Deze XM V6 24v Exclusive met handbak uit 1997 wordt gesloopt.
De kleur is Gris Fulminator en hij heeft 280.000 km gelopen.
Bijna alle onderdelen zijn te koop:
Bijvoorbeeld;
-Compleet zwart lederen interieur met zij-airbags. Wang van bestuurdersstoel beschadigd en de houtstrips op de deurpanelen missen. 175 euro.
-Zwarte vloerbedekking + zijpanelen van middenconsole. 20 euro.
-Raammechanisme r.v. 30 euro.
-Setje Monte Carlo velgen + bouten. Velgen zijn in zeer nette staat. 150 euro.
-Linker display die het voor 95% doet. 20 euro.
-Plaatwerkdelen 25 euro p.s.
-Compleet motorblok + bak + randartikelen 275 euro.
Etc. etc.
Kleine onderdelen kunnen verstuurd worden en de grotere onderdelen zijn op zondagen af te halen in de omgeving van Apeldoorn en na afspraak op alle andere dagen in Capelle a/d IJssel.
foto's krijg ik niet te zien. Is dit al een ES9 V6 of nog een ZPJ4? Indien ES9, hoe is de complete uitlaat?
Zal proberen de foto's te fixen.
Het betreft hier een ESJ9.
Aan de kat is een keer wat gelast, de rest van de uitlaat is redelijk recent.
mag ik van u aub de Kiekert en het display voor de meldingen (linksonder toerenteller)
Maandag avond a.s. rijd ik langs Apeldoorn, kan ik dit dan afhalen?
Is er nog een lekvrije HD pomp beschikbaar?
graag even telefonisch afstemmen voor tijdstip enz.
André Holtrop
Linkerdisplay staat genoteerd.
Met de Kiekert bedoel je toch het regelkastje van de CV, die ergens onder het dashboardkastje zit weggestopt?
De HD pomp van deze auto is wel beschikbaar, maar lekt/zweet.
En ik ben alleen op zondagen in Apeldoorn, dus dat wordt ophalen in Capelle a/d IJssel of verzenden.
Wat is het verschil tussen een ES9 V6 en een ZPJ4? Hoe herken ik deze typen?
Sinds oktober 2015 een 3.0 V6.24 automaat, b.j. 2000, 257.000 km
Aan de foto's te zien een ES9
Heb je nog de slotvanger/vergrendeling welke in je linker voorportier zit ??
Zitten 2 stekker aansluitingen op !!
Wel vreemd dat je op dit forum geen Pb'je of Pm'je kunt verzenden of........... zie ik dat over het hoofd ??
En ja, ik ben lid van de Xm-club.
PB gaat onafhankelijk van forum via "Berichten", helemaal bovenaan de webpagina, als je ingelogd bent.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ah, als ik het goed begrijp:
- berichten (rechts bovenin)
- nieuw prive bericht(en)
- vul de/een gebruikersnaam in om een bericht te schrijven
- onderwerp
- verzenden
De Monte Carlo velgen wil ik graag hebben. Als ze er nog zijn dan graag even afstemmen. Apeldoorn is voor mij nogal uit de buurt.
Omdat ik ook in dit type XM rijd vraag ik mij af waarom deze auto gesloopt en niet opgeknapt wordt. Na 280.000 km kunnen de motor en versnellingsbak toch niet op zijn. Een fijnere auto om in te rijden zal lastig te vinden zijn en het is toch ook geen auto die al in de folder roest. Onderdelen zijn nog redelijk te verkrijgen en er is zelfs een enthousiaste club met een onderdelenmagazijn. Aan de foto's te zien heeft deze auto ook geen vrijpartij met een sjovel of iets dergelijks gehad.
Pieter & Nefertiti
Heeft verschillende redenen. De XM heeft zo'n bodemprijs dat als er meerdere problemen ontstaan men geneigd is hem op te rijden en een andere te kopen. Opknappen gaat vaak ook al flink in de papieren lopen. Het zijn ook niet echt gewilde auto's. Groot en zwaar, duur in onderhoud, ook duur in onderdelen.. Ondanks het feit dat er een magazijn is blijven sommige delen slecht verkrijgbaar en duur.
En roest is tegenwoordig wel een probleem bij de XM. Dorpels krijgen veel te verduren en je ziet het steeds meer voorkomen. Het begint bij de krikpunten en gaat verder. Boven het achtersubframe roesten veel XM's tegenwoordig als een malle, zelfs al ziet de rest van de bodem er goed uit.
De XM is bezig met een overstap. Van goed te rijden youngtimer naar meer onbetrouwbare oudere auto. Het zal nog even duren voordat het echt een klassieker is, als het al ooit de status bereikt van degenen daarvoor (CX, DS).
Het behalen van de klassieker status betwijfel ik inderdaad ook, maar 'rare' of op goed Nedetlands 'een ware zeldzaamheid' zijn ze in vergelijk met een DS/CX voor 200%!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voor mij een reden om extra zuinig op Nefertiti te zijn. Ik zal haar binnenkort een Dinitrol behandeling laten ondergaan omdat ik me had voorgenomen geen andere auto meer te kopen.
Pieter & Nefertiti
@citroën26: de CV/vergrendelings-unit van de l.v.deur is nog beschikbaar.
@rvdw1986: De velgen zijn zo goed als verkocht. Mocht dat onverhoopt toch niet doorgaan, dan laat ik het je weten.
In de linker voordeur CV/vergrendelings-unit ben ik inmiddels voorzien. Heb de de rechter (ook) nog ??
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de elektromotortjes van alle sloten zijn doorgebrand........ De "kiekert" zet continue 12V a 13V op de
deze motortjes met als gevolg dat al deze 6 zijn . Als je dus ook nog de sloten voor de achterportieren, kofferdeksel en bezineklepje hebt dan hou ik me daar voor aanbevolen !! Laat me fff weten of je ze hebt dan hoef ik niet meer verder te zoeken.
R.V. heb ik dus inmiddels van je ontvangen. De L.V. zie ik wel verschijnen.....als de overige 4 (achterportieren,kofferdeksel en bezineklepje)
zou kunnen meesturen dan graag !! Laat prijs maar fff weten middels Pm, Pb of e-mail.
P.s. ik heb zelf nog wel een goed werkende kiekert op de plank liggen.
Gisteren voor de eerste keer LHM-olie moeten bijvullen. Het blijkt dat de hydraulische pomp wat begint door te zweten. Als de pomp nog beschikbaar is zou ik hem dus graag willen overnemen. Dan laat ik hem reviseren en kan hij bij de volgende grote beurt uitgewisseld worden.
Pieter & Nefertiti
Mocht de XM er nog zijn, ik ben wel geintereseerd in de motorkap en de voorbumper.
In de voorbumper zit een dikke scheur.
Maar de motorkap is nog beschikbaar, middenop zit wel een lakbeschadiging in de vorm van een kras/deuk.
Maar verder is die netjes dacht ik.
Op te halen in Apeldoorn, bv. a,s, zondagmiddag.
Heb je toevallig nog het raammechaniek lv?
Er liggen genoeg gereviseerde in het XM Club Magazijn, Martijn. Moet je wel lid zijn van de XM-club ;-)
__________
Crepuscule
Ja juist, maar ik ben nu al van redelijk wat clubs lid (geen met clubmagazijn overigens) dus was juist van plan er niet direct aan te beginnen. Ik ben er ook nog niet uit wat ik doe met m'n XM, slopen of opknappen.
In mijn XM ontbreekt van de rij schakelaars in het dashboard (rechtsboven het stuur) de meest rechter positie. Hier zit bij mij geen schakelaar maar er hoort een dop op te zitten. Heb je die misschien in jouw auto en zo ja, dan zou ik hem graag overnemen om bij mij het gat te dichten.
Ja, die blinde knop heb ik nog wel liggen.
Dit topic kan op slot, gister is de auto eindelijk opgeknepen.