Ja, je kent dat wel. 40+, midlife crisis. Je kijkt terug op je leven: mislukt militair, saaie ambtenaar. Dat penthouse van 300m2 in Aerdenhout blijkt een droom. Je wilt opnieuw beginnen. Een jong ding van 18 mag niet van thuis. Dan maar modder eten. :mrgreen:
Heren: mission completed rond 22:30u. Wes en ik zijn bek en bekaf. Er moeten nog wat dingetjes nagelopen worden, maar de dame rijdt als een beest. :-)
Dus de groenten, het is straks weer om 5:00u dag.
@Wes: Ligt dat hitteschild nog bij de sleutelklup? Ik heb het namelijk niet in de auto gedaan.
Nou Mike, we zijn 2 dagen bezig geweest. We zijn heel veel tijd kwijt geweest met die k**, k**, k**-torxbouten en veelkantmoeren. Wat een ongelooflijke k**-klus was dat om het los te krijgen. :evil:
Later vandaag zal ik nog wat uitgebreider beschrijven (moet nu werken ;-) ).
Ik ben Wes heel erg dankbaar dat hij heeft willen assisteren. Zonder hem was het absoluut nooit gelukt. Heel erg bedankt!
Ik ben vanmiddag bij de sleutelklup langsgeweest. En wat wij vergeten waren lag nog net zoals we het gisteren achtergelaten hadden. Ik heb de kap. :D De turbo heb ik in goed overleg gedoneerd in de daarvoor bestemde oudijzercontainer.
Zo, dan nu het verhaal:
Woensdag waren Wes en ik vrijwel gelijk bij de klup. Na een bakkie gedaan te hebben, begonnen we met het ontdoen van de motorolie en koelvloeistof. Daarna aan de bovenkant de turboleidingen, HD-leiding en bol. Vervolgens aan de onderkant de kat weg en nog wat leidingen los. Ging lekker. Totdat we besloten het turbohuis alvast weg te halen want dat zou meer ruimte opleveren. Het noodlot dat geduldig had liggen wachten, zag z'n kans schoon: turbi et orbi zit vast met torxbouten en veelkantmoeren. Und mauerfest, dus diverse torxbits geschuind. :evil: Wes is tussentijds nog naar de materialenhandel geweest om het chronische tekort aan bits aan te vullen.
Rond half vier ( :!: ) besloten om op zoek te gaan naar een passende veelkantdop. Bij Van Beers 2 doppen te leen gekregen.
De bovenste moeren waren vlot los, onder ging 1 los. De onmogelijk bereikbare was glad, de dop schoot er overheen. :evil: Vervolgens hebben we ons met de HD-leiding bezig gehouden. Een Chinese puzzel is makkelijker, maar na een dikke 2 uur en slechts de verwensingen uit het Oude Testament hadden we die leiding er zonder beschadigen uit. De nieuwe er in was vlot gedaan. Daarna nog een behoorlijke portie citaten uit het OT om de nippel uitgelijnd te krijgen op het verdeelblok en toen vonden we het welletjes. Het was intussen 8 uur.
Met een goed gevoel dat de volgende dag die laatste moer met een Dremel wel te slechten zou zijn, zijn we naar huis gegaan.
Donderdag 10 uur opgehaald door Wes. Hij is 2 uur ( :!: ) aan het Dremelen geweest. :shock: Toen was die k**moer door en kon 'ie verwijderd worden. Slechts met een onderbreking voor een lunch zijn we de rest van de middag bezig geweest om een aantal onderdelen van het turbohuis af te halen zodat 'ie tussen stuurhuis en motorblok doorpaste, conform de Info Rapid. De nieuwe turbi liet zich makkelijker demonteren, en die zat rond vijfen los achter het blok. Een bakkie welverdiende troost en toen zijn we met de wederopbouw begonnen. Rond achten zat boven alles op z'n plek, toen ik zag dat ik het afdekschot over het spruitstuk vergeten was. :evil: (dat is dus die kap waar ik het eerder over had ;-) ) Ach, niet strikt noodzakelijk en die kan ik er op straat ook nog wel op zetten.
Vervolgens zijn we onder bezig geweest alles terug te monteren. Hierbij is grootschalig gebruik gemaakt van het Oude Testament, Nieuwe Testament, de Tora, de Koran en een vrouwelijk lichaamsdeel. :lol: Je kunt namelijk alles zien en je kunt overal bij; maar niet tegelijkertijd.
Een laatste check, nog een bout vergeten (niet kritisch), uitlaat er onder. Sappen er in en rond 21:50u starten. Eerst zonder ontsteking om de olie rond te krijgen. En daarna voor het echie. Wat een fantastisch gevoel: starten, geen lekkages, geen gesis. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Opruimen en rond half elf reden we weg voor een testrit. Wat een genot een werkende turbo en de wetenschap dat de leiding niet lekt. Naar huis, douchen, eten en slapen. En vandaag dus een totaal wrak. But mie is verie heppie.
En vandaag met de dame naar het werk. ;-)
De moraal: Koop nooit een auto met torxbouten en veelkantmoeren!!! :D
Ik heb bij Ledsdiscount T5 LED's besteld om te proberen en die waren vandaag binnen.
Hiero het gewone T5 lampje in de knop voor de asbak:
En hier met de T5 LED:
Het licht is veel helderder en blauwer. Maar dat zie je niet achter het groene venster van de knop. Sterker, het sigarrettensymbooltje is nu veel duidelijker te zien. En die knop wordt niet meer heet. :D
Ik heb er nog een aantal, ga die er her en der inzetten. En ik denk dat ik de dasboardverlichting ook ga vervangen voor die LED's.
Wat een verhaal Wim en Wes, nogmaals petje af hoor... ik zou daar knetter en knetter gek van worden. Dat zijn jullie zo te lezen ook wel geworden maar dan toch gewoon doorgaan...echte mannen... Pfffft. En ik begrijp dat de volgende turbo makkelijker te monteren is met die nieuwe bouten! :wink:
Zitten die T5's ook in de leeslampjes voor?? Dat is zo'n geel flauw lichie..
De moraal: Koop nooit een auto met torxbouten en veelkantmoeren!!!
Scheisse, laat ik nu net enkele weken zo'n kreng gekocht hebben! :evil:
Gelukkig wil mijn turbo nog best wel. (Met deze uitspraak het lot verzoekend)
Maar: Job Well Done, MF'ers!! Het zijn die momenten waarin de echte mannen zich onderscheiden van de whiny-ass weenies! Respect, kudo's, en wat dies meer zij.
En Wim heeft weer een echte TURBO ct, haar naam waardig!
Nee, da's T10; dezelfde als stadslichten. Die heb ik ook al als LED's.
Ach, dat gekke valt wel mee. Er zit die dwang dat het MOET lukken anders blijft de auto daar staan. 8) En ja, de volgende gaat makkelijker. Ik hoop oprecht dat er nooit een volgende zal zijn. Maar ja, er zijn meer forumleden met een turbo... :roll: :wink:
Nee, ik heb zowaar modder gegeten gisteren. :mrgreen: Feateaux en sjots komen hier. Of in het mooie plaatjestopic als ze genant zijn. :lol:
modder gegeten? je gaat je roeping volgen en moddereter worden?
Ja, je kent dat wel. 40+, midlife crisis. Je kijkt terug op je leven: mislukt militair, saaie ambtenaar. Dat penthouse van 300m2 in Aerdenhout blijkt een droom. Je wilt opnieuw beginnen. Een jong ding van 18 mag niet van thuis. Dan maar modder eten. :mrgreen:
en vanaf wanneer is dat officieel/officieus, dan verwachten we natuurlijk taart om het heuglijke nieuws te vieren :lol:
Ik zit me er even een voorstelling van te maken en inderdaad... :lol:
Gefeliciteerd met je herwonnen zelfbeeld trouwens! (@ Moddereten ;))
Heren: mission completed rond 22:30u. Wes en ik zijn bek en bekaf. Er moeten nog wat dingetjes nagelopen worden, maar de dame rijdt als een beest. :-)
Dus de groenten, het is straks weer om 5:00u dag.
@Wes: Ligt dat hitteschild nog bij de sleutelklup? Ik heb het namelijk niet in de auto gedaan.
Halleluja, dat was dan toch wel een behoorlijke klus zeg.
Ik ben benieuwd naar het verhaal. Wat zal dat lekker slapen :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hoe laat zijn jullie wel niet begonnen zeg??? Da's dus een klus van 2 dagen gepropt in een dag!
Petje af voor jullie hoor:
Als ie niet bij jou in de wagen ligt, ja dan moet ie daar nog liggen. :oops:
Foto's komen morgen, dus niet, hier is het linkje: http://nl.tinypic.com/useralbum.php?ua=HcttXMZ%2B21xkXCQcQhmXfA%3D%3D
Ik laat de text aan Wim zelf over, het was iig een leerzame klus.
Nou Mike, we zijn 2 dagen bezig geweest. We zijn heel veel tijd kwijt geweest met die k**, k**, k**-torxbouten en veelkantmoeren. Wat een ongelooflijke k**-klus was dat om het los te krijgen. :evil:
Later vandaag zal ik nog wat uitgebreider beschrijven (moet nu werken ;-) ).
Ik ben Wes heel erg dankbaar dat hij heeft willen assisteren. Zonder hem was het absoluut nooit gelukt.
Heel erg bedankt!
ben benieuwd naar het verhaal achter de platen!
wwerkze vandaag (zal pijn doen?) en op t toetstenbord vanavond!
Geen dank Wim, graag gedaan, ben wel totaal gesloopt........
Maar had het voor geen goud willen missen, wat een takkenklus. 8)
Ik ben vanmiddag bij de sleutelklup langsgeweest. En wat wij vergeten waren lag nog net zoals we het gisteren achtergelaten hadden. Ik heb de kap. :D De turbo heb ik in goed overleg gedoneerd in de daarvoor bestemde oudijzercontainer.
Zo, dan nu het verhaal:
Woensdag waren Wes en ik vrijwel gelijk bij de klup. Na een bakkie gedaan te hebben, begonnen we met het ontdoen van de motorolie en koelvloeistof. Daarna aan de bovenkant de turboleidingen, HD-leiding en bol. Vervolgens aan de onderkant de kat weg en nog wat leidingen los. Ging lekker. Totdat we besloten het turbohuis alvast weg te halen want dat zou meer ruimte opleveren. Het noodlot dat geduldig had liggen wachten, zag z'n kans schoon: turbi et orbi zit vast met torxbouten en veelkantmoeren. Und mauerfest, dus diverse torxbits geschuind. :evil: Wes is tussentijds nog naar de materialenhandel geweest om het chronische tekort aan bits aan te vullen.
Rond half vier ( :!: ) besloten om op zoek te gaan naar een passende veelkantdop. Bij Van Beers 2 doppen te leen gekregen.
De bovenste moeren waren vlot los, onder ging 1 los. De onmogelijk bereikbare was glad, de dop schoot er overheen. :evil: Vervolgens hebben we ons met de HD-leiding bezig gehouden. Een Chinese puzzel is makkelijker, maar na een dikke 2 uur en slechts de verwensingen uit het Oude Testament hadden we die leiding er zonder beschadigen uit. De nieuwe er in was vlot gedaan. Daarna nog een behoorlijke portie citaten uit het OT om de nippel uitgelijnd te krijgen op het verdeelblok en toen vonden we het welletjes. Het was intussen 8 uur.
Met een goed gevoel dat de volgende dag die laatste moer met een Dremel wel te slechten zou zijn, zijn we naar huis gegaan.
Donderdag 10 uur opgehaald door Wes. Hij is 2 uur ( :!: ) aan het Dremelen geweest. :shock: Toen was die k**moer door en kon 'ie verwijderd worden. Slechts met een onderbreking voor een lunch zijn we de rest van de middag bezig geweest om een aantal onderdelen van het turbohuis af te halen zodat 'ie tussen stuurhuis en motorblok doorpaste, conform de Info Rapid. De nieuwe turbi liet zich makkelijker demonteren, en die zat rond vijfen los achter het blok. Een bakkie welverdiende troost en toen zijn we met de wederopbouw begonnen. Rond achten zat boven alles op z'n plek, toen ik zag dat ik het afdekschot over het spruitstuk vergeten was. :evil: (dat is dus die kap waar ik het eerder over had ;-) ) Ach, niet strikt noodzakelijk en die kan ik er op straat ook nog wel op zetten.
Vervolgens zijn we onder bezig geweest alles terug te monteren. Hierbij is grootschalig gebruik gemaakt van het Oude Testament, Nieuwe Testament, de Tora, de Koran en een vrouwelijk lichaamsdeel. :lol: Je kunt namelijk alles zien en je kunt overal bij; maar niet tegelijkertijd.
Een laatste check, nog een bout vergeten (niet kritisch), uitlaat er onder. Sappen er in en rond 21:50u starten. Eerst zonder ontsteking om de olie rond te krijgen. En daarna voor het echie. Wat een fantastisch gevoel: starten, geen lekkages, geen gesis. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Opruimen en rond half elf reden we weg voor een testrit. Wat een genot een werkende turbo en de wetenschap dat de leiding niet lekt. Naar huis, douchen, eten en slapen. En vandaag dus een totaal wrak. But mie is verie heppie.
En vandaag met de dame naar het werk. ;-)
De moraal: Koop nooit een auto met torxbouten en veelkantmoeren!!! :D
:lol: mooi relaas!
veel genot komend weekend en spendeer niet alle benzine in 1 dag :wink:
Ik heb bij Ledsdiscount T5 LED's besteld om te proberen en die waren vandaag binnen.
Hiero het gewone T5 lampje in de knop voor de asbak:
En hier met de T5 LED:
Het licht is veel helderder en blauwer. Maar dat zie je niet achter het groene venster van de knop. Sterker, het sigarrettensymbooltje is nu veel duidelijker te zien. En die knop wordt niet meer heet. :D
Ik heb er nog een aantal, ga die er her en der inzetten. En ik denk dat ik de dasboardverlichting ook ga vervangen voor die LED's.
Wat een verhaal Wim en Wes, nogmaals petje af hoor... ik zou daar knetter en knetter gek van worden. Dat zijn jullie zo te lezen ook wel geworden maar dan toch gewoon doorgaan...echte mannen... Pfffft. En ik begrijp dat de volgende turbo makkelijker te monteren is met die nieuwe bouten! :wink:
Zitten die T5's ook in de leeslampjes voor?? Dat is zo'n geel flauw lichie..
Scheisse, laat ik nu net enkele weken zo'n kreng gekocht hebben! :evil:
Gelukkig wil mijn turbo nog best wel. (Met deze uitspraak het lot verzoekend)
Maar: Job Well Done, MF'ers!! Het zijn die momenten waarin de echte mannen zich onderscheiden van de whiny-ass weenies! Respect, kudo's, en wat dies meer zij.
En Wim heeft weer een echte TURBO ct, haar naam waardig!
Nee, da's T10; dezelfde als stadslichten. Die heb ik ook al als LED's.
Ach, dat gekke valt wel mee. Er zit die dwang dat het MOET lukken anders blijft de auto daar staan. 8) En ja, de volgende gaat makkelijker. Ik hoop oprecht dat er nooit een volgende zal zijn. Maar ja, er zijn meer forumleden met een turbo... :roll: :wink:
Ga ik ook bestellen, goeie tip! Heb je WIT of BLAUW besteld??
Dat op de foto is wit en vind ik al blauw genoeg.
Bravo!!! "Hut ab" voor beide heren.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nee precies, het moet wel wit blijven. Ga'k wiite bestelluh
Bravo voor Wim en Wes :D , dan zijn pas fanatieke XM liefhebbers :!: . Als je het doet doe het goed :wink: .
Ik ga ook voor die T5 ledjes in het dashboard en de witte lijkt mij ook genoeg blauw :wink: .
heb ook al ledjes in de leeslampjes maar de t5 lokt mij ook al...
t zijn de kleine dingen die het doen die het doen...
Ja pcies. Heb ze vanmiddag besteld T5 en T10.
Trouwens, Wim, wat een goede foto]'s zeg!!! Keurig en vol detail gedaan!!!
Moet wel Mike, anders begint Mark te klagen over mijn gebrek aan fotografisch talent. :mrgreen:
En hoe zit het met de foto's van de HD en Turbo?
Die zijn door Wes genomen. 8)
Dat was al zo voor de hand liggend :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
8)
Pagina's