Ik zoek een carterpan, met uitsparing voor airco voor een XU10 blok. Ben bij citroville geweest, en deze had er 1 over ongeveer een maand beschikbaar. Als het niet anders kan neem ik die, maar als iemand er 1 heeft liggen hoor ik dat graag! Het is voor een handschakelde auto, met volgens mij de BE3 bak, dus geen verbreding op de pan voor de versnellingsbak.
Dringend! Carterpan gezocht!
vr, 30/11/2012 - 12:41
#1
- XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Dringend! Carterpan gezocht!
Probeer het 205 forum eens :)
Ik heb hier een motor liggen waar een me5 op zat, is het erg verschillend die pan? Aircopomp steunen zitten er wel op.
Volgens mij is die pan aan de bak kant een stuk groter, maar als dat in jouw geval niet zo is.. heb er nu een lekkende pan onder zitten die ook van een ME5 af komt, dus dan gelijk maar goed doen :)
Volgens mij is dat niet correct hoor Djidde.. Je hebt wel 406 pannen met een hele gekke flap erop, maar mijn XM 2.1TD pannen (waar ook een me5t aanhangt) heb ik altijd aan al die 205 rijders verkocht :mrgreen: En mijn TCT pan is normaal ook voor een me5t bak en daar zit nu ook een be3 aan vast
Ha Djidde, ik heb er nog een liggen, is voor een 16V? moet je um er wel even zelf onderuit halen, zit wel een automaatbak aan, weet niet of dat zo iets uitmaakt, jij zegt van wel.
Oh, dan zit ik dus verkeerd te denken? dacht dat het aan de versnellingsbak lag.. Dan zie ik de logica nog niet in.. Maar zouden jullie (Tonie en Jaap) er even een plaatje van kunnen schieten? Dan zie ik gelijk of het inderdaad is wat ik zoek, en dat gaat wat makkelijk met feauteau's dan met mijn niet kloppende uitleg!
Ik heb momenteel de blokken nog naast elkaar liggen (me5 en be3) zal er morgen even wat plaatjes van maken voor je.
Morgen wil ik de nieuwe motor in de XM hangen dus dan heb ik mooi de gelegenheid om hem ff in de takel op de foto te zetten. Het blok van de ME bak ligt op zijn kant dus die is ook mooi zichtbaar.
Super, dankjewel!!
Jaap; hoe is de staat van dat blok? Je wil er niet toevallig van af? :lol:
Hey Djidde,
ik ben nog niet aan het maken van foto's toegekomen, in the heat of the moment heb ik mijn nieuwe motor al teruggehangen maar ik kan van onder nog wel een mooie foto maken en het blok van de ME bak ligt er nog steeds mooi bij.
Heb wel even naar die carterpan gekeken maar kan daar niets aan vinden dat lijkt op aansluitpunten voor een versnellingsbak dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Wel heeft de ME-bak nog zo'n afdekplaatje voor achter het vliegwiel dat anders bloot ligt, de carterpannen zijn wel degelijk anders van vorm. Dat afdekplaatje zal ook niet op een BE bak passen vermoed ik.
Nou, hier even twee vluchtige foto's, vies is ie natuurlijk wel na ruim 4 ton maar lekken deed ie in ieder geval niet (en nog steeds niet) Maar je ziet duidelijk dat het vliegwiel bloot ligt onderaan, dat wordt met zo'n afdekplaat in de vorm van een halve maan afgeschermd, ik weet niet of je die zonder meer op een BE3 bak geschroefd krijgt. Aan de andere kant, mijn 6-bak in de BX heb ik ook moeten voorzien van zo'n plaat, passend is het zeker te maken!
Die pan zou moeten passen.. afdekplaatje weet ik niet hoe dat zit, maar die zal ik wel niet hebben.. Zo even kijken hoe dat nu zit met de bak. Dankjewel!!
Dat afdekplaatje heb ik ook nog liggen, die hoorde bij de ME5, heb hem zelfs helemaal gepoetst omdat ik dacht dat ie bij de BE3 hoorde (vertroebelde gedachtes na die lange tijd) Toen ik de nieuwe motor in de takel had hangen en dat plaatje wilde monteren kwam ik er pas achter dat ie op de BE3 niets te zoeken heeft. Maar goed, die zit er dus ook gewoon bij :)
Die afdek plaat heeft niets te maken met de carterpan, maar met de bak. Logisch dus dat die niet hetzelfde zijn.
Ik kijk vanmiddag even naar de mijne hoe het zit, zal wel goed komen.
Dat is deels waar, de carterpan die onder mijn nieuwe motor hangt is erg anders van vorm, deze omsluit het vliegwiel ook volledig waardoor zo'n klep niet nodig is, als Djidde nu ook zo'n pan heeft moet ie daar wel rekening mee houden mocht ie een afwijkend model overnemen van iemand.
Hier nog even twee plaatjes van de carterpan van mijn nieuwe motor, deze is toch wel heel anders van vorm en dekt het vliegwiel volledig af.
Ik heb helaas nog steeds niet kunnen kijken, rotweer en vanwege verjaardag.. Dat is volgens mij wel de pan die ik nu heb, maar dan op een andere versnellingsbak, en dat past dus helemaal niet lekker.
Ja inderdaad gefeliciteerd :D
Maar heb je dan een ME5 onder je auto hangen? want de BE3's zijn zo verschillend van vorm doorgaans niet (voor zover ik weet).
16 klappert is van 1995, met het aluminium spruitstuk nog, echt de vroege versie. Ik heb de pan van een 16 klappert uit 1999 gepakt, en een constructie verzonnen om die drukregelaar vast te houden. Nu wil ik dan gelijk de goeie hebben. Ik denk dat ik dan de BE3 bak heb, de ME5 was toch een latere?
Nou... je zult het net zien, mijn break is een 16 klepper uit 1995 en dus voorzien van een ME5 opstelling.
De motor met bak die ik nu aan het inbouwen ben komen uit een jonger model en dat is dus allemaal BE3.
Het zou dus zo maar kunnen zijn dat je mijn pan moet hebben.
Maak eens een foto van je versnellingsbak, van het schakelmechanisme liefst dan kunnen we zo zien wat je hebt.
Helemaal goed, maak ik vanmiddag even! Thanks voor alle moeite :wink:
Wat zijn die 16v's een stel vreemde eenden zeg :? :roll:
Echt alles gepakt wat maar op de plank lag volgens mij :lol:
Klopt, 1 type motor en dan zoveel verschillende shit er op.. Net als die gare MAP sensor :shock: