Ja ja power en koppel is mooi, maar wat er omheen hangt moet ook wel functioneren natuurlijk. :wink: Bovendien ben ik ook gek op comfort. Dus toch maar kijken naar een 2.0 16v Voiture du Festival of iets dergelijks en daarnaast La TRS inruilen voor een CX TURBO??? :mrgreen:
Zover ik weet, functioneert alles bij mijn Dame. Van binnen van alle comfort voorzien, hooguit een schuifdak te wensen, maar daarvoor heb ik dan wel weer airco :)
En ondanks de sportvelgen met lage banden (225-45-18) valt mij het rijdend comfort 100% mee. :mrgreen: En een strakkere wegligging.
Mike, net wat JP zegt, je bent er bijna en het heeft jou veel ellende en ergenis gekost, maar je hebt een unieke Dame met dat mooie leer, 24 kleppert :wink: , ingebouwd remlicht. Zelf veel eraan gesleuteld. Petje af, hoor :clap: :clap:
Ja maar, ja maar..... Mike, stel nu dat alles functioneert. Stel nu even dat niks rammelt en lekt. Heb je wel eens nagedacht over hoe leeg je bestaan dan is? :roll: Ik zit nu met zo'n 'mid-life' crisis met La Soixante. Uit pure wanhoop heb ik gisteren spul gekocht om de lak grondig onder handen te nemen en aan het poetsen te gaan. :grijns:
:lol: IS idd wel een teken aan de wand, als JIJ gaat kijken hoe je de raamstijltjes zwart gaat maken dan ben je technisch wel klaar ja :P
En ik snap ook wel dat gek is als lid van de EVECO geen XM meer te rijden. Maar goed we zullen wel zien.
:lol: Ja, maar díe mensen worden ook niet voor "vol" aangezien! :mrgreen: :mrgreen:
Krijg toevallig net bakwerk pix's binnen! Marcelka dank!
Effe uploaden...
Overigens nog met EJ kontakt gehad. Verkopen heeft weinig zin in een destructieve XM markt. Advies is om toch de laatste problemen aan te pakken met mede XMérs. Maar dat advies hoor ik hier ook van jullie!
misschien wel een leuk idee: de Xm stoelendans. Steeds eentje doorschuiven zodat we allemaal wat exposure aan de verschillende auto's krijgen en elkaar op de verschillen in kunnen wijzen om eventuele tekortkomingen vlot op te sporen. Maar dan wel met voldoende Xms natuurlijk zodat niet 1 iemand zonder zit!
Geen gek idee zeg, een vloot XM's samnestellen en dan per weekje wisselen! Ik doe mee!
Oh ja, uploaden en daarna nog nieuws!
Vanavond toch nog even tijd gevonden om de zekeringkast uit te bouwen. Had bij van Gompel al een nieuw clignoteurrelais gehaald vanmiddag. Eerst de oude opengemaakt, maar ik kon niets bijzonders/afwijkends ontdekken. De nieuwe er in geklikt en deze is veel chiquer, deze tikt een slagje rustiger. Motor aan, Lampen aan en knipperlicht naar Links en....idd wéér de melding dat de remlichten niet werken. :evil:
Ondertussen al vet aan het mailen met de eigenaar van de grijze XM Break. http://link.marktplaats.nl/556446949 Dus LNV II nog maar één kansje geven. Onder de auto de voormalige trekhaakbedrading opgezocht maar die zijn nog steeds goed afgsloten en gesealed. Hmpff... weer de achterlicht units checken! Op links zit ook de aftakking van het 3e remlicht maar dat zag er nog steeds goed uit. Alles zag er eigenlijk goed uit.
Ik herriner me opeens dat mijn eerste lampunit, dus dat binnenwerk waar de gloeilampjes in zitten, een extra massa draad had. Deze unit is nieuwer en die heeft dat niet.
Unit er uit gehaald en een draad er op gesoldeerd, uiteinde een ringklem en deze op de carrosserie geborgd bij de moer van de buitenunit.
En dat was ie dus!!! Melding weg!!! :dans: Dus een extra massa draad deed the trick!!
Meteen een flinke proefrit met veel bochten, knipperlichten aan, remmen, hier en daar een peleton gesneden, etc...
Du silence! Geen gepiep meer, geen meldingen, rust! Alleen de vette 24v brom. Pfff deze was close hoor!
Zoals het spreekwoord zegt: "De aanhouder wint". Of was het nou: "Een XM-rijder heeft een bord voor z'n kop." :mrgreen:
Enniewee, gefeli. En het laswerk ziet er knap uit. Nu nog even de rubbers en LNV2 ligt als een snaar zo strak op de weg. :wink:
:lol: Ik denk het laatste Wim, die met dat bord voor de kop!
Nou vooruit, dan blijft ze maar weer. Op naar de volgende uitdaging. Centen zijn ook vet op dus veel armslag om een nieuw avontuur aan te gaan is er ook niet!
Over die rubbers; rechtsonder zit een ronde motorsteun in een oog die echt niet fris meer is. Is die NFP? Kan JP of jij Wim even kijken? Please? Volgens Evert Jan is die zonder brug wel te vervangen. En zo'n bovenste motorsteun, zou die gemakkelijk te vervangen zijn onder de carport??
En ik wil het gaskleppenhuis en de stappenmotor ook schoon hebben. Bij 30 40 50 houdt ze wat in en is onrustig. Ze wil eigenlijk alleen maar hard gaan... :roll:
Lekker Mike! En waarom zou jij je druk maken over gedrag bij snelheden als 30, 40, 50. Dat rij je toch haast nooit als het nou bij 130, 140, 150 was.... :mrgreen:
Oja, gingen we nog voor een gezamelijke ruitenswap actie?
Ik kan sinds deze week geen afbeeldingen meer zien van service citroen vanaf mijn laptop :roll:, ik zal morgen op mijn werk checken. Bij mijn XM worden die motorsteunen ook vernieuwd en ik denk dat die nog leverbaar zijn, zo niet dan via een andere weg.
De bovenste motorsteun kun je niet zomaar onder je carport vervangen, je hebt iets van een steun nodig die de motor omhoog houdt. Dan heb je ook weer specifieke platte steeksleutel/ring-ratel nodig om de motorsteun bouten los/vast te draaien. Waarom zijn deze motorsteunen niet vervangen tijdens de motorwissel bij VDL?
@Gerrie, heb je het over een voorruiten swap? Daar wil ik graag aan meedoen :D.
Tegen beter weten in heb ik wel het lef gehad om SC te raadplegen. Die Fransozen vinden het makkelijk om alle T1's op 1 hoop te gooien. :evil: Bij T2 kun je nog op motortype selecteren alvorens door te gaan.
Enniewee, volgens mij zijn het boven en onder de standaard motorsteunen. Maar ze worden niet apart genoemd, alleen het aluminium beugeldingesgeval waar ze in geperst zitten. Die rubbers zijn gewoon bij de onderdelenboer te koop.
Die rubbers zitten met een soort afstandhouder vast aan het frame. Waar de bout door het frame gaat zit ook een rubberen kraag die verrot raakt. Die 'afstandhouders' heb ik vervangen wat vooral bij de onderste enorm verschil maakte. Ze zijn niet NFP: 185414 en 185415.
Ik vind het vervangen van het bovenste rubber het makkelijkste: motor met een krik ondersteunen, aluminium frame loshalen, rubber uitzagen, nieuwe er in persen/slaan en monteren in omgekeerde volgorde.
Bij de onderste laat ik het frame zitten omdat bij de XU de rechter aandrijfas er doorheen gaat. Maar volgens mij geldt dat niet voor jouw blok en dan zou ook dat stuk aluminium los kunnen.
Zover ik weet, functioneert alles bij mijn Dame. Van binnen van alle comfort voorzien, hooguit een schuifdak te wensen, maar daarvoor heb ik dan wel weer airco :)
En ondanks de sportvelgen met lage banden (225-45-18) valt mij het rijdend comfort 100% mee. :mrgreen: En een strakkere wegligging.
Mike, net wat JP zegt, je bent er bijna en het heeft jou veel ellende en ergenis gekost, maar je hebt een unieke Dame met dat mooie leer, 24 kleppert :wink: , ingebouwd remlicht. Zelf veel eraan gesleuteld. Petje af, hoor :clap: :clap:
Ja maar, ja maar..... Mike, stel nu dat alles functioneert. Stel nu even dat niks rammelt en lekt. Heb je wel eens nagedacht over hoe leeg je bestaan dan is? :roll: Ik zit nu met zo'n 'mid-life' crisis met La Soixante. Uit pure wanhoop heb ik gisteren spul gekocht om de lak grondig onder handen te nemen en aan het poetsen te gaan. :grijns:
:lol: IS idd wel een teken aan de wand, als JIJ gaat kijken hoe je de raamstijltjes zwart gaat maken dan ben je technisch wel klaar ja :P
En ik snap ook wel dat gek is als lid van de EVECO geen XM meer te rijden. Maar goed we zullen wel zien.
heb je al plaatjes van t bak-werk?
Ja inderdaad, plaatjes!! Kan ik zien of ik bij David in de leer moet gaan voor m'n Dsje :wink:
tis wel lekker dichtbij
Ja foto's van het laswerk :D.
Mike, als ik de werkzaamheden aan mijn XM bekijk dan is het bij jouw XM toch nog de puntjes op de i zetten. Nog even doorzetten is het devies :wink:.
Even Mike lekker maken : http://www.citroville.nl/car_sale/259-Citroen_CX_25GTi_Turbo.html
:mrgreen:
Luceo non uro....
Nou nee, helemaal niet. Het is toch een eigenschap van evecoleden om in iets anders te rijden? Zeg een biemur.......... :silent:
Of nun Xsara bijvoorbeeld. :mrgreen:
:lol: Ja, maar díe mensen worden ook niet voor "vol" aangezien! :mrgreen: :mrgreen:
Krijg toevallig net bakwerk pix's binnen! Marcelka dank!
Effe uploaden...
Overigens nog met EJ kontakt gehad. Verkopen heeft weinig zin in een destructieve XM markt. Advies is om toch de laatste problemen aan te pakken met mede XMérs. Maar dat advies hoor ik hier ook van jullie!
he shit, nog ff en je blijft er mee zitten :lolno:
:schater:
Luceo non uro....
En bedankt he, na 10 jaar inzet voor de club ben je meteen een paria.
ahh Lucas, wat je ook rijdt, jou zien we altijd voor vol aan hoor :wink:
Gewoon houden die bak!
Je kunt er nu eindelijk plezier aan beleven!
En als je eens wat anders wil doen we gewoon weer jouw dame, mijn dame :mrgreen:
misschien wel een leuk idee: de Xm stoelendans. Steeds eentje doorschuiven zodat we allemaal wat exposure aan de verschillende auto's krijgen en elkaar op de verschillen in kunnen wijzen om eventuele tekortkomingen vlot op te sporen. Maar dan wel met voldoende Xms natuurlijk zodat niet 1 iemand zonder zit!
Anders een echte stoelendans, als de muziek stopt... :wink:
Waaro?
Geen gek idee zeg, een vloot XM's samnestellen en dan per weekje wisselen! Ik doe mee!
Oh ja, uploaden en daarna nog nieuws!
Vanavond toch nog even tijd gevonden om de zekeringkast uit te bouwen. Had bij van Gompel al een nieuw clignoteurrelais gehaald vanmiddag. Eerst de oude opengemaakt, maar ik kon niets bijzonders/afwijkends ontdekken. De nieuwe er in geklikt en deze is veel chiquer, deze tikt een slagje rustiger. Motor aan, Lampen aan en knipperlicht naar Links en....idd wéér de melding dat de remlichten niet werken. :evil:
Ondertussen al vet aan het mailen met de eigenaar van de grijze XM Break. http://link.marktplaats.nl/556446949 Dus LNV II nog maar één kansje geven. Onder de auto de voormalige trekhaakbedrading opgezocht maar die zijn nog steeds goed afgsloten en gesealed. Hmpff... weer de achterlicht units checken! Op links zit ook de aftakking van het 3e remlicht maar dat zag er nog steeds goed uit. Alles zag er eigenlijk goed uit.
Ik herriner me opeens dat mijn eerste lampunit, dus dat binnenwerk waar de gloeilampjes in zitten, een extra massa draad had. Deze unit is nieuwer en die heeft dat niet.
Unit er uit gehaald en een draad er op gesoldeerd, uiteinde een ringklem en deze op de carrosserie geborgd bij de moer van de buitenunit.
En dat was ie dus!!! Melding weg!!! :dans: Dus een extra massa draad deed the trick!!
Meteen een flinke proefrit met veel bochten, knipperlichten aan, remmen, hier en daar een peleton gesneden, etc...
Du silence! Geen gepiep meer, geen meldingen, rust! Alleen de vette 24v brom. Pfff deze was close hoor!
Zie je wel! :D
Ik zeg het nog maar een keer: Houden die bak!!
Nog een paar dingetjes en gij gaat genieten...
Meteen een paar pelotons gesneden... :lol:
Knap werk, de aanhouder wint!
Zie je nou Mike, blijven volhouden met LNVII :clap:.
Super Mike! Ben blij dat je nog even vast houdt aan LNV, ik vind die dame toch veel beter bij je passen dan zo'n zilvere break (no offence :wink: )
Maar zo zie je maar weer eens: de oplossing is altijd simpel :D
Al kan het soms wel een gruwelijke pain in the ass zijn voor je die oplossing vindt :mrgreen:
Zoals het spreekwoord zegt: "De aanhouder wint". Of was het nou: "Een XM-rijder heeft een bord voor z'n kop." :mrgreen:
Enniewee, gefeli. En het laswerk ziet er knap uit. Nu nog even de rubbers en LNV2 ligt als een snaar zo strak op de weg. :wink:
:lol: Ik denk het laatste Wim, die met dat bord voor de kop!
Nou vooruit, dan blijft ze maar weer. Op naar de volgende uitdaging. Centen zijn ook vet op dus veel armslag om een nieuw avontuur aan te gaan is er ook niet!
Over die rubbers; rechtsonder zit een ronde motorsteun in een oog die echt niet fris meer is. Is die NFP? Kan JP of jij Wim even kijken? Please? Volgens Evert Jan is die zonder brug wel te vervangen. En zo'n bovenste motorsteun, zou die gemakkelijk te vervangen zijn onder de carport??
En ik wil het gaskleppenhuis en de stappenmotor ook schoon hebben. Bij 30 40 50 houdt ze wat in en is onrustig. Ze wil eigenlijk alleen maar hard gaan... :roll:
Ik hoor en lees het al, ut wordt een druk beun dagje voor team W&W. :?
Lekker Mike! En waarom zou jij je druk maken over gedrag bij snelheden als 30, 40, 50. Dat rij je toch haast nooit als het nou bij 130, 140, 150 was.... :mrgreen:
Oja, gingen we nog voor een gezamelijke ruitenswap actie?
Ja, drukke dag met dikke wok!
Tsja die ruit moet ook nog, dat soort zaken blijven telkens liggen omdat er weer iets anders tussenkomt.
Ik kan sinds deze week geen afbeeldingen meer zien van service citroen vanaf mijn laptop :roll:, ik zal morgen op mijn werk checken. Bij mijn XM worden die motorsteunen ook vernieuwd en ik denk dat die nog leverbaar zijn, zo niet dan via een andere weg.
De bovenste motorsteun kun je niet zomaar onder je carport vervangen, je hebt iets van een steun nodig die de motor omhoog houdt. Dan heb je ook weer specifieke platte steeksleutel/ring-ratel nodig om de motorsteun bouten los/vast te draaien. Waarom zijn deze motorsteunen niet vervangen tijdens de motorwissel bij VDL?
@Gerrie, heb je het over een voorruiten swap? Daar wil ik graag aan meedoen :D.
Tegen beter weten in heb ik wel het lef gehad om SC te raadplegen. Die Fransozen vinden het makkelijk om alle T1's op 1 hoop te gooien. :evil: Bij T2 kun je nog op motortype selecteren alvorens door te gaan.
Enniewee, volgens mij zijn het boven en onder de standaard motorsteunen. Maar ze worden niet apart genoemd, alleen het aluminium beugeldingesgeval waar ze in geperst zitten. Die rubbers zijn gewoon bij de onderdelenboer te koop.
Die rubbers zitten met een soort afstandhouder vast aan het frame. Waar de bout door het frame gaat zit ook een rubberen kraag die verrot raakt. Die 'afstandhouders' heb ik vervangen wat vooral bij de onderste enorm verschil maakte. Ze zijn niet NFP: 185414 en 185415.
Ik vind het vervangen van het bovenste rubber het makkelijkste: motor met een krik ondersteunen, aluminium frame loshalen, rubber uitzagen, nieuwe er in persen/slaan en monteren in omgekeerde volgorde.
Bij de onderste laat ik het frame zitten omdat bij de XU de rechter aandrijfas er doorheen gaat. Maar volgens mij geldt dat niet voor jouw blok en dan zou ook dat stuk aluminium los kunnen.
Pagina's