De Snelheidsmeter van mijn dame is defect helemaal dood, de kilometerteller doet het wel.
Komt dit vaker voor? en is er een oplossing?
De Snelheidsmeter van mijn dame is defect helemaal dood, de kilometerteller doet het wel.
Komt dit vaker voor? en is er een oplossing?
Signaal voor beide komt volgens mij in één binnen bij het klokkenhuis. Dus zou het defect daarin moeten zitten. Ik heb er niet eerder van gehoord, eerlijk gezegd. Misschien een vervangend klokkenhuis scoren? (volgens mij is a.s. zaterdag het magazijn open).
Wat voor type en jaar XM is het?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Type 2 1 van de laatste mei 2000
Klokkehuizen wisselen ook per motortype, dus die is ook van belang.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Wat is er precies kapot? Alleen de kilometerteller? Of doet de complete kilometertellerbehuizing inclusief licht en dergelijke het niet?
Klokkenhuis uitwisselen kan je proberen, er zijn verschillende uitvoeringen. Er liggen er een hoop in het magazijn.
Snelheidsopnemer op de bak is dus niet stuk?
Alleen de meter doet het niet ik het begin week hij af nu dood.
Hoofdverdachte voor mij is de opnemer op de versnellingsbak. Verschilt per motortype, is niet heel moeilijk te vervangen. Auto op bokken, eronder kruipen. Aan de achterkant van het voorsubframe kun je achterlangs op de bak kijken, daar zie je een wit ding zitten met een stekker eraan.
Als je een andere tellerbak even voorhanden hebt kun je ze even uitwisselen om dingen uit te sluiten, maar ik vermoed zelf die sensor. :)
Bij mij was het de plug, een rotklus om op te sporen.
Ierse zoefmachine
Uhm, de dagteller (ik lees kilometerteller maar veronderstel dat je de dagteller bedoelt) die doet het wel?
Zo ja?, rotte solderingen achterop de snelheidsmeter verdachte nummero een.
Als je cruise control hebt kun je dit ook testen door de CC te activeren tijdens het rijden, doet die het? rotte solderingen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja dagteller en CC doen het gewoon!
Dan is er niks met je kabel aan de hand, klokkenwinkel demonteren en solderingen nazien/doorsolderen. Dat zijn de 4 grote punten in stervorm achterop de klok.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.