Thanks Wim :wink: :wink: Als je vanuit een Xantia in een XM stapt is het toch een wereld van verschil, hoor!!!!! :wink: :wink:
Wat een power :wink: :wink:
JP, hoeveel mag ik er in spuiten? Want dat doe ik morgen dan even.
Spuit even flink erin, want de centrifugaalregelaar draait rond tijdens het rijden en daardoor wordt het vet tegen de binnenkant het zwarte huis geslingerd.
Maak daarnaa en ritje om te horen of het geluid er nog is en dan weer wat inspuiten, rijden. Dan moet het qua smering toch wel goed zijn, als het geluid er dan nog is dan zit het in iets anders :wink: .
Zo, vandaag me even uitgesloofd :wink: :wink: De auto is gewassen en blinkt weer als vanouds :wink: Net op tijd klaar, begint het hier in Alkmaar te druppelen.
Ze is klaar voor de taxatie, aankomende woensdag :wink: :wink:
JP, heb gedaan wat je zei, het lijkt wat minder te worden, maar ik spuit er nog wat meer in. We zien wel. Misschien moet ik mee leren leven. :wink: :wink: :cry:
Benny, even aankijken met het inspuiten van vet en anders gaan wij mede clubleden nog erover nadenken wat het anders kan zijn :wink: .
Succes met het uitlezen van al je computers van je Dame :wink: .
Voor de (ZPJ4) FENIX4 injectie moet je de codes uit de ZPJ4 documentatie halen (die ik je opgestuurd heb :wink: ), in de bijgevoegde A4tjes zit alleen FENIX3B voor de ZPJ 12v.
Is het verstandig om al je computers uit te lezen als dat vorig week al gedaan is? En JP, ik moet me eerst maar eerst in verdiepen hoe ik het kastje moet gebruiken, voordat ik het daadwerkelijk ga uit proberen. :wink:
Volgende irritatie in mijn Dame :twisted: :twisted: Tjilpen is nog steeds niet opgelost en er is er alweer een nieuw geluid bij. Vooral al de motor nog koud is. Een ratelend geluid. Jan (de garage) dacht eerst de kilometertellerkabel, maar Type2 heeft toch geen kabel, als ik het goed begrepen heb en het lijkt toch uit het dashboard te komen. Eigenlijk is hier een goeie "luisteraar" nodig :cry: :cry: Maar ja, zoals Jan zegt,, je kan beter een duidelijk mechanisch of technisch probleem hebben, dan bijgeluidjes, die zijn moeilijk te traceren. :cry: :cry:
Benny, uitlezen kan geen kwaad. In het slechtste geval lees je niets uit. :mrgreen: Maar je kan niets stukmaken. Nu ja, bijna niets: alleen je rug omdat je in een onmogelijke houding met de steker bezig bent. :mrgreen:
Ik weet het niet precies, stationair hoor je het niet, zodra de auto begint te rijden en als de motor nog koud is, hoor je het duidelijk en het gaat niet mee met het toerental. Net zoals het tjilpen is het niet echt regelmatig. Naarmate de motor op temperatuur komt, wordt het stukken minder. De ene keer bij 40 km/u of dan weer bij 60 km/u, maar zover ik kan nagaan hoor ik niets boven de 100 km/u, maar dat zal ik morgenochtend nog een keer goed controleren. Een voorbeeld, ik woon in Alkmaar en mijn garage is in Heerhugowaard. 15 minuten rijden. Dus met koude motor wegrijden en dan hoor ik het regelmatig en als ik bij de garage (Jan) aankom, is het veel minder, maar toch niet helemaal weg, maar door het tjilpen wordt het moeilijker luisteren. En zoals gewoonlijk, laat je de monteur proefrijden en dan is het sporadisch te horen en als ik het hoor, dan hoort de monteur het net weer niet. :cry: :cry:
PS: JP bedoel je het clubblad met AE?? Ik heb dat blad ook nooit gehad, ben nog geen actief lid van de XM Club :roll:
Zo, de Dame is vandaag getaxeerd bij Taxatieburo Hafkamp Projects BV in Wormerveer. Gemiddelde score van 8.6 (ging 1 punt vanaf omdat de Dame niet in de originele staat is) met de opmerkingen: zeer mooie XM en goed verzorgd en qua uiterlijk niet te weldadig en subtiel uitgevoerd. :wink: :wink: :wink: Valt met de score in klasse 2 met een taxatiewaarde van € 7500,00 :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: Dit alles in combinatie met een All Risk Youngtimerverzekering. :D
Een heel mooi resultaat Benny. Daar mag je trots op zijn, gefeli. :D
Enne, nu bij Mark in de leer zodat je jouw dame net zo kunt verwennen als Viola. ;-)
Juist :wink: , misschien moet er meer erin gespoten worden om de lagers goed te smeren en kun je van het geluid af zijn als het hierin zit.
Eenmaal een Citrofiel, altijd een Citrofiel. :D
Welkom terug Benny. ;-)
Volgens mij begrijpt Benny het al :wink: , nu al heeft hij moeite met andere auto`s dan zijn Dame :lol: .
Thanks Wim :wink: :wink: Als je vanuit een Xantia in een XM stapt is het toch een wereld van verschil, hoor!!!!! :wink: :wink:
Wat een power :wink: :wink:
JP, hoeveel mag ik er in spuiten? Want dat doe ik morgen dan even.
Spuit even flink erin, want de centrifugaalregelaar draait rond tijdens het rijden en daardoor wordt het vet tegen de binnenkant het zwarte huis geslingerd.
Maak daarnaa en ritje om te horen of het geluid er nog is en dan weer wat inspuiten, rijden. Dan moet het qua smering toch wel goed zijn, als het geluid er dan nog is dan zit het in iets anders :wink: .
Je moet iets kunnen uitsluiten :wink: .
... dan zit waarschijnlijk je riem van je regenjas tussen de deur...
Sorry, sorry, kon het effe niet laten...
:lol: :lol: :lol:
Zo, vandaag me even uitgesloofd :wink: :wink: De auto is gewassen en blinkt weer als vanouds :wink: Net op tijd klaar, begint het hier in Alkmaar te druppelen.
Ze is klaar voor de taxatie, aankomende woensdag :wink: :wink:
Heb vandaag ook het kastje (zelftester) binnengekregen, moet nog wel de gehele beschrijving lezen, want ik heb er geen kaas van gegeten :cry: :oops:
Nu nog maar kijken of ik een dezer dagen mijn audio kan afmaken :roll: :wink:
JP, heb gedaan wat je zei, het lijkt wat minder te worden, maar ik spuit er nog wat meer in. We zien wel. Misschien moet ik mee leren leven. :wink: :wink: :cry:
Benny, even aankijken met het inspuiten van vet en anders gaan wij mede clubleden nog erover nadenken wat het anders kan zijn :wink: .
Succes met het uitlezen van al je computers van je Dame :wink: .
Voor de (ZPJ4) FENIX4 injectie moet je de codes uit de ZPJ4 documentatie halen (die ik je opgestuurd heb :wink: ), in de bijgevoegde A4tjes zit alleen FENIX3B voor de ZPJ 12v.
Is het verstandig om al je computers uit te lezen als dat vorig week al gedaan is? En JP, ik moet me eerst maar eerst in verdiepen hoe ik het kastje moet gebruiken, voordat ik het daadwerkelijk ga uit proberen. :wink:
Volgende irritatie in mijn Dame :twisted: :twisted: Tjilpen is nog steeds niet opgelost en er is er alweer een nieuw geluid bij. Vooral al de motor nog koud is. Een ratelend geluid. Jan (de garage) dacht eerst de kilometertellerkabel, maar Type2 heeft toch geen kabel, als ik het goed begrepen heb en het lijkt toch uit het dashboard te komen. Eigenlijk is hier een goeie "luisteraar" nodig :cry: :cry: Maar ja, zoals Jan zegt,, je kan beter een duidelijk mechanisch of technisch probleem hebben, dan bijgeluidjes, die zijn moeilijk te traceren. :cry: :cry:
Benny, uitlezen kan geen kwaad. In het slechtste geval lees je niets uit. :mrgreen: Maar je kan niets stukmaken. Nu ja, bijna niets: alleen je rug omdat je in een onmogelijke houding met de steker bezig bent. :mrgreen:
Hoe kun je verder het ratelend geluid omschrijven? Waar komt het vandaan, is het meegaand met het toerental bijv. etc.
:lol: bij een serie2 kost het je rug om het uit te lezen met het MP kastje :mrgreen: , ben ik even blij met mijn serie1 :mrgreen:
Ik weet het niet precies, stationair hoor je het niet, zodra de auto begint te rijden en als de motor nog koud is, hoor je het duidelijk en het gaat niet mee met het toerental. Net zoals het tjilpen is het niet echt regelmatig. Naarmate de motor op temperatuur komt, wordt het stukken minder. De ene keer bij 40 km/u of dan weer bij 60 km/u, maar zover ik kan nagaan hoor ik niets boven de 100 km/u, maar dat zal ik morgenochtend nog een keer goed controleren. Een voorbeeld, ik woon in Alkmaar en mijn garage is in Heerhugowaard. 15 minuten rijden. Dus met koude motor wegrijden en dan hoor ik het regelmatig en als ik bij de garage (Jan) aankom, is het veel minder, maar toch niet helemaal weg, maar door het tjilpen wordt het moeilijker luisteren. En zoals gewoonlijk, laat je de monteur proefrijden en dan is het sporadisch te horen en als ik het hoor, dan hoort de monteur het net weer niet. :cry: :cry:
PS: JP bedoel je het clubblad met AE?? Ik heb dat blad ook nooit gehad, ben nog geen actief lid van de XM Club :roll:
Ik begrrijp de situatie met de bijgeluiden.
Zou je niet eens snel lid worden van de XMclub :?: , ik dacht dat je er al lid van was......
Het lijkt mij verstandig, dat er op 17 april bij de Technische Meeting er serieus naar gekeken moet worden. :cry:
Ja, inschrijven doe ik na de 15de april. Payday :cry: :cry: :wink: :wink:
Ok dan :wink: :wink: :wink: :wink: .
Heel goed dat je bij Gert de Jong erbij bent.
Boys, welterusten en Fijne Paasdagen en niet te veel eieren :wink: :wink: :wink: :wink:
Zo, de Dame is vandaag getaxeerd bij Taxatieburo Hafkamp Projects BV in Wormerveer. Gemiddelde score van 8.6 (ging 1 punt vanaf omdat de Dame niet in de originele staat is) met de opmerkingen: zeer mooie XM en goed verzorgd en qua uiterlijk niet te weldadig en subtiel uitgevoerd. :wink: :wink: :wink: Valt met de score in klasse 2 met een taxatiewaarde van € 7500,00 :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: Dit alles in combinatie met een All Risk Youngtimerverzekering. :D
Prima taxatie Benny. 8)
Heel netjes Benny 8)
Thanks you All!! :wink: :wink: Ben er ook heel erg blij mee. :P :P En natuurlijk hulde aan Rob :wink: :wink:
Zeer goed bedrag voor een XM, maar ze is het ook wel waard Benny!
Nou niet in elkaar rijden hè, of maak ik je nu nerveus???
Thanks Mike! Bloednerveus :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kijk eens in mijn topic Benny!!! 8)
Een heel mooi resultaat Benny. Daar mag je trots op zijn, gefeli. :D
Enne, nu bij Mark in de leer zodat je jouw dame net zo kunt verwennen als Viola. ;-)
Ehh.............mis ik wat Wim :oops: In de leer bij Mark?????
Pagina's