Da's mooi dat madame braaf is. Het zal zeker met het dreigement van de zak van Sinterklaas te maken hebben gehad. :lol:
En ach, als alles gaat zoals het moet heb je ook weinig reden om je topic te vullen. :wink:
Geen enge storingen bij mij, wel een afspraak voor de jaarlijkse APK.
de 11de van Juni mag Madame weer!
Ik hoop dat er dan ook een "nieuw koelwater-reservoir" is vanwege een vermoeden van wat lekkage op de lasnaad.
Ook zullen de bolletjes gecheckt worden vanwege een vermoeden van een platte voorraadbol. (melding hydraulic pressure bij starten soms)
Platte voorraadbol kun je makkelijk zelf checken omdat de HD regelaar dan veel vaker af gaat tikken.
1 tik in de ongeveer 30 sec (bij stationair draaien) schijnt normaal te zijn.
Overigens staat ze nuin de garage, tijdje terug incontinentie door lek op de HD pomp aansluiting bovenop.
In oude jaar rubber vervangen, en leek opgelost, echter gisteren meer lekkage dan voor het vervangen van het rubber, en is helaas gebleken dat de leiding een scheurtje had.
ER is reeds een neiuwe leiding gemaakt en ik hoop dadelijk de "trutschudder" C1 zo weer in te mogen leveren en omwisselen voor mijn rijdende concertzaal.
Na ons bezoekje aan Bart Ebben voor de nieuwjaarsbijeenkomst heb ik wat contact heen en weer gehad en uiteindelijk een afspraak weten te maken om de aircopomp te laten vervangen en de aircoleidingem te laten spoelen.
Datum is nog even weg, maar voor ik tijd heb zal ik eerst mijn audiosysteem helemaal tip top oin orde moeten hebben voor weer een reisje naar Salzburg voor mijn deelname aan het Europese kampioenschap.
Na terug keer zal 6 April de Groene Fee voor een paar daagjes naar Bart gaan.
Ja, dat kan, en na wat gesprekjes in Salzburg en ook mijn eigen indrukken weet ik ook waar dit te halen moet gaan zijn.
Het zijn echter altijd de kleine dingen die veel vragen. In de planning stonden reeds wat veranderingen in de "hardware" wat een mogelijke upgrade kan zijn, dus heb ik inmiddels nieuwe tweeters en een nieuwe subwoofer in huis. Daarnaast heb ik een kleine subwoofer gekocht om het sublaag voorin te kunnen krijgen. Deze zal in de voetenbak passagiers komen in een stevige behuizing.
Daarnaast zal ik nog wat moeten gaan stellen in mijn toch wel enorm uitgebreide processor dus dat gaat weer veel uurtjes luisteren betekenen bij mij voor de deur. Na deze stap lonkt de top 3
Zijn inmiddels 10 dagen verder en ik rij nog steeds in een Peugeot 107.....
Gisteren belletje aan gewaagd blijkt dat een van de monteurs in het zkh ligt.
Volgens bericht zou de Groene Fee wellicht woensdag (morgen dus!) klaar zijn, Zou fijn zijn want het geluid in (maar ook van) de 107 is echt prut (tel) ik ben wel weer toe aan wat geluidskwaliteit, en mijn handen jeuken om de geplande veranderingen door te gaan zetten om het naar een (nog) hoger plan te gaan tillen.
In de tussentijd ben ik wat aan het Hobbyen met de Buurman (bierman) in project Kermit de Twingo die een hernieuwde muziekinstallatie krijgt.
Bij interesse kan hiernaar worden gekeken op instagram: Team_Absinth een erg leuk project voor geluidskwaliteit achter de auto (op ca 10 tot 15 meter afstand)
Onderdelen slecht te verkrijgen volgens zeggen en een stekkertje waar wat draden van moesten worden vervangen richting kabelboom.
Alles niet heel ernstig, alleen zou wat meer communicatie wel prettig zijn. Hoop toch echt dat ik einde deze week, en dat is morgen al, te horen krijg dat ik zaterdag de groene Fee terug mag komen halen.
Begint op de hitparade te lijken... Het duurt te lang.......
Ik heb gisteren jouw verhaal eens van A tot Z gelezen. Kwam daarbij ook het verhaal van de aanzuigbuizen tegen. Ik heb die tip even opgezocht en weer voorzien van foto's.
Rij jij nog steeds zo rond en bevalt het nog steeds?
Na 3,5 week wachten op montage pomp en condensor blijkt nu dat het leidingwerk dus ook niet (meer) goed is.... gaat lekker zo, zal Zondag C4 GPwerk worden richting 5 huizen....
Het is een vervelende geschiedenis ondertussen....
Bleek dat de condensor ook niet jofel was en dat het leidingwerk op sommige plekken niet meer OK was (aircoleidingwerk) daarna bleek dat er diverse stukken kabelboom mantelloos zijn wat nu weer aangepakt wordt, en ondertussen staat er nog steeds een "trutschudder" voor de deur.
Gisteren weer contact gehad, stukken kabelboom vervangen vanwege compleet verdwenen mantels..... en nu start madam niet meer.
Iemand heldere ideeen waar het euvel zou kunnen zitten?
Startcode was reeds eraf toen ik de groene fee kocht 11 jaar geleden en alarm zit er ook niet meer actief op. Kan de ECU door langdurig zonder stroom staan gereset zijn waardoor er nu een startblokkering op zit?
Da's mooi dat madame braaf is. Het zal zeker met het dreigement van de zak van Sinterklaas te maken hebben gehad. :lol:
En ach, als alles gaat zoals het moet heb je ook weinig reden om je topic te vullen. :wink:
Mooi dat het opgelost is :wink:
En zo heurt het ook, die winterbanden dan he. :mrgreen:
Een fijne middag saam..... :P
Kom je donderdag de speedlines brengen??
Hi hi hi, een mod die denkt dat ie in de kroeg zit!
:silent:
kan de beste overkomen :lol:
gisteren ook de rkening van de wissel gehoord :roll:
even de stof eraf weer.
Geen enge storingen bij mij, wel een afspraak voor de jaarlijkse APK.
de 11de van Juni mag Madame weer!
Ik hoop dat er dan ook een "nieuw koelwater-reservoir" is vanwege een vermoeden van wat lekkage op de lasnaad.
Ook zullen de bolletjes gecheckt worden vanwege een vermoeden van een platte voorraadbol. (melding hydraulic pressure bij starten soms)
Platte voorraadbol kun je makkelijk zelf checken omdat de HD regelaar dan veel vaker af gaat tikken.
1 tik in de ongeveer 30 sec (bij stationair draaien) schijnt normaal te zijn.
Vaker is nie goe nie. :wink:
30-12-2012 laatste reactie hier, dat is lang geleden!
Maar Madame rijdt nog steeds!
Overigens staat ze nuin de garage, tijdje terug incontinentie door lek op de HD pomp aansluiting bovenop.
In oude jaar rubber vervangen, en leek opgelost, echter gisteren meer lekkage dan voor het vervangen van het rubber, en is helaas gebleken dat de leiding een scheurtje had.
ER is reeds een neiuwe leiding gemaakt en ik hoop dadelijk de "trutschudder" C1 zo weer in te mogen leveren en omwisselen voor mijn rijdende concertzaal.
Neem je deze wagen mee naar de nieuwjaarsborrel? Ben wel benieuwd eigenlijk
__________
Crepuscule
Ja natuurlijk komt de "groene Fee" mee.
Inmiddels voorzien van een nieuw op maat gemaakte hogedrukleiding.
Na ons bezoekje aan Bart Ebben voor de nieuwjaarsbijeenkomst heb ik wat contact heen en weer gehad en uiteindelijk een afspraak weten te maken om de aircopomp te laten vervangen en de aircoleidingem te laten spoelen.
Datum is nog even weg, maar voor ik tijd heb zal ik eerst mijn audiosysteem helemaal tip top oin orde moeten hebben voor weer een reisje naar Salzburg voor mijn deelname aan het Europese kampioenschap.
Na terug keer zal 6 April de Groene Fee voor een paar daagjes naar Bart gaan.
Ik ben weer terug uit Salzburg, 2 mooie reisdagen gehad en de paardjes weer eens laten draven op de duitse autobahn!
Ook met de audio mooie prestatie behaald, ik ben 7de van Europa geworden in de "Master- Unlimited" klasse misschien wel de lastigste klasse.
In de klasse 14 deelnemers, allen Landskampioen of Vice Landskampioen, en de kampioen zat 17.5 punten hoger dan ik op mijn score van 413.5.
Terug naar de tekentafel om wat punten bijeen te sprokkelen voor volgend jaar!
Fraaie prestatie. Kun je er inderdaad nog iets aan verbeteren, denk je?
__________
Crepuscule
Ja, dat kan, en na wat gesprekjes in Salzburg en ook mijn eigen indrukken weet ik ook waar dit te halen moet gaan zijn.
Het zijn echter altijd de kleine dingen die veel vragen. In de planning stonden reeds wat veranderingen in de "hardware" wat een mogelijke upgrade kan zijn, dus heb ik inmiddels nieuwe tweeters en een nieuwe subwoofer in huis. Daarnaast heb ik een kleine subwoofer gekocht om het sublaag voorin te kunnen krijgen. Deze zal in de voetenbak passagiers komen in een stevige behuizing.
Daarnaast zal ik nog wat moeten gaan stellen in mijn toch wel enorm uitgebreide processor dus dat gaat weer veel uurtjes luisteren betekenen bij mij voor de deur. Na deze stap lonkt de top 3
Proficiat, Stoof.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
thanks!
Ik kijk uit naar je voderingen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je zou weer eens een keertje moeten luisteren Mark
Zaterdag breng ik de Groene Fee naar Bart Ebben voor spoelen aircosysteem en het vervangen vande condensor en droger.
Daarna kan ik weer ijskoud rondrijden hoop ik!
Zijn inmiddels 10 dagen verder en ik rij nog steeds in een Peugeot 107.....
Gisteren belletje aan gewaagd blijkt dat een van de monteurs in het zkh ligt.
Volgens bericht zou de Groene Fee wellicht woensdag (morgen dus!) klaar zijn, Zou fijn zijn want het geluid in (maar ook van) de 107 is echt prut (tel) ik ben wel weer toe aan wat geluidskwaliteit, en mijn handen jeuken om de geplande veranderingen door te gaan zetten om het naar een (nog) hoger plan te gaan tillen.
In de tussentijd ben ik wat aan het Hobbyen met de Buurman (bierman) in project Kermit de Twingo die een hernieuwde muziekinstallatie krijgt.
Bij interesse kan hiernaar worden gekeken op instagram: Team_Absinth een erg leuk project voor geluidskwaliteit achter de auto (op ca 10 tot 15 meter afstand)
En nog steeds een 107...
Onderdelen slecht te verkrijgen volgens zeggen en een stekkertje waar wat draden van moesten worden vervangen richting kabelboom.
Alles niet heel ernstig, alleen zou wat meer communicatie wel prettig zijn. Hoop toch echt dat ik einde deze week, en dat is morgen al, te horen krijg dat ik zaterdag de groene Fee terug mag komen halen.
Begint op de hitparade te lijken... Het duurt te lang.......
Ik heb gisteren jouw verhaal eens van A tot Z gelezen. Kwam daarbij ook het verhaal van de aanzuigbuizen tegen. Ik heb die tip even opgezocht en weer voorzien van foto's.
Rij jij nog steeds zo rond en bevalt het nog steeds?
__________
Crepuscule
Ja rij nog steeds met afgekorte aanzuigbuis en zonder de extra buis in het filterhuis.
Daarnaast is mijn filter ook vervangen door een inlegfilter van K&N.
Rijdt icm de ACAV nog steeds geweldig, als ik de XM weer terug heb.........
Ga vanmiddag nog maar weer een belletje er aan wagen wat de status is.
Na 3,5 week wachten op montage pomp en condensor blijkt nu dat het leidingwerk dus ook niet (meer) goed is.... gaat lekker zo, zal Zondag C4 GPwerk worden richting 5 huizen....
Het is een vervelende geschiedenis ondertussen....
Bleek dat de condensor ook niet jofel was en dat het leidingwerk op sommige plekken niet meer OK was (aircoleidingwerk) daarna bleek dat er diverse stukken kabelboom mantelloos zijn wat nu weer aangepakt wordt, en ondertussen staat er nog steeds een "trutschudder" voor de deur.
Communicatie verloopt erg, erg moeizaam.
Gisteren weer contact gehad, stukken kabelboom vervangen vanwege compleet verdwenen mantels..... en nu start madam niet meer.
Iemand heldere ideeen waar het euvel zou kunnen zitten?
Startcode was reeds eraf toen ik de groene fee kocht 11 jaar geleden en alarm zit er ook niet meer actief op. Kan de ECU door langdurig zonder stroom staan gereset zijn waardoor er nu een startblokkering op zit?
Zit/zat er een pincodetoetsenbordje in de middenconsole?
ja zit er nog steeds, echter zoals vermeld al 11 jaar en langer buiten gebruik.
Pagina's