Wim, kijk eens goed naar je XM. Als er onder en boven over de volle breedte een dikke lasnaad loopt heb je misschien een Xm die voor TCT is en achter TD
Nu begrijp ik het Mike.
Hij loop niet beroerd door de stukkende turbo: ik heb al die tijd benzine getankt in plaats van diesel! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P
Als je een idee hebt hoe de hoogteregelaars in elkaar zitten, dan zou je de hoogteregelaars met leidingen kunnen laten zitten en alleen het asje eruit kunnen trekken :wink: .
Maar je kunt beter op Wes zijn hulp wachten :wink: .
Sowieso, de ruimte is al geregeld en het wordt weer winterweer.
Ik heb al die maanden met vervuilde regelaars gereden, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.
Ik heb bij de nieuwjaarsmeeting gezien hoe die regelaar in elkaar zit, vandaar dat ik van de week overmoedig werd. ;-)
Het is jammer :( dat ik laat bij de hoogteregelaars reinigen van Frank Bekker zijn XM geen foto`s ervan heb gemaakt.
Ze zitten kinderlijk eenvoudig in elkaar. Je moet wel oppassen dat je het asje met de inkepingen niet beschadigd :!: , maak het met wasbenzine of remmenreiniger en een zachte doek goed schoon. De binnenzijde van de hoogteregelaars los laten weken met een van de genoemde oplosmiddelen.
Bij het monteren ook verse LHM op het asje en in de hoogteregelaar doen.
JP, je mag volgende week komen fotograferen. ;-) Ik zie mezelf dat niet doen met die vieze, vette handen. :lol:
Vaak genoeg aan gedacht, maar puntje bij paaltje vergeet ik het of zijn de batterijen leeg.
Nee, dat kan niet. Wes is lang en ik niet. Dus als 'ie staande fotografeert, heb je allemaal foto's van een smerige onder zijkant van mijn XM. :mrgreen:
succes alvast Wes :wink: . De wartels en leidingen zijn de enige onderdelen die moeilijk kunnen gaan doen tijdens het losmaken. Gebruik heel veel kruipolie.
Gaan jullie daarna nog LHM verversen en via de remnippel doorspoelen? Anders komt er alsnog weer troep in de schone hoogteregelaars.
Gaan jullie daarna nog LHM verversen en via de remnippel doorspoelen? Anders komt er alsnog weer troep in de schone hoogteregelaars.
Verversen ben ik niet van plan. Dat heb ik vorig jaar gedaan na de hydrorinçage spoelbeurt. En doorspoelen via de nippels heb ik al een paar keer gedaan. Mijn nippels zijn goed gangbaar. :mrgreen:
Als het recentelijk is gedaan dan geeft het niet, maar het hydractive hydrauliek vervuild wel snel hoor. Iig sneller dan bij een conventioneel hydropneumatisch systeem.
Ja, dat had ik al begrepen.
Maar er is ook de praktische beperking van de pecunia. 't is niet zo dat ik het verwaarloos, maar ik moet zaken over de tijd uitsmeren. En omdat ik nu eindelijk die turbo doe, grijp ik de kans aan om koelvloeistof en olie te verversen.
Dat begrijp ik ook Wim :wink: , er is weinig tijd om aan je auto te werken en dan moet je ook nog de verschillende werkzaamheden verdelen over de vrije dagen.
Wie anders. :wink:
"Om wie lacht u als u om de Wegenwacht lacht?" :mrgreen:
Wim, kijk eens goed naar je XM. Als er onder en boven over de volle breedte een dikke lasnaad loopt heb je misschien een Xm die voor TCT is en achter TD
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Sorry...hmpffffff :oops:
Nu begrijp ik het Mike.
Hij loop niet beroerd door de stukkende turbo: ik heb al die tijd benzine getankt in plaats van diesel! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P
Dus nu ga je het lampje van "het water in diesel" weer eruit halen?
Ja, maar ik weet nog niet wanneer. Een beetje een moment kiezen met diverse werkzaamheden rondom het dashboard.
Vanavond de hoogteregelaar vastgezet. Ik had van de week de 2 bouten wat losgedraaid en was dat vergeten. :oops:
zijn je hoogteregelaars nu inwendig schoon?
Nee, ik heb die leidingen er nog niet uit gehad. Mocht ook nog niet van Wes. ;-)
Wordt volgende week.
Als je een idee hebt hoe de hoogteregelaars in elkaar zitten, dan zou je de hoogteregelaars met leidingen kunnen laten zitten en alleen het asje eruit kunnen trekken :wink: .
Maar je kunt beter op Wes zijn hulp wachten :wink: .
Sowieso, de ruimte is al geregeld en het wordt weer winterweer.
Ik heb al die maanden met vervuilde regelaars gereden, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.
Ik heb bij de nieuwjaarsmeeting gezien hoe die regelaar in elkaar zit, vandaar dat ik van de week overmoedig werd. ;-)
Het is jammer :( dat ik laat bij de hoogteregelaars reinigen van Frank Bekker zijn XM geen foto`s ervan heb gemaakt.
Ze zitten kinderlijk eenvoudig in elkaar. Je moet wel oppassen dat je het asje met de inkepingen niet beschadigd :!: , maak het met wasbenzine of remmenreiniger en een zachte doek goed schoon. De binnenzijde van de hoogteregelaars los laten weken met een van de genoemde oplosmiddelen.
Bij het monteren ook verse LHM op het asje en in de hoogteregelaar doen.
JP, je mag volgende week komen fotograferen. ;-) Ik zie mezelf dat niet doen met die vieze, vette handen. :lol:
Vaak genoeg aan gedacht, maar puntje bij paaltje vergeet ik het of zijn de batterijen leeg.
Koop ik voor jouw ook een setje garage handschoenen. :wink:
Nee alsjeblieft niet zeg. :shock: Dan heb ik op vrijdag schone handen en denken de mensen dat ik ambtenaar ben.
Chips, ik BEN ambtenaar. :mrgreen:
:lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Wes kan toch ook nog de foto`s maken, of laat je Wes stiekem alles doen :shock: .
Hoe dan ook , je krijgt met LHM altijd vieze handen :(
Nee, dat kan niet. Wes is lang en ik niet. Dus als 'ie staande fotografeert, heb je allemaal foto's van een smerige onder zijkant van mijn XM. :mrgreen:
Ik ga wel op mijn rug liggen......
succes alvast Wes :wink: . De wartels en leidingen zijn de enige onderdelen die moeilijk kunnen gaan doen tijdens het losmaken. Gebruik heel veel kruipolie.
Gaan jullie daarna nog LHM verversen en via de remnippel doorspoelen? Anders komt er alsnog weer troep in de schone hoogteregelaars.
Geen idee, er is best veel te doen en zo veel tijd hebben we nou ook weer niet.
Doe je dat bij Wim nou ook al? :mrgreen: :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:lol:
Jaloers?
Verversen ben ik niet van plan. Dat heb ik vorig jaar gedaan na de hydrorinçage spoelbeurt. En doorspoelen via de nippels heb ik al een paar keer gedaan. Mijn nippels zijn goed gangbaar. :mrgreen:
Als het recentelijk is gedaan dan geeft het niet, maar het hydractive hydrauliek vervuild wel snel hoor. Iig sneller dan bij een conventioneel hydropneumatisch systeem.
Ja, dat had ik al begrepen.
Maar er is ook de praktische beperking van de pecunia. 't is niet zo dat ik het verwaarloos, maar ik moet zaken over de tijd uitsmeren. En omdat ik nu eindelijk die turbo doe, grijp ik de kans aan om koelvloeistof en olie te verversen.
Dat begrijp ik ook Wim :wink: , er is weinig tijd om aan je auto te werken en dan moet je ook nog de verschillende werkzaamheden verdelen over de vrije dagen.
Hij en weinig vrije dagen :lol: :lol: :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wie was ook al weer "den ambtenaar" ...
(naast mon onbezoldigde staat van ambtenaarschap natuurlijk)
Pagina's