Begonnen met een XM 2.0 break rijd ik al zeven jaar net tevredenheid in onze XM 2.0 16V sedan. Vanwege onze nieuwe asielhond overweeg ik aanschaf van een XM break, maar nu een 3.0 24V automaat Exclusive uit 1998 met 225.000 op de teller. Mijn huidige XM is twee jaar jonger maar heeft binnenkort 400.000 km op de teller. De XM die ik op het oog heb is wel van eerste eigenaar, maar er is geen onderhoudshistorie aanwezig. Een verstandige keuze?
aanschaf XM 3.0 V6 24V 1998
za, 02/08/2014 - 20:57
#1
- Citroën XM 3.0 V6 24V Break 1998
- Citroën XM 2.0i 16V SX 1996
aanschaf XM 3.0 V6 24V 1998
Eerste eigenaar en geen onderhoudshystorie?
dat klinkt vreemd, heeft hij hem bij een garage in onderhoud gehad? Want dan kan je daar altijd navragen hoe hij is onderhouden.
een V6 24V is wel een erg lekkere motor en ook een sterke motor in de zin van levensduur.
maar onderhoud is wel ven groot belang.
en hoe is de automaat? Schakeld nog soepel?
De auto is ingeruild bij Citroëngarage en de vorige eigenaar heeft een C6 aangeschaft volgens de garage. Van binnen ziet de auto er prima uit, de automaat werkt soepel, en de kickdown drukt je in je stoel. Geen rare tikken of nare geluiden bij het hard optrekken gehoord.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat "een echte liefhebber" zoals de garage zegt een auto levert zonder onderhoudsboekje of APK-papieren.
Ik neem maandag contact op met mijn eigen Citroëngarage en zal hen vragen een aankoopkeuring te doen.
Met vriendelijke groet,
Paul Nieveen van Dijkum
Zitten die papieren niet gewoon in het verborgen vak rechtsonder waar de garage ze niet kan vinden?
En een handtekening!!!!
Bedankt voor jullie reacties. Neen, de papieren zitten niet rechtsvoor onder, wel het instructieboeje en de handleiding voor de cd-wisselaar die in de kofferruimte zit. Onder de motorkap zitten wel allerlein stickers, ik hoop dat mijn garage daar wijs uit wordt. zichtbaar aan vervanging toe is het laatste stuk van de uitlaat.
Met vriendelijke groet,
Paul Nieveen van Dijkum
Langer eindpijpje aan lassen?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Achterdemper is weer leverbaar via de dealer..
24V is super, wij hebben er ook een in break met handbak...
Luceo non uro....
Vanaf vandaag de trotse bezitter van een nieuwe oude XM 3.0 V6 24V break uit 1998! Mijn vertrouwde garage (Damsté IJsselstein) heeft er vanmorgen naar gekeken en voorgerekend wat er aan moet gebeuren. Dat valt mee en betreft onderhoud zoals de distributieriem die aan vervanging toe is. De geschatte kosten heb ik kunnen verrekenen met de aanschafprijs.De verkopende garage was blij er nog iets voor te krijgen.
Twee XM'en is voor mij teveel van het goede. Mijn 2.0i 16V Berline met onderhoudshistorie zet ik vandaag te koop op het Forum van de XM club.
Met vriendelijke groet,
Paul Nieveen van Dijkum
Hè das jammer, deze had ik ook op het oog..
Gefeli!
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Veel geluk met de nieuwe dame!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Voor mijn break heb ik losse stukjes uitlaatpijp met uitgeklopt flensje kunnen aanschaffen bij Brezan (10 euro - rond 60 mm - flens 80 mm)
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
Ik zie een witte V6 te koop staan in Leeuwarden weinig km's (155000) en op LPG. Kent iemand deze auto? kenteken NV-ST-99.
Dit is kennelijk nog geen 24 klepper is dat wel of geen pluspunt?
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
Ik ken de wagen niet maar het is wel een mooie combinatie en idd weinig kilometers. Jammer dat er geen foto's van de binnenzijde zijn.
Mogelijk is het een VSX met diravi ?? Een lekkere kilometervreter.
__________
Crepuscule