Beste mede Xm leden,
Wat is de juiste aansluit methode op een Xm type I , Ik bedoel daarmee de stekkers in de computerbak links voor.
Op de stekkers in de auto staat 1 en 2 (vier verschillende stekkers met andere kleuren), op de lexia (made in china) stekker staat K en L .
Ben bang dat ik iets kapot maak als ik de stekker nl verkeert steek :problem:
En waarom sluit ik de Plus en Minpool aan? Is daar ook nog een volgorde in?
In mijn type 2 is het gewoon onder het dashboard prikken :wink:
Groetjes
Remco
Voor een type 1 is dat,
Hydroactive blauw
Engine groen (pin 2)
ABS grijs
Airco zwart
Volgens mij is die aansluiting op de accu er alleen voor als je geen 220 volt hebt.
Maar je kan er niks fout aandoen aangezien alles op 12 volt werkt in de auto.
Eerst de plus dan de massa aansluiten, afhalen in omgekeerde volgorde, eerst massa dan de plus.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
maar hoe sluit je de stekker aan Mark? Je kunt die platte 2 polige stekker op 2 manieren in de stekkertjes in de auto pluggen waarbij je dus de 2 pinnen omdraait....de ene keer dat ik gepoogd heb een typje 1 uit te lezen stond ik daar ook mee te klootviolen. Uitlezen lukte me toen niet overigens....
Tjeee, dan zal ik eerst bij mijn eigen lexia moeten kijken, type 1 doe ik altijd met het knipperkastje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je sluit de lexia aan op de accu omdat de USB maar 5V levert. Op de oudere types moet de schakel/signaalspanning 12V zijn en dat trek je niet uit je USB-poortje...
En een handtekening!!!!
... En het maakt niet zoveel uit hoe je hem aansluit. Doet 'ie het niet gaat er niks stuk, dus als je geen verbinding hebt omdraaien en opnieuw proberen.
Belangrijkste reden waarom types 1 niet uitgelezen kunnen worden is die 12V. Omdat je signaal te zwak is snapt de betreffende computer niet dat hij uitgelezen wordt.
En een handtekening!!!!
Dank jullie wel voor de reacties,
Heb de lexia vandaag aangesloten zoals vermeld.......
Helaas nog geen verbinding gekregen.
Iedere poging zegt de lexia dat het initaliseren niet gelukt is :evil:
Uiteraard heb ik alle vier de stekkers geprobeerd..... :wink:
Is het daarom dat het knipperkastje zo populair is???
Mocht jullie nog wat invallen.... Alle reacties zijn welkom :clap:
Groetjes
Remco
Waar woon je ook alweer ergens?
En een handtekening!!!!
Servus detlev,
Dank je wel voor de reactie.... ik woon in Kärnten , dat is de zuidelijkste provincie van Oostenrijk.
Uiteraard ben je altijd welkom als je in de 'buurt' bent hoor
Ik ga de leverancier ook maar eens een mailtje sturen betreffende de lexia.
Mijn andere xm (1995 2.1td) laat zich alleen de veercomputer uitlezen.
De motor kan ik op geen enkele manier uitlezen! Ik denk dus dat er iets niet klopt met de Chinese stekker.
Dit setje heb ik in Duitsland bij de firma diagtools gekocht. Gelukkig met een jaar garantie.
Groetjes Remco
Initialiseren niet gelukt is volgens mij al vóórdat je de auto aansluit? Oftewel: De lexia zelf initialisert niet?
En een handtekening!!!!
Hoi detlev,
Lexia programma werkt goed todat ik naar de aandrijfagregaat ga...... ik doe daar de motor keuze en zie dan ook mijn motormanagement
lampje knipperen op het dashboard, maar dan zegt het programma dat ik het weer opnieuw moet proberen of teruggaan! (iets met initialiseren)
Dit heb ik dus met de 2.1td 1995 , met de V6 24v krijg ik compleet geen kontakt (motor management lampje doet dus ook niks). Doe zoals boven vermeld..... dus de twee akkuklemmen op de akku en dan de lexia plattestekker in de desbetreffende computer die ik wil uitlezen. Natuurlijk de lexia kabelboom in de computer via usb.
Groetjes Remco
Heb je de mogelijkheid om een poging te wagen met een type 2 Xm? Of zijn die nergens in je omgeving beschikbaar? (je moet dan ook de grote stekker er bij hebben natuurlijk). Vaak gaat dat wat soepeler en dan weet je in ieder geval dat Lexia, de software en de aansturing werken....
Als hij, zoals hij zelf schrijft 'wel de veercomputer van een '95' kan uitlezen dan lijkt me niet dat er iets mis is met de lexia.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb een XM 2.0 Turbo C.T. uit 1999 met deze stekker volgens mij voor de Lexia:
Is dit dan het juiste type Lexia met setje kabels om aan te schaffen?
Of is deze het:
http://link.marktplaats.nl/a1054005888
Mvg, Edwin
Met vriendelijke groet, Edwin
Dit is de juiste. Met de 30 pin's connector
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m1065546907-lexia-3-citroen-peugeot-diagnose-diagbox-gratis-verzending.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7
Inderdaad de juiste samenstelling !!
Let bij het gebruik van een Lexia op dat je bij voorkeur de korte usb kabel gebruikt. Die EVO XS lexia's hebben regelmatig problemen met de langere usbkabel qua stabiliteit. Heb hier behoorlijk m'n kop over gebroken.
Haal wel de grijze ontkoppeling schuif er af, anders maakt de stekker niet voldoende contact
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Dat is ook mijn ervaring; het is wat peuteren bij het weer los maken, maar de schuif zit eerder in de weg, dan dat ie wat helpt.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik ben geloof ik 1 van de weinigen die het daar niet mee eens is. Als de stekker dun genoeg is werkt het prima. Juist door die schuif trekt de stekker zich goed in de Xm. Als je tenminste de boel precies goed gebruikt. Dan haakt de schuif namelijk achter een randje in de socket en trekt de stekker naar binnen. Als je de schuif niet op de juiste manier positioneert en gebruikt voorkomt hij inderdaad dat de stekker diep genoeg in de socket gaat. Ook het loshalen gaat dan goed. Door de schuif te gebruiken drukt deze de stekker los uit de Xm. Je hoeft dan niet aan de stekker te trekken met het risico dat je wat kapot trekt. Echt geweldig robuust zijn die bruine stekkers namelijk niet....
Volgens mij is dit ook het juiste type en met het lage pond wel interessant.
http://www.ebay.co.uk/itm/PP2000-Lexia-3-Diagnostic-Interface-Scaner-Diag-For-Peugeot-Citroen-V7-UK-Seller-/281856145027?hash=item419fef7683:g:aGsAAOSw~OVWz7mi
Met vriendelijke groet, Edwin
Zit de 30pins stekker ook bij. Dus goed.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Toch wel opletten ik heb mijn LEXIA ook in Engeland besteld blijkt die toch uit China te komen, software werkte niet de installatie brak iedere keer af en ik moest nog eens € 44.66 import heffing betalen.
Ook de verzending via. Postage: £5.99 Royal Mail International Standard (Small Packets) | See details Item location: NL, Netherlands
is hopeloos. Ik zit al twee weken op een radio adapter te wachten terwijl de centen de dag na de bestelling via Palpay al was afgeschreven
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Heel leuk, maar dan moet het aan een computer of ?
Ik heb er dus weinig verstand van maar wil het wel graag begrijpen
Dat moet zeker aan de computer. Niet te nieuw: iets in de categorie windows XP.
heeft bij mij afgelopen zondag al weer z'n dienst bewezen. Comfortstand deed het niet.
Na het wissen van de fout weer wel.
Nu alleen nog fff die stuurwielsensor vervangen om dit in de toekomst te voorkomen.
Klep voor en achter weer op 1 dus.................Soepel = comfort
Ik zie het , dit is wel duidelijk zo, stuurhoek sensor heb ik ook vaak maar is ook eenvoudig te wissen met mijn malle pietjes kastje.
Vervangen is mij verteld heeft geen enkele zin omdat dit ook bij een nieuwe veel voorkomt, zou wel eens willen weten waar dit dan aan ligt ?
Waarom is dit zo'n hardnekkig probleem
Je heb gelijk Gerrie, zonder schuif heb je slecht contact, bij de minste beweging gaat de stekker al weer los en het programma geef op dat er niets te melden is. Schuif weer gemonteerd alleen met het los halen moet ik wel de schroevendraaier er tussen steken want hij zit behoorlijk vast geklemt.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
@vaneijk Je hebt ongelijk. Bij de minste beweging valt de stekker er (bij mij) niet uit en heeft het programma meestal wel wat te melden.
Er zal wel kwaliteits verschil zitten in die stekkers lijkt me.
Ik heb mn Lexia eindelijk compleet binnen. Draait PP2000 ook op windows 7 in XP comabiliteitsmodus?
Iemand daar ervaring mee? Sw draait wel maar ik krijg nog geen communicatie met de XM. Ik kan kiezen XM en XM mux. Welke moet ik kiezen voor een serie 2 uit 1999? Is er een verkorte handleding van de Lexia 3 software?
Met vriendelijke groet, Edwin
Gewoon XM .De code die wordt gevraagd is die van je kenteken bv.VF7Y3AH0000AHxxxx op deXXXX de laatste nummers
het tweede nummer is het productie nummer en staat op de scharnier balk van van het linker voorportier
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
VIN nummer en org code had ik gevonden en ingevuld. Misschien is het de grijze schuif van de stekker. Ik krijg hem met de grijze schuif niet vergrendeld. Ik lees dat contact maken allen bij de laatste paar mm is. Schuif moet toch naar links? Dan stekker erin en schuif naar rechts bewegen, tot aan de pijl?
Met vriendelijke groet, Edwin
Pagina's