Als ik naar de foto's kijk, weet ik het niet. Het lijkt er op of de hitte van buiten is gekomen. :? Maar dat is vanaf foto's moeilijk te bepalen.
Nog even terugkomend op de startonderbreking. Mijn ervaring is dat nadat de spanning er af is geweest, die startonderbreking (dat paneeltje dus) het soms even niet goed doet. Wat Benny beschrijft komt me bekend voor en is iets waar ik me totaal niet meer druk over maak. Pas als het vaker voorkomt zou ik me zorgen maken.
I know Wim, was maar een geintje en ik heb echt geen problemen met paneeltje :wink: Staat op rood, pincode, netjes op groen en starten maar. Ik heb dus nooit beide lampjes tegelijk zien oplichten, zoals JP ook vroeg :wink: :wink:
Hallo Boys,
Goed nieuws, Wim?? had gelijk, accu was toch niet goed.
Nieuwe accu erin gezet, nieuwe 10 ampère zekering erin gezet voor de remlichten. De zekering brandt niet meer door, dus weer remlichten :wink: :wink: Schakelaar cruiseControl ingedrukt en lampje brandt en uit getest op de weg, heb ook weer Cruise Control.
:wink: :wink:
Maar na 2 kilometer begint de motor weer te pruttelen. Thuisgekomen accu polen eraf gehaald, 20 tot 30 minuten gewacht. Er weer opgezet, al het voorgaande doet het nog steeds, maar het motormanagement is nog niet goed. Pruttelt weer bij het starten. Suggesties??? Is accu polen afhalen wel voldoende om te resetten?? :cry: :cry:
Probeer dit eens, leg een extra massa draad naar de ecu en kijk wat dat doet, anders moet ie toch een keer uitgelezen worden, zaterdag 27 maart misschien bij vd laan?
Sorry Wes, op dat gebied ben ik A-technisch :wink: Ik heb ook gekeken naar Wim zijn uitleg op: topic "de auto" - uitlezen computers, maar sorry, ik snap er niets van. Ik heb de accupolen er maar weer afgehaald en morgen start ik wel even opnieuw, kijken hoe ze dan loopt. :wink: Kan iemand het niet in "lekentaal" uitleggen, want zo kom ik helaas niet verder en ik kan ook niet op 27 mrt naar v.d Laan komen, want ik ga niet met een sputterende motor rijden :wink: :wink:
Heerlijk hè die elektronica? :mrgreen: Ik wilde er niet voor niets vroeger m'n beroep van maken. Want je hebt dit ook met Duitse, Engelse, Nederlands (Philips!) spullen. 8)
Enniewee, Benny. Aan de hand van je beschrijving is het toch moeilijk om op afstand je tot een oplossing te laten komen. Ik vermoed dat er een hik in je ECU zit. En dat is nou net de computer die zich zo moeilijk uit laat lezen. :? Ik denk dat je beter een telefoontje naar Van der Laan kunt wagen met het vriendelijke verzoek of je zaterdag aan de Lexia mag.
Benny, nogmaals bij een XM serie2 die jij hebt kun je niet "simpel" resetten met de accupoolklemmen eraf.
Brandt ook jouw motormanagementlampje (geel) op het dashboard tijdens het pruttelen?
Heb je de verdelerkap al eraf gehaald en foto`s ervan gemaakt?
Hoe is het rubberen slangetje (poreus, gescheurd) naar de MAP sensor (platte sensor), ik kan de foto van Mike nu niet vinden...Misschien wil Mike zijn foto hier plaatsen en weet je meteen welk onderdeel bedoelt wordt.
Verder blijft het lastig om van afstand iets erover te zeggen wat het kan zijn.
Wel mooi :wink: dat een nieuwe accu wonderen doet bij jouw XM, maar dit is wel vreemd :shock: . Gelukkig heb je weer remlicht en de cruise control 8) .
Vreemd vind ik het niet. Boordelektronica is gevoelig voor minimum spanningen. Of het nou spanningsverliezen zijn door slechte aardingen (overgangsweerstanden) of een te lage accuspanning maakt niet uit. In beide gevallen is de spanning laag en dat kan toch onverklaarbaar gedrag leiden.
Het lastige met een accu is dat het jaren goed kan gaan en ineens geeft 'ie er de brui aan. Net een XM. :lol:
Wim, Mij werd verteld dat als een auto ruim een half jaar stil heeft gestaan (al waren de accupolen los) dat dit toch ten nadele van je accu is. :wink:
Is het wel verstandig om met een pruttelende motor naar v.d. Laan toe te gaan, mits er natuurlijk tijd en ruimte voor is, om aan de Lexia gekoppeld te kunnen worden :cry:
Benny maak een nieuw oogje aan je massakabel (en solderen :!: ), die op je bak vast zit met een boutje :wink: . Aan de andere kant zit de kabel aan de minklem op de accu.
Ik weet het nog niet, terugkomende van Hedel en nog zo'n 13km voor de boeg tot Alkmaar zat ik op hete kolen, toen de motor ook begon te pruttelen (net alsof ie op 5 cilinders reed) na een korte stop bij een benzinestation. :cry:
JP, continu. Je hoort het heel goed door de uitlaten. Hij start normaal (met de nieuwe accu) remlichten (alle 3) doen het gewoon en dan toch maar even de cruise control proberen, perfect doet het meteen en na zo'n 2 tot 5 km later begint ie opeens te pruttelen. Dus gauw maar weer naar huis!!! Ik vind dat doodeng en ik heb geen behoefte om aan de kant van de weg te staan :cry: :cry:
Ik krijg het gevoel dat je het in de ontsteking moet gaan zoeken, check de verdelerkap.
Op een gegeven moment pruttelt die helemaal niet meer en is dan doodstil.
Alleen als het contact aangaat, wanneer alle lampjes even gaan branden voor het starten. Daarna geen lampjes, ook niet bij stationair draaien, maar wel pruttelen. We gaan morgen weer verder met de bougiekabels en de verdelerkap. :wink: (wat bedoel je daarmee: "en is dan doodstil")
Zolang het MM lampje niet brandt tijdens het loepn van de motor, heb je geen storing in het MotorManagement Systeem ofwel je injectiecomputer.
Bij ellende aan de ontsteking geeft het MM geen foutsignalen.
Voor ontstekingsonderdelen, niet naar de Citroën delaer gaan, maar naar de Brezan of zo. Igv een Bosch verdelerkap met rotor, het Bosch nummer op de kap doorgeven :wink: .
De originele Bougiecord bougiekabels zijn moeilijk aan te komen, maar ik weet waar je die voor een schappelijke prijs kunt kopen :wink:
Valt wel mee, dacht ik zo
:wink: :wink: :cry:
Hi Mark, Heb je mijn pb nog gelezen over het raammechanisme:wink:
De pootjes vallen inderdaad mee :wink: . Probeer het huis eraf te krijgen, hoe ziet die er van binnen uit?
Als de metalen onderdelen blauw zijn weet je genoeg :wink: .
Ja ik denk er nog over :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Als ik naar de foto's kijk, weet ik het niet. Het lijkt er op of de hitte van buiten is gekomen. :? Maar dat is vanaf foto's moeilijk te bepalen.
Nog even terugkomend op de startonderbreking. Mijn ervaring is dat nadat de spanning er af is geweest, die startonderbreking (dat paneeltje dus) het soms even niet goed doet. Wat Benny beschrijft komt me bekend voor en is iets waar ik me totaal niet meer druk over maak. Pas als het vaker voorkomt zou ik me zorgen maken.
Maar ja Wim, ik heb ook geen problemen met het paneeltje hoor. Het dekseltje veert goed open dicht :mrgreen: :mrgreen: :roll:
Lekker hè, dat veren? :mrgreen:
Wat ik bedoel is dat dat paneeltje de startonderbrekingsvrijgave is. De code zit in de ECU.
I know Wim, was maar een geintje en ik heb echt geen problemen met paneeltje :wink: Staat op rood, pincode, netjes op groen en starten maar. Ik heb dus nooit beide lampjes tegelijk zien oplichten, zoals JP ook vroeg :wink: :wink:
Monsieur Benny, u gaat door naar de volgende ronde: het alarm :mrgreen:
Hallo Boys,
Goed nieuws, Wim?? had gelijk, accu was toch niet goed.
Nieuwe accu erin gezet, nieuwe 10 ampère zekering erin gezet voor de remlichten. De zekering brandt niet meer door, dus weer remlichten :wink: :wink: Schakelaar cruiseControl ingedrukt en lampje brandt en uit getest op de weg, heb ook weer Cruise Control.
:wink: :wink:
Maar na 2 kilometer begint de motor weer te pruttelen. Thuisgekomen accu polen eraf gehaald, 20 tot 30 minuten gewacht. Er weer opgezet, al het voorgaande doet het nog steeds, maar het motormanagement is nog niet goed. Pruttelt weer bij het starten. Suggesties??? Is accu polen afhalen wel voldoende om te resetten?? :cry: :cry:
Probeer dit eens, leg een extra massa draad naar de ecu en kijk wat dat doet, anders moet ie toch een keer uitgelezen worden, zaterdag 27 maart misschien bij vd laan?
Sorry Wes, op dat gebied ben ik A-technisch :wink: Ik heb ook gekeken naar Wim zijn uitleg op: topic "de auto" - uitlezen computers, maar sorry, ik snap er niets van. Ik heb de accupolen er maar weer afgehaald en morgen start ik wel even opnieuw, kijken hoe ze dan loopt. :wink: Kan iemand het niet in "lekentaal" uitleggen, want zo kom ik helaas niet verder en ik kan ook niet op 27 mrt naar v.d Laan komen, want ik ga niet met een sputterende motor rijden :wink: :wink:
Heerlijk hè die elektronica? :mrgreen: Ik wilde er niet voor niets vroeger m'n beroep van maken. Want je hebt dit ook met Duitse, Engelse, Nederlands (Philips!) spullen. 8)
Enniewee, Benny. Aan de hand van je beschrijving is het toch moeilijk om op afstand je tot een oplossing te laten komen. Ik vermoed dat er een hik in je ECU zit. En dat is nou net de computer die zich zo moeilijk uit laat lezen. :? Ik denk dat je beter een telefoontje naar Van der Laan kunt wagen met het vriendelijke verzoek of je zaterdag aan de Lexia mag.
Benny, nogmaals bij een XM serie2 die jij hebt kun je niet "simpel" resetten met de accupoolklemmen eraf.
Brandt ook jouw motormanagementlampje (geel) op het dashboard tijdens het pruttelen?
Heb je de verdelerkap al eraf gehaald en foto`s ervan gemaakt?
Hoe is het rubberen slangetje (poreus, gescheurd) naar de MAP sensor (platte sensor), ik kan de foto van Mike nu niet vinden...Misschien wil Mike zijn foto hier plaatsen en weet je meteen welk onderdeel bedoelt wordt.
Verder blijft het lastig om van afstand iets erover te zeggen wat het kan zijn.
Wel mooi :wink: dat een nieuwe accu wonderen doet bij jouw XM, maar dit is wel vreemd :shock: . Gelukkig heb je weer remlicht en de cruise control 8) .
Vreemd vind ik het niet. Boordelektronica is gevoelig voor minimum spanningen. Of het nou spanningsverliezen zijn door slechte aardingen (overgangsweerstanden) of een te lage accuspanning maakt niet uit. In beide gevallen is de spanning laag en dat kan toch onverklaarbaar gedrag leiden.
Het lastige met een accu is dat het jaren goed kan gaan en ineens geeft 'ie er de brui aan. Net een XM. :lol:
Wim, Mij werd verteld dat als een auto ruim een half jaar stil heeft gestaan (al waren de accupolen los) dat dit toch ten nadele van je accu is. :wink:
Is het wel verstandig om met een pruttelende motor naar v.d. Laan toe te gaan, mits er natuurlijk tijd en ruimte voor is, om aan de Lexia gekoppeld te kunnen worden :cry:
Wim, ik begrijp het nu :wink: .
Benny maak een nieuw oogje aan je massakabel (en solderen :!: ), die op je bak vast zit met een boutje :wink: . Aan de andere kant zit de kabel aan de minklem op de accu.
Brandt MM lampje tijdens het pruttelen?
Gewoon zaterdag naa Abbeness komen, ik heb mijn knipperkastje ook bij me, Meten = weten :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dus ik kan met een motor, die totaal niet lekker ronddraait en ook niet prettig te rijden is , naar Abbenes gaan zonder schade aan te richten???
Hij kan er hooguit mee ophouden :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Benny, blijft de motor continu pruttelen of is dat alleen stationair?
Ik weet het nog niet, terugkomende van Hedel en nog zo'n 13km voor de boeg tot Alkmaar zat ik op hete kolen, toen de motor ook begon te pruttelen (net alsof ie op 5 cilinders reed) na een korte stop bij een benzinestation. :cry:
JP, continu. Je hoort het heel goed door de uitlaten. Hij start normaal (met de nieuwe accu) remlichten (alle 3) doen het gewoon en dan toch maar even de cruise control proberen, perfect doet het meteen en na zo'n 2 tot 5 km later begint ie opeens te pruttelen. Dus gauw maar weer naar huis!!! Ik vind dat doodeng en ik heb geen behoefte om aan de kant van de weg te staan :cry: :cry:
En het MM lampje brandt of toch niet :?:
Ik krijg het gevoel dat je het in de ontsteking moet gaan zoeken, check de verdelerkap.
Op een gegeven moment pruttelt die helemaal niet meer en is dan doodstil.
Alleen als het contact aangaat, wanneer alle lampjes even gaan branden voor het starten. Daarna geen lampjes, ook niet bij stationair draaien, maar wel pruttelen. We gaan morgen weer verder met de bougiekabels en de verdelerkap. :wink: (wat bedoel je daarmee: "en is dan doodstil")
Idd, koop een nieuwe set, kabels, rotor+kap en bougies, kijk dan verder!!
Ja Wes, is denk ik toch de volgende stap. Ik ben al helemaal blij dat de remlichten en cruise control het weer doen :wink: :wink:
Zolang het MM lampje niet brandt tijdens het loepn van de motor, heb je geen storing in het MotorManagement Systeem ofwel je injectiecomputer.
Bij ellende aan de ontsteking geeft het MM geen foutsignalen.
Voor ontstekingsonderdelen, niet naar de Citroën delaer gaan, maar naar de Brezan of zo. Igv een Bosch verdelerkap met rotor, het Bosch nummer op de kap doorgeven :wink: .
De originele Bougiecord bougiekabels zijn moeilijk aan te komen, maar ik weet waar je die voor een schappelijke prijs kunt kopen :wink:
Er werd gevraagd naar een foto van de map sensor, awel:
Hij zit egen je schutboard aan...of wacht effe, ik heb ook nog een foto van jouw XM Benny":
Hoe vond je jouw foto in de C6???
Pagina's