Overigens vind ik de koelwatertemperatuur op jouw foto's erg hoog, zeker voor een automaat! Check je thermostaat ff.
De bedrijfstemperatuur voor een V6 ligt strak op de 90 graden. (thermostaat opent bij 87)
Edit: Mike was me voor. Mijn blokjesvelgen zijn net afgelopen weekend verkocht.
In geval van een automaat hoort de thermostaat al bij 83 graden te openen. Ik blijf erbij dat TS dit moet checken! Temeer daar hij ook aangeeft dat de auto over de 100 graden gaat bij vrij normale snelheden.
KVS temp blijft rond de 90, olie is wel wat hoog, maar ook bij langere tijd rond de 200 max 120-125..
Hieronder zie je het displaytje van de automaat als je het klokkenhuis hebt opengemaakt. Bij mij werkte deze ook niet maar als ik licht druk uitoefende op het kastje wel. Met kleine rubberspiesjes toen opgevuld en toen was het beter. Maar omwisselen voor een goede is natuurlijk het beste!
LHM niveau staat iets te hoog. De messing ring is om contact te maken met de indicatie voor te weinig LHM.
De oranje paraplu is om het niveau aan te geven. Deze hoort netjes tussen de rode streepjes te staan.
In sommige instructieboekjes staat dit verkeerd, hier zijn 2 versies van in omloop. CItroen NL heeft bevestigd dat oranje tussen de streepjes juist is. Kwaad kan t verder niet!
Dan dat kastje, dat is volgens mij van je indexerende spiegel...
Nou ben ik lang niet zo goed op de hoogte als jij meestal bent, maar is dat niet alleen in de hoogste stand? Ik vermoed eerder dat deze foto op rijhoogte genomen is en dan is dit m.i. volledig normaal...
Dat is uiteraard in de hoogste stand ja.. Als dit idd in de rijstand is, dan lijkt het niveau me erg laag! Normaal gesproken zit het paraplutje dan tegen de bovenkant gedrukt..
Ja die is er, spiegel zover mogellijk achterover kantelen dan zie je midden onder de spiegel een uitsteeksel van een ijzerdraadje. Dit met een klein schroevendraaiertje naar achteren duwen (de spiegelkap in dus) dan springt die ring er vanzelf uit. Je kan het spiegelglas dan eruit halen. Let op de verwarmingsdraad. (afhankelijk van de uitvoering)
Monteren is een stuk lastiger, plaats de metalen ring (draad) eerst correct op de achterzijde v.h. spiegelglas t in de daarvoor bestemde uitsparingen, doe voldoende dik vet aan de ring zet de spiegel in positie en oefen alleen druk uit in het midden van de spiegel!! Als je teveel aan de buitenkanten drukt loop je reeel de kans dat je glas knapt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou, op en neer naar Stuttgart ging geweldig, top viel iets tegen (215)..
Maar het Oktoberfest was weer leuk, lekker gereden.
Inmiddels het volgende probleem :/
Vandaag naar Amsterdam, op de terugweg een zoemend geluid vanuit het vooronder, niets te zien dus rustig doorgereden.
Even later gaat opeens de snelheid eruit, en blijkt de bak niets meer te doen..
Display voor versnelling gaat knipperen, SPT en het sterretje komen er spontaan bij..
Betekent dit dat de bak gaar is, of alleen de koppeling ?
Heb geen idee hoe dat zit bij een automaat..
Je zult in ieder geval de bak moeten uitlezen met een lexia. Het feit dat je dit in je display zit betekent dat bak een fout heeft geconstateerd en nu in een noodloop zou kunnen staan. ...
Maar ik ben bang dat je bak waarschijnlijk overleden is...
Als het één van de magneetspoelen is zou het nog weleens mee kunnen vallen., Deze schijnen nog weleens de geest te geven, en zijn naar verhouding best goed te vervangen - als je vervangende onderdelen weet te vinden. Desnoods bij ZF kopen, die levert ook aan particulieren maar dan wel tegen de hoofdprijs.
Alles beter dan blok + bak uitbouwen IIG. I'll keep my fingers crossed.
Hmm, zelfs zonder kappen lijken ze mooi, heb je daar een plaatje van ?
KVS temp blijft rond de 90, olie is wel wat hoog, maar ook bij langere tijd rond de 200 max 120-125..
Volledig normaal dus.
En voor wat betreft het kastje linkerdeur zat ik idd fout, is voor de indexeerbare spiegel.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
effe van BasisBix gejat:
Citroën das très bien!!!
Hieronder zie je het displaytje van de automaat als je het klokkenhuis hebt opengemaakt. Bij mij werkte deze ook niet maar als ik licht druk uitoefende op het kastje wel. Met kleine rubberspiesjes toen opgevuld en toen was het beter. Maar omwisselen voor een goede is natuurlijk het beste!
Nou ben ik lang niet zo goed op de hoogte als jij meestal bent, maar is dat niet alleen in de hoogste stand? Ik vermoed eerder dat deze foto op rijhoogte genomen is en dan is dit m.i. volledig normaal...
En een handtekening!!!!
Dat is uiteraard in de hoogste stand ja.. Als dit idd in de rijstand is, dan lijkt het niveau me erg laag! Normaal gesproken zit het paraplutje dan tegen de bovenkant gedrukt..
Oww ja, da's dan natuurlijk ook wel weer waar...
En een handtekening!!!!
Ik heb morgen een afspraak bij Hans Jorissen in L'stad, die laat ik wat standaard Citroen dingetjes zoals vering nakijken.
Heb inmiddels ruim 1500 km met de auto gereden, nog geen gekke dingen gemerkt.
Heb wel de ABS foutmelding in beeld, dat is dus vaak een kwestie van de stekkers schoonmaken ?
Eerst uitlezen en je weet dan meestal waardoor de storing(en) is/zijn veroorzaakt.
Indicator van de stand versnellingsbak doet het weer, ander lampje erin.
Linker schermpje wat ik meegenomen had was helaas ook kapot, ga deze maar proberen te herstellen.
Van de week nog proberen de spiegels te repareren, is er een handigheidje om deze open te krijgen ?
Ja die is er, spiegel zover mogellijk achterover kantelen dan zie je midden onder de spiegel een uitsteeksel van een ijzerdraadje. Dit met een klein schroevendraaiertje naar achteren duwen (de spiegelkap in dus) dan springt die ring er vanzelf uit. Je kan het spiegelglas dan eruit halen. Let op de verwarmingsdraad. (afhankelijk van de uitvoering)
Monteren is een stuk lastiger, plaats de metalen ring (draad) eerst correct op de achterzijde v.h. spiegelglas t in de daarvoor bestemde uitsparingen, doe voldoende dik vet aan de ring zet de spiegel in positie en oefen alleen druk uit in het midden van de spiegel!! Als je teveel aan de buitenkanten drukt loop je reeel de kans dat je glas knapt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Even een update, na inmiddels 4000 km gereden te hebben.
Airco is weer werkend gemaakt, was helemaal leeg. Lijkt niet te lekken gelukkig !
Zekering er buiten gelegd via een los voetje voor de zekering.
Auto had verse APK met steekproef, goedgekeurd zonder aantekeningen.
Verder de wagen op de brug gehad, dat was even schrikken..
Dus even nieuwe plaatjes erover lassen :
Vergeten een foto te maken van het 2e plaatje wat er nog overheen gezet is :)
CC en CV doen het nog niet, wil dit laten doen, heb te weinig tijd om zelf te gaan klooien.
Bestaat dat bedrijf in Almere nog, Chyparse ?
Gisteravond opeens melding in linker scherm over Hydraulisch systeem :/
De auto mag komende week naar Stuttgart, Oktoberfest !
(Aaarghhh foto's max 840 breed/hoog, dat is toch niet van deze tijd ?)
Heel goed dat je meteen hebt (laten) lassen, xm serie2 hebben er veel last van.
Succes met je xm en de oktoberfest!
Zou niet lekker in de wagen zitten in D, met 200 + op de teller..
Bij sommige brugovergangen krijgt de boel aardige klappen weet ik van de Pug.
Wil wel even testen hoe hard de wagen kan :)
En ik heb ook blokjesvelgen, zonder de bordjes, mocht iemand nog iets weten/over hebben..
Maak me verder toch zorgen over de olietemp, bij langere stukken 160 km boven de 120 graden..
Welk type motorolie zit erin?
Total, de originele, door Citroen Roermond vervangen volgens het kaartje naast het dashboard.
Een quartz 7000 10W40 of een quartz 9000 5w40, wat precies?
Op het kaartje staat alleen 5w40.
Wil sowieso de olie vervangen voor donderdag.
Nou, op en neer naar Stuttgart ging geweldig, top viel iets tegen (215)..
Maar het Oktoberfest was weer leuk, lekker gereden.
Inmiddels het volgende probleem :/
Vandaag naar Amsterdam, op de terugweg een zoemend geluid vanuit het vooronder, niets te zien dus rustig doorgereden.
Even later gaat opeens de snelheid eruit, en blijkt de bak niets meer te doen..
Display voor versnelling gaat knipperen, SPT en het sterretje komen er spontaan bij..
Betekent dit dat de bak gaar is, of alleen de koppeling ?
Heb geen idee hoe dat zit bij een automaat..
Je zult in ieder geval de bak moeten uitlezen met een lexia. Het feit dat je dit in je display zit betekent dat bak een fout heeft geconstateerd en nu in een noodloop zou kunnen staan. ...
Maar ik ben bang dat je bak waarschijnlijk overleden is...
De garage waar die morgen heen gebracht wordt, heeft de juiste stekker niet om uit te lezen..
Heeft iemand een Lexia in de buurt van Kampen die kan en wil helpen ?
Anders bestel ik zo'n stekker via ebay.
Ik woon in Deventer... niet écht om de hoek maar ook niet aan de andere kant van Nederland. Kan je helemaal niet meer rijden met de auto?
Geen meter wil de dame meer..
Heb wel een bak waarschijnlijk voor weinig :)
Ik zag het, 205 forum ;]
Mijn bak is een 4HP20, klopt het dat een 4HP18 makkelijk erop gaat passen ?
Zou dan een deel van de HP20 gebruikt kunnen worden met de 4HP18 ?
Of moet ik echt een 4HP20 zien te vinden ?
Je moet echt een Hp20 zien te regelen ;)
OK, duidelijk !
Maar hoe stuk is de bak, kan het nog meevallen ?
Het klonk als een riem die even een zoemend geluid maakte en toen was de aandrijving weg.
Uitlezen is het devies dus, gaat dat via de aansluiting onder het stuur ?
Jep
Als het één van de magneetspoelen is zou het nog weleens mee kunnen vallen., Deze schijnen nog weleens de geest te geven, en zijn naar verhouding best goed te vervangen - als je vervangende onderdelen weet te vinden. Desnoods bij ZF kopen, die levert ook aan particulieren maar dan wel tegen de hoofdprijs.
Alles beter dan blok + bak uitbouwen IIG. I'll keep my fingers crossed.
Pagina's