Hydractief kleppen

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Markv624
afbeelding van Markv624
Hydractief kleppen

Xmmers,

 

Ik heb onlangs nog een V 6 24 gekocht en deze is achter hard.

Ik verdenk de klep.

Mijn vraag is zijn de kleppen op alle wagens identiek behalve dat voor en achter waarschijnlijk verschillen kwa montage.

Ik heb ook nog wel wat bollen liggen maar weet niet of die de juiste aantal bars hebben voor een ES9J4 V 6 24.

Kan natuurlijk toch een andere waarde monteren om zo uit te sluiten dat het die niet zijn.

Wat is de juiste waarde achter?

 

Groet,

 

Mark

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Even je XM gegevens invullen en dan rolt de juiste bol(len) eruit:

http://myparts.org/sfere-di-sospensione/

 

citroen26
afbeelding van citroen26
RE: Hydractief kleppen
furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Hydractief kleppen

die kleppen zijn voor en achter inderdaad gelijk op de steuntjes/beugeltjes na. Ik weet niet of de klep van een type 1 (de versies met maar 1 klep) gelijk is.

 

Markv624
afbeelding van Markv624
RE: Hydractief kleppen

Ger,

 

Dus klep voor en achter indentiek behalve ophanging.

Ga een andere bol van een andere Xm ( in mijn geval non-hydractief) onder de Xm zetten om zo te testen of het toch de bollen zijn en niet de klep.

Anders ga ik de wagen eerst nog maar eens uitlezen en kijken of ik daar meer info krijg over eventuele oorzaak.

 

Groet,

 

Mark

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Hydractief kleppen
Dat gaat niet! Het past wel maar geeft niet het juiste beeld. HA bollen (die dus voor en achter qua druk verschillend zijn, de kleppen zijn gelijk) hhebben geen dempers! Gewone bollen voor op de veerpoten wel. HA bol van voor naar achter wisselen kan wel voor testen.
furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Hydractief kleppen
Of wil je een non ha bol op de veerpoten schroeven? Dat gaat natuurlijk wel en zal wel soepeler veren denk ik. Wat bij mij gebeurt is dat de boel wel elektrisch goed werkt (de boel is niet altijd stug) maar dat de ha kleppen mechanisch niet goed genoeg werken en door waarschijnlijk vervuiling te langzaam of soms niet schakelen van hard naar zacht. Alleen op te lossen door ze te demonteren en schoon te maken
Jan-hendrik
afbeelding van Jan-hendrik
RE:

Hi,

Ik zou beginnen met de gemonteerde bollen te laten testen (ik heb zelf een tester) of ze alle drie vernieuwen.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569

Hiroshima, Japan

Markv624
afbeelding van Markv624
RE: Hydractief kleppen

Gerrie,

 

Ik wou inderdaad een non hydra bol erop schroeven. Had ik nog goede van liggen.

Maar ik kon me herrinneren dat ik nog twee goede voorveerbollen moest hebben van mijn andere hydra 6 pitter.

Ff zoeken en gevonden.

Ik had bollen een beetje los getikt daarna systeem drukloos en begon de eerste bol verder los te draaien met de hand.

Ik vond het vreemd dat er toch nog best wel wat lhm eruit liep.

Wat bleek de bol was een spuiter en sproeier dus kleppie is goed dacht ik.

Andere bol begon zowaar nog meer en langer te pissen en te sproeien.

Goede voorveerbollen erop en testen maar. Wagen rijdt prima alleen de druk achter is dus 10 bar teveel officiëel.

 

Groet,

 

Mark

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Hydractief kleppen

Met 10 bar meer veert die alleen maar fijner, ik heb ze expres laten 'overvullen'.
Als het de mijne was liet ik het zo.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.