Maar even voor de goede orde Fred, gebeurt dat tijdens het rijden of inderdaad bij het starten/contact aan?
Het uitroeptekentje gaat branden icm de achterlichtwaarschuwing als ik 'm start én zo nu en dan tijdens het rijden.
@Marc:
Maar ik rij er vrijwel dagelijks in dus ik wil dit wel even opgelost hebben :wink: Hopelijk word het vandaag nog ergens droog, want om met dit weer m'n lampen te checken... :badday:
Het is lang geleden dat ik een type 1 met zo'n schermpje had, maar betekende dat uitroeptekentje niet gewoon 'Er is iets aan de hand, kijk naar het andere wat er mis is'?
Oftewel: Het uitroeptekentje brandt omdat het remlichtlampje brandt.
Ik heb afgelopen weekend ff m'n achterlicht units open gemaakt om te kijken in welke staat de lampen zijn en massapunten etc.
Toen ik het kapje open trok zag ik allemaal onduidelijke losse stroomkabels naast de stekkers. Ik heb werkelijk geen idee waar deze voor dienen en aangezien ik geen tijd had om het verder te onderzoeken heb ik het er weer in gepropt en het klepje gesloten met een groot vraagteken boven m'n hoofd.
Daarna op de snelweg was ik wel de melding kwijt van het uitroepteken icm de achterlichten, dus het is duidelijk een massa probleempje :)
Nu alleen nog uitvinden waarom ik zo'n bak spaghetti in m'n lampen heb :lol:
Die trekhaak zit er nog steeds op, maar ik begrijp de losse draden dan niet. Nou ben ik niet zo technisch wat electriciteit betreft, maar als een draad niet aan 2 kantjes vast zit heeft het volgens mij weinig nut :lol:
Zal er wel even een foto van plaatsen later.
ik ook niet :wink:
Doet je trekhaakstekkerdoosje het wel? Misschien heeft die ooit storingen gegeven en is de boel losgekoppeld met het idee er later nog eens naar te kijken en dat dat vervolgens nooit gebeurd is?
Enige dat je kan doen is uitzoeken waar de losse eindjes heen gaan. Ik zou ook even kijken of er spanning op komt te staan als als je verlichting etc gebruikt. Draden die aan 1 kant los liggen kunnen ook voor vreemde storingen zorgen natuurlijk...
Klopt, soms zitten er rare constructies. Bij mij zat er ook een complete spaghetti aan draden voor de inbouw van een eventueel 3e remlicht. Heel onlogisch en slecht gedaan. Alles weggehaald en nu loopt er 1 draadje netjes van het remlicht naar mijn 3e remlicht. Gewoon zorgvuldig verwijderen, alles wat je niet nodig hebt weg halen. Je kunt je massapunten volgens mij ook verbeteren, daar weten de type 1 liefhebbers wel wat van. Mocht je nog foto's willen hebben van hoe het er uit hoort te zien kunnen wij je daar ook aan helpen!
@Furriegurrie:
Ik heb geen idee, nog niet uitgeprobeerd of die trekhaakdoos het doet. Denk dat ik morgen nog een poging ga doen om de draden te doorgronden :lol:
@Djidde:
Bij mij zit er ook een 3e remlicht ingebouwd, die is ook niet helemaal joepie want soms als ik rem knippert 'ie ipv constant branden haha! Op zich wel heel cool en opvallend natuurlijk, maar het klopt niet :wink:
Voor die massapunten hou ik me aanbevolen want daar heb ik echt geen kaas van gegeten, thanx!
Daar heb je dus al een massaprobleem. Had mijn moeder ook. Vaak kun je beter als een derde remlicht ingebouwd wordt een nieuw massapunt maken/zoeken. Als je dat oplost heb je denk ik al een deel van het probleem te pakken/uitgesloten.. :D
Ja ik had al zo'n vermoeden dat dat er iets mee te maken had :wink:
Jammer dat je aan de andere kant van NL woont (of ik :mrgreen: ) want wat hulp hiermee zou ik fijn vinden haha!
Het scheelt dat je in het westen zit, daar zitten een hoop XM'ers. Als je echt een keertje hulp nodig hebt kun je hier op het forum een oproepje doen. :wink:
Ik heb net even een foto gemaakt van het spaghetti gebeuren in m´n achterlicht units. Viel me trouwens op dat het leek alsof het 3e remlicht via het dak verdween ipv
naar het achterlicht. Maar misschien heb ik dat verkeerd gezien :?
Dit is passagierskant achterlicht
En bestuurderskant achterlicht, dat blauwe stekkertje zit los.
Huh, links aaaaaargh, scotchlok zijn de ergste aftakkingen ondingen die er zijn. Ze snijden je draden door om er een aftakking op te kunnen maken. Dat is vragen om problemen.
Remlicht loopt via de klep aangezien daar ook de bedrading voor je remlichten inzitten.
Ik zou zeggen scotchlok er allemaal afhalen, nazien of je doorgesneden kabels nog wel voldoende 'intact' zijn, dan kijken wat er aan lampen nog wel of wat het niet meer werkt dan weet je ook of ze enig doel dienden. Dan de boel weer terug in originele staat brengen.
Waarom aan de bestuurderskant dat stekkertje los zit durf ik je zo niet te zeggen. Lijkt me dat die ook geen doel dient want er is geen 'insteek' meer over in de lampvoet.
Als je nou toch achter al bezig bent haal dan even de dorpelbescherming los (pas op met de schakelaar :!:), links en rechts daarvan de bagagenet haken , dan kun je de bekleding op de hoeken iets naar binnen vouwen. Als je dan goed kijkt zie je links en rechts een massa punt.
Als dat nog van die stekkerblokken zijn die eraf draaien, oogje aan de massadraad maken (vertinnen) en met een moertje weer vastzetten op de plek van het oude massablokje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het uitroeptekentje gaat branden icm de achterlichtwaarschuwing als ik 'm start én zo nu en dan tijdens het rijden.
@Marc:
Maar ik rij er vrijwel dagelijks in dus ik wil dit wel even opgelost hebben :wink: Hopelijk word het vandaag nog ergens droog, want om met dit weer m'n lampen te checken... :badday:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Het is lang geleden dat ik een type 1 met zo'n schermpje had, maar betekende dat uitroeptekentje niet gewoon 'Er is iets aan de hand, kijk naar het andere wat er mis is'?
Oftewel: Het uitroeptekentje brandt omdat het remlichtlampje brandt.
Maar ik weet het niet meer helemaal zeker.
En een handtekening!!!!
S.v.p. niet het laatste bericht quoten/citeren. :moderator:
Blijkbaar niet, want mijn schermpje brandde ook zonder uitroeptekentje. Maar da's inmiddels verholpen :)
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Ik heb afgelopen weekend ff m'n achterlicht units open gemaakt om te kijken in welke staat de lampen zijn en massapunten etc.
Toen ik het kapje open trok zag ik allemaal onduidelijke losse stroomkabels naast de stekkers. Ik heb werkelijk geen idee waar deze voor dienen en aangezien ik geen tijd had om het verder te onderzoeken heb ik het er weer in gepropt en het klepje gesloten met een groot vraagteken boven m'n hoofd.
Daarna op de snelweg was ik wel de melding kwijt van het uitroepteken icm de achterlichten, dus het is duidelijk een massa probleempje :)
Nu alleen nog uitvinden waarom ik zo'n bak spaghetti in m'n lampen heb :lol:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Wellicht heeft er voorheen een trekhaak op de Xm gezeten? Of is de bedrading een keer aangepakt/vervangen en de rest niet verwijderd?
Die trekhaak zit er nog steeds op, maar ik begrijp de losse draden dan niet. Nou ben ik niet zo technisch wat electriciteit betreft, maar als een draad niet aan 2 kantjes vast zit heeft het volgens mij weinig nut :lol:
Zal er wel even een foto van plaatsen later.
Zwarte XM 2.0 TCT '94
ik ook niet :wink:
Doet je trekhaakstekkerdoosje het wel? Misschien heeft die ooit storingen gegeven en is de boel losgekoppeld met het idee er later nog eens naar te kijken en dat dat vervolgens nooit gebeurd is?
Enige dat je kan doen is uitzoeken waar de losse eindjes heen gaan. Ik zou ook even kijken of er spanning op komt te staan als als je verlichting etc gebruikt. Draden die aan 1 kant los liggen kunnen ook voor vreemde storingen zorgen natuurlijk...
Klopt, soms zitten er rare constructies. Bij mij zat er ook een complete spaghetti aan draden voor de inbouw van een eventueel 3e remlicht. Heel onlogisch en slecht gedaan. Alles weggehaald en nu loopt er 1 draadje netjes van het remlicht naar mijn 3e remlicht. Gewoon zorgvuldig verwijderen, alles wat je niet nodig hebt weg halen. Je kunt je massapunten volgens mij ook verbeteren, daar weten de type 1 liefhebbers wel wat van. Mocht je nog foto's willen hebben van hoe het er uit hoort te zien kunnen wij je daar ook aan helpen!
@Furriegurrie:
Ik heb geen idee, nog niet uitgeprobeerd of die trekhaakdoos het doet. Denk dat ik morgen nog een poging ga doen om de draden te doorgronden :lol:
@Djidde:
Bij mij zit er ook een 3e remlicht ingebouwd, die is ook niet helemaal joepie want soms als ik rem knippert 'ie ipv constant branden haha! Op zich wel heel cool en opvallend natuurlijk, maar het klopt niet :wink:
Voor die massapunten hou ik me aanbevolen want daar heb ik echt geen kaas van gegeten, thanx!
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Daar heb je dus al een massaprobleem. Had mijn moeder ook. Vaak kun je beter als een derde remlicht ingebouwd wordt een nieuw massapunt maken/zoeken. Als je dat oplost heb je denk ik al een deel van het probleem te pakken/uitgesloten.. :D
Ja ik had al zo'n vermoeden dat dat er iets mee te maken had :wink:
Jammer dat je aan de andere kant van NL woont (of ik :mrgreen: ) want wat hulp hiermee zou ik fijn vinden haha!
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Het scheelt dat je in het westen zit, daar zitten een hoop XM'ers. Als je echt een keertje hulp nodig hebt kun je hier op het forum een oproepje doen. :wink:
Ik heb het topic verplaatst naar het elektronica deel omdat het meer een elektronisch probleem is dan het veersysteem.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb net even een foto gemaakt van het spaghetti gebeuren in m´n achterlicht units. Viel me trouwens op dat het leek alsof het 3e remlicht via het dak verdween ipv
naar het achterlicht. Maar misschien heb ik dat verkeerd gezien :?
Dit is passagierskant achterlicht
En bestuurderskant achterlicht, dat blauwe stekkertje zit los.
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Huh, links aaaaaargh, scotchlok zijn de ergste aftakkingen ondingen die er zijn. Ze snijden je draden door om er een aftakking op te kunnen maken. Dat is vragen om problemen.
Remlicht loopt via de klep aangezien daar ook de bedrading voor je remlichten inzitten.
Ik zou zeggen scotchlok er allemaal afhalen, nazien of je doorgesneden kabels nog wel voldoende 'intact' zijn, dan kijken wat er aan lampen nog wel of wat het niet meer werkt dan weet je ook of ze enig doel dienden. Dan de boel weer terug in originele staat brengen.
Waarom aan de bestuurderskant dat stekkertje los zit durf ik je zo niet te zeggen. Lijkt me dat die ook geen doel dient want er is geen 'insteek' meer over in de lampvoet.
Als je nou toch achter al bezig bent haal dan even de dorpelbescherming los (pas op met de schakelaar :!:), links en rechts daarvan de bagagenet haken , dan kun je de bekleding op de hoeken iets naar binnen vouwen. Als je dan goed kijkt zie je links en rechts een massa punt.
Als dat nog van die stekkerblokken zijn die eraf draaien, oogje aan de massadraad maken (vertinnen) en met een moertje weer vastzetten op de plek van het oude massablokje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's