Ik geef dan ook uitsluitend de (mogelijke) oplossing voor het 'doettutnie bij nat weer' probleem. Ik geef toe, het is verwarrend. Als after-market open dak eigenaar hou ik me echter zo ver als mogelijk verwijderd van lekkages, stel je voor dat ze besmettelijk zijn :P
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: voorstellen
Ja, besmettelijk van voor naar achter op de XM! :mrgreen:
Maar got your point, Roger. Ik had me nog niet zo gebogen over achterwisser doet het niet-probleem, maar lekkage zou een goede kunnen zijn. Anders misschien toch iets te slechte motor? Die het soms wel, soms niet doet, en meestal niet, tenzij je hem per ongeluk een keertje test bij droog weer (want waarvoor anders zou je hem aanzetten bij droog weer). Of test je hem bij droog weer alleen in combi met de sproeier achter? Dan zou daar nog een electrisch probleem kunnen zitten: met sproeier wel; zonder sproeier niet --> alleen het knopje kapot misschien?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb ook last van vocht onder het handschoenenkastje, maar alleen bij het wassen (afspuiten) van de Dame.
Bij regen blijft ze droog. Een ander probleem is, dat de achter ruitenwisser bij, droog weer werkt, en bij regen niet.
Iemand enig idee? :?
Massa of een gare bekabeling van auto naar klep door rubberen masjet?
Hallo Bert
ik bedankt iedreen die zijn oplossing heeft ge geven ;ik kan allen maar zegen :bien venue au xm club;
ik hoop dat ik ook een xm kunen koopen met een kieste mandarijne daspas en goed deal hahahah;
groet Mo. :clap:
Als ie het consequent bij regen niet doet dan tip ik toch nog een keer -heel eigenwijs- op die afdichting.
Nog een tip: voor de Blue Mauritius sloopmeet heeft niemand nog de achterruitenwisser geclaimd...<hint>
Als het de afdichting niet is, dan ben ik het met Wes eens dat het hooguit nog in een draadbreuk kan zitten. En die zal dan altijd zitten in de manchet IDD. Komt alleen bij Berlines minder voor, bij Breaks is het een meer voorkomend verschijnsel. Wil niet zeggen dat het bij een Berline nooit voorkomt hoor! We hebben het tenslotte over XM's he... :wink:
Ik heb alle tips ter harte genomen en ben begonnen met de afdichtingstip.
Transparantesiliconenkit terhand genomen en smeren maar. :grijns:
Daarna de fohn erbij gepakt droog geblazen en...........BINGO!! :clap: HET WERKT!!
IEDEREEN BEDANKT HIERVOOR. :buig:
:wtf:, een baderist hier? Mooi dat het het doet...... voorlopig, die kit kan namelijk niet tegen grote temperatuursverschillen. De volgende keer zou ik tippen op texopal of ruitenkit.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het hele geval ff uitbouwen en de rubber afdichtring vervangen is wat meer werk, toegegeven, maar zal wellicht ook wat langer standhouden dan kit :wink:
Afgelopen vrijdag de xm getrakteerd op een nieuwe accu,als dank daarvoor gisteren veel witte rook uit de uitlaat en drukopbouw in het koelsysteem.Ga eerst naar eens uitzoeken wat dit grapje me aan onderdelen gaat kosten en dan kijken of ik hem weer klaarmaak.
Het is koud en vooral heel erg vochtig. Alle auto's hebben witte rook op dit moment. Die diesels moeten in deze omstandigheden even wat tijd hebben om op gang te komen.
Als die na warmrijden en warmstoken nog steeds rookt en druk opbouwt verder zien.
Dus even aanzien voordat je ellende verwacht. Kan altijd nog.
Het heeft echt niet met het weer te maken,druk in het koelsysteem is veel te hoog,hij borreld in expantietankje en wil zeer slecht aanslaan.Weet iemand ook of koppen van een 2.1 turbodiesel ook gevoelig zijn voor scheuren?
zoals je zelf al stelt flinke druk en witte rook grote kans dat je koppakking er aan zit te komen :(
heb het zelf vorig jaar ook gehad maar dan een scheur in het onderblok waarschijnelijk omdat er een tijdje met water is gereden
Er zit wel koelvloeistof in,maar heb nooit de vorstbeveiliging gemeten.
Heb de xm geschorst maar ga hem wel weer klaarmaken,maar dat zal nog wel even duren.
Moet eerst de garage leeg maken,daarin staat al 4 jaar een bx waar nog het een en ander aan gebeuren moet.Dus eerst de bx en dan is de xm aan de beurt.
[quote="Lou"]Ik heb ook last van vocht onder het handschoenenkastje, maar alleen bij het wassen (afspuiten) van de Dame.
Bij regen blijft ze droog.
Ik zou de waterslang er op zetten en iemand in de auto laten kijken of er ergens water naar binnen komt.
Afdichting langs de as van de ruitenwissermotor is lek.
Ruitewissermotor zit boven het tellerblok. Ik zou eerder gokken op de afdichting rond de luchtinlaat voor de blower.
Keertje de paravan eraf schroeven en kijken.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Het gaat over de achterruitenwisser, Marc, schatje. :wink:
Lekkage is voor, doettutniet bij nat weer is achter.... 8)
Luceo non uro....
Ik geef dan ook uitsluitend de (mogelijke) oplossing voor het 'doettutnie bij nat weer' probleem. Ik geef toe, het is verwarrend. Als after-market open dak eigenaar hou ik me echter zo ver als mogelijk verwijderd van lekkages, stel je voor dat ze besmettelijk zijn :P
Ja, besmettelijk van voor naar achter op de XM! :mrgreen:
Maar got your point, Roger. Ik had me nog niet zo gebogen over achterwisser doet het niet-probleem, maar lekkage zou een goede kunnen zijn. Anders misschien toch iets te slechte motor? Die het soms wel, soms niet doet, en meestal niet, tenzij je hem per ongeluk een keertje test bij droog weer (want waarvoor anders zou je hem aanzetten bij droog weer). Of test je hem bij droog weer alleen in combi met de sproeier achter? Dan zou daar nog een electrisch probleem kunnen zitten: met sproeier wel; zonder sproeier niet --> alleen het knopje kapot misschien?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Massa of een gare bekabeling van auto naar klep door rubberen masjet?
Hallo Bert
ik bedankt iedreen die zijn oplossing heeft ge geven ;ik kan allen maar zegen :bien venue au xm club;
ik hoop dat ik ook een xm kunen koopen met een kieste mandarijne daspas en goed deal hahahah;
groet Mo. :clap:
Ik dank een ieder voor de goede tips. Ga ze allemaal uitproberen, maar nu even niet, er heerst nu een wolkbreuk :(
Kun je wel gelijk controleren of 'ie het weer doet bij regen :mrgreen:
En een handtekening!!!!
Dat is het punt juist, dat doetie dus niet :(. Maar daar wordt aan gewerkt
Ja, NU niet maar als je hem in die hoosbui gerepareerd had had je gelijk kunnen testen...
En een handtekening!!!!
Als ie het consequent bij regen niet doet dan tip ik toch nog een keer -heel eigenwijs- op die afdichting.
Nog een tip: voor de Blue Mauritius sloopmeet heeft niemand nog de achterruitenwisser geclaimd...<hint>
Als het de afdichting niet is, dan ben ik het met Wes eens dat het hooguit nog in een draadbreuk kan zitten. En die zal dan altijd zitten in de manchet IDD. Komt alleen bij Berlines minder voor, bij Breaks is het een meer voorkomend verschijnsel. Wil niet zeggen dat het bij een Berline nooit voorkomt hoor! We hebben het tenslotte over XM's he... :wink:
Wisser niet, motor wel...
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb alle tips ter harte genomen en ben begonnen met de afdichtingstip.
Transparantesiliconenkit terhand genomen en smeren maar. :grijns:
Daarna de fohn erbij gepakt droog geblazen en...........BINGO!! :clap: HET WERKT!!
IEDEREEN BEDANKT HIERVOOR. :buig:
:clap:
Luceo non uro....
:wtf:, een baderist hier? Mooi dat het het doet...... voorlopig, die kit kan namelijk niet tegen grote temperatuursverschillen. De volgende keer zou ik tippen op texopal of ruitenkit.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nouja TS weet nu in ieder geval waar de fout zit.
Overigens sorry Marc. Had over je meervoud heen gelezen :wink:
Ik zal het onthouden, het was de enige kit die ik in huis had.
Volgende keer beter :wink:
Het hele geval ff uitbouwen en de rubber afdichtring vervangen is wat meer werk, toegegeven, maar zal wellicht ook wat langer standhouden dan kit :wink:
Dat ben ik idd van plan, maar dat zal volgend jaar worden. :|
Afgelopen vrijdag de xm getrakteerd op een nieuwe accu,als dank daarvoor gisteren veel witte rook uit de uitlaat en drukopbouw in het koelsysteem.Ga eerst naar eens uitzoeken wat dit grapje me aan onderdelen gaat kosten en dan kijken of ik hem weer klaarmaak.
Het is koud en vooral heel erg vochtig. Alle auto's hebben witte rook op dit moment. Die diesels moeten in deze omstandigheden even wat tijd hebben om op gang te komen.
Als die na warmrijden en warmstoken nog steeds rookt en druk opbouwt verder zien.
Dus even aanzien voordat je ellende verwacht. Kan altijd nog.
Het heeft echt niet met het weer te maken,druk in het koelsysteem is veel te hoog,hij borreld in expantietankje en wil zeer slecht aanslaan.Weet iemand ook of koppen van een 2.1 turbodiesel ook gevoelig zijn voor scheuren?
Wat maakt dat nou uit? Compressie (laten) meten is de enig goede methode om erachter te komen of je kop of dat de koppakking er aan is.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De kop zelf gaat eigenlijk nooit stuk (gelukkig). Pakking wel, maar qua werk scheelt het niets. Alleen qua kosten =]
zit er water of koelvloeistof in je auto ?
zoals je zelf al stelt flinke druk en witte rook grote kans dat je koppakking er aan zit te komen :(
heb het zelf vorig jaar ook gehad maar dan een scheur in het onderblok waarschijnelijk omdat er een tijdje met water is gereden
Er zit wel koelvloeistof in,maar heb nooit de vorstbeveiliging gemeten.
Heb de xm geschorst maar ga hem wel weer klaarmaken,maar dat zal nog wel even duren.
Moet eerst de garage leeg maken,daarin staat al 4 jaar een bx waar nog het een en ander aan gebeuren moet.Dus eerst de bx en dan is de xm aan de beurt.
Pagina's