Auto op hoogte houden zonder druk

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
Auto op hoogte houden zonder druk

Hoi,

Is het mogelijk om de auto op rijhoogte te houden zonder druk op het veersysteem? En dan niet op bokken, maar op zijn wielen?

Ik meen eens gezien te hebben dat dat met een cx wel kon (ergens een blok hout tussen doen?), maar ik kan het niet terugvinden...

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Auto op hoogte houden zonder druk

Waarom wil je dit? Toch niet om er onder te gaan liggen, hè? of ben je levensmoe?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Auto op hoogte houden zonder druk

Nee hoor, nog niet levensmoe. Ik zit er over te denken om mijn break te slopen en ik dacht dat het handig zou zijn als ze op hoogte blijft, als ik de veerspullen er af gehaald heb en dat ze dan nog makkelijk verplaatst kan worden.

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Auto op hoogte houden zonder druk

Gewoon duwen. is goed te doen ook in de laagste stand (zeker als je al wat gewicht eruit hebt, zoals stoelen/bank en blok).

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Auto op hoogte houden zonder druk

Dat is mogelijk inderdaad.  Er zijn voor de XM ook sets voor gemaakt voor de dealers.

 

Voor is het een soort schijf met een gleuf die om het verchroomde deel van de veerpoot gaat en voorkomt dat de auto verder zakt. Achter een soort knuppelvormige staat die je tussen de achterdraagarm steekt....