Heb jullie in het afgelopen jaar wel via de site gevolgd, maar had niet echt veel te melden. Ik zweef nog steeds met veel plezier in het rond. En heb weinig tot geen problemen gehad, op een ruit die het dan weer wel en dan weer niet doet, en een kapotte remschakelaar (gemaakt met een metalen plaatje). De APK is goed verlopen op 2 nieuwe banden en een motorsteun na dan. Heb gisteren een aantal lampjes bij Conrad besteld om het niet werkende display van mijn Philips radio te maken. Vandaag de radio even uit de wagen gehaald en alvast een stukje uit elkaar gehaald, zodat ik zodra de lampjes er zijn gelijk aan de slag kan. En dan binnenkort als het wat koeler is ff het linker display nakijken. That's it.
Gelieve niet quoten op voorgaande berichten dat houd het leesbaar. Dankjewel!
Ik heb in ruim een jaar tijd nog geen 7000km gereden. Ga volgend voorjaar alle olie en lhm laten vervangen....ben alleen huiverig voor de bakolie, wat denken jullie?
Wat de ruit betreft, denk ik zelf dat het iets van oxidatie van een aansluiting is. Moet er nog naar kijken, geen tijd voor gehad. En het is vééééélste warm om er nu wat aan te doen hij werkt op dit moment ook gewoon weer.
Dat raam zou inderdaad aan de ronde stekker kunnen liggen die tussen je scharnieren van de deur zit. Heb ik ook weleens gehad.
Bakolie is echt geen moeilijk werkje, mits je een brug of put hebt. Heb mijn XM zelf gisteravond in een half uurtje van verse olie voorzien en het oliefilter schoongemaakt. Toegegeven: dat was de derde keer dat ik het deed, en dat scheelt natuurlijk. En ik praat over een 4HP18 automaat.
Vandaag de lampjes voor het radio display binnen gekregen, zijn groter dan de originele maar passen wel. Omdat ik al het één en ander gedaan had kwa openwerken van de radio, was het binnen een uurtje allemaal gefixed en heb weer een werkend display. Me happy :)
Geloof ook wel dat het niet echt moeilijk is, ben meer bang voor het resultaat. Als ik het zo lees kan het soms toch ook problemen opleveren. Of is dat toch meer met de 4hp18 bakken?
Dit gaat volgens mij over de 4HP20, daarbij is het van groot belang dat je de juiste olie neemt. Dit is geen normale atf! Ook is het zaak om bij deze bak bij de juiste temperatuur te meten. Ik denk dat je nog een peilstok hebt gezien het bouwjaar van je Xm. Dan moet de olie echt warm zijn, ik meen zo'n 80 graden.....
Als je een 4HP20 hebt zou ik niet nadenken, maar een afspraak maken met Oldenhage. Die spoelt de bak met een listig apparaat helemaal door en vervangt daarbij de vieze oude olie door nieuwe.
Helaas kan dat niet met een 4HP18.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Hallo mede zwevers daar ben ik weer eens een keer. Vandaag heeft ze weer een verse APK en beurt gehad Ik mag weer een jaar vrolijk zweven. Één puntje en dat was de uitlaat die hebben ze moeten lassen. Gelijk maar ff mijn vader in La douce France gebeld om te vragen of hij daar kan kijken naar een nieuwe of in nette staat 2e hands, voor het geval hij echt aan vervanging toe is. Binnenkort even een afspraak maken bij Chyparse voor een bollen-check en het verversen van de LHM. Nou dit was het weer,groetjes en tot 3 mei Citromobile.
Daar ben ik weer eens een keer, gisteren en lekkere rit gehad naar Bart Ebben om mijn bovenste motorsteun recht te laten vervangen (was niet echt helemaal lekker meer) En daarna even lekker met het vrouwtje naar Nijmegen geweest, en geprobeerd de kosten van het winkelen en de motorsteun terug te winnen in het Casino (helaas is het een stuk duurder geworden :( ) Vandaag voor 10 juni een afspraak gemaakt bij Oldenhage om mijn bak te laten spoelen. Dan alleen nog na de vakantie een afspraak maken bij Chyparse en hij is weer helemaal klaar....O ja heb een paar weekjes geleden ook nog een nieuwe radio en speakers geplaatst. Nu nog even een maandje werken en dan lekker naar mijn ouders in Frankrijk zweven.
Hallo mede XM-ers, zoals jullie in mijn vorige bericht hebben kunnen lezen heb ik een aantal weken geleden een nieuwe radio (Pioneer) in de XM geplaatst. Na een aantal dagen begon ik de stuurbediening te missen en ben op zoek gegaan naar een oplossing. Ik had verschillende berichten gelezen over niet werkende adaptors. Eigenwijs als ik ben, heb ik toch via Ebay een adaptor van Autoleads gekocht. Na deze binnen te hebben gekregen ben ik het vol goede moed aan gaan sluiten en wat denken jullie......HET WERKT.......NIET!!!!! hahahaha (L*L dat ik ben). Toch wou ik gebruik maken van de stuurbediening en ben verder gaan zoeken. Bij een webshop kwam ik voor €10 een demomodel stuur-afstandsbediening tegen.
Nadat ik heb gekeken hoe de stuurbediening van de auto werkt, heb ik hem besteld met het idee om hem via de stuurbediening te laten werken. Toen ik hem heb binnen gekregen heb ik gekeken welke knoppen op de stuurbediening overeen kwamen met de ab (geen mute), heb de ab toen voorzichtig opengemaakt en heb gekeken hoe ik het het beste werkend kon maken. Ben gaan solderen met dit als resultaat. Ik had nog een oude pc-behuizing staan waar ik mooi de bedrading en stekkertjes van kon gebruiken.
Na wat soldeerwerk heb ik het één voor één aangesloten en gecontroleerd of het werkte en het werkt
Nu alleen nog even de draad met de IR-oogjes wegwerken en klaar is de stuurbediening
Ik moet alleen als de batterij op is alles losmaken en weer een nieuwe plaatsen (is ook het werk niet) en de lampjes van de stuurbediening werken nog niet
Vandaag had ik de afspraak bij Johan Oldenhage voor het spoelen van de bak en ook het checken en vullen van de airco. Ik had om 1 uur de afspraak en ben lekker op mijn gemak naar Nieuw-Vennep getoerd. Daar om 12:45 aangekomen, zaten de mannen nog lekker aan hun boterhammetje. We hebben even zitten praten onder het genot van een bak koffie. Tijdens het gesprek vroeg ik aan Johan of de wagen tijdens het spoelen op de brug moest, ik vertelde hem dat er aan de uitlaat gelast was en dat ik naar de staat van de uitlaat wilde kijken. Hij zei dat de XM niet op de brug hoefde maar dat dat altijd kon. Na gegeten te hebben en het bakkie leut op was ging Johan de auto halen en reed hem de brug op.
Op de brug zagen we eigenlijk dat het allemaal best meeviel en Johan zei dat de uitlaat er voorlopig nog wel een tijdje mee door kan. Wel zag hij dat het expansievat achter op de motor lekte, maar dat dat verder nog niet echt kwaad kon. Wel gelijk even het onderdeel besteld en een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, verder zag het er allemaal goed uit. Nu was het tijd om de bak te gaan spoelen. Tijdens het spoelen en de vele telefoontjes die Johan kreeg hebben we een beetje staan praten en was het allemaal na een klein uurtje gebeurd.
Na het spoelen van de bak was de airco aan de beurt, er bleek nog maar bar weinig vloeistof in te zitten. Na alles op lekkage gecontroleerd te hebben kon hij gevuld worden en hebben we weer een heerlijk koele voiture.
Volgende week vrijdag nog even terug om het expansievat te laten vervangen en ik kan zondag de 22ste weer heerlijk naar France zweven.
Nou mensen daar ben ik dan weer eens een keer.
Heb jullie in het afgelopen jaar wel via de site gevolgd, maar had niet echt veel te melden. Ik zweef nog steeds met veel plezier in het rond. En heb weinig tot geen problemen gehad, op een ruit die het dan weer wel en dan weer niet doet, en een kapotte remschakelaar (gemaakt met een metalen plaatje). De APK is goed verlopen op 2 nieuwe banden en een motorsteun na dan. Heb gisteren een aantal lampjes bij Conrad besteld om het niet werkende display van mijn Philips radio te maken. Vandaag de radio even uit de wagen gehaald en alvast een stukje uit elkaar gehaald, zodat ik zodra de lampjes er zijn gelijk aan de slag kan. En dan binnenkort als het wat koeler is ff het linker display nakijken. That's it.
Dus je XM werkt lekker mee! Da's fijn, meestal zijn het alleen de problemen die je hier leest.
Hou je het gebruikelijke onderghoud (inclusief de hydrauliek!) ook netjes bij Rémon? Anders krijg je vroeger of later de rekening gepresenteerd!
Wel fijn dat jij ook een XM hebt die zich gewoon van zijn taak kwijt.
Ruit die het soms wel, soms niet doet klinkt naar een kabelbreuk?
Gelieve niet quoten op voorgaande berichten dat houd het leesbaar. Dankjewel!
Ik heb in ruim een jaar tijd nog geen 7000km gereden. Ga volgend voorjaar alle olie en lhm laten vervangen....ben alleen huiverig voor de bakolie, wat denken jullie?
Wat de ruit betreft, denk ik zelf dat het iets van oxidatie van een aansluiting is. Moet er nog naar kijken, geen tijd voor gehad. En het is vééééélste warm om er nu wat aan te doen hij werkt op dit moment ook gewoon weer.
Dat raam zou inderdaad aan de ronde stekker kunnen liggen die tussen je scharnieren van de deur zit. Heb ik ook weleens gehad.
Bakolie is echt geen moeilijk werkje, mits je een brug of put hebt. Heb mijn XM zelf gisteravond in een half uurtje van verse olie voorzien en het oliefilter schoongemaakt. Toegegeven: dat was de derde keer dat ik het deed, en dat scheelt natuurlijk. En ik praat over een 4HP18 automaat.
Vandaag de lampjes voor het radio display binnen gekregen, zijn groter dan de originele maar passen wel. Omdat ik al het één en ander gedaan had kwa openwerken van de radio, was het binnen een uurtje allemaal gefixed en heb weer een werkend display. Me happy :)
Kijk, het kan allemaal best meevallen, hé ;)
Mocht je met de bakolie nog hulp nodig hebben, PM me dan. Echt, het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Bedankt,
Geloof ook wel dat het niet echt moeilijk is, ben meer bang voor het resultaat. Als ik het zo lees kan het soms toch ook problemen opleveren. Of is dat toch meer met de 4hp18 bakken?
Dank voor het aanbieden van je hulp! :-)
idd 80 graden, en de aanduiding staat op je peilstok. En dat luisterd erg nauw, de bak kan slecht tegen te veel olie.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Laat het volgend jaar doen, weet iemand een goed adres?
Kijk maar eens in het grote pluim topic, daar vind je wel specialisten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Als je een 4HP20 hebt zou ik niet nadenken, maar een afspraak maken met Oldenhage. Die spoelt de bak met een listig apparaat helemaal door en vervangt daarbij de vieze oude olie door nieuwe.
Helaas kan dat niet met een 4HP18.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Bedankt JanSr, had al wat gelezen over het spoelen van de bak.
Even een andere vraag, ik wil een lexia gaan kopen. Kan iemand mij vertellen welke en waar ik hem het best kan kopen.
Alvast bedankt
Voor de Lexia hebben we hier een apart topic, even de zoekfunctie gebruiken
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hallo mede zwevers daar ben ik weer eens een keer. Vandaag heeft ze weer een verse APK en beurt gehad Ik mag weer een jaar vrolijk zweven. Één puntje en dat was de uitlaat die hebben ze moeten lassen. Gelijk maar ff mijn vader in La douce France gebeld om te vragen of hij daar kan kijken naar een nieuwe of in nette staat 2e hands, voor het geval hij echt aan vervanging toe is. Binnenkort even een afspraak maken bij Chyparse voor een bollen-check en het verversen van de LHM. Nou dit was het weer,groetjes en tot 3 mei Citromobile.
Daar ben ik weer eens een keer, gisteren en lekkere rit gehad naar Bart Ebben om mijn bovenste motorsteun recht te laten vervangen (was niet echt helemaal lekker meer) En daarna even lekker met het vrouwtje naar Nijmegen geweest, en geprobeerd de kosten van het winkelen en de motorsteun terug te winnen in het Casino (helaas is het een stuk duurder geworden :( ) Vandaag voor 10 juni een afspraak gemaakt bij Oldenhage om mijn bak te laten spoelen. Dan alleen nog na de vakantie een afspraak maken bij Chyparse en hij is weer helemaal klaar....O ja heb een paar weekjes geleden ook nog een nieuwe radio en speakers geplaatst. Nu nog even een maandje werken en dan lekker naar mijn ouders in Frankrijk zweven.
tot later en groetjes
Hallo mede XM-ers, zoals jullie in mijn vorige bericht hebben kunnen lezen heb ik een aantal weken geleden een nieuwe radio (Pioneer) in de XM geplaatst. Na een aantal dagen begon ik de stuurbediening te missen en ben op zoek gegaan naar een oplossing. Ik had verschillende berichten gelezen over niet werkende adaptors. Eigenwijs als ik ben, heb ik toch via Ebay een adaptor van Autoleads gekocht. Na deze binnen te hebben gekregen ben ik het vol goede moed aan gaan sluiten en wat denken jullie......HET WERKT.......NIET!!!!! hahahaha (L*L dat ik ben). Toch wou ik gebruik maken van de stuurbediening en ben verder gaan zoeken. Bij een webshop kwam ik voor €10 een demomodel stuur-afstandsbediening tegen.
Nadat ik heb gekeken hoe de stuurbediening van de auto werkt, heb ik hem besteld met het idee om hem via de stuurbediening te laten werken. Toen ik hem heb binnen gekregen heb ik gekeken welke knoppen op de stuurbediening overeen kwamen met de ab (geen mute), heb de ab toen voorzichtig opengemaakt en heb gekeken hoe ik het het beste werkend kon maken. Ben gaan solderen met dit als resultaat. Ik had nog een oude pc-behuizing staan waar ik mooi de bedrading en stekkertjes van kon gebruiken.
Na wat soldeerwerk heb ik het één voor één aangesloten en gecontroleerd of het werkte en het werkt
Nu alleen nog even de draad met de IR-oogjes wegwerken en klaar is de stuurbediening
Ik moet alleen als de batterij op is alles losmaken en weer een nieuwe plaatsen (is ook het werk niet) en de lampjes van de stuurbediening werken nog niet
Probleem opgelost
Hoi allen,
Vandaag had ik de afspraak bij Johan Oldenhage voor het spoelen van de bak en ook het checken en vullen van de airco. Ik had om 1 uur de afspraak en ben lekker op mijn gemak naar Nieuw-Vennep getoerd. Daar om 12:45 aangekomen, zaten de mannen nog lekker aan hun boterhammetje. We hebben even zitten praten onder het genot van een bak koffie. Tijdens het gesprek vroeg ik aan Johan of de wagen tijdens het spoelen op de brug moest, ik vertelde hem dat er aan de uitlaat gelast was en dat ik naar de staat van de uitlaat wilde kijken. Hij zei dat de XM niet op de brug hoefde maar dat dat altijd kon. Na gegeten te hebben en het bakkie leut op was ging Johan de auto halen en reed hem de brug op.
Op de brug zagen we eigenlijk dat het allemaal best meeviel en Johan zei dat de uitlaat er voorlopig nog wel een tijdje mee door kan. Wel zag hij dat het expansievat achter op de motor lekte, maar dat dat verder nog niet echt kwaad kon. Wel gelijk even het onderdeel besteld en een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, verder zag het er allemaal goed uit. Nu was het tijd om de bak te gaan spoelen. Tijdens het spoelen en de vele telefoontjes die Johan kreeg hebben we een beetje staan praten en was het allemaal na een klein uurtje gebeurd.
Na het spoelen van de bak was de airco aan de beurt, er bleek nog maar bar weinig vloeistof in te zitten. Na alles op lekkage gecontroleerd te hebben kon hij gevuld worden en hebben we weer een heerlijk koele voiture.
Volgende week vrijdag nog even terug om het expansievat te laten vervangen en ik kan zondag de 22ste weer heerlijk naar France zweven.
Pagina's