Even voorstellen : het eRFLoeDer...

104 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Nee. helaas niet, maar zo een hebben we er wel gehad... Grootse liefde, vandaar mijn ernstige D riem trauma... lopend geknapt bij mijn break....

*zakdoekweerwegstopt*

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Oude liefde roest idd niet, maar deze oude CX-en helaas wel... Ware dat niet zo, dan hed er hier 1 op de oprit gestaan i.p.v. een XM.
Blijven toch tijdloos mooie auto's. Waardige opvolgers van de DS! Zoals de XM weer een waardige opvolger van de CX is, IMHO. But we digress!

Miche ik ben benieuwd hoe jullie rijdende balzaal loopt als alle bestelde onderdelen gemonteerd zijn.
Welk merk/type bougies heb je nou besteld?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Ehm... NGK's, dacht ik, én nieuwe bougiekabels, én een nieuw draagarmrubber ( 4 keer woordwaarde ) voor de motorsteun, én een nieuw luchtfilter, én nieuwe remblokken....

I"ll keep you posted.. :mrgreen:

Luceo non uro....

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Zo, het eRFLoeDer is voorzien van een nieuw luchtfilter, nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels...

Starten doet ze nu weer goed, alhoewel de startmotor niet héél jofel is. Maar de motor loopt erg mooi nu! Nu nog nieuwe olie met nieuwe filter en de remblokken wisselen, en dan kan ze ff....

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

IIG goed dat de motor zo mooi loopt, dan kun je alvast goed over je DB-riem trauma heen komen :wink:
De rest zijn standaard werkjes voor zo'n knappe XM die je voor zo weinig op de kop tikt, IMHO.

Zéér overzichtelijk to-do lijstje, trouwens. Ben ik stiekem jaloers op :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Het to do lijstje wordt met het verstrijken van de tijd vast wel weer wat langer, maar het valt inderdaad reuze mee.... :D

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Ho, ho: zullen we de to-do list ff gescheiden houden van de wishlist? Dat zijn twee verschillende dingen hé :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

:wtf:
Zo'n to do lijstje is toch niets anders als een lijst met wishes waar je 's nachts niet door kunt slapen? :lol:

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Zo, motorsteun zit er eindelijk in. Ff een gedoe, maar na de eerste keer weet je hoe het moet! Daarna een testritje.. Accu bijna plat.. 1 keer startmotor moeizaam, en hij sloeg wel meteen aan! Dat is al mooi.. Daarna rijden, en man, dat ding gaat werkelijk waar als de brandweer! Heb het idee dat die ecu niet alles bij regelt ofzo, want dit is nog een klap sneller dan de V6 van mam. :lol: Nog ff uitlezen.. Maar ze rijdt! Volgende week hoogteregelaars, en ik moet de koppeling en gaskabel ook nodig afstellen, want daar zit gewoon een zak cement aan vast, zo zwaar als die dingen gaan!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

:dans: :dans: :dans: :lovecit:

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Heerlijk om te lezen dit.
Het volgende ff ter info:
Ik had ooit kloterij met mijn turbo-elektrokleppie.
Heb toen zitten hannessen met de slangen, klepje vervangen en de ECU gereset.
Het duurde even voor de turbo weer on-line kwam, maar toen ie eenmaal terugkwam!!
Ik zou het willen vergelijken met de V6.24 die ik onlangs ff mocht rijden. Echt bloedsnel.
Na een klein weekje was alles weer back to normal.
Ben er altijd vanuit gegaan dat de ECU in die tijd nieuwe parameters heeft moeten inleren.
Ik hoop voor jullie dat dit niet zo is :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Even weer updaten voordat we helemaal naar pagina 4 zakken.
Inmiddels rijdt madame dagelijks omdat de bus nog in de garage is. Bauke is er erg over te spreken, en ze biedt voldoende ruimte voor de rolstoel.

na het vervangen van de pingelsensor blijft ze wat hikken met het MM lampje, maar ook dat krijgen we wel weg. Vermoedelijk een draadbreukje..
Voor de rest doet ze braaf waar ze voor is, en met een door Djidde en Imre gemodde VC veert ze een heul stuk beter..

Ik heb zelfs contact gehad met de weduwe van de vorige eigenaar. Hij heeft de wagen inderdaad altijd uitstekend verzorgd, en was absolute citroen fan, net als zijn vrouw. Zij is blij dat de wagen in goede handen gekomen is....

Luceo non uro....

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

En maar weer een update:

aangezien madame volgende week door de APK moet, en er wat klusjes op het prgramma stonden zijn er klussen verricht en spullen besteld, resp door Djidde en door mij..

Aankomende week gaan er 4 nieuwe banden op, alles toch wat profielarm en oud. Remblokken ( waren er al, maar zijn fluks op Djiddes dame gezet ) doen we van de week, en het meest vervelend leek de ABS storing die hardnekkig terug bleef komen.                                  

Na wat zoeken door Djidde met Lexia gewapend bleek het euvel uiteindelijk een brak relais te zijn, vervangen met de broodnodige vaseline aan de pootjes . Opgelost..  dans

In het proces zijn meteen stukkende dash lampjes vervangen, codeklepdeksel vervangen, en de hele boel gekuist... Mooi..happyday

 

 

 

 

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Kijk, da's nog eens een mooi weekend nuttig besteden. Lekker hé, als al die zaakjes die al enige tijd aanslepen ineens opgelost zijn?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Bovendien prachtig weer, wat wil een mens nog meer ( behalve níet voor de vijfde keer verkouden zijn ..)

Luceo non uro....

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Straks zweef je door de APK.

Succes!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

En een nieuwe APK met 1 lampje dat met een schuurpapiertje tot medewerking te bewegen was en één niet helemaal goed afdichtend stuurhoesje..

citharthappyday

Luceo non uro....

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

 Zo heeee Dr. D nog zo laat bezig?grijns

Maare gefeliciteerd hoor op naar het volgende APK ritje.

 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Nee hoor, ze is nu bij de vrinden achter jouw vh werkgevert gekeurd. Niks mis mee,

Luceo non uro....

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Gefeliciteerd! Zweven maar weer...

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Een goede dag voor het Loedergeval. icon_mrgreen
Ze staat er weer netjes bij, maar volgende keer met remblokken vervangen zal er toch een andere zuiger in de remklauw moeten. Linksvoor had er erg veel moeite mee om terug te gaan. Deze waren toch nog te leveren in een revisiesetje? 

Ook moet de turbo eens nagekeken worden. De foutmelding bedieningsklep turbo komt terug als tijdelijke storing. Die elektroklep ga ik nog eens reinigen. 

En de grootste ergernis: het slotvangertje van het codeklepdekseltje is stuk.icon_mrgreen

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Ff contact opnemen met Brabantia. Wel mooi dat ie zonder noemenswaardige problemen door de APK fietste.

Heb nog gekeken voor die electroklep, maar daar heb ik helaas geen 2e exemplaar meer van liggen. Als het goed is kun je hem testen/activeren d.m.v. de Lexia.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Als ik hem met de lexia test reageert die altijd, zonder enig probleem. Alleen tijdens rijden schijnt die er moeite mee te hebben. De pingelsensor verschijnt ook alsmaar terug na hem vervangen te hebben voor een nieuwe. Ligt het probleem dan in de kabelboom? 

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

En het loeder is uitgebreid vertroeteld, alle bekleding schoon met de extractor ( wat is dat toch een goede aanschaf geweest ), en alle kunststof schoongemaakt met poorboys....  Ze staat er weer proper bij...

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE:

Als je hem met de Lexia test en hij reageert altijd (reageert ie ook goed? Doorblazen met de mond op de toevoerslang tijdens test levert het bewijs!) dan zou de klep zelf goed moeten zijn. Zijn de slangetjes misschien dichtgeslibt? Hebben jullie misschien last van het bekende wastegate-clipje-zit-er-niet-meer probleem?

(Remember: een Lexia kan alleen electronische storingen vaststellen, geen mechanische! Daarom moet je soms aangegeven storingen interpreteren.) Die pingelsensor is een ander verhaal, die zou gewoon moeten werken na vervanging. Dat deed ie bij mij ook gewoon, gelukkig. Kan me bijna niet voorstellen dat het in de bedrading zit, maar zeg bij een Citroën nooit nooit. Natuurlijk. icon_rolleyes

Heb zelf de XM twee weken geleden weer helemaal gestofzuigd en het plasticwerk afgenomen met Pampers billendoekjes (ja sorry maar dat werkt perfect en ruikt nog lekker ook!) Heerlijk zo'n smetteloze auto he? Zelfs mijn vrouwtje stemde zich mild t.o.v. een prachtig schone XM. arms

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Hmmm , op het moment is de storing afwezig..... het loederding rijdt voortrefflijk, zelfs voor mijn verwende maatstaven..

Morgen eens even zien.

( Apropos stofzuigen, als je de bekleding , cq tapijt enzo  écht schoon wil hebben: dagje W'wijk plannen. Een extractor doet wonderen...;-)  )

 

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Warmer weer --> storing afwezig doet me toch enigzins neigen naar een slechte stekkerverbinding.

V.w.b. die startmotor: mijn aanbod om het mij bevriende revisiebedrijf erbij te halen staat nog steeds. Ik heb hier inmiddels mijn oude TCT startmotor liggen, als ik ze die ff meegeef dan heb je binnen een week een startmotor in topconditie op je deurmat liggen. En dat voor een fijn prijsje. Dan kun je gewoon doorrijden ondertussen.

Maar: heel fijn dat je dit loeder inmiddels classificeert als voortreffelijk! Heb je uiteindelijk toch weer een heel fijne auto terug...

Qua extractor: Ssst! Als vrouwlief hiervan hoort sta ik nog dit weekend bij je op het erf! Maar serieus: bedankt voor het aanbod. Bekleding gaat um niet worden denk ik (leer rules!) maar de matten zou ik wel graag eens willen extractoreren icon_lol

Als ik weer eens 30 liter nafta te verstoken heb bel ik je en kom ik weer eens langs!

@Djidde: moest jij nou nog een ME5T voor weinâgh? Anders breng ik hem naar het oud ijzer, ik heb plek nodig in de garage en ben aan het opruimen...

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

Citroën-das-pas-fën zegt:

 extractoreren icon_lol

 

Kom op Roger, daar heb je toch vast een beter woord voor? icon_mrgreen

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

[quote=Citroën-das-pas-fën]@Djidde: moest jij nou nog een ME5T voor weinâgh? Anders breng ik hem naar het oud ijzer, ik heb plek nodig in de garage en ben aan het opruimen...[/quote]

Roger, als je hem weg doet, haal dan eventjes het kogeltje, waar de schakelstangetjes beginnen eraf voor mij. Die krengen slijten nogal eens gauw en zijn natuurlijk NFP. En zo'n kogeltje neemt nauwelijks plek in icon_mrgreen

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: Even voorstellen : het eRFLoeDer,,,

@Rog: ja die wou ik nog graag hebben! We PB'en even over ophalen!

Pagina's