Dashboardverlichting

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Eef
afbeelding van Eef
Dashboardverlichting

XM vrienden.

De dashboardverlichting van mijn Xm CT is aan vervanging toe. Reparatie via een garage is nogal duur. Heeft iemand tips om e.e.a. zelf te regelen??

Heetzelfde geldt overigens voor de aanjager van de kachel. Die gaat spontaan aan en uit. Enige suggesties omtrent de oorzaak???

FRUCTIDOR
afbeelding van FRUCTIDOR

Heb je een serie I of II dat is wel van belang, bij Serie I
is het een half uur werk anders 1,5 tot 2 uur.

Kijk eens naar de pootjes van de zekering F2 naast de accubak,
die is waarschijnlijk aan het smelten.

F

Eef
afbeelding van Eef

FRUCTIDOR zegt:

Heb je een serie I of II dat is wel van belang, bij Serie I
is het een half uur werk anders 1,5 tot 2 uur.

Kijk eens naar de pootjes van de zekering F2 naast de accubak,
die is waarschijnlijk aan het smelten.

F

Bedankt voor de tip. Maar de zekeringen lijken in orde. Overigens heb ik een XM CT van het " oude" model.

Groet

Eef

JaapJ
afbeelding van JaapJ

zegt:

De dashboardverlichting van mijn Xm CT is aan vervanging toe. Reparatie via een garage is nogal duur. Heeft iemand tips om e.e.a. zelf te regelen??

Ik heb het ooit zelf gedaan, viel erg mee. Eerst twee doosjes lampjes halen bij de dealer, dan goed de schroeven zoeken in je instrumenten paneel. Zitten onder dopjes. De grootste truck is om met een plat plamuurmes of pannekoeken mes de onderste clipjes los te wrikken, deze kun je niet zien. Als je namelijk alle schroefjes los heb en je probeert de unit los te nemen zul je merken dat ie ergens onderin vast blijft zitten.
Ook de kilometertellerkabel los nemen is even tricky, maar dit is meer een kweste van durven dan dat het moeilijk is.
Dit alles geldt wel voor een serie 1 uiteraard.

JaapJ
afbeelding van JaapJ

Oh ja, als je een beetje engels machtig ben, kun je hier e.e.a. nalezen

http://cx.podolsk.ru/xm/docum/haynes_xm/chapter13.pdf

xm_turbo
afbeelding van xm_turbo

In de zijkanten van het tellerhuis zitten 2 torx schroeven, haal deze los.
Ik geef gewoon een snelle tik tegen de bovenste rand en hop, los. Niet rammen, gewoon een tik met de muizen van je hand.
Nu alle 4 de torxen loshalen aan van het witte tellerblok, dan de 3 connectors (groen, blauw en rood) loshalen.
Voorzichtig blok iets naar voren trekken, nu achter het blok de tellerkabel voorzichtig loshalen en klaar.
Nu kan je alles in 1 keer vervangen...half uurtje werk, als het even meezit.
Suc6!!

Groets Ruben

Johnny
afbeelding van Johnny
Aanjager kachel

Hoi,

Ik heb een XM 20i 16V Break bj '94 gekocht.
Nu hapert de aanjager van de kachel. Hij gaat spontaan aan / uit.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Johnny