La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
jabaar
afbeelding van jabaar
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dat bedoel ik dus ook. Remmen zijn belangrijk.
Loshalen en goed kijken of er geen rubbers kapot zijn, schoonmaken en alles gangbaar maken.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

gomp zegt:

Mike, op je filmpje kan ik het niet goed zine, maar zit er kleurverschil op de schijven ? links tov recht ? hoe zite de linker schijf eruit qua kleur? zitten er blauwe plekken/vlekken op?

Nee, geen blauw plekken Gom. Je doelt op overhitting of krom getrokken schijven denk ik.
Straks even gereden en in het begin gaat het goed, maar na een tijdje begint het weer te bokken. Dus maar weer terug naar huis en de remmen zoveel mogelijk ontzien. Voelt idd niet goed. Gisteren bij Hedel was het ook weg, verschillende mensen hebben er mee gereden en toen was het er niet. Maar bij remmen bij hogere snelheden 100 - 120 (NEE écht niet gek gedaan!) komt het dus weer terug.
Bedankt voor de foto's, maar ik ben er huiverig voor om t te doen. Ben altijd bang dat ik vast kom te zitten omdat ik iets mol. Heb er ook eigenlijk helemaal geen zin in. 'Kan zo piston gebroken zijn?? Vraag me namelijk af waarom ze zo stootend remt, wel/niet/wel/niet zeg maar. Net alsof de klauw niet goed aangedrukt kan worden.

De heveltjes aan het eind van de handremkabel? Bedoel je het "slotje" Wes? Ze lijken me hetzelfde qua positie. Als ik de bouten zou opdraaien, zie pijl, los ik dan de handremkabel cq grip op de klauw zelf?
Bijgaand LV en daaronder RV:
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ONJTVPBA.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WJRFMG8O.jpg)

Anders breng ik m maar eens naar van Gompel. Ik heb het stervens druk de komende week en geen tijd om op min gemak op onderzoek uit te gaan. Allemaal bedankt voor de input!! :wink:

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Met die moertjes stel je idd de kabel strakker of losser. Het zijn er twe eom daarna in de goede stand de boel te borgen. Overigens, ws ten overvloede, als je de klauw wilt openklappen, haal dan wel eerst je kabel uit de hevel. Anders knakt je binnenkabel. Bij lossen van de kabel uit de hevel ook er op letten dat niet tegen die kabel gaat duwen anders plopt tie met een beetje pech uit de bevestiging aan de andere kant.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dus voor het stellen van die kabel moet hij aan het uiteinde ook uit de hevel. Dacht het juist in vaste stand te moeten stellen.
Overigens: De auto trekt NIET naar links of rechts bij het remmen, ook wel informatief.
Ik heb ook een Haynes hoor maar ik vind t beroerd lezen en kijken met die wazige zwart wit plaatjes :|

Maar goed, heb net besloten dat andere het mogen doen. Ik vind het té belangrijk om zelf te lopen klooien.

ErikV
afbeelding van ErikV
  • TCT Series 2 Madame Morette
  • TCT Series 1 Madame Kitty Noir
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Wat een redelijk simpele test is om wat dingen uit te sluiten: de parkeerrem gebruiken. Deze werkt niet met hydrauliek, en op de voorkant. Kun je in ieder geval de hydrauliek en/of ABS als specifiek probleem uitsluiten of aanwijzen. Uiteraard rechte weg en rustig snelheid opvoeren per keer... :wink:

Edit: lees nu dat de parkeerremkabel al genoemd is :silent:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

Straks even gereden en in het begin gaat het goed, maar na een tijdje begint het weer te bokken. Dus maar weer terug naar huis en de remmen zoveel mogelijk ontzien. Voelt idd niet goed. Gisteren bij Hedel was het ook weg, verschillende mensen hebben er mee gereden en toen was het er niet. Maar bij remmen bij hogere snelheden 100 - 120 (NEE écht niet gek gedaan!) komt het dus weer terug.

En met bokken bedoel je dat het bij het remmen zo hard gaat dat je stuur/auto ervan begint te schudden?........ Ja?, kromme schijf of schrijven.

Onlangs bij mijn dame ook de schijven vervangen, zelfs met een loep erbij was er niks aan te zien en toch bij stevig remmen denderde de hele auto.

Kreeg je dit gedonder trouwens voor of na de 'Enting' velgen? Ik weet niet of het een oorzaak kan zijn maar het lijkt me dat een kromme velg ook niet goed is voor je remmelarij e.d.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nee, zo erg is het niet. Het is geen kromme schijf dat voelt weer anders, (Heb vroeger veel Sierra''s en Scorpio's gereden en dat schudt wel maar het blijft wel remmen) Het is een soort van knarsen, wat je hoort.
We horen het wel van de specialist! :wink:

Het piepen dat ik hoorde na stoppen, en weer optrekken, begon al met de speedlines. Ik denk niet dat de Enting wielen er iets mee te maken hebben.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

schijven zijn ook niet helemaal fruitig meer he...

proberen om een setje T2 24 klapper klauwen te scoren geen optie?

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Probleem is waarschijnlijk de afstelling van de handremkabels, de uiteinden van de kabels moeten een klein beetje speling hebben als de hevels in hun uiterste losse stand staan.

288mm Voorremmen is zeker geen verkeerde optie :wink:.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

zijn die duur?? Ik bedoel eigenlijk, zou het iets voor de sleutelmeet zijn als ik ze nieuw bij de Jong bestel?? Misschien heeft ie ook goede gebruikte met nieuwe blokken?

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nieuw zijn de remklauwen behoorlijk duur, die zou ik toch gebruikt kopen met nieuwe Brembo schijven en Ferrodo blokken 8).

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

ik had de klauwen bij XMarco gesloopt toen.
schijven en blokken nieuw erop, al met al best een kostbare operatie geweest, je moet dan nl ook nieuwe handremkabels omdat die voor een t 2 24v net iets langer zijn dus....

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik heb sowieso nog een set es9j4 klauwen liggen die weg mogen.

Dan het verhaal van andere handremkabels. Ik vraag me af waar dat vandaan komt! Bij onze bruine ZPJ 12v serie 2 zijn er ook andere remmen onder gekomen. Ook de upgrade naar 288mm. Daar kreeg ik ook van iedereen de tip andere handremkabels. Toen een en ander opgezocht op chassisnummer (pak bvb maar VF7Y4WH0000WH2030) en vergeleken met de 12V. Kabels waren precies gelijk. Misschien dat een serie 1 Xm een andere lengte heeft?

Verder ben je uiteraard andere schijven en blokken kwijt, maar deze zijn amper duurder dan nieuwe schijven en blokken voor je huidige klauwen..

Bij ons was het verschil tussen origineel en groter ongeveer 50 euro + de klauwen uiteraard.
Het remt wel GIGANTISCH goed! Je merkt echt heel duidelijk verschil...

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

IMAGE(http://www.lucasunger.com/CF/xmhandrem.JPG)

Volgens mij is hier toch vrij duidelijk te zien dat er voor de 24v een andere kabel wordt afgeroepen.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Heel vreemd, als ik zoek op het chassisnummer van een xm multimedia (bvb vf7y4wh0000wh2046) waar toch echt grotere ES9J4 klauwen onder zitten, krijg ik het volgende onderdeel naar voren:

96026873 - Kabel Rechts LONG 1230.
E074013 - ER Handremkabel Rechts - EN LEEFTIJD >= 5

Wat dan weer precies gelijk is aan een Xm 12v...

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ah, ik ben er al achter..

Een serie 2 ZPJ4 (en wss serie 1 ook) heeft een langere kabel. Dit zal wss in verband met het blok en het andere subframe zijn...

Iedere andere motor inclusief de 12v heeft gewoon de kortere kabel.
Zal wellicht ook de reden zijn dat 1 kabel bij jou is vernieuwd Mike :wink: Betekent ook dat je maar 1 nieuwe handremkabel hoeft te kopen..

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Duidelijk, mooi, weten we dat ook weer.

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Alleen ZPJ4's hebben langere handremkabels t.o.v. de overige XM's, staat ook hierin beschreven:
http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=3&t=354

De langere handremkabels hebben te maken met de ZPJ4 uitlaat.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:crazy:
Dus wat Stoof zegt klopt dan weer niet? Oh guys, ik vind het zó oninteressant en tegelijkertijd wel erg belangrijk! :roll:
Raar hè?

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike, als ik jou was zou ik de handremkabels 'ns loshalen en een stukje gaan rijden. Dat is de simpelste manier om er achter te komen of het wel of niet aan die handremkabels ligt.

Edit: Als je de kabels los haalt, zorg dan dat de binnenkabels gefixeerd zijn anders kunnen die uit de bevestiging boven het hitteschild schieten en dat is een geklooi om ze er weer in te krijgen.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Da's een goeie Wim! Ga ik doen! :thumbup:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Stel anders de kabels zo af dat ze in de hevels zitten met veel speling, een kwestie van de 2 contramoeren een stuk naar achter verdraaien.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Bin there..heb geen steeksleutels 18 en ze zitten muurvast!

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zet de auto op bokjes zoals je eerder had, haak de kabels even uit de hevel zonder ze verder los te maken en kijk of de klauw dan wel vrij komt.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Morgen misschien... tijd tijd..

Inmiddels wel de "velgen zijn netjes en niet krom" naar de bandenboer gebracht. Heb het maar even gefilmd en naar fa Enting gestuurd. Hun laatste reactie vorige week kwam er op neer dat iemand die zoveel geld aan een motorswap besteed niet moet zeuren over kromme velgen en deze zelf maar moet laten richten. :roll:
Velg 1:

Velg 2:

Richten was ook de enige oplossing, terugbrengen is duurder!

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wacht ff, meen je dat nu serieus? was dat echt hun reactie ? Als er een over the top duur is dan is Enting het wel. Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat als je bij een Xm koopt voor 15 ruggen je niet mag zeiken als er iets niet klopt want je hebt zojuist absurd veel geld uitgegeven aan een ouwe bak ... jaaa ja, nee, dat is logisch.

Dat jij nog zo rustig blijft, zo'n opmerking had mij naar Zwartsluis gejaagd. Ff wachten tot hij met klanten praat en dan eens stevig de showroom in stiefelen.

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Qua gevoel kan ik me helemaal in jouw reactie vinden Gomp. Maar of dat een gewenst resultaat oplevert betwijfel ik. :roll:
Die velgen hebben een behoorlijk optater gehad van een stoeprand en ik zou daar niet mee akkoord gaan.
Mike, heb je die velgen al laten richten? Ik zou er op aansturen dat Enting die klus betaalt. Dan hoef jij niet naar Zwartsluis en kopen hun met een gering bedrag gezeik over hun goede naam af.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

das niet een "beetje"krom zelfs./...

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

dat gaat ws idd niet het gewenste resultaat opleveren, maar het lucht A, wel op en B, het gaat om het principe. Dan moet je overigens wel accepteren dat principes geld kunnen kosten en tsja, in zo'n geval zou ik dat accepteren. De godgloeiende lamlul!

en dan zijn het nog niet eens mijn velgen :lol:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

ik ga even met je mee naar Zwartsluis Gomp. Dan maar geld kwijt, de voldoening om die slijmert z'n vet te geven zou me veel meer waard zijn.

Dit valt eigenlijk gewoon onder het kopje oplichting....

Pagina's