Vermoed dus dat het ergens in de motorruimte moet liggen.
Nee Wes want hij geeft buit temp goed aan, hij geeeft ook 30.0 L aan, dus dat werkt allemaal wel. Ook klokkie doet het goed en laatst na de reset (accu los) kon ik zien dat alle ledjes, pardon lcd's, werkten.
Weet iemand of de info van de verschillende sensoren eerst naar de auto-computer LV gaan en vandaar pas naar de BC?
Hiermee zou je dus eindelijk de veel gevraagde ombouw van 'simpel' schermpje naar boordcomputer kunnen realiseren. Alle info staat hierin.
Nou, alle info? Alleen de aansluitgegevens van dat schermpje. Waar b.v. 3, 4 en 5 precies van afgetakt worden, haal ik hier niet uit. Maar het is een begin. ;-)
Ik denk dat de boordcomputer het verbruik berekent aan de hand van de tijd dat de injectoren open staan. Dus als die injectoren vies zijn klopt de boordcomputer ook niet meer. Denk ik. :wink:
Hij heeft toch echt ene pen extra ;)
SCC geeft ook aan dat boordcomputer XM"s een andere pomp hebben (doordat er dus een extra voeler op de pomp zit die alleen door de BC wordt gebruikt)
Hij gebruikt oa. info van de pomp, de ecu en een rekeneenheid die tripdata vasthoudt.
M.I. zou het ook logisch genoeg zijn om de injectoropeningstijden en benzinedruksensor de juiste hoeveleheid te berekenen maar citroen maakte er graag een complex probleem van.
Even nog een revival van dit oudere topic. Mark; bedankt voor deze info nog. Ik heb een testopstelling gemaakt, en de boel aangesloten op bedrading in mijn dashboard. Het deed het zonder problemen. Enige waar ik tegenaan loop is de informatie van de ECU. Ik weet sowieso al niet op welke pin deze moet bij een V6, en al helemaal niet bij mijn 16 klappert. Weet iemand waar deze info te halen is?
Kunnen we mooi samen op zoek :lol: Hoeven we niet beiden hetzelfde traject te doorlopen van het zoeken van info. Een aantal pennen ligt natuurlijk al mooi klaar, de permanente +, de contactgeschakelde +, 5v van de verlichting en de temperatuur. Bedrading naar de knop van de ruitenwisserstengel toe is niet moeilijk, dat zijn er maar 2; naar de tankvlotter ook niet.
Ecu is dan weer een ander verhaal, dus dat wordt zoeken naar elektrische schema's. Ik verwacht dat 1 pin van de ECU deze informatie doorgeeft, maar dan is het nog uitvinden welke :lol:
Dat het bij je break niet ingebouwd zit Gerrie, 24 klappert was toch het topmodel..
Ik heb even gekeken, dacht er 2 te hebben. Bij de check zojuist bleek dat de 1 leeg is en dus dat schermpje mist. Ik heb CdpF dat plastic deel achter het stuur beloofd. Maar ik weet niet of hij ook die strip nodig heeft. Zo niet, dan is ie voor jou.
ik kan er tot nu toe helaas slechts 1 vinden, die is dus voor CdpF. Ik moet die strip nog ergens hebben volgens mij.
Maar ik heb um nog niet gevonden. Volgens CdpF zit er in de sloper van het komende sloopproject ook 1.
Wellicht is die nog te reserveren? Mocht ik de andere vinden dan is ie voor jou, maar ja. Daar heb je concreet niet zo veel aan natuurlijk....
Probleem is dat ik er 1 nodig heb, met een uitsparing voor boordcomputer, en het informatie display.. Dat is wat lastig te vinden.. Geen probleem, als CDPF die gereserveerd had dan is dat zo. Ik loop heus nog wel een keertje tegen 1 aan :wink:
en dat is precies hetzelfde als CdpF zoekt/zocht. Hij heeft gezien dat dat ook in de blauwe sloper zit....dus als dat nog niet is gereserveerd door iemand is dat een mogelijkheid...
Ik heb al dibs op het dash van de slopert, dus als ik daarvan nou gewoon het hele dash meeneem, dan neemt Djidde het glaasje van Gerrie over. Iedereen happy dacht ik :wink:
Oh dit is leuk zeg!
Hiermee zou je dus eindelijk de veel gevraagde ombouw van 'simpel' schermpje naar boordcomputer kunnen realiseren. Alle info staat hierin.
Tnx Mark!! <<thumbs up>> (ik mis die smilie ook!)
Jammer dat nergens aagegeven zit waar nu die regel eenheden zitten, welke draadjes nu de BC voeden. Er zijn er natuurlijk verschillende, snelheid, verbruik, gemiddeld verbruik. Mijn BC deed het af en toe een paar seconde. Nu doet ze al maanden niets meer.
IEmand die weet aan welk electronisch kastje het ligt. Heb onder het dashobaordkastje al verschillende units vervangen zonder resultaat. Vermoed dus dat het ergens in de motorruimte moet liggen.
Maar waar????
Ik denk eerder dat je display stuk is of dat de pixels niet meer doorgegeven worden.
Nee Wes want hij geeft buit temp goed aan, hij geeeft ook 30.0 L aan, dus dat werkt allemaal wel. Ook klokkie doet het goed en laatst na de reset (accu los) kon ik zien dat alle ledjes, pardon lcd's, werkten.
Weet iemand of de info van de verschillende sensoren eerst naar de auto-computer LV gaan en vandaar pas naar de BC?
Sorry... :oops:
Sorry? Geeft toch helemaal niks, we moeten ergens beginnen en elke bijdrage is welkom toch!?
Nou, alle info? Alleen de aansluitgegevens van dat schermpje. Waar b.v. 3, 4 en 5 precies van afgetakt worden, haal ik hier niet uit. Maar het is een begin. ;-)
Ik kijk vanavond wel even in het elektrische schema boek. Daar zal vast en zeker het e.e.a. instaan.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik weet wel dat de benzinepomp een pen extra heeft voor het meten van het verbruik. Misschien moet je het daar in zoeken Mikiemike
Of je ecu is gewoon van t padje af, je kan eens een andere proberen, heb er 2 liggen
Die brandstofpomp is miscchien wel een goeie. Waar zit deze precies::,Let maar niet op de ingetekende lijntjes..
Probeer 'm eens onder de achterbank te vinden. Rechts bovenop in de benzinetank. :mrgreen:
ooh shoot, zit ie daar! Ergens wist ik dat nog nu je het zegt.
Zit daar een rubber afsluitdop onder de bankzitting?
Jep :lol:
Pen extra? Uit m'n hoofd zitten daar maar 4 of 5 draadjes, afhankelijk van bouwjaar
- Brandstofpomp +
- Brandstofpomp massa
- Potmeter brandstofniveau voeding
- Potmeter brandstofniveau retour
- (Optioneel) Potmeter brandstofniveau controledraad
Ik denk dat de boordcomputer het verbruik berekent aan de hand van de tijd dat de injectoren open staan. Dus als die injectoren vies zijn klopt de boordcomputer ook niet meer. Denk ik. :wink:
Groetjes Erik
Hij heeft toch echt ene pen extra ;)
SCC geeft ook aan dat boordcomputer XM"s een andere pomp hebben (doordat er dus een extra voeler op de pomp zit die alleen door de BC wordt gebruikt)
Hij gebruikt oa. info van de pomp, de ecu en een rekeneenheid die tripdata vasthoudt.
M.I. zou het ook logisch genoeg zijn om de injectoropeningstijden en benzinedruksensor de juiste hoeveleheid te berekenen maar citroen maakte er graag een complex probleem van.
Even nog een revival van dit oudere topic. Mark; bedankt voor deze info nog. Ik heb een testopstelling gemaakt, en de boel aangesloten op bedrading in mijn dashboard. Het deed het zonder problemen. Enige waar ik tegenaan loop is de informatie van de ECU. Ik weet sowieso al niet op welke pin deze moet bij een V6, en al helemaal niet bij mijn 16 klappert. Weet iemand waar deze info te halen is?
Nog niet. Ik ben van zins om in mijn Break dit ook in te bouwen. Ik heb dan m'n berline als voorbeeld. Zelfde motor en bak etc....
Kunnen we mooi samen op zoek :lol: Hoeven we niet beiden hetzelfde traject te doorlopen van het zoeken van info. Een aantal pennen ligt natuurlijk al mooi klaar, de permanente +, de contactgeschakelde +, 5v van de verlichting en de temperatuur. Bedrading naar de knop van de ruitenwisserstengel toe is niet moeilijk, dat zijn er maar 2; naar de tankvlotter ook niet.
Ecu is dan weer een ander verhaal, dus dat wordt zoeken naar elektrische schema's. Ik verwacht dat 1 pin van de ECU deze informatie doorgeeft, maar dan is het nog uitvinden welke :lol:
Dat het bij je break niet ingebouwd zit Gerrie, 24 klappert was toch het topmodel..
Dat verbaasde mij ook. Alleen klokje, geen drukknop op de stengel en dus ook ander "glazen" band achter het stuur.
Hm ja inderdaad. Die strip moet ik ook nog zien te vinden :shock:
Heb ik wel voor je denk ik....
Dat zou geweldig zijn! Als je zou willen kijken..
Ik heb even gekeken, dacht er 2 te hebben. Bij de check zojuist bleek dat de 1 leeg is en dus dat schermpje mist. Ik heb CdpF dat plastic deel achter het stuur beloofd. Maar ik weet niet of hij ook die strip nodig heeft. Zo niet, dan is ie voor jou.
Helemaal goed, dankjewel :)!
ik kan er tot nu toe helaas slechts 1 vinden, die is dus voor CdpF. Ik moet die strip nog ergens hebben volgens mij.
Maar ik heb um nog niet gevonden. Volgens CdpF zit er in de sloper van het komende sloopproject ook 1.
Wellicht is die nog te reserveren? Mocht ik de andere vinden dan is ie voor jou, maar ja. Daar heb je concreet niet zo veel aan natuurlijk....
Probleem is dat ik er 1 nodig heb, met een uitsparing voor boordcomputer, en het informatie display.. Dat is wat lastig te vinden.. Geen probleem, als CDPF die gereserveerd had dan is dat zo. Ik loop heus nog wel een keertje tegen 1 aan :wink:
en dat is precies hetzelfde als CdpF zoekt/zocht. Hij heeft gezien dat dat ook in de blauwe sloper zit....dus als dat nog niet is gereserveerd door iemand is dat een mogelijkheid...
Hmm dan zet ik dat maar op het lijstje! Bedankt!!
ik heb een mooie strip type 1 liggen met displaytjes en al compleet..........
Ik heb al dibs op het dash van de slopert, dus als ik daarvan nou gewoon het hele dash meeneem, dan neemt Djidde het glaasje van Gerrie over. Iedereen happy dacht ik :wink:
Pagina's