Wat dat tanken aangaat, de eerste keer dat ik met lege tank stond kwam de pompbediende naar verloop van tijd naar buiten gelopen. Hij liep rond mijn auto terwijl hij schuin naar beneden keek, op mijn vraag 'mis ik iets' zei hij 'nuuh ik meende dat je tank lek is' :lol: :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vandaag geen verdere bijzonderheden te melden, behalve dat ik weer ontzettend van mijn XM genoten heb.
En dan moet ik de vering nog aanpakken ook he! Momenteel komt mijn veercomputer niet door de zelfdiagnose (voor Benny: lampje gaat niet branden als ik haar op contact zet :wink: )
Daarnaast kreeg ik vandaag een bultje onderdelen binnen om de basis van mijn dame veilig te stellen: een paar flessen LHM om door te spoelen en te verversen, lucht- benzine- en oliefilter, distributieriem met spanrol en waterpomp, en last but not least een nieuwe thermostaat.
Als jullie me 2 weken niet zien op dit forum dan weten jullie dus wat ik aan het doen ben :D
Dit zijn slechts de onderdelen die ik nu ff gekocht heb, maar er moet natuurlijk veel meer gebeuren. VC modden (Benny: leg ik nog weleens uit als jouw dame ooit eens niet hemels meer veert, OK?), al die kleine dingetjes die bij elkaar toch een groot verschil maken.
2 weken is overdreven natuurlijk, maar ik houd van overdrijven :wink:
Als ik morgenavond te moe ben om aan de dame te werken zal ik eens een to-do lijstje posten hier.
Ik weet zeker dat er dan een aantal mensen flink minder jaloers zullen zijn op mijn auto :)
Aan de andere kant: als dat allemaal gedaan is, kan ze er ook weer even lekker tegenaan.
Nu ben ik op zoek naar Shell Dexron II olie voor in de automaat. Ik ben gewaarschuwd om er vooral niks anders in te doen. Ik kan er echter niet makkelijk aan komen, blijkt na een Google rondje, en na informeren bij mijn onderdelenleverancier. Iemand tips misschien?
Of heeft er iemand straffeloos toch andere ATF olie gebruikt?
Of er misschien mensen zijn die die Shell er niet in hebben gedaan? Neuh, niet veel. Alleen alle automaatrijders hier :lol:
Als die olie echt zo moeilijk te krijgen is, zul je je tevreden moeten stellen met 'second best' 8)
Waarom is die Dexron zo bijzonder :?:
Dat was een conclusie die ik meende te kunnen trekken na een avondje stevig googlen met zoektermen als 4hp18, XM automaat olie, olie automaat verversen etc.
Ook bij de Duitse ACC was men redelijk stellig.
Morgen moet ik nog wat onderdelen ophalen die besteld +al betaald zijn, toch eens vragen hoe zij erover denken. Ik kom al lang bij die onderdelenzaak en 'they never steered me wrong' :)
Ik neem alleen niet graag een risico bij zoiets gevoeligs als een oude automaat waarvan toch al bekend is dat deze gevoelig is voor de gebruikte olie, de verversingsfrequentie en de hoeveelheid ervan... Snappu?
Ik heb inmiddels gevonden dat ik het kan bestellen en op laten sturen bij Protex.nl. Niet eens klereduur, leve het internet.
Maar ik ga toch eerst eens morgen even met de hofleverancier alhier babbelen.
Van der Laan heeft erbij mij vorige week Total ATF 42 in gedaan. Ik neem aan dat dit ook geen verkeerde keus is. Ben vandaag naar Joep Snoek geweest voor afspraak 2e wissel. Hij wou er iets anders ingooien,maar dat heb ik m verboden. Gewoon de zelfde olie is als vderL gebruiken.
Hoeveel liter heb ik nodig voor deze 2e wissel, kwam er nu 3 of 4 liter per keer uit?????
CDPF, grappig :D dat je ook bij protex.nl je olie hebt besteld. Daar haal ik al wat jaren al weer mijn specifieke motorolie :wink: . Dit doe ik dan als ik toch onderweg ben naar Delft, het zit er 10min er vandaan in Rotterdam Noord.
Total AT42 wordt in mijn documentatie ook aangeraden door Citroën.
Vandaag ben ik , na enig beraad met diverse mensen waar ik graag goede raad van aanneem, gegaan voor Valvoline ATF, ook met DII specificaties uiteraard.
Zolang het maar DII specificaties heeft schijn je met veel olieën weg te kunnen komen.
Die vriend van me die ik aangestoken heb met mijn XM-gekte is vandaag gaan kijken bij een optisch (vrijwel) smetteloze 2.0 16V.
Hij belde tijdens zijn proefrit nog even om ruggespraak met mij te houden.
Hoewel de auto er prachtig uitzag, greep de koppeling heel hoog aan en leek niet goed vrij te komen (m.a.w: ws. een koppelingswissel op korte termijn vereist) en veerde de dame in kwestie erg hard.
Ik heb hem de aankoop afgeraden, de aanschafprijs in aanmerking genomen. Dus hoogstwaarschijnlijk heeft hij hem laten staan.
Op naar de volgende! Als iemand nog suggesties heeft voor een goede?
Vraagje voor de sleutelaars: ik wil dus mijn distributie gaan vervangen.
Nou vraag ik me af hoe ik de krukaspoelie tegen ga houden (om hem los te kunnen draaien).
Aangezien ik een automaat heb, werkt de truc van 'auto in de 4e versenlling zetten en een hulpje de rem in laten trappen' niet. :cry:
En natuurlijk ben ik niet van plan om het timing gat te proberen, dan breekt geheid het gat in het blok uit.
Iemand dit al eens bij de hand gehad? Hoe heb je dat toen gefikst?
Avast bedankt!
Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad. Van wat ik gelezen heb, is het toch dat timing gat en een boor 9.
Of je vraagt het op het CiFo 'ns aan ZX1.4. Dacht dat die er aardig wat ervaring mee heeft.
Ik snap 'm helemaal :wink:
Wat dat tanken aangaat, de eerste keer dat ik met lege tank stond kwam de pompbediende naar verloop van tijd naar buiten gelopen. Hij liep rond mijn auto terwijl hij schuin naar beneden keek, op mijn vraag 'mis ik iets' zei hij 'nuuh ik meende dat je tank lek is' :lol: :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
HAHA! Om eerlijk te zijn was ik vanavond ook al bang voor zo'n scenario. :)
Waarom zoutie interessant zijn? :roll:
Vandaag geen verdere bijzonderheden te melden, behalve dat ik weer ontzettend van mijn XM genoten heb.
En dan moet ik de vering nog aanpakken ook he! Momenteel komt mijn veercomputer niet door de zelfdiagnose (voor Benny: lampje gaat niet branden als ik haar op contact zet :wink: )
Daarnaast kreeg ik vandaag een bultje onderdelen binnen om de basis van mijn dame veilig te stellen: een paar flessen LHM om door te spoelen en te verversen, lucht- benzine- en oliefilter, distributieriem met spanrol en waterpomp, en last but not least een nieuwe thermostaat.
Als jullie me 2 weken niet zien op dit forum dan weten jullie dus wat ik aan het doen ben :D
:lol: :lol: :lol: 2 weken :lol: :lol: :lol:
Zoiets gebeurt in Heusden in een dag.....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is idd een dagje beunen...... 8)
Dit zijn slechts de onderdelen die ik nu ff gekocht heb, maar er moet natuurlijk veel meer gebeuren. VC modden (Benny: leg ik nog weleens uit als jouw dame ooit eens niet hemels meer veert, OK?), al die kleine dingetjes die bij elkaar toch een groot verschil maken.
2 weken is overdreven natuurlijk, maar ik houd van overdrijven :wink:
Als ik morgenavond te moe ben om aan de dame te werken zal ik eens een to-do lijstje posten hier.
Ik weet zeker dat er dan een aantal mensen flink minder jaloers zullen zijn op mijn auto :)
Aan de andere kant: als dat allemaal gedaan is, kan ze er ook weer even lekker tegenaan.
Nu ben ik op zoek naar Shell Dexron II olie voor in de automaat. Ik ben gewaarschuwd om er vooral niks anders in te doen. Ik kan er echter niet makkelijk aan komen, blijkt na een Google rondje, en na informeren bij mijn onderdelenleverancier. Iemand tips misschien?
Of heeft er iemand straffeloos toch andere ATF olie gebruikt?
Of er misschien mensen zijn die die Shell er niet in hebben gedaan? Neuh, niet veel. Alleen alle automaatrijders hier :lol:
Als die olie echt zo moeilijk te krijgen is, zul je je tevreden moeten stellen met 'second best' 8)
Waarom is die Dexron zo bijzonder :?:
ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat was een conclusie die ik meende te kunnen trekken na een avondje stevig googlen met zoektermen als 4hp18, XM automaat olie, olie automaat verversen etc.
Ook bij de Duitse ACC was men redelijk stellig.
Morgen moet ik nog wat onderdelen ophalen die besteld +al betaald zijn, toch eens vragen hoe zij erover denken. Ik kom al lang bij die onderdelenzaak en 'they never steered me wrong' :)
Ik neem alleen niet graag een risico bij zoiets gevoeligs als een oude automaat waarvan toch al bekend is dat deze gevoelig is voor de gebruikte olie, de verversingsfrequentie en de hoeveelheid ervan... Snappu?
Ja, nu snap ik hoe je bij die olie komt. Nu nog de vraag hoe je er aan komt, als particulier. Ben reuze benieuwd.
Ik heb inmiddels gevonden dat ik het kan bestellen en op laten sturen bij Protex.nl. Niet eens klereduur, leve het internet.
Maar ik ga toch eerst eens morgen even met de hofleverancier alhier babbelen.
Kappisch :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik zie op hunnie d'r site dat er ook zoiets schijnt te zijn als Citroën Brasil :shock: Echt nog nooit een Troen daar gezien, eg nie :!:
Van der Laan heeft erbij mij vorige week Total ATF 42 in gedaan. Ik neem aan dat dit ook geen verkeerde keus is. Ben vandaag naar Joep Snoek geweest voor afspraak 2e wissel. Hij wou er iets anders ingooien,maar dat heb ik m verboden. Gewoon de zelfde olie is als vderL gebruiken.
Hoeveel liter heb ik nodig voor deze 2e wissel, kwam er nu 3 of 4 liter per keer uit?????
Rond de 3,5, maar ze moeten gewoon vullen en peilen :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Goede keuze van Van der Laan: je kent toch die stickers: "Citroën prefers Total"?
Het schijnt niet helemaal reclameonzin te zijn.
Citroën en Total gaat altijd samen :wink: , sinds het begin van Citroën met hydrauliek werken ze met Total samen.
CDPF, grappig :D dat je ook bij protex.nl je olie hebt besteld. Daar haal ik al wat jaren al weer mijn specifieke motorolie :wink: . Dit doe ik dan als ik toch onderweg ben naar Delft, het zit er 10min er vandaan in Rotterdam Noord.
En Total en Nederland gaan weer slecht samen. Toevallig zit vlakbij m'n werk een Total tankstation.
Total AT42 wordt in mijn documentatie ook aangeraden door Citroën.
Vandaag ben ik , na enig beraad met diverse mensen waar ik graag goede raad van aanneem, gegaan voor Valvoline ATF, ook met DII specificaties uiteraard.
Zolang het maar DII specificaties heeft schijn je met veel olieën weg te kunnen komen.
Die vriend van me die ik aangestoken heb met mijn XM-gekte is vandaag gaan kijken bij een optisch (vrijwel) smetteloze 2.0 16V.
Hij belde tijdens zijn proefrit nog even om ruggespraak met mij te houden.
Hoewel de auto er prachtig uitzag, greep de koppeling heel hoog aan en leek niet goed vrij te komen (m.a.w: ws. een koppelingswissel op korte termijn vereist) en veerde de dame in kwestie erg hard.
Ik heb hem de aankoop afgeraden, de aanschafprijs in aanmerking genomen. Dus hoogstwaarschijnlijk heeft hij hem laten staan.
Op naar de volgende! Als iemand nog suggesties heeft voor een goede?
Suggesties in welke prijsklasse??
En, heb je vandaag veel kunnen sleutelen????
Lijkt me handiger dat de persoon in kwestie zich aanmeld en zijn eigen topic opent. Dan blijft het topic van Roger. Roger?! :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Yep :!:
Dat heb ik hem ook aangeraden. En daarnaast hebben we nog meer activiteit hier natuurlijk :D
Ik heb vandaag overigens NIET kunnen sleutelen. WEL nog even wat extra nodige onderdelen/sapjes opgehaald. Hopelijk morgen; zie ook Grand Café topic.
Ja, las het net :wink:
Vraagje voor de sleutelaars: ik wil dus mijn distributie gaan vervangen.
Nou vraag ik me af hoe ik de krukaspoelie tegen ga houden (om hem los te kunnen draaien).
Aangezien ik een automaat heb, werkt de truc van 'auto in de 4e versenlling zetten en een hulpje de rem in laten trappen' niet. :cry:
En natuurlijk ben ik niet van plan om het timing gat te proberen, dan breekt geheid het gat in het blok uit.
Iemand dit al eens bij de hand gehad? Hoe heb je dat toen gefikst?
Avast bedankt!
Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad. Van wat ik gelezen heb, is het toch dat timing gat en een boor 9.
Of je vraagt het op het CiFo 'ns aan ZX1.4. Dacht dat die er aardig wat ervaring mee heeft.
Ik heb geen ervaring met een automaat icm distributie vervangen, maar de bout oid kun je erin steken en de bout van de poulie losmaken :wink: .
Zo deed ik het altijd bij mijn distributevervangingen en altijd goed gegaan.
Waar zijn Sohail of Lucas als je ze nodig hebt.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's