Beste forumleden,
Na wat zoeken dan eindelijk gevonden een V6 24v bj 1991. Met een Km stand van 141000 en uiteraard met leder en hout details.
De Xm heeft de afgelopen jaren niet gereden en dus stilgestaan.
Ze heeft achterstallig onderhoud en er zijn verschillende zaken te repareren........
: tussendemper lekt
: Bollen
: Koelventilator gaat niet aan
: Kachel ventilator gaat op standje vol (reageert niet op bediening)
: aandrijfhoes links vervangen
: alle riemen
: Rechter raammotor gaat niet (heb al een goede gebruikte)
en dan natuurlijk de kosmetische zaken zoals: antenne afgebroken , Display klok is vloeistof uitgelopen , linker mistlamp enz enz...
Pluspunt... starten lopen!
Ze komt direkt omhoog maar veert knalhard , bij het starten licht in ieder geval de sportstand :lol:
De Diravi stuurt licht bij parkeren en wordt harder bij rijden en draait ook goed terug.
Dus in ieder geval weer een project wat natuurlijk tijd en geld gaat kosten.
Het leder en interieur is in goede staat....
Veerpoten zien er redelijk uit.....
Orginale massa aansluitingen :roll:
Kabel band isolatie is compleet vergaan..... Draad zelf is goed en zeker niet poreus of uitgedroogt!
Jullie tips en aanmoediging zal ik zeker gaan gebruiken de aankomende tijd :wink:
Groetjes Uit Oostenrijk
Remco
Wát een mooie! :kwijl: Gefeliciteerd :D
:ballonnen:
Gaaf!
Dat is voor mij echt een natte droom, een type 1 v6.24 met handbak!
Ooit...... geniet er van!!
Hmmm een zwarte! :-) Hopelijk komen er veel foto's van wat je allemaal gaat opknappen!
Mooie bak hoor!
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Oeh, mooi
Black is bjoetiefoel 8)
______________
L' éminence grise
Mooi! gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! :lovecit:
Luceo non uro....
Veel plezier met je mooie wagen! :)
knap!
Gaaf!
De über Xm in mijn ogen....
Citroën das très bien!!!
Erg mooi!
En het lijstje is toch ook niet echt angstaanjagend :wink:
Succes!
Dank Jullie wel voor de Super reacties/felicitaties... :clap:
Ik ben ook erg blij met de nieuwe aanwinst en hoop dat ze binnenkort een tweede leven krijgt.
Ga ook proberen zoveel mogelijk foto's met jullie te delen.
Groetjes Remco
Leuk!
Veel plezier met klussen. :wink:
Succes met het werk. Lijkt me lastig om in Oostenrijk met weinig spare parts al het werk zelf te moeten doen.
Maar aan de andere kant: jullie mogen geloof ik, wel 3 auto's op 1 kenteken zetten, toch?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Klopt Mark.... hier kun je drie auto's aanmelden op 1 kenteken. Dat betekent dus voor de 'sterkste' betaal je.
In mij geval dus de V6.... dat heet hier een wisselkenteken.
Je kunt dus maar met 1 auto tegelijk rijden (das wel weer jammer)
Nederland heeft dat jammer genoeg niet....... hier kun je een auto ook afmelden en betaal je geen verzekering en wegenbelasting.
Nadeel is dat als je de auto weer aanmeld (bv voor de zomer) je een bedrag van 160 eurie betalen moet voor de aanmelding.
groetjes Remco
Wat een prachtige auto Remco. En dan nog wel een kettingmonster! Ik wens je hier heel veel succes en plezier mee. Mooi om te zien dat ze nog bestaan: auto's van 22 jaar oud, die gemaakt zijn om veel kilometers te maken, en er toch pas 141.000 afgelegd hebben in al die tijd.