Hallo.
Mijn rechter voorruit en rechter portier ontwaseming doen het niet zoals het hoort.
Als ik de knop op de stand voorruit zet en de blazer laat blazen voel ik links meer wind dan rechts.
Om de kachelslangen te controleren heb ik geprobeerd het dashboard kastje er uit te halen maar toen alle schroeven er uit waren was het enige resultaat dat de gasdemper (die toch al niks meer doet) naar beneden viel. Het kastje zit zo vast als een huis.
Wie weet de oplossing?
Geef niet als oplossing: Leg een raamtrekker in de auto. Die ligt er al in. :)
Break type 1 1992
Heb je de juiste schroeven er wel uitgedraaid? Gasveer moet in het losse kastje gewoon op zijn plek blijven zitten, namelijk. De 4 schroeven zitten helemaal in de voorrand (makkelijk) en een beetje schuin in de rand waar de klep aansluit. Als die los zijn, ben je er inderdaad nog niet. Handschoenenkastje type 1 heeft zowel links als rechts een soort weerhaakje, dat achter de rand van de opening in de dash blijft hangen. Een beetje voorzichtig wrikken of desnoods schroevendraaier of plamuurmes ertussen aan de korte kanten helpt daarbij. Voordat je dat doet uiteraard even het lampje eruit wippen en losmaken en als de zijkanten lijken mee te gaan het hele kastje naar je toe kantelend eruit tillen, terwijl je met je andere hand (of helper) de hendel op "open" houdt. Hierbij kan je ook nog wat moeten wrikken aan de voorrand. Uiteindelijk komt ie dan los. Terugplaatsen vergt soms evenveel moeite en slordigheid wordt afgestraft omdat je kastje dan om de haverklap openspringt.
Maar dan kun je uiteindelijk wel de kachelpijp naar rechtsvoor inspecteren.
Anders misschien als het handbediend met 3 draaiknoppen is, zonder airco: de rechterknop ook even open draaien?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Alle schroeven zijn eruit geweest (vandaar dat de cilinder nu niks meer doet) maar als ik het zo lees ben ik te voorzichtig geweest met het wrikken. Het is net alsof het kastje vast gekit zit.
Ja het rechter kachel knopje staat open en werkt perfect :D .
Het kastje is er uit. Inderdaad een simpel klusje.
De buizen zitten goed maar er komt een behoorlijke wind tussen het kachelhuis en het deel van de luchtbuis.
Het schuim laagje wat voor de afdichting zorgt is aan het verpulveren. Ik denk dat dit het probleem is.
Tochtstripje ertussen?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Het schuimprofiel is rondom aan het verpulveren en aan voorkant is het er al iets tussenuit. Dit is op de foto niet te zien.
Op m`n werk hebben we een dichtband dat we voor de airco`s in de touringcars en bussen gebruiken. dat ga ik er wel een keer tussen maken. Voorlopig moet het raamtrekkertje maar binnen handbereik blijven.
Het heeft even geduurd maar het probleem is opgelost.
De kachelradiateur is lek en er zitten resten van een eikenboom voor de radiateur.
En dit stukje natuur was vooral aan de rechterkant nat van de koelvloeistof.
De O-ringen van de waterpijpen waren keihard dus zorg altijd dat je een setje nieuwe erbij hebt.
Bij deze radiateur zaten ze erbij geleverd.
Dat kan je wel zeggen, na negen maanden, dat het even geduurd heeft :mrgreen: :mrgreen:
Zelfs mij ging dat klusje vlugger af..... :P
Fijn dat het nu weer naar behoren werkt!
Ach ja. Ik was nog bezig met andere dingen zoals het restaureren van een 2cv :D
Oooooh dus je bent het gewend koud te zitten :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.