Waarbij ik kan melden dat ik goede ervaringen heb met bovenstaande spulletjes.
Van de Fluid film AS-R heb ik altijd minimaal 1 spuitbus op voorraad. Het is de beste kruipolie die er is, en is perfecte bescherming voor roestgevoelige plekken op de korte termijn (ong. 1 jaar) Gebruik na toepassing van AS-R het vet (Liquid AR) voor langdurige bescherming.
Ook is er een sproeikop met lange slang eraan verkrijgbaar, om bv. efficient je kokerbalken te kunnen behandelen.
Oh, en ik heb er geen aandelen in :mrgreen: Ben slechts een tevreden gebruiker.
Zijn er hier mensen die echt geïnvesteerd hebben in roestbestrijding?
Ik ben me aan het orienteren op een dinitrol behandeling. En ja, ik weet dat XM niet zo heel veel kwetsbare plekken kent.. Maar toch: m'n rooie Sweef is nu bijna 23 jaar oud en nog zo prachtig mooi, ik wil haar graag zo houden en zou er best geld in willen steken.
Vraag 1 Hoe zijn de ervaringen nu met de holle delen die zijn behandeld met fluidfilm?
Ik wil mijn kokorbalken ook beschermen van binnen.
Vraag 2 Maar ook de buitenzijde wordt schraal. Wat daarvoor toe te passen?
Vraag 3 ik heb 5 roestplekjes in de lak. (Niet slecht na 18 jaar ☺). Wat toe te passen onder een lakstift? Ik had Fertan roestomvormer onder motip lakstift toegepast maar dat licht er na een winter allemaal weer af en de roestplejes zijn groter geworden.
Ik heb geen ervaring met Fluidfilm maar heb kritische delen van de onderkant nu in de lijnolie gezet. De kokerbalken zijn van binnen met behulp van een compresssor met lijnolie ingespoten. Roestplekjes in de lak moet je met een heel klein schroevedraaiertje en heel voorzichtig even kaal krabben en dan kan de laktift er zo op dacht ik.
- Een oom van mij is zeezeiler en heeft een jaar of 25 geleden een stalen (casco) jacht laten bouwen en zelf afgebouwd. De binnenkant van het schip heeft hij met een product op basis van schapenwolvet behandeld. Hij heeft hier 15 jaar de wereldzeeen bevaren en na een jaar of 15 heb ik hem geholpen met wat renovatiewerk waarbij ook een deel van de betimmering verwijderd moest worden en we ook bij het stalen casco kwamen. Het vet was net zo soepel alsof het er net op gesmeerd was en er was aan de binnenzijde nauwelijks sprake van roest. Alleen op plekken waar langer zeewater had gestaan was wat (oppervlakkige) roestvorming, maar eigenlijk niks dramatisch. Even met de naaldbikker erop afwerken en insmeren en klaar voor de volgende 150.000 zeemijl. (nu weet ik niet 100% zeker of dit ook fluid film was, maar de basis wat in ieder geval schapenwolvet, het spul komt geloof ik ook uit de ofshore)
- Verder is de importeur van dit spul (dries bakkenes, volvo klasiekers in barneveld), een bekende in de volvowereld.Ik heb dit spul voor de oudere roestende volvo's redelijk veel gebruikt. Het is geen wondermiddel, maar als je het bijhoudt stopt/vertraagd het roestproces aanzienlijk omdat het niet of nauwelijks uitdroogd. Ik heb destijds zelf een setje gekocht om de onderkanten en de holle ruimtes te behanden. Mijn ervaring met aardolieproducten is dat die toch na een aantal jaren uitdrogen, en er scheurtjes/barstjes in de laag ontstaan, waar water in komt wat het roestprobleem alleen maar verergert.
Verder gebruik ik het om na het seizoen mijn landbouwmachines mee in te vetten (tractor, maaier, balenpers etc.) Allemaal oud spul maar op deze manier wordt het er niet slechter van.
Affin dit zijn mijn ervaringen en ik ben er wel gek mee. En voor de kritische lezers onder ons: Nee ik heb geen aandelen........... Ik had eigenlijk gedacht dat dit spul in de citroen-wereld wat meer bekend zou zijn, want ze hebben wel een beetje een naam .
Waarbij ik kan melden dat ik goede ervaringen heb met bovenstaande spulletjes.
Van de Fluid film AS-R heb ik altijd minimaal 1 spuitbus op voorraad. Het is de beste kruipolie die er is, en is perfecte bescherming voor roestgevoelige plekken op de korte termijn (ong. 1 jaar) Gebruik na toepassing van AS-R het vet (Liquid AR) voor langdurige bescherming.
Ook is er een sproeikop met lange slang eraan verkrijgbaar, om bv. efficient je kokerbalken te kunnen behandelen.
Oh, en ik heb er geen aandelen in :mrgreen: Ben slechts een tevreden gebruiker.
Kijk! Daar hebben we wat aan!
Meteen besteld: http://www.fluidfilm.nl/contents/media/perma%20film%20transparant%201%20liter%20bus.jpg
en de Fluidfilm met het slangetje voor holle ruimtes!
Interessant 8)
Zijn er hier mensen die echt geïnvesteerd hebben in roestbestrijding?
Ik ben me aan het orienteren op een dinitrol behandeling. En ja, ik weet dat XM niet zo heel veel kwetsbare plekken kent.. Maar toch: m'n rooie Sweef is nu bijna 23 jaar oud en nog zo prachtig mooi, ik wil haar graag zo houden en zou er best geld in willen steken.
Joost, aka "Sweefxm"
rode sweef:
groene sweef: gesloopt
Mehari: verkocht
Ben ik ook erg in geinteresseerd.
Heb al heel wat google werk gedaan.
maar ik zoek een oplossing voor de holle delen (met name de kokerbalk) En dus niet voor alles,want onderkand staat nog mooi in de bescherming
zitten daar al gaten in om hem inwendig in te spuiten? En zo ja waar?
En wat is dan het beste middel, of bedrijf die dit kunnen?
Wat dacht je ervan om zelf eens in en onder de auto te duiken?
Dan zul je de rubber dopjes wel vinden.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dit topic is al wat ouder.
Vraag 1 Hoe zijn de ervaringen nu met de holle delen die zijn behandeld met fluidfilm?
Ik wil mijn kokorbalken ook beschermen van binnen.
Vraag 2 Maar ook de buitenzijde wordt schraal. Wat daarvoor toe te passen?
Vraag 3 ik heb 5 roestplekjes in de lak. (Niet slecht na 18 jaar ☺). Wat toe te passen onder een lakstift? Ik had Fertan roestomvormer onder motip lakstift toegepast maar dat licht er na een winter allemaal weer af en de roestplejes zijn groter geworden.
Met vriendelijke groet, Edwin
Ik heb geen ervaring met Fluidfilm maar heb kritische delen van de onderkant nu in de lijnolie gezet. De kokerbalken zijn van binnen met behulp van een compresssor met lijnolie ingespoten. Roestplekjes in de lak moet je met een heel klein schroevedraaiertje en heel voorzichtig even kaal krabben en dan kan de laktift er zo op dacht ik.
__________
Crepuscule
Ik ken het spul wel. Eigenlijk op twee manieren:
- Een oom van mij is zeezeiler en heeft een jaar of 25 geleden een stalen (casco) jacht laten bouwen en zelf afgebouwd. De binnenkant van het schip heeft hij met een product op basis van schapenwolvet behandeld. Hij heeft hier 15 jaar de wereldzeeen bevaren en na een jaar of 15 heb ik hem geholpen met wat renovatiewerk waarbij ook een deel van de betimmering verwijderd moest worden en we ook bij het stalen casco kwamen. Het vet was net zo soepel alsof het er net op gesmeerd was en er was aan de binnenzijde nauwelijks sprake van roest. Alleen op plekken waar langer zeewater had gestaan was wat (oppervlakkige) roestvorming, maar eigenlijk niks dramatisch. Even met de naaldbikker erop afwerken en insmeren en klaar voor de volgende 150.000 zeemijl. (nu weet ik niet 100% zeker of dit ook fluid film was, maar de basis wat in ieder geval schapenwolvet, het spul komt geloof ik ook uit de ofshore)
- Verder is de importeur van dit spul (dries bakkenes, volvo klasiekers in barneveld), een bekende in de volvowereld.Ik heb dit spul voor de oudere roestende volvo's redelijk veel gebruikt. Het is geen wondermiddel, maar als je het bijhoudt stopt/vertraagd het roestproces aanzienlijk omdat het niet of nauwelijks uitdroogd. Ik heb destijds zelf een setje gekocht om de onderkanten en de holle ruimtes te behanden. Mijn ervaring met aardolieproducten is dat die toch na een aantal jaren uitdrogen, en er scheurtjes/barstjes in de laag ontstaan, waar water in komt wat het roestprobleem alleen maar verergert.
Verder gebruik ik het om na het seizoen mijn landbouwmachines mee in te vetten (tractor, maaier, balenpers etc.) Allemaal oud spul maar op deze manier wordt het er niet slechter van.
Affin dit zijn mijn ervaringen en ik ben er wel gek mee. En voor de kritische lezers onder ons: Nee ik heb geen aandelen........... Ik had eigenlijk gedacht dat dit spul in de citroen-wereld wat meer bekend zou zijn, want ze hebben wel een beetje een naam .
Beste contitour,
Bedankt voor je reactie. Volgend voorjaar maar eens aan de slag met dit spul. Mvg Edwin
Met vriendelijke groet, Edwin