CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww, ja tuuuuurlijk, ik dacht wangen=zijpanelen...... :roll:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Vandaag lekker in het zonnetje een beetje lopen klooien aan kleine dingetjes. Achterbank omwisselen bijvoorbeeld 8)
Nieuwe ontstekingsmodule gemonteerd (ding aan accubak) --> maakt niets uit.
Alle sapjes even gecontroleerd en waar nodig bijgevuld. En de aanvoerleiding naar de HD-pomp kon nog wat strakker aangedraaid worden. Ik hoop dat de XM nu nog vlotter omhoog komt.

Dus Takkie, we kunnen eindelijk wat afspreken! Ik PB je wel ff.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heeee goed nieuws Roger!
Goed gedaan jochie :mrgreen:

Ik ben ook al goed bezig geweest vandaag: uit een donorwagen een schuifdak geschroefd! Dat zijn nog zware krengen! De rest viel dan wel mee maar het was dan ook een slopert. Om het dak nu weer om te wisselen met mijn eigen overleden dak zonder kleerscheuren aan hemel e.d. zal mij nog aardig wat angstzweet kosten...
Pb terug

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb laatst bij de sloopmeeting van Marc ook zijn schuifdak eruit gehaald; dat zijn idd zware krengen!
In bouw zou ik het liefst met 2 personen doen. Indien niet mogelijk gebruik ik altijd mijn hoofd. :mrgreen: That is: ik positioneer het schuifdak, zorg dat ik enkele moortjes/boutjes binnenhandbereik heb, onderstuebn het schuifdak met mijn hoofd en begin te schroeven. Zo lukt het nog aardig, maar zoals gezegd een helpende hand verdient zeker de voorkeur.

Leul om te lezen dat je inmiddels zelf ook je weg weet te vinden qua onderdelen!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

...Nieuwe ontstekingsmodule gemonteerd (ding aan accubak) --> maakt niets uit....

Wees blij toe. Het is solid-state spul en dat heeft niet het eeuwige leven. Dus beter om het preventief te vervangen. Zeg, 1x in de 15 jaar. :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1 x in de bijna 18 jaar ook goed? :lol: Mijn XM is bijna volwassen.
Maar dat was inderdaad de reden dat ik eens wilde proberen of een nieuwe iets verschil zou maken. Niet dus, derhalve de oude nog netjes bewaard.

Vandaag leek het wel ietsjes soepeler te lopen; zal wel tussen de oren zitten. Hij veert echter wel veel beter! :meneus:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ja natuurlijk. Door die nieuwe ontstekingsmodule geeft de bougie een betere vlamboog waardoor de benzine beter verbrandt en daardoor heb je een hogere verbrandingstemperatuur. Door die temperatuursverhoging, hoe subtiel ook, wordt de LHM iets minder viscoos waardoor het beter stroomt => snellere reactie op veranderingen in de druk.
QED, of zoiets. :meneus:

detlev
afbeelding van detlev
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Nou sorry hoor maar als die temperatuursverhoging invloed heeft op je LHM dan is gewoon je koelsysteem stuk.

En een handtekening!!!!

wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb het ook over een subtiele temperatuurverhoging. :rofl:

detlev
afbeelding van detlev
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ah! Meneer plast in z'n LHM vat!

En een handtekening!!!!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb een warmtewisselaar tussen KVS-circuit en LHM-circuit gemonteerd zodat de LHM sneller laag-viscoos wordt. :wink: :mrgreen:

Als ik binnenkort ooit een paar vrije uurtjes vind, moest ik toch maar eens wat aan mijn hydrauliek gaan doen.
Ergens zit een redelijk lekje, en denk aan de remservo als eerste verdachte. De achterste HR heeft anders ook wel een minder goed alibi. Daarnaast is mijn HD-pomp volgens mij ook niet meer helemaal als nieuw. Maar daar heb ik er gelukkig nog enkele van liggen, en het is niet eens zo'n geweldige k*tklus.

Eerst maar eens even wat retourslangetjes lostrekken op het LHM-vat om de verdachte te lokaliseren.

Fijn als je een redelijk onderhouden XM rijdt: je kunt gewoon doorrijden maar de klusjes van de toekomst melden zich heel netjes aan. Negeer dat laatste en you are f*cked :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
gomp
afbeelding van gomp
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Weet jij welk slangetje de retour van wat is ?

wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

....en het is niet eens zo'n geweldige k*tklus

... bij een TCT.
U zet het dik aan mijn confrérè, het is een klusje van een half uurtje maximaal. 8)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

gomp zegt:

Weet jij welk slangetje de retour van wat is ?

I'm gonna find out als ik er tijd voor vind. And if I do I'll let you know.
Die ene die met een 90 graden bochtje op het vat aankomt is volgens mij van de remservo, maar weet ik niet 100% zeker.
Slangetje eraf trekken en je rem intrappen, dan weet je het zeker. That is, als je remservo net zo brak is als die van mij (naar ik vermoed althans)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik heb net Brian zn Revue technique teruggegeven waar alle hydroliekschema's van de XM in stonden uitwerkt

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik kom er tzt aan toe. Ik heb nog een remservo liggen, daar moet ik ff nieuwe rubbers voor bestellen die ik er dan inzet. En dan nog 'ff' omwisslen. Je weet snel genoeg welke retour van de remservo is (als je servo lek is, that is): gewoon een baksteen op je rempedaal leggen en kijken welke retourslang gaat pissen.
Moet je alleen nog wat verzinnen om HR en veercilinders voor/achter te kunnen onderscheiden.

Of ff ergens een Revue Technique van het Inet zien te plukken, hoor ik hier net. Volgens mij moet ik die al hebben, maar ik heb meer documentatie over de XM dan goed voor me is.
Is het misschien een idee dat ik de hele XM-shit eens in een dropbox gooi? Dan kan ik mensen die documentatie nodig hebben gewoon een invite sturen en kunnen ze eraf halen wat ze nodig hebben. It just might work.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Note: ik heb al mijn XM-shit in een Dropbox gegooid. Mensen die toegang willen tot deze documentatie kunnen me mail/ PB-en met hun email adres en dan zal ik je hoogstwaarschijnlijk inviten.
Download dan Dropbox, maak een account aan en je kunt overal waar je internet access hebt bij deze documentatie.
Ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen van deze club!

En dan: na enkele ERG drukke maanden heb ik eindelijk weer eens de tijd genomen om wat te hobbyen aan de auto.
Aangezien ik maar 1 avondje de tijd had, heb ik het met-leer-bekleden van het rechter deurpaneel van de wishlist gepickt.

(Achtergrondinfo voor non-intimi om het onderstaande verhaal enigszins begrijpelijk te maken: ik ben bezig met een 5-jaren project om een type 1 leren interieur in mijn type 2 XM te transplanteren. Stoelen en achterbank zijn inmiddels overgezet maar de deurpanelen zijn ff andere shit, dat kost wat meer werk als je het mooi wil doen)

Dit ging gelukkig veel sneller dan de linker, aangezien het type 2 hardboard (waar het originele velours omheen gespannen zit) nog in perfecte staat was. Links was destijds niets meer waard vanwege het recente defect aan de raambediening aldaar, waardoor de boel nat was geworden met alle gevolgen van dien.
Hier aan de rechterkant kon ik gewoon de bekleding verwijderen van het deurpaneel, daar het velours en de foam vanaf peuteren. Dan hou je een stukkie hardboard over in de vorm van je deurbekleding.
Bij een type 1 zijn de hoeken hiervan veel scherper dan bij een type 2. Dit werk ik dus helemaal bij.
Dat doe ik als volgt: ik haal ook het leer van het type 1 deurpaneel af en sloop het ook van het plankie hardboard af.
Vervolgens voorzie ik de rand aan de achterkant van het type 2 hardboard rondom van dubbelzijdig plakband.
En dan bedoel ik dat type foamplakband dat al plakt als je ernaar wijst!
Dan kun je het type 1 leer onder het hardboard leggen en goed positioneren. De rechte kanten kun je alvast grotendeels vastplakken, dan heb je de juiste uitlijning alvast.

Het fijnere handwerk komt in de hoeken. Snij het dunne karton en het schuim dat achter het leer zit, op maat voor je type 2 paneel met een scherp afbreekmes.
Vervolgens kun je het leer straktrekken en op het dubbelzijdig plakband vastplakken. Ik vind het het makkelijkst om -in de bochten- het leer eerst gewoon te plakken waarbij je het overtollige leer gewoon naar boven laat steken. Dat snij je dan later eenvoudig af met je afbreekmes.
Als je klaar bent kun je het paneel weer vastzetten op de deur met korte zelftappers met een carrosserie ring die je in de originele bevestiging draait. (deze zit oorspronkelijk vastgesmolten. Deze kun je uitboren bij een type 2. Type 1 zit vaak wat rommeliger en moet soms afgesneden worden of met een tangetje bewerkt)
Als je Stoof heet doe je er nog een rubber tussen voor de akoestische ontkoppeling :wink:

Nu hoef je alleen nog maar het klepje van het opbergvak/armleuning om te wisselen en je bent klaar om de hele shizzle weer terug te monteren. Voilá! Nu hoef ik 'alleen nog maar' de beide achterportieren. Maar dat wil ik combineren met het monteren van electrische raambediening achterin. :wink: I'll keep y'all posted, zal wel weer een half jaar duren voor ik weer een gaatje vind.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

Als je Stoof heet doe je er nog een rubber tussen voor de akoestische ontkoppeling :wink:

Ik begin naam te maken? :mrgreen:

Maar ben wel blij dat ik al "gewoon" en t 1 lederen interieur heb :wink:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Nog nieuws hier? Toevallig al aan je compressietest toegekomen?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

:twisted: Helaas, ik heb de compressiemeter teruggestuurd naar Matthijs vóórdat ik toegekomen was aan een compressietestje.
Komt nog wel een keer.
MAAR!! Nu heb ik vakantie, en DUS tijd om een paar uurtjes aan de XM te besteden. Waar deze dikbillige goedzak mij de afgelopen maanden zonder noemenswaardig mankement overal gebracht heeft waar ik maar heen wilde, verdient ie nu ff wat TLC.
Vanavond meteen maar begonnen met de afgebroken rechterspiegel vergeten in te klappen in de wasstraat :oops:
Gelukkig had ik voor beide zijden nog spiegelframes en kappen liggen dus dat viel weer mee.
Hoewel!
De buitenkant van de spiegel die ik nog had bleek redelijk beschadigd dus besloot ik het binnenwerk te transplanteren op mijn auto, terwijl de huidige plastic buitenkappen behouden zouden blijven. Best wel een snertklusje maar ik heb voor hetere vuren gestaan.
En als we dan toch met de spiegels bezig zijn: meteen maar even de schakelaar voor de spiegelverstelling schoongemaakt aan de binnenkant (#1 suspect als je spiegelverstelling niet lekker meer werkt!) en de spiegelverwarming van de linkerspiegel ook ff hersteld; die deed het afgelopen winter niet meer.
Fijn gevoel als allebei spiegels weer feilloos electrisch verstelbaar zijn! Om er vervolgens, na correct instellen, vrijwel nooit meer gebruik van te maken... :roll:

Next nasty job on the wishlist... sinds een maand of 2 ging de kofferbakklep niet meer mee op slot met de C.V. Op zich een klein ongemak maar we houden niet van onvolkomenheden aan onze XM natuurlijk!!
Kofferklepbekleding er af gesloopt, en investigation revealed dat de servomotor van de vergrendeling wel een motorgeluid maakte, maar het asje niet daadwerkelijk bewoog.
Na het asje enkele keren teruggeduwd te hebben terwijl de servo in de 'locked' stand was, voelde ik het asje op een gegeven moment weer ergens in klikken en werkte de shizzle weer zoals het hoort. Goed bezig if I say so myself!

Geïnspireerd door dit succes, en omdat ik de achterklepbekleding er toch al af had liggen, besloot ik de achterspoiler eraf te slopen.
WTF?? :twisted:
Nou gewoon omdat de huidige spoiler, net zoals vrijwel alle andere spoilers die ik gexien heb, vrijwel verveloos is bovenop.
En ik heb jaren geleden al een mooie spoiler gescoord bij ons aller Coen.
Ik had echter - tegen de tijd dat ik de spoiler er eenmaal af had - geen zin meer om die andere er nog op te zetten. Dat doen we morgen misschien.

More updates to follow, hopefully!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

lekker bezig dus!

kom ik aan met mijn batterijstekker up-date :lol:

Nog iets gedaan op audio vlak?

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Haaa daar is CDPF weer, de Bob Ross onder de klussers 8) 8) , zo lekker rekaxed vertel je alles

Citroën-das-pas-fën zegt:

Next nasty job on the wishlist... sinds een maand of 2 ging de kofferbakklep niet meer mee op slot met de C.V. Op zich een klein ongemak maar we houden niet van onvolkomenheden aan onze XM natuurlijk!!
Kofferklepbekleding er af gesloopt, en investigation revealed dat de servomotor van de vergrendeling wel een motorgeluid maakte, maar het asje niet daadwerkelijk bewoog.
Na het asje enkele keren teruggeduwd te hebben terwijl de servo in de 'locked' stand was, voelde ik het asje op een gegeven moment weer ergens in klikken en werkte de shizzle weer zoals het hoort. Goed bezig if I say so myself!

Dat heb ik nou ook! Ik dacht dat dat standaard apart vd RC was... :roll:
Hoe dom kon ik zijn, natuurlijk is dat ook RC!
Maar nu ben ik wsch mijn ab kwijt (is apart vd sleutel) dus komp er helemaal niks meer van. Ik ga nog es zoeken in al mijn rotzooi, maar kan ook uit mijn zak zijn gevallen...
Even een vraagje tussendoor in deze:
Kan ik een vervanging zoeken of moet alles eventueel opnieuw ingebouwd?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Als je iets anders koopt moet je ook ff het kastje onder het handschoenenbakje moeten uitwisselen. Op zich een overzichtelijke job zou ik zeggen.
Ik heb zelf ook nog zo'n ding met losse plip aan de sleutelhanger. Als ik deze vakantie écht veel tijd heb, ga ik deze wisselen voor een originele XM RF-ontvanger met dito sleutel. If so, zal ik het je laten weten dan kun jij mijn huidige setje voor weihnag overnemen.

Vandaag helaas niks aan de XM kunnen doen i.v.m. kötweer.
Morgen maar ff airco inbouwen, LHM filters reinigen, veercilinder vervangen en de HR achter uitwisselen voor een gereinigd exemplaar. Kunnen we overmorgen de rest doen :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

Kunnen we overmorgen de rest doen :mrgreen:

Dat was toch de motorwissel? Dat moet kunnen: vroeg opstaan, tandjes op elkaar en meters maken en voor de bbq klaar. :meneus:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ehm, die motorwissel wordt um niet. Ik heb dat frisse blok van Micheline teruggegeven aan Matthijs, en mijn eigen blok gaat de 500K halen heeft ie me beloofd. :roll: :twisted:

@Stoof: nee niks aan de audio gedaan verder, ben ik bezig met inlopen van achterstallig onderhoud. Sinds ik het rechter deurpaneel opnieuw gemonteerd heb (met die leer-ombouw-exercitie, weet je nog?) heb ik echter de stekkertjes aan de rechter speaker aangeknepen en schoongemaakt. En sinds die tijd heb ik veel cleanere & strakkere bas. Zat ook echt wel rampzalig hoor!

Blijft zonde om zo'n mooie versterker nog steeds werkeloos hier in de kast te hebben liggen, maar wat in het vat zit verzuurt niet zeg ik altijd maar.

Vandaag mocht de groene lomperd weer een veel te zware aanhanger trekken wat natuurlijk weer zonder mankeren gebeurde... Damn man wat moest ik zonder deze auto. Ik zeg ultra-reliable.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ennnnn wat zit er achter deur nummer drie Pierrrrrre?
Het vervolg van de Grote XM Vertroetel Actie, natuurlijk.

Vandaag met zoonlief naar de dealer geweest. Onderste motorsteun besteld (hoe lang irriteer ik me al aan het getril dat dat ding veroorzaakt? volgens mij al 2 jaar. En dat terwijl ik alle andere motor- en baksteunen vervangen heb toen ik deze auto pas had. Shame on me!) en daarnaast ook nog rubbertjes voor HD-leidingen gescoord (beide maten 10 stuks, kan ik ff vooruit), wat van die witte nopjes waar je deurpanelen mee vastklikt (daar zit de spoiler ook mede mee bevestigd... :roll: ) en een flesje verse LHM (Nu ik daar toch ben).

En 's avonds lekker aan het klussen gegaan. Als opwarmertje ff de onderste motorsteun vervangen voor een redelijk 2e hands exemplaar, just to check the effect. Is een klusje van niks namelijk, en als de trilling hiermee minder/anders wordt weet ik alvast dat het dik de moeite waard is om straks de nieuwe te monteren. Dat gaat overigens niet meer lukken vóór de vakantie, vandaar ook deze swap. Dit blijkt bij de rit naar huis. later, flink verschil te maken! Mooizo ik verheug me al op de effecten van een nieuwe steun, straks.

Vervolgens met het zweet in de oksels klotsend -want: nog nooit gedaan- begonnen met het uitwisselen van de HD-regelaar met een exemplaar waar een verse voorraadbol op zat. Na enkele regelaars bekeken te hebben vond ik een passend type met een bol erop uit eind 2009. Super, dat gaat um worden!
Na enig klussen klotste me meer LHM in de oksels dan zweet. Goddamn man, m'n hele armen zaten onder.
Ik wissel de HD-regelaar omdat de XM al geruime tijd driftig tikt, vooral voor het stoplicht. Nou had ik natuurlijk alleen de voorraadbol kunnen wisselen, maar dat is minstens zo'n kl*tebaan als de hele HD-regelaar wisselen, en aangezien de huidige regelaar de afgelopen maanden flink op z'n donder heeft gehad vanwege het missen van de buffer van een voorraadbol, besloot ik de hele shizzel te vervangen voor iets versers. Ik had keuze uit een stuk of 4, dus daar moest altijd iets beters tussen zitten leek me. Dat bleek ook zo te zijn.
Maar het is wel een typical Citroën klusje zeg, je kunt er slecht bij, en om de wartels los of vast te draaien kun je nauwelijks slag maken. Uiteindelijk lukte het na flink wat geklooi. (Grappig detail: het meeste tijd was ik kwijt omdat ik de gaten van de bevestigingsbouten waarmee zo'n ding aan het blok zit, niet meer kon pakken. Kostte me zeker wel een half uurtje, if not more)
Nadat ik eindelijk alles weer had zitten comme il faut kon ik proefstarten en kijken of het geval omhoog zou komen. Niet dus, het ging ook allemaal té makkelijk.
Kijkend onder la voiture zag ik natuurlijk de obligate LHM-zeikende wartel. En aangezien Murphy getrouwd lijkt met Citroën, was dat natuurlijk de achterste wartel waarbij je 1/8 slag per keer kunt maken :evil:
MAAR! Je kunt ook zeggen: 3 van de 4 aangesloten leidingen lekken niet!! En da's een heel behoorlijke score toch?
Voorzichtig heb ik de lekkende wartel een slagje losgedraaid om hem daarna weer aan te draaien. Lo and behold, nu kon ik hem een stukje verder aandraaien en het LHM-pissen werd minder per slag (euh, 1/8 slag) die ik deed. Dit gaat goed komen!!
Uiteindelijk had ik een dicht systeem, en na dichtdraaien van de ontlastschroef steeg mijn XM vrijwel direct statig op, 8)
Nu ging ik tellen. In plaats van iedere 4-5 seconden een tik, hoorde ik nu de kenmerkende ruis van een HD-systeem, en pas na 20 seconden weer een tik. Deze interval werd nog groter na enig gymnastieken.
En ik zag dat het goed was :P
Juiste diagnose gesteld, juiste onderdeel uitgewisseld. Weer 2 dingen om af te strepen van het klussenlijstje.

Ohja: en het veert nog een stuk beter ook :mrgreen:

Hopelijk vind ik morgen nog ff tijd om de uitlaat weer recht te hangen, dan heb ik een rammel- en bromvrije XM. Met een beetje geluk dicht ik zelfs de talrijke gaten in mijn achterklep weer af d.m.v. een spoiler waar nog enige groene verf op zit!!
Dan kan welk kl*teweer dan ook mij een perfecte vakantie in de weg staan! :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Ik zal wel weer in herhaling vallen maar toch, goed bezig weer knul. 8)

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Wat je zegt, een enorme kick als de diagnose blijkt te kloppen! :clap:

Hoe kom je zo makkelijk onder la Dame, gewoon op bokken of heb je de smeerput vrijgemaakt?

wimb
afbeelding van wimb
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Citroën-das-pas-fën zegt:

Nou had ik natuurlijk alleen de voorraadbol kunnen wisselen, maar dat is minstens zo'n kl*tebaan als de hele HD-regelaar wisselen,.....

Citroën-das-pas-fën zegt:

... je kunt er slecht bij, en om de wartels los of vast te draaien kun je nauwelijks slag maken. Uiteindelijk lukte het na flink wat geklooi....

Ik zeg verder niks, maar mijn alterego vond een voorraadbol verwisselen toch een stuk makkelijker. :meneus:

pavang
afbeelding van pavang
  • V6 exclusive 24 met zpj handgeschakeld
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

Heb jij zo'n regelaar met aan de onderkant een uitgang voor je stuurhuis?

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IR8W3JXT-D.jpg)

Ik zoek er nog zo een zonder voorraadbol :)
Chapeau voor deze klus, waarschijnlijk dans la rue uitgevoerd?
Succes Peter.

Pagina's