Na een hoop fijne en probleemloze kilometertjes gemaakt te hebben in mijn fijne zweef heb ik toch een pijntje in de oude dame zitten. Sinds vandaag voel ik dat de voorkant in een soort sport stand staat, Ze hobbelt voor terwijl ze wel de gewone rijhoogte heeft. Ze gymt gewoon, alleen verhelpt dit het probleem niet. Wat wel opvalt is dat het gymen niet vanzelf gaat en moet ik haar een beetje helpen door gas te geven.
Ik heb een paar keer goed de voorkant indrukt om te kijken hoe stroef het veren nu echt gaat. Links gaat beduidend slechter dan rechts wat mij doet vermoeden dat de veerbol aan de linker kant kapot is.
Als jullie hetzelfde vermoeden ga ik binnenkort maar een afspraak maken om het euvel te verhelpen...
bedankt alvast!
Klinkt inderdaad alsof er minstens 1 bol overleden is....
Hoe lang zitten de bollen erin? Klinkt idd als platte bol.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik weet niet hoe lang de bollen er al op zitten. En ik heb een paar garages afgebeld maar vullen doen ze haast niet meer. Voorkant alles vervangen (3 bollen) gaat me 200 euro kosten... Is dat schappelijk?
Ik zat me te bedenken: het kan ook de electroklep zijn of de VC... Want als de klep niet open gaat of de VC stuurt hem niet aan krijg je volgens mij hetzelfde effect, toch? Ze gaan allebij wel stroef, de een iets meer dan de ander.
Ik zou een afspraak maken bij Chyparse in Almere. Die vullen wel als het nog kan. Die hebben ook de kennis en de spullen in huis om dat in 1 keer goed te doen. De (staat van de) bollen en de lhm zijn de basis dingen die in ieder geval goed moeten zijn voordat je verder gaat zoeken. Dus bollen checken/vullen/vervangen en lhm verversen en filters schoonmaken als eerste....
Ik denk dat alleen je linkerbol vervangen genoeg is...
__________
Crepuscule
Zou goed kunnen dat het dan weer is als kort geleden. Maar als je niet weet wat de staat van de overige bollen is kan het resultaat toch veel minder kunnen zijn dan zoals het hoort. Ik graag zeker willen weten dat de bollen en de lhm zijn zoals het hoort.
Mee eens, maar als je tegen de kosten opziet. 200 euro voor nieuwe bollen is wel redelijk normaal...
__________
Crepuscule
Er staat me bij dat ik voor alle bollen checken en een paar vullen bij Chyparse een paar jaar terug niet veel meer kwijt was....maar ik weet dat niet zeker meer. Een belletje waard wellicht. Uiteraard hangt dat wel af van hoe goed de bollen zijn. Bij die van mijn break toen waren ze niet heel slecht....
Ik ga chyparse morgen bellen, vandaag waren ze dicht volgens de site. Ik woon in Rotterdam dus Almere is dan wel een endje weg maar voor een specialistische beurt is het me wel waard. Hoe schadelijk is het om zo door te rijden? Ik hoop niet dat er meer kapot gaat dan me lief is...
Niet echt schadelijk, maar ook niet comfortabel natuurlijk. Heeft Chyparse tegenwoordig een site?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Volgens mij geen site, wel goede service en bij mijn xm was het echt n verschil. Ook de LHM laten vernieuwen.
Je kan natuurlijk ook 2 comfort bolletjes bestellen a 30 euro. Inclusief opstuen ben je dan voor 7 tientjes klaar.
http://www.decitroenspecialist.nl/index.asp?id=144&ref=Veerbollen%20Service
Maar aangezien je gas moet bijgeven om de afgeveerde massa omhoog te krijgen zou een spoelbeurtje bij
chyparse geen overbodige luxe zijn.
Het was overigens geen site, maar google gaf de openingstijden aan. Ik heb gebeld en ik moet nog even vrij regelen, maar vrijdag wil ik toch echt naar almere rijden. 35 euro per bol vulling, 75 euro per bol vervanging. Ik hoop dat het mee valt, heb namelijk deze maand al een kapotte ijskast en een lek dak gehad.
Vannochend heb ik bij de dame even alle massapunten losgemaakt, opgeschuurd en met contactspray ingespoten. Ik had een afspraak bij Chyparse om 14:00 dus ik had nog even de tijd om dat aan te pakken. Dan kan het ieder geval niet meer daar aan liggen dacht ik zo... Onderweg naar Almere leek hij al wat minder te hobbelen. Dus dat was wel positief. Eenmaal in Almere Bij de voorkant bleek alles in orde te zijn en heb ik blijkbaar de bolletjes met drie putjes. Deze zijn uitgevoerd met dubbel membraam en hierdoor verliezen ze geen druk. Achter hadden alle drie bollen 1/3 verlies en de voorraadbol aan de voorzijde was ook wat kwijt. Spoelbeurtje gehad en filter was eigenljk niet zo heel vies dus dat viel wel mee. ik heb wel een kleine lekkage bij de achterkant ter hoogte van de hoogteregelaar. De stangen van de hoogteregelaar achter zijn ook wat verroest. De auto gaat namelijk wat laat omhoog als je op de trekhaak gaat staan. Deze dingen moet ik nog gaan verhelpen. Onderweg terug zweefde ze weer goed en reed wat minder zompig zelfs. Nu kan ik weer met een goede basis beginnen! Kosten: 139,-